LEIKKAUS OHI 1.6.2011
+12
Leppis
Piitu
tigertytto
Maiski
saimaannorppa
Pallokala
2FatToFly
Tepa43
Elämä edessä
eräpena
millaida
sateenkaarenpäässä
16 posters
Sivu 1 / 2 • 1, 2
LEIKKAUS OHI 1.6.2011
Ke 1. päivä kesäkuuta aloitti uuden elämäni. Tämän päivän muistaa. :D
Leikkaus meni hyvin, kesto 1,20 h. Kotiin pääsin perjantaina.
Kotona kipuja ja lauantaina matalaa lämpöä. Ne kaiketi kuuluu leikkaukseen.
Juomisesta ja syömisestä tulee kipuja pienistä määristä huolimatta.
Painoa jo tippunut hieman - tietenkin, kun mitään ei mene kunnolla alas. Vesiklasia kanniskellen.
Isokokoiset omat lääkkeet tuottaa ongelmia niellessä. Otan niitä pitkään juoksuun.
Tästä se pikkuhiljaa lähtee kohti parempaa välillä päikkäreistä nauttien. :sunny:
Leikkaus meni hyvin, kesto 1,20 h. Kotiin pääsin perjantaina.
Kotona kipuja ja lauantaina matalaa lämpöä. Ne kaiketi kuuluu leikkaukseen.
Juomisesta ja syömisestä tulee kipuja pienistä määristä huolimatta.
Painoa jo tippunut hieman - tietenkin, kun mitään ei mene kunnolla alas. Vesiklasia kanniskellen.
Isokokoiset omat lääkkeet tuottaa ongelmia niellessä. Otan niitä pitkään juoksuun.
Tästä se pikkuhiljaa lähtee kohti parempaa välillä päikkäreistä nauttien. :sunny:
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Vs: LEIKKAUS OHI 1.6.2011
Onnea tämänkin kautta onnistuneesta leikkauksesta ja toipumisia.
Perässä tullaan. Kiva lukea kuinka sun toipuminen edistyy niin tietää vähä mitä ittellä edes noin suurinpiirtein vaikka kaikki ollaan yksilöitä ja toipuminen erilaista!
Perässä tullaan. Kiva lukea kuinka sun toipuminen edistyy niin tietää vähä mitä ittellä edes noin suurinpiirtein vaikka kaikki ollaan yksilöitä ja toipuminen erilaista!
millaida- Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 12.03.2011
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Onneksi olkoon Sateenkaaren päässä!
Minulla leikkurista 2,5 viikkoa ja elämäni on jo ihan normaalia! Eroa on pienet ruoka-annokset, eikä ole nälkä!
Minulla leikkurista 2,5 viikkoa ja elämäni on jo ihan normaalia! Eroa on pienet ruoka-annokset, eikä ole nälkä!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Moikkelis koikkelis!!!
Oot nyt uuden ja ihanasti yllättävän elämän alussa.....
Ole positiivinen ja huumori on kovasana tässä jutussa! Syö näin alkuun sitä mistä todella tykkäät ja muista juoda VETTÄ!! Ehdit niitä kaloreita ja proteiinejä miettimään sitten kun saat itsesi ja masusi saumat kuntoon!! SYÖ HITAASTI JA PIENIÄ SUUPALOJA KERRALLAAN!! Tuo äskönen ei ollu huutamista!
Ihanaa kesää sulle ja meille muillekkin!!
Oot nyt uuden ja ihanasti yllättävän elämän alussa.....
Ole positiivinen ja huumori on kovasana tässä jutussa! Syö näin alkuun sitä mistä todella tykkäät ja muista juoda VETTÄ!! Ehdit niitä kaloreita ja proteiinejä miettimään sitten kun saat itsesi ja masusi saumat kuntoon!! SYÖ HITAASTI JA PIENIÄ SUUPALOJA KERRALLAAN!! Tuo äskönen ei ollu huutamista!
Ihanaa kesää sulle ja meille muillekkin!!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Onnea uudelle pikkumassulle!
2FatToFly- Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010
Onnea onnea. Voi kun mullakin olis jo pian ohi
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
IIK, mua pelottaa hirveesti, leikkuri 21.6. Pelkään jos menee pieleen, joudunko koko kesän sairaalaan... Kauhukuvat käy mielessä.
Sateenkaaren päässä: kuuluvatko kivut alussa asiaan syödessä ja juodessa? Entä lämpöily? Tehtiinkö sleeve v aiko gpb? Onko muilla ollut syömiskipuja?
Sateenkaaren päässä: kuuluvatko kivut alussa asiaan syödessä ja juodessa? Entä lämpöily? Tehtiinkö sleeve v aiko gpb? Onko muilla ollut syömiskipuja?
saimaannorppa- Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011
Kiitokset Pena ja naiset. Saimaannorppa - minulle tehtiin gpb.
Maanantai ja en ole tarvinnut enään kipulääkettä. Kuumetta ei enään ole. Siinä suhteessa kaikki mallillaan.
Ongelmia tuottaa vain, että en millään saa juotua nesteitä riittävää määrää. Syöminen myös hieman ongelmallista. Tulee muistaa ihan tosi pieniä määriä!
Parempaan ollaan menossa.
Maanantai ja en ole tarvinnut enään kipulääkettä. Kuumetta ei enään ole. Siinä suhteessa kaikki mallillaan.
Ongelmia tuottaa vain, että en millään saa juotua nesteitä riittävää määrää. Syöminen myös hieman ongelmallista. Tulee muistaa ihan tosi pieniä määriä!
Parempaan ollaan menossa.
Onnittelut elämän alusta ja mukavaa toipumista
Minua NIIN hirvityttää isselläin kun on ylihuomenis laskettu aika
Minua NIIN hirvityttää isselläin kun on ylihuomenis laskettu aika
Maiski- Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Registration date : 15.03.2011
Älä maiski jännitä,,hyvin kaikki menee,olet osaavissa käsissä...mua taas jännittää se että en pääs koko leikkaukseen olen saanut kyllä täällä hyviä neuvoja viime hetken painon pudotukseen kun viime punnituksesta mulle on tullut muutama kilo lisää..ja en tunnu millään saavan niitä pois Torstaina punnitus ja pelottaa ihan kamalasti paljon miten mun käy
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Sateenkaaren päässä: millä tavoin juominen on vaikeaa? eikö vatsa ota vastaan vai tuleeko ylös, vai täyttävä tunne? Tämä ois mulle tärkee asia, koska juon valtavasti, janottavan lääkityksen takia.
Saimaannorppa!
Vastaan omasta puolestani= syödä ja juoda ei voi samaan aikaan ja syödä pitää kahden tunnin välein ja juoda 1,5-2 litraa päivässä. Tällöin tuntuu, että vuorokaudesta loppuu tunnit, että ehtii juoda tarpeeksi, eli pitäisi ottaa kulauksia vettä vähän väliä. Minä en sitä tahdo muistaa, vaan kun jano tulee, pitää päättää, syönkö vai juonko. Teinpä niin tai näin molempien jälkeen pitää pitää taukoa. Kyllä tämä ajan kanssa tulee suttaantumaan! Olen jo huomannut, että voin ottaa syömisen jälkeen kulauksen vettä. Sehän on tarpeen hampaittenkin takia, että huuhtaantuvat. Hampaisiin kohdistuu kahden tunnin välein happohyökkäys.
Vastaan omasta puolestani= syödä ja juoda ei voi samaan aikaan ja syödä pitää kahden tunnin välein ja juoda 1,5-2 litraa päivässä. Tällöin tuntuu, että vuorokaudesta loppuu tunnit, että ehtii juoda tarpeeksi, eli pitäisi ottaa kulauksia vettä vähän väliä. Minä en sitä tahdo muistaa, vaan kun jano tulee, pitää päättää, syönkö vai juonko. Teinpä niin tai näin molempien jälkeen pitää pitää taukoa. Kyllä tämä ajan kanssa tulee suttaantumaan! Olen jo huomannut, että voin ottaa syömisen jälkeen kulauksen vettä. Sehän on tarpeen hampaittenkin takia, että huuhtaantuvat. Hampaisiin kohdistuu kahden tunnin välein happohyökkäys.
Mukavaa matkaa pikku-masun kanssa!
Piitu- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010
Voi apuaaaa...huomenna se sitten on..eikä voi muuta kuin jännittää miten mun käy oman vaakan mukaan painan nyt 117kg..mutta kun se ei olekkaan sairaalanvaaka..ja tossakin on jokunen satagrammanen enemmän kuin viime kerralla
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Keskiviikkona otettiin niitit pois ja ja torstaina aukesi se navan yläpuolella oleva haava.
Tämä tietää nyt jokapäiväistä käyntiä terv keskuksessa väh. 2 viikon ajan.
Haavan syvyys oli 4 cm. Harmittaa!
Muistakaa olla tosi varovaisia noiden haavojen kanssa.
BMI sairaalloisesta päästy vaikean puolelle.
Tämä tietää nyt jokapäiväistä käyntiä terv keskuksessa väh. 2 viikon ajan.
Haavan syvyys oli 4 cm. Harmittaa!
Muistakaa olla tosi varovaisia noiden haavojen kanssa.
BMI sairaalloisesta päästy vaikean puolelle.
Hei Sateenkaaren päässä!
Harmi tuo haavan aukeaminen! Oliko syvyys siis tosiaan 4 cm? Minä olen ihmetellyt, miksi käytetään erilaisia haavan kiinnitystapoja? Mikähän niistä olisi kaikkein paras? Vai onko niin, että yksinkertaisesti eri sairaaloissa on erilaiset tavat. Minulla oli itsestään sulavat, eikä mitään ongelmia. En halua tällä kehuskella, mutta hyvä tietää noin kokemuksen kannalta, jos/kun joutuu uusiin leikkauksiin. Esim. roikkoleikkauksethan on minulle tulossa jossain vaiheessa. Hyvää vointia jatkossakin sinulle!!!
Harmi tuo haavan aukeaminen! Oliko syvyys siis tosiaan 4 cm? Minä olen ihmetellyt, miksi käytetään erilaisia haavan kiinnitystapoja? Mikähän niistä olisi kaikkein paras? Vai onko niin, että yksinkertaisesti eri sairaaloissa on erilaiset tavat. Minulla oli itsestään sulavat, eikä mitään ongelmia. En halua tällä kehuskella, mutta hyvä tietää noin kokemuksen kannalta, jos/kun joutuu uusiin leikkauksiin. Esim. roikkoleikkauksethan on minulle tulossa jossain vaiheessa. Hyvää vointia jatkossakin sinulle!!!
TK lääkäri mittasi tuon 4 cm syvyyden pitäen samalla esitelmän vatsan alueen kerrostumisista. Kovasti illalla valui nestettä - no josko sitä ylimääräistä "rasvaa"....
Hui kauhistus! Koita ny olla iisisti ja parannella sitä haavaa. Voitiinko sitä mitenkää ommella tai mitää?
millaida- Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 12.03.2011
vanhaa haavaa ei voi ommella uudestaan. Ainoastaan, jos hiukka otetaan lihaa reunoilta pois ja sitten uudet ompeleet, mutta ei niin hyvä juttu kuin käynti joka päivä tk puhdistuksessa.
Hui, voiko noinkin käydä, ole varovainen ettei tulehdu nyt helteellä.
Painoa pudonnut nyt n 5,5 kg leikkauksesta. Eka työpäivä ja väsyttää työpöydän ääressä.
Aamulla kävin tk:ssa haavan hoidossa. Hyvin on parantunut.
Nyt olisi aika lähteä kokeilemaan ruokailua Amicaan. Ajattelin maistella silakkapihviä.
Katsotaan kuin tytön käy. Otan heti osan annoksesta evääksi toimistolle ja jälkkärin
välipalaksi.
Kesää.
Aamulla kävin tk:ssa haavan hoidossa. Hyvin on parantunut.
Nyt olisi aika lähteä kokeilemaan ruokailua Amicaan. Ajattelin maistella silakkapihviä.
Katsotaan kuin tytön käy. Otan heti osan annoksesta evääksi toimistolle ja jälkkärin
välipalaksi.
Kesää.
Sateenkaarenpäässä kuinka pian pystyit syömään kiinteentä ruokaa, kun jo silakkapihvejä syöt?
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Leppikselle: Sain tänään syötyä ½ silakkapihvistä ja senkin hyvin hyvin hitaasti ja
todella hyvin pureskellen. Siinä palanpainikkeena 2 pientä palaa vesimelonia ja
raejuustoa 1 rkl + ½ dl piimää. Kyllä maistui hyvälle! Lounastauko kesti 45 min.
Tämä oli eka yritys ns. kunnon ruokaa. Muutoin mennyt puuroa, munakasta,
hieman smetanalohta, raejuustoa, rahkaa+valion mehukeittoa, maustamatonta jugurttia ...
Proteiinit ei täyty.
todella hyvin pureskellen. Siinä palanpainikkeena 2 pientä palaa vesimelonia ja
raejuustoa 1 rkl + ½ dl piimää. Kyllä maistui hyvälle! Lounastauko kesti 45 min.
Tämä oli eka yritys ns. kunnon ruokaa. Muutoin mennyt puuroa, munakasta,
hieman smetanalohta, raejuustoa, rahkaa+valion mehukeittoa, maustamatonta jugurttia ...
Proteiinit ei täyty.
Moi,
minua kiinnostaisi tietää, kuinka pitkä saikku leikkauksesta tulee?
t. leikkausta odottava
minua kiinnostaisi tietää, kuinka pitkä saikku leikkauksesta tulee?
t. leikkausta odottava
pipelai12- Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 04.07.2011
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Masu 1v, leikkaus 28.11.2011
» Eneily jatkuu.. Leikkaus 18.4.2011
» katka matkalla mallinmittoihin ;) leikkaus 21.11.2011!!
» Eneily jatkuu.. Leikkaus 18.4.2011
» katka matkalla mallinmittoihin ;) leikkaus 21.11.2011!!
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa