Leikkaus 15.8.2011 Hatanpäällä
+14
eräpena
Pike
Lovely
tigertytto
haicu
Maiski
peikkomuori
Bulla65
toukka79
2Shy
Piitu
Elämä edessä
Aurora
Minni67
18 posters
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Leikkaus 15.8.2011 Hatanpäällä
Tuolla toisaalla jo tästä kerroinkin, mutta laitan vielä tänne, niin voi päivittää tuota leikkausta ja sen jälkeistä aikaa tähän "oikeaan" ketjuun.
Tässä mennään nyt nopeutetulla aikataululla, kun tieto tuosta leikkausajata tuli puhelimitse 21.7, joten ENE:kin jää tavallaan lyhyeksi. Vaikka en myönnäkään, että jännittäisi, niin kyllä tuo aika tavalla ajatuksissa pyörii :) Lastenhoidon sain onneksi järjestymään tuoksi sairaalassaoloajaksi (toivottavasti ei pitkity). Työt jäävät sitten tänne muiden hoidettaviksi, joten opastusta on annettava ennen sairaalaan menoa... Kaikki tuollainen menee edestakaisin päässä ;)
Onko muita joilla tuo sama leikkuuaika Hatanpäällä?
Tässä mennään nyt nopeutetulla aikataululla, kun tieto tuosta leikkausajata tuli puhelimitse 21.7, joten ENE:kin jää tavallaan lyhyeksi. Vaikka en myönnäkään, että jännittäisi, niin kyllä tuo aika tavalla ajatuksissa pyörii :) Lastenhoidon sain onneksi järjestymään tuoksi sairaalassaoloajaksi (toivottavasti ei pitkity). Työt jäävät sitten tänne muiden hoidettaviksi, joten opastusta on annettava ennen sairaalaan menoa... Kaikki tuollainen menee edestakaisin päässä ;)
Onko muita joilla tuo sama leikkuuaika Hatanpäällä?
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
Vs: Leikkaus 15.8.2011 Hatanpäällä
Nyt on sitten labrat käyty ja äsken juurikin ultra.
Lääkärin mukaan sisuskalut siellä missä pitääkin ja maksa normaalikokoinen ja normaalissa paikassa, eikä yhtään rasvaa
Ensi tiistaina sitten esikäynti lääkäreillä ennen leikkausta.
Lääkärin mukaan sisuskalut siellä missä pitääkin ja maksa normaalikokoinen ja normaalissa paikassa, eikä yhtään rasvaa
Ensi tiistaina sitten esikäynti lääkäreillä ennen leikkausta.
Voi jeee Tahti on kova..
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
Ja jatkoa seuraa..
haastateltu on kolmen henkilön toimesta (tai neljän jos se mummokin lasketaan mukaan, jonka kanssa istuskelin siellä aulassa ). Aikaa tuossa meni lähemmäs kolme tuntia, joten kiireellä ei kannata tuohon tulohaastatteluun mennä. Mitään maatamullistavaa ei tuolla esille tullut...
paino ei missään tapauksessa saa nousta ennen leikkuuta, tai leikkaus voidaan vielä perua
Onneksi Tampereella ei napapiikit ole rutiinina leikkauksen jälkeen, koska ne minua jännittivät ehkä itse leikkausta enemmän.
haastateltu on kolmen henkilön toimesta (tai neljän jos se mummokin lasketaan mukaan, jonka kanssa istuskelin siellä aulassa ). Aikaa tuossa meni lähemmäs kolme tuntia, joten kiireellä ei kannata tuohon tulohaastatteluun mennä. Mitään maatamullistavaa ei tuolla esille tullut...
paino ei missään tapauksessa saa nousta ennen leikkuuta, tai leikkaus voidaan vielä perua
Onneksi Tampereella ei napapiikit ole rutiinina leikkauksen jälkeen, koska ne minua jännittivät ehkä itse leikkausta enemmän.
Ai, minulle ei tehty tuollaista tulohaastattelua monen ihmisen toimesta. Ainoastaan kirurgin kanssa kävin juttelemassa, kesti n. 15 minuuttia. Tuossa tapaamisessa hän sanoi minulle tiukat vaatimukset leikkuria varten, se olikin tarpeen!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Täällä on kuulemma käytäntö, että ennen leikkausta käydään hoitajan, nukutuslääkärin ja kirurgin juttusilla.
Eikä se muuten noin kauaa olisi kestänyt, mutta kirurgia jouduin tunnin odottamaan, kun oli paraikaa leikkaamassa.
Eikä se muuten noin kauaa olisi kestänyt, mutta kirurgia jouduin tunnin odottamaan, kun oli paraikaa leikkaamassa.
Jaa siis MIKÄ NAPAPIIKKI???
Piitu- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010
Klexane, viralliselta nimeltään. Sitä käytetään tiemmä osassa sh-piirejä rutiinisti jonkin aikaa näiden leikkausten jälkeen, mutta "meillä" kuulemma vaan tarpeen mukaan.
Se on lääke joka pistetään tuohon navan lähettyville ihon alle, ja se ehkäiseen verisuonten tukosten muodostumista.
Mulle on kerran pistetty, kun tukosta epäilivät tuossa pohkeessa, mutta onneksi ei ollut. Sen voi pistää itse, kun pistetään ihon alle, mutta en tykkää itse pistää, joten olisi äiti joutunut mulle sen tökkimään (ikä kohta 45)
Se on lääke joka pistetään tuohon navan lähettyville ihon alle, ja se ehkäiseen verisuonten tukosten muodostumista.
Mulle on kerran pistetty, kun tukosta epäilivät tuossa pohkeessa, mutta onneksi ei ollut. Sen voi pistää itse, kun pistetään ihon alle, mutta en tykkää itse pistää, joten olisi äiti joutunut mulle sen tökkimään (ikä kohta 45)
Ja tätähän en vielä osannutkaan sitten pelätä. Tämä täällä ilmoittaa myös, ettei halua (ja multakohan sitten kysyttäs...) ko. piikkejä pisteltäväksi. Ja mun äitillä olisi 7-8h matka pistämään mua!
Piitu- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010
Eikö ne väitä, että tieto lisää tuskaa?? Mut en usko, että TAYS:ssa käyttävät myöskään tuota, ei noilla voi niin suuria eroja olla, saman alueen sairaaloilla.
Sainpa sitten samalla reissulla myös varmistuksen takaraivossa kyteneeseen ajatukseen niinkin tärkeästä asiasta kuin kynsilakasta, eli leikkuuseen mennessä ei saa olla kynsilakkaa. Tämä tieto oli mulle pinoinen pettymys, koska ensi viikonloppuna ollaan menossa kylpylään tuonne etelänaapurin puolelle ja ajattelin käsi- ja jalkahoidon siellä ottaa itselleni pienenä hemmotteluna ennen operaatiota, mutta nyt mennään sitten ilman lakkoja samoihin toimenpiteisiin Täytyy noiden hoitojen avulla viedä ajatukset pois siitä kun muu seurue syö ja juo hyvin
Sainpa sitten samalla reissulla myös varmistuksen takaraivossa kyteneeseen ajatukseen niinkin tärkeästä asiasta kuin kynsilakasta, eli leikkuuseen mennessä ei saa olla kynsilakkaa. Tämä tieto oli mulle pinoinen pettymys, koska ensi viikonloppuna ollaan menossa kylpylään tuonne etelänaapurin puolelle ja ajattelin käsi- ja jalkahoidon siellä ottaa itselleni pienenä hemmotteluna ennen operaatiota, mutta nyt mennään sitten ilman lakkoja samoihin toimenpiteisiin Täytyy noiden hoitojen avulla viedä ajatukset pois siitä kun muu seurue syö ja juo hyvin
Oho, ei kukaan puuttunut kyllä mun manikyyriin millään lailla.. Aika outo ohjeistus! Aijai, olin onnellisesti unohtanut nuo napapiikit.
2Shy- Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 31.03.2010
Ihmettelenpä jos ei napapiikkejä pistetä. Kysyin itse samaa leikkausjonohoitajalta ennen leikkausta ja sanoi että anestesialogi päättää tilanteen mukaan.
Ei multa asiasta kukaan sen enempää kysellyt myöhemmin vaan napapiikit pistettiin joka päivä Hatanpäällä. Se liittyy tulppariskiin ja itse ainakin toivoinkin että näin tapahtuisi että laittavat napapiikin=hepariinia, ettei tule hyytymiä.
Me ollaan kaikki sellaista riskiryhmää, että vaikka ei olisi automaattista yleensä niin tässä leikkauksessa varmaan on. Olin itse leikattavista pienimmästä päästä (97kg) eikä minulla ollut aiempaa historiaa tulppiin liittyen, joka olisi vaatinut piikin erityisesti. Kaikille laitetaan myös tukisukat ja pohjepumput. Piikin laittaminen ei sattunut.
En halua pelotella piikkikammoisia, mutta kyllä ne kanyylinkin laittaa salissa hereillä ollessa. Napapiikki tulee ainoastaan kaksi kertaa, jos kotiutuu normaalisti. Hyvin se menee!
Edit: osa joutuu piikittämään vielä kotona, mutta tälle lienee kriteerinä aiempi tulppa. sairaalassa ei itse tarvitse
Ei multa asiasta kukaan sen enempää kysellyt myöhemmin vaan napapiikit pistettiin joka päivä Hatanpäällä. Se liittyy tulppariskiin ja itse ainakin toivoinkin että näin tapahtuisi että laittavat napapiikin=hepariinia, ettei tule hyytymiä.
Me ollaan kaikki sellaista riskiryhmää, että vaikka ei olisi automaattista yleensä niin tässä leikkauksessa varmaan on. Olin itse leikattavista pienimmästä päästä (97kg) eikä minulla ollut aiempaa historiaa tulppiin liittyen, joka olisi vaatinut piikin erityisesti. Kaikille laitetaan myös tukisukat ja pohjepumput. Piikin laittaminen ei sattunut.
En halua pelotella piikkikammoisia, mutta kyllä ne kanyylinkin laittaa salissa hereillä ollessa. Napapiikki tulee ainoastaan kaksi kertaa, jos kotiutuu normaalisti. Hyvin se menee!
Edit: osa joutuu piikittämään vielä kotona, mutta tälle lienee kriteerinä aiempi tulppa. sairaalassa ei itse tarvitse
toukka79- Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010
Turussa (TYKS) annettiin sairaalassaoloajan (kotiutus neljäntenä päivänä) napapiikki joka päivä, sairaanhoitaja sen laittoi ja ei ainakaan mulla tuntunut se missään, joten ei niitä tarvitse suotta pelätä. Minusta se on vaan hyvä asia, että tulppariski minimoidaan mahdollisimman pieneksi.
Turussa ei ollut käytössä pohjepumppuja, ainoastaan tukisukat.
Turussa ei ollut käytössä pohjepumppuja, ainoastaan tukisukat.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Oikastaas nyt vähän tätä juttua Ei mulla ole mitään piikkikammoa ja lapsettomuushoitojen aikana piikittelin itseäni kyllä. Mulla on kerran ollu tukosepäily jalassa, jonka vuoksi molemmin puolin napaa pistettiin piikki ja ne kohdat olivat pitkään kosketuarat ja riemunkirjavat, tästä johtuu mun Klexane "kammo".
Kyllä mulle saa pistää mitä vaan, jos siitä on apua, niinkuin tiedän tuostakin olevan, mutta toki olin tyytyväinen kun sanoivat ettei rutiinisti montaa viikkoa kotona joudu tuota piikittämään
Kyllä mulle saa pistää mitä vaan, jos siitä on apua, niinkuin tiedän tuostakin olevan, mutta toki olin tyytyväinen kun sanoivat ettei rutiinisti montaa viikkoa kotona joudu tuota piikittämään
Hei kaikille!
Tosiaan napapiikki kuulostaa kauheelta. Minulla ei ole ollut koskaan tukoksia, mutta sain piikkejä 25 kpl kotiin itsepistettäväksi. Johtuu varmaan vereni paksusta koostumuksesta. En olisi itse uskonut, että pystyin siihen. Piikki on erittäin ohut ja lyhyt, että en tuntenut kipua. Mahaläskit oli iloisen kirjavat pitkään. Olin vaan tyytyväinen, koska lensin 5 vk leikkuun jälkeen Pohjois-Italiaan turvallisella mielellä, kun ei tarvinnut pelätä tukoksia! Näin jälkeenpäin muistellen mieleeni ei tule mitään asiaa koko 1,5 vuoden prosessissa, mikä olisi ollut erityisen kivuliasta!!! Helikobakteerin häätämisen aika otti hermoille ja kovaa, koska se oli yllättävä viivästyttäminen!
Tosiaan napapiikki kuulostaa kauheelta. Minulla ei ole ollut koskaan tukoksia, mutta sain piikkejä 25 kpl kotiin itsepistettäväksi. Johtuu varmaan vereni paksusta koostumuksesta. En olisi itse uskonut, että pystyin siihen. Piikki on erittäin ohut ja lyhyt, että en tuntenut kipua. Mahaläskit oli iloisen kirjavat pitkään. Olin vaan tyytyväinen, koska lensin 5 vk leikkuun jälkeen Pohjois-Italiaan turvallisella mielellä, kun ei tarvinnut pelätä tukoksia! Näin jälkeenpäin muistellen mieleeni ei tule mitään asiaa koko 1,5 vuoden prosessissa, mikä olisi ollut erityisen kivuliasta!!! Helikobakteerin häätämisen aika otti hermoille ja kovaa, koska se oli yllättävä viivästyttäminen!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Oisko kellään ensi käden tietoja noista vitamiinien hintaeroista suomi vs Viro?
Nyt on aamukammassa enää niin vähän piikkejä, etteivät tähän päähän riitä Tallinna tuli viime viikonloppuna koluttua salaatin voimalla, vaikka kiusaukset kyllä meinasivat muodostua ylivoimaisiksi. Meidän hotellissa oli sellainen ihana "kakkukahvila", jossa kanssamatkustajat herkuttelivat, mutta onneksi oli matkassa Nutriletin patukka
Verikoe vielä ohjelmassa perjantaina ja maanantaina sitten osastolle, ajan saa tietää vasta perjantaina. Pikkusen kyllä alkaa jännitys nostaa päätään, mutta koitan olla mahdollisimman "cool" etteivät nuo lapsukaiset ihmettele
Verikoe vielä ohjelmassa perjantaina ja maanantaina sitten osastolle, ajan saa tietää vasta perjantaina. Pikkusen kyllä alkaa jännitys nostaa päätään, mutta koitan olla mahdollisimman "cool" etteivät nuo lapsukaiset ihmettele
Tuttu tunne! Tsemppiä hyvin se menee. Sano Pipsalle terkkuja!
toukka79- Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010
Tuokaltako kerron terkkuja ?
Tsemppiä leikkaukseen ja etenkin sen jälkeiseen uuteen elämään
peikkomuori- Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 09.12.2010
Kiitos peikkomuori, kyllä on pakko myöntää, että jännitys alkaa pikkuhiljaa kohoamaan noiden päivien käydessä vähiin.
Mut on pakko lainata x-anoppia ja sanoa, että ei hullummin käy ku luotu on
Mut on pakko lainata x-anoppia ja sanoa, että ei hullummin käy ku luotu on
Nyt alkaa käymään aika vähiin, kun aamulla 7 pitäisi olla kohteessa Pitäkäähän peukkuja
Back heti, kun olotila sallii
Back heti, kun olotila sallii
Onnea matkaan Minni!
Maiski- Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Registration date : 15.03.2011
Onnea ja tsemppiä leikkaukseen Minni67.
haicu- Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 31.05.2011
Minni ehti varmaan jo mennä mutta toivotan silti onnea leikkuuseen hengessä ollaan mukana
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Similar topics
» LEIKKAUS OHI 1.6.2011
» Masu 1v, leikkaus 28.11.2011
» Eneily jatkuu.. Leikkaus 18.4.2011
» katka matkalla mallinmittoihin ;) leikkaus 21.11.2011!!
» Masu 1v, leikkaus 28.11.2011
» Eneily jatkuu.. Leikkaus 18.4.2011
» katka matkalla mallinmittoihin ;) leikkaus 21.11.2011!!
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa