Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus 15.8.2011 Hatanpäällä

+14
eräpena
Pike
Lovely
tigertytto
haicu
Maiski
peikkomuori
Bulla65
toukka79
2Shy
Piitu
Elämä edessä
Aurora
Minni67
18 posters

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Leikkaus 15.8.2011 Hatanpäällä - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaus 15.8.2011 Hatanpäällä

Viesti kirjoittaja Aurora Ma Elo 15, 2011 9:03 pm

Sulla on varmaan uusi ja ehompi massu Smile
Tsempit toipumiseen flower

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus 15.8.2011 Hatanpäällä - Sivu 2 Empty Vs: Leikkaus 15.8.2011 Hatanpäällä

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Elo 15, 2011 9:51 pm

Hyvää toipumista Minnille!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Lovely Ti Elo 16, 2011 12:48 am

Taidat Minni olla jo pian takaisin I love you
Onnee I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010

Viesti kirjoittaja Pike To Elo 18, 2011 9:06 pm

Onko kukaan kuullu Minnistä mitään????

Pike

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 10.04.2011

Viesti kirjoittaja Aurora Pe Elo 19, 2011 5:28 pm

Ei ole kuulunut, kuulumisia odottelen myös.

Aurora

Viesti kirjoittaja Minni67 Pe Elo 19, 2011 9:25 pm

Moikka moi, kyllä täällä hengissä ollaaan ja leikkaus meni ihan OK, eli ei sen suhteen kummia, mutta putos pikkusen toi HB, niin ilmeisesti sen takia väsyttelee ihan "kivasti".

Meinasin tossa kyllä jo että päästä ne mua leikkeli, kun ei tee mieli kahvia (ennen pari pannua/pvä), eikä tupakkaa (aski/pvä), enkä roiku koko hereilläoloaikaa tässä koneella Wink

Mut kirjottelen enemmän tossa lähipäivinä, nyt koitan syödä jogurttini hitaasti ja rauhallisesti ja sen jälkeen meen hetkeks pötköttämään. Olen mä ihan tässä kävellyt ja liikkunut ja puhallelleut pulloonkin, mutta jopa itse huomasin oman kalpeuteni kotiin tullessa, niin eipä kai ne pienet päivälevotkaan pahasta ole Wink

Minni

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010

Viesti kirjoittaja eräpena Pe Elo 19, 2011 9:29 pm

cheers cheers sunny lol!
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Piitu Pe Elo 19, 2011 11:42 pm

Onnea elämään pikkumasuisena! Hienoa, että alku sujunut noin hyvin. Varsinkin tupakan poisjäänti (?) on tosi iso lisäplussa Smile

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja Aurora La Elo 20, 2011 2:45 am

Samanlaista lobotomiaa odotellessa, varsinkin tuota tupakoinnin lopettamista.
Voi hyvin I love you

Aurora

Viesti kirjoittaja Minni67 Ke Elo 24, 2011 8:56 pm

Jokohan sitä nyt olisi niin hereillä, että jaksaisi tänne jotain kertoa Wink

15.8.2011 kello soi kuudelta ja sitten isäntää herättämään, että lähtis viemään mua sairaalalle, tytöille suukot ja matkaan. Nyt kyllä pikkusen jo jännitti, ja taisin siinä kyyneleen tirauttaa isännälle suukkoa antaessa.

Sitten hissi kolmanteen kerrokseen ja odottamaan hoitajaa, joka aika pian 7 jälkeen siihen tulikin. Vaatteet vaihtoon ja vaakaan, sukat jalkaan ja takaisin odotushuoneeseen hetkeksi odottamaan.

Leikkaussalihoitajat hakivat sitten klo 8 maissa minut alakertaan, jossa leikkuri on. Pöydälle pötköttämään ja happimaski kasvoille, sitten lätkät rintaan ja, verenpainemittari jne. Osaava oli anestesialääkäri, joka laittoi kanyylin, koska se ei tuntunut oikeastaan lainkaan, ja joskus on jouduttu jopa vaihtamaan kättä, kun ei ole paikoilleen saatu Smile

Sitten kuuluu: "laitan ensin tämän lääkkeen ja kohta alkaa nukuttaa. Lähtikö se menemään, ei lähtenyt lähti, taitaa se mennä" Tässä vaiheessa ajattelin jo että apua, millasen norsunannoksen mä sitä nukutuslääkettä saan...se olikin viimeinen ajatus ennen nukahtamista.

Seuraava muistikuva onkin sitten tarkkailusta, jossa Hatanpäällä ainakin vietetään ensimmäinen yö. Hoitajat herättelivät ja vessaan kävelin "poikaystävän" kanssa siinä klo 15 iltapäivällä. Sitten nukuin...hoitajat herätti ottamaan jonkun lääkkeen, nukuin, taas herättivät, nukuin... Wink Uni maittoin niin, että ensimmäisen kerran taisin herätä "kunnolla", kun seuraavana aamuna veivät osastolle. Meni siinä sitten lähes 1½ vuorokautta enemmän ja vähemmän nukuksissa.

Fysioterapeutti toi tiistaina pullon puhallettavaksi ja muistutteli sängystä nousemisesta kyljen kautta, ja edelleen mua väsytti. Tiistaina illalla kävi lapsukaiset, äiti ja mies mua moikkaamassa ja kävin alakerrassa kävelyllä. Pakotin itseni muutamaan lenkkiin osaston ympäri vielä sinä päivänä, koska toki tiedän tuon liikkeelle lähdön tärkeyden noiden mahdollisten tulppien ehkäisyä varten. Mutta väsytti...mietin nukunko nyt pois monen vuoden aikana kertyneitä univelkoja vai johtuuko tuo todellinen uupumus henkisestä puolelta, mene ja tiedä sitten.

Keskiviikkoaamuna kahdeksan maissa tuli ensin ravitsemusterapeutti, ja antoi ohjeita aloittelijoille, samalla oven avauksella tuli sisään myös lääkäri. Katsoi tikit ja paineli vähän massua ja sitten eikun odottamaan kotiin pääsyä varten papereita. Paperit kännyyn siinä 11 maissa ja soitto kotiin, että tulkaa hakemaan mut pois täältä Wink Edelleen väsyttää... Kotona sitten lähes suoraan petiin, ei jaksa millään olla pystyasennossa. Luin vielä noita kotiin saatuja paereita lävitse ja yksi selitys taisi tuohon väsymykseen löytyä, hb oli 105, mutta ei kuitenkaan mitään rautaa oltu reseptillä mukaan matkaan laitettu.

Loppuviikko meni tuonne lauantaihin asti enemmän ja vähemmän nukkuessa. Onneksi oli äiti täällä ja herätteli syömään ja juomaan välillä, keittipä mulle vielä riisivelliäkin, joka lapsena mummon tekemänä oli mun herkkua Wink Sunnuntaina jo sitten oli pirteämpi päivä ja käytiin hakemassa tytöt kotiin isältään ja kaupassa, poikettiinpa vielä hakemassa muutama elokuvakin isännän veljeltä lainaan, joten oli siinä touhua kerrakseen.

Maanantaiaamuna jo lähes normikunto, töitäkin jo pikkusen siinä... Embarassed mut ihan vähän vaan Smile

Kipuja ei voi sanoa olleen koko aikana, tottahan toki massussa tuntee, että sille on jotain tehty, mutta ei sillä tavalla satu. Sen verran otin itseäni niskasta kiinni, että aloin laittaa noita syömisiä ja kellonaikoja ylös, että ei jäisi väliin, ennen kuin sellainen päivärytmi ehtii muotoutumaan.

Tämmöstä nyt reilun viikon uuden massun kanssa eläneeltä, toivottavasti jatkuu näin edelleen, mustelmat tuonne vatsalle ilmestyivät, mutta pinnallisia lienevät, koska eivät tunnu mitenkään kovilta ja pikkuhiljaa jo reunoilta alkavat kellastumaankin, niinkuin syksyllä asiaan kuuluu Smile

Minni67

Viesti kirjoittaja Minni67 Su Elo 28, 2011 8:57 pm

Tajusin tuossa, että olen vajaassa vuodessa siirtynyt tuolta "sairaalloisesta lihavuudesta", "merkittävään lihavuuteen" Wink
Missähän kohdin se Leevin "sopivasti lihava" on tuossa asteikossa lol!

Muutamaa asiaa tuossa pohtinut...

...varmaan täältä löytyisikin, mutta kysyn kuitenkin Smile elikkäs, millaiset annostukset leikatuille on noita vitamiineja määräilty?

Täällä menee 2xkalkki, 1 multivita+ ja betolvex. Olen ikäni joutunut erilaisia lääkkeitä syömään, lapsena krooninen vti, migreeni, fibro, nivelrikko jne. mutta en ole noiden tablettien nielemisessä edelleenkään mikä haka, eli tahtovat aina olla tuolla kurkussa poikittain, ajattelin siinä ekassa tarkastuksessa pyytää, että saisin edes tuon betolvexin piikkinä jatkossa Smile

Toinen mietiskelyn aihe on syömiseen liittyvä. Sanoinkin tuossa jo aiemmin, että koitan pitää jonkinlaista ruokapäiväkirjaa, että muistaisin syödä tarpeeksi usein. Jos syön jogurtin välipalaksi, onko se 1 "ruoka"? Tai ½ banaanin ja esim juotavan jogurtin? Jos näin on, silloin ruokailukerrat tulevat täyteen, mutta jos nuo lasketaan juomiksi, on pahanmoinen puute ruokailukerroissa Smile

Pohdin myös noiden itsestään sulavien tikkien kohtaloa. Huomenna 2 viikkoa toimenpiteestä, eikä tikit osoita katoamisen merkkejä Wink mikä toisaalta tietty ihan OK, onpahan haavoilla parempi aika mennä kiinni. Muistan vaan tuolta reilun 11 vuoden takaa, kun sekstiohaavassa oli kanssa sulavat tikit, ja niitä kyllä jouduttiin "manuaalisesti" irroittamaan, koska eivät itsestään sieltä kadonneet, tosin en muista kuinka kauan leikkauksen jälkeen tuo tehtiin. Puuttuneeko mun elimistöstä jokin aine, jonka ne pitäisi sulattaa, mene ja tiedä Rolling Eyes

Tämmösiä pohdin, olisi kiva jos joku antaisi tietoa/neuvoja/mielipiteitä Wink

Minni67

Viesti kirjoittaja bulleriina Su Elo 28, 2011 10:02 pm

Moi!

Mullakin oli nuo "sulavat" ompeleet ja jossain kolmannen viikon vaiheilla nypin itse kutittavat langanpäät nahasta, eli meillä taitaa olla sama puutos elimistössä. Kun ei sula niin ei sula Smile

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja Bulla65 Su Elo 28, 2011 10:38 pm

Minni, mulle kävi kans vähän aikaa sitten, että pääsin pois "sairaalloisesta lihavuudesta" vaikeaan/merkittävään lihavuuteen ja se tunne oli tosiaan hieno! Smile. Mulla on nyt muuten tasan 30 kg mennyt painoa pois ja se on mun mittapuussa todella paljon Smile. Tuohon ruokailuun piti kommentoida eli kyllä se on minusta yksi ateria, jos syöt välipalana yhden jogurtin ja 1/2 banaanin. Mun mielestä ne ateriat on näin ja tätä kaavaa mä noudatan:

1. Aamiainen
2. Välipala
3. Lounas
4. Välipala
5. Päivällinen
6. Iltapala
Bulla65
Bulla65

Viesti kirjoittaja Bulla65 Su Elo 28, 2011 10:42 pm

Ai niin unohtui toi sun vitamiinikysymys eli mulle on määrätty 2 x kalkki ja 1 x multivita. Annoin muuten ottaa ihan omaksi ilokseni muutamia verikokeita viime viikolla ja esim. hemoglobiini on täsmälleen sama kuin ennen leikkausta eli 138 ja muutkin arvot olivat hyviä. Esim. B12-vitamiinipitoisuus oli jopa selvästi suurempi kuin ennen leikkausta!! En ole myöskään havainnut hiustenlähtöä, GBP-leikkauksestani on kulunut nyt aikaa 3 kk, joten elimistöni voi käsittääkseni ihan hyvin Smile.
Bulla65
Bulla65

Viesti kirjoittaja Minni67 Ti Elo 30, 2011 8:37 pm

Kiitos "likat" vastauksista Smile

On nuo vitamiinimääräykset sitten näemmä suht samanlaisia. B-vitamiiniako siellä ei määrätä lainkaan? Tikit edeleen tuolla massulla, mut saunaan jo tekis mieli...pitänee katsoa mitä niille alkaa tässä tekemään.

Edelleen väsyttää jonkin verran, eli ei vielä ihan kuosissa, mutta pikkuhiljaa.

Noi painonpudotus/putoamis asiat on mielenkiintosia. Bulla sanoit, että 30 kg lähtenyt, sehän on huikeeta Wink Mun mielestä jo sanotaanko 5 kg pudotuskin on hienoa, riippuu tietenkin mihin sitä vertaa, mut noin niinku periaatteessa Smile

Samalla tavalla ninäkin noita aterioita laskeskelen ja se bansku ja juotava jogurtti on 1 !ateria" ; )

Näillä mennään taas eteenpäin.

Minni67

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Elo 30, 2011 9:34 pm

Mulle ei ainakaan vielä määrätty B-vitamiinia, koska ne arvot olivat ihan hyviä. Niitä aletaan määräämään varmaan vasta sitten, jos alkaa arvot olla liian alhaisia. Mulle ravitsemusterapeutti sanoi, että jos on esim. B12-vitamiinin puutos, ensimmäisiä oireita on muistihäiriöt ja paikkojen puutuminen What a Face
Joo onhan toi 30 kg aika paljon, mutta sitten kun lukee täällä palstalla ihmisistä, jotka ovat pudottanee paaaaaljon enemmän, oma saavutus näyttää aika kalpealta Smile. Vointini puolesta olen kuin eri ihminen jos vertaa vuodentakaiseen olotilaan. Silloin särki alaselkä, polvi ja jalkaterä ja jos vaikka mitä, nyt ei vaivaa mikään!
Bulla65
Bulla65

Viesti kirjoittaja Minni67 Pe Syys 02, 2011 4:17 pm

Jee, mä pääsen tänään saunaan, ekaa kertaa kolmeen viikkoon Wink

Leikin sitten eilen sairaanhoitajaa ja napsin noi tikit pois, koska eivät suostuneet katoamaan "itsestään". Toki kysyin ensin osastolta, et mitä niiden kanssa pitäis tehdä, kun sinne saunaan tekis mieli Wink

Minni67

Viesti kirjoittaja Minni67 To Syys 15, 2011 3:02 pm

Tänään 1 kk leikkauksesta ja vointi on hyvä. Syöminkejä opetellaan edelleen ja uusia makuja tulee mukaan aika usein. Mistään ei ole tullut pahaa oloa, masu murisee aika ajoin, mutta kyllähän se joskus murahtelee normimahaisellakin Smile

Painoa on pudonnut ensimmäisen kk aikana 7,1 kg, johon olen enemmän kuin tyytyväinen Wink Tästä vaan eteenpäin niinku mummo lumessa lol!

Minni67

Viesti kirjoittaja Minni67 Ti Syys 27, 2011 8:21 pm

Noniin, ensimmäinen 6-viikon jälkitarkastus takana. Lääkäri juoksi etsimässä vaakaa monesta huoneesta, vaikka mä sanoinkin, ettei se ole mitenkään pakollista, mutta siihen noustua, oli/olin ihan tyytyväinen. "Virallisen" mittauksen mukaan painoa pudonnut leikkausaamusta 7,3kg.

Yleistä keskustelua syömisestä ja voinnista kaikenkaikkiaan, ja molemmat tyytyväisiä. Muistaa syödä "oikein" ja terveellisesti, niin hyvin menee jatkossakin. Verikokeet kaikki hyviä. HB noussut sieltä 105 ---> 129, hyvä, ei enää väsytä sillä tavalla kuin leikkauksen jälkeen. Albumiini viitearvojen puitteissa, joka kuulemma ei aina näin pian leikkaukseta sitä ole. Ja parasta---> b-vitamiinilääkkeet tauolle, koska niin paljon yli viitearvojen (yläraja 470, mulla 1061 ;) )

Haavojen kohdat parantuneet hyvin ja ovat siistit, joten kaiken kaikkiaan jäi todella positiivinen olo tuon käynnin jälkeen ja seuraavaksi sitten rav. terapeutti, ja siitä hetken päästä sisätautilääkärin 3kk kontrolli.

Täältä lueskellut joidenkin kivistä tietä, ja jotenkin "nolottaa", kun itsellä ei ole ollut (ainakaan vielä, koputan puuta) mitään ongelmia syömisen tai juomisen kanssa, eikä juuri mitään kipuilujakaan paria ensimmäistä päivää lukuunottamatta. Kaikille leikatuille ja leikkaukseen menijöille oikein aurinkoista syksyn jatkoa. Leikatuille toipumista ja leikkausta odottaville pitkää pinnaa, uskokaa tai älkää paistaa se päivä vielä risukasaankin, vaikkei siltä joka hetki tuntuisikaan :)

Minni67

Viesti kirjoittaja Mili To Loka 13, 2011 6:05 pm

Kiitos kun olet kertonut "toipumisestasi".
Mukava lukea kokemuksia, varsinkin kun itsekin jonotan Hatanpäälle leikkuriin.
Mukavaa syksyä ja hoikistumista cheers

Mili

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 21.09.2011

Viesti kirjoittaja Minni67 Pe Loka 21, 2011 5:05 am

Huomenna, tai itse asiassa tänään, olisi aika ravitsemusterapeutille. Saas nähä mitä tuo on mieltä mun painon laskusta, kun joillekin on suuremmastakin pudotuksesta huomautettu...

Minni67

Viesti kirjoittaja Minni67 To Marras 10, 2011 6:20 pm

Tilannepäivitystä Smile

Ravitsemusterapeutti oli ihan tyytyväinen mun "saavutuksiin" ja antoi lisäohjeita, eli hedelmiä ja kasviksia pitää lisätä. No neuvosta vaari ja aina on kurkkua leivän päällä, ja jonkin hedelmä koitan joka päivä syödä myös.

Tänään oli 3 kk tarkistusta varten verikokeissa, ja niidenkin tulokset olivat ihan hyviä, joten matka jatkuu ensi viikon lääkäriin. Katsotaan mitä uutta minulle kertoo sisätautilääkäri, kun edellinen tarkistus oli leikkaavan lääkärin.

Ja eteenpäin sano mummo lumessa, toivottavasti pikkusen edellistä päivää pienempänä joka päivä Wink

Minni67

Viesti kirjoittaja Piitu Ma Marras 14, 2011 5:17 am

Sulla onkin sellaiset saavutukset, että pakkohan niihin on olla tyytyväinen Smile

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja Minni67 La Helmi 25, 2012 7:36 pm

Reilut puoli vuotta on vierähtänyt leikkuusta ja painoa on pudonnut tuona aikan n 15 kg, eli ennen leikkausta putosi enemmän Smile

Syömiset ja juomiset sujuvat (ainakin omasta) mielestä OK, ei ole ollut mitään pahoja oloja tms. Ensi viikolla ravitsemusterapeutin tapaaminen, joten katsotaan mitä mieltä hän noista syömisistä on Wink

Liikuntaa en ole lisännyt...en vain ole saanut itsestäni irti Sad Mieli kyllä tekisi, mutta saamaton olen ...

Mukavaa vuoden jatkoa kaikille leikkauksessa jo olleille ja sinne menossa oleville <3

Minni67

Viesti kirjoittaja Leppis Su Helmi 26, 2012 2:56 am

Hei Minni67!
Kun bmi on sulla jo alle 30, niin laihduttaminen vaikeentuu. Mäkin oon aatellut, että oon varma, et tulen kanssa pudottamaan ennen leikkausta ne suurimmat painot. Mä oon jo nyt puolivälissä ja ei ole vielä leikkausaikaa ees. Lähete vasta lähti eteenpäin. jocolor

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa