Puoliintumisaika
+31
Pallokala
kissus nytkö jo
anne.heide
Piuku
Saranna
SokeriKissa
anssidi
BLOCCO
Mrs. Piggy
Leppis
m30/157
Helka
Aries
Emppu81
hansu
tigertytto
AnnikaK
Kimby
Bulla65
Rintasir
2FatToFly
dunbar
Maiski
ni72
Wee2be
lisbet
Elämä edessä
Rovatar
eräpena
katka
Mies220
35 posters
Sivu 5 / 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Vs: Puoliintumisaika
Upeeta Mies220!!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Tuosta uniapneasta ajattelin kysellä että mahtaakohan tuosta cpap laitteesta päästä eroon kun kiloja saa tiputettua?
Massiivi- Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012
Sain tänään uniapnealaitteen. Käyttöä opastanut sairaanhoitaja sanoi, että harvoin siitä pystyy luopumaan, mutta suuri painon aleneminen kyllä saattaa poistaa uniapnean. Toivon todellakin, että joskus pääsisin laitteesta eroon. Tänään ensikokeilin sitä päiväunilla, eikä hengittämisestä tuntunut tulevan mitään. Ihan pelottaa, kun pitää kohta mennä nukkumaan.
koskpir- Viestien lukumäärä : 68
Registration date : 10.10.2011
tervetuloa Massiivi - nääs
ja tervetuloa koskpir "turbon" käyttäjien joukkoon
Uniapneasta ja myös cpap-laitteista on kokemusta jo lähes neljännesvuosisadan ajalta. Viime marraskuussa TAYSissa uniyksikön hoitaja kertoi, että yksi lihavuusleikattu on päässyt cpap laitteesta vähäksi aikaa eroon, mutta muilla on lähinnä ollut kyse siitä, että puhalluspainetta on säädetty painon mukaan. Tosin ihan normaalipainossa en ole vielä laitteen käytön aikana käynyt. Vuonna 1993 kävin painoindeksissä 27 - eli olin vain "lievästi lihava". Silloinkin cpap-laite pysyi "petikaverina". Kun paino oli 2010 kesän 164 kg:sta pudonnut syyskuun 2011 lihavuusleikkausen aikaiseen 130 kg:oon, sain uuden kehitysversion cpap-laitteesta. Hoitaja käski tulla uudestaan, kun paino laskee alle 110 kg, joten pitääpä mennä käymään. Tuntuu nimittäin siltä, että puhalluspaine on nyt liian isollaan, kun paino huitelee nyt jossain 105 kg:n paikkeilla...
ja tervetuloa koskpir "turbon" käyttäjien joukkoon
Uniapneasta ja myös cpap-laitteista on kokemusta jo lähes neljännesvuosisadan ajalta. Viime marraskuussa TAYSissa uniyksikön hoitaja kertoi, että yksi lihavuusleikattu on päässyt cpap laitteesta vähäksi aikaa eroon, mutta muilla on lähinnä ollut kyse siitä, että puhalluspainetta on säädetty painon mukaan. Tosin ihan normaalipainossa en ole vielä laitteen käytön aikana käynyt. Vuonna 1993 kävin painoindeksissä 27 - eli olin vain "lievästi lihava". Silloinkin cpap-laite pysyi "petikaverina". Kun paino oli 2010 kesän 164 kg:sta pudonnut syyskuun 2011 lihavuusleikkausen aikaiseen 130 kg:oon, sain uuden kehitysversion cpap-laitteesta. Hoitaja käski tulla uudestaan, kun paino laskee alle 110 kg, joten pitääpä mennä käymään. Tuntuu nimittäin siltä, että puhalluspaine on nyt liian isollaan, kun paino huitelee nyt jossain 105 kg:n paikkeilla...
BLOCCO- Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010
Täytyypi pitää mielessä tuo paineen säätö. En tullut ajatelleeksi että sitäkin joutuu säätään jos tätä painoa saa pudotettua.Olen tässä vasta ENE-vaiheessa joten en taida vielä hötkyillä asian kanssa mutta myöhemmin sitten. Ja Keso raejuusto on hyvää vaikka ei sitä ENE:ssä liikaa saa nauttiakaan.
koskpir: vaikka laitteesta luopumisesta vähän kyselinkin niin aika hyvin sen kanssa olen pärjäillyt. Aluksihan se oli outo mutta yllättävän nopeasti sen tasaiseen suhinaan tottui.
koskpir: vaikka laitteesta luopumisesta vähän kyselinkin niin aika hyvin sen kanssa olen pärjäillyt. Aluksihan se oli outo mutta yllättävän nopeasti sen tasaiseen suhinaan tottui.
Massiivi- Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012
Mun miehellä on uniapnea ja oli alkuun monenlaisia pelkoja chap laitteesta. Eipä mennyt montaa yötä kun sai laitteen ja totesi että jos unenlaatu jne.. on näin hyvää niin ei ikinä halua luopua laitteesta, ja kuljettaakin sitä mukana aina kun jotutuu yöpymään muuallakuin kotona. Myös joka öiset jalkojen säryt ja sätkimiset katos samatien. Myös hänellä säädettiin laitetta pienemmälle kun sai painoa vähemmälle. Appiukolla on uniapnea ja nyt pari vuotta sitten todettiin 26 vuotiaalla pojallani myös uniapnea. Onneksi tietoa oli jo niin paljon että hän ainakin sai siihen vaivaan apua ajoissa. Kaikilla näillä kolmella yhteinen tekijä oli ja on ylipaino. Pojalla todennäköisesti (perustuu olettamukseen) on ollut uniapnea jo murkku iästä alkaen, koska jo silloin oli aina väsynyt ja kuorsas kuin korsteeni. Eikä todellakaan ollut silloin vielä ylipainoinen.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Uniapneavekotin on kyllä ehdoton. Tuossa kun oli nuhan aikan ilman, niin selkeästi huomasi, että ei tullut nukutuksi niin hyvin. Minkäänlaisia hankaluuksia ei ollut ottaa tuota tötteröä käyttöön. Eikä ole nenä kuivunut tai tarvinnut käyttää mitään salvojakaan.
Kuukauden päästä on tärät uniapneatohtorin kanssa. En kyllä anna laitetta pois, vaikka yrittäisi viedä. Koko sen ajan mitä muistan, olen kuorsannut suurin piirtein samalla voimakkuudella kuin keskikokoinen sirkkeli. Ylipaino on tietysti pahentanut vaivaa.
Ensimmäisen kerran kuin näin sen vekottimen niin en oikein uskonut, että sillä voimakkuudella voi nenään ilmaa puhaltaa mutta kun maski on nenällä niin ei sitä juurikaan enää edes huomaa.
Kuukauden päästä on tärät uniapneatohtorin kanssa. En kyllä anna laitetta pois, vaikka yrittäisi viedä. Koko sen ajan mitä muistan, olen kuorsannut suurin piirtein samalla voimakkuudella kuin keskikokoinen sirkkeli. Ylipaino on tietysti pahentanut vaivaa.
Ensimmäisen kerran kuin näin sen vekottimen niin en oikein uskonut, että sillä voimakkuudella voi nenään ilmaa puhaltaa mutta kun maski on nenällä niin ei sitä juurikaan enää edes huomaa.
Mies220- Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 19.03.2011
Uniapnealääkärin tapaaminen taisi olla historiani lyhin. Alle kahdessa minuutissa vaihdettiin kuulumiset ja todettiin, että nähdään sitten vuoden päästä uudestaan. Hoitaja tenttasi ennen lääkärin käyntiä kymmenen minuuttia ja tarkasti laitteen kunnon ja muistikortin sisällön. Samalla mitattiin verenpainen, kaulan- ja vyötärönympärys ja paino.
Laihtuminen on nyt selkeästi hidastunut mutta putoaa edelleen. Sairaalan vaaka näytti samaa kuin kotivaakakin. Eli reilusti yli neljäkymmentä kiloa on sulanut leikkauksen jälkeen. Reilu vuosi sitten painoa oli yli kuusikymmentä kiloa enemmän. Vaikka aika nopeasti on läskit lähteneet niin iho tuntuu ainakin vielä pysyvän muutoksessa mukana. Se vetäytyy kasaan samaa tahtia. Toivottavasti se pysyy jatkossakin niin ei tule mitään ihopoimuja.
Tässä rupeaa pikkuhiljaa tuntumaan jo siltä, että saalis alkaa olla silmänkantaman päässä.
Laihtuminen on nyt selkeästi hidastunut mutta putoaa edelleen. Sairaalan vaaka näytti samaa kuin kotivaakakin. Eli reilusti yli neljäkymmentä kiloa on sulanut leikkauksen jälkeen. Reilu vuosi sitten painoa oli yli kuusikymmentä kiloa enemmän. Vaikka aika nopeasti on läskit lähteneet niin iho tuntuu ainakin vielä pysyvän muutoksessa mukana. Se vetäytyy kasaan samaa tahtia. Toivottavasti se pysyy jatkossakin niin ei tule mitään ihopoimuja.
Tässä rupeaa pikkuhiljaa tuntumaan jo siltä, että saalis alkaa olla silmänkantaman päässä.
Hieno juttu!
Kova pudotus on sinullakin! Toivottavasti tosiaan iho pysyisi jatkossakin mukana.
Kova pudotus on sinullakin! Toivottavasti tosiaan iho pysyisi jatkossakin mukana.
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Mies220, Onko uniapnea helpottanut laihtumisen myötä? Oliko puhetta laitteen käytöstä luopumisesta? Olen kuullut, että kymmenien kilojen laihtuminen voisi parantaa vaivan.
koskpir- Viestien lukumäärä : 68
Registration date : 10.10.2011
Koskpir kysyi:
Ehei, minä en anna tuota laitetta pois, vaikka väkisin yrittäisivät ottaa. On se niin hyvä. Olen kuorsannut niin kauan kuin muistan, Isäkin kuorsasi ja täti oli oikein kuulu kuorsaamisestaan. Se tosiaan kuului helposti talon toiselle puolelle kun täti veteli hirsiä. Joten en usko, että tällainen pieni painonpudotus sitä apneaa liikuttaa minussa mihinkään suuntaan.
Kaiken lisäksi tulee oikein sciencefiktiivinen olo kun laittaa illalla kärsän nenälle ja painaa pään tyynyyn.
Seuraava tapahtuma tässä projektissa onkin sitten huhtikuun puolen välin jälkeen. Silloin on joku ryhmäistunto ravitsemusterapeutin luona. Sinne pitää valmistautua täyttämällä muutama päivä ruokapäiväkirjaa. No, se ei ole ongelma, sillä olen tuolla Kalorilaskurissa pitänyt päiväkirjaa leikkauksesta lähtien.
1200 kaloria menee keskimäärin. Siihen saa syödä jo tosissaan. Puoli kiloa rahkaa pitää miehen tiellä. Jos tässä kevään tullessa innostuu oikein urheilemaan niin pitää ehkä nostaa tuo rahkan määrä yhdellä purkilla vielä. Valion pehmeä rahka, sen nimiin vannon!
Onko uniapnea helpottanut laihtumisen myötä? Oliko puhetta laitteen käytöstä luopumisesta?
Ehei, minä en anna tuota laitetta pois, vaikka väkisin yrittäisivät ottaa. On se niin hyvä. Olen kuorsannut niin kauan kuin muistan, Isäkin kuorsasi ja täti oli oikein kuulu kuorsaamisestaan. Se tosiaan kuului helposti talon toiselle puolelle kun täti veteli hirsiä. Joten en usko, että tällainen pieni painonpudotus sitä apneaa liikuttaa minussa mihinkään suuntaan.
Kaiken lisäksi tulee oikein sciencefiktiivinen olo kun laittaa illalla kärsän nenälle ja painaa pään tyynyyn.
Seuraava tapahtuma tässä projektissa onkin sitten huhtikuun puolen välin jälkeen. Silloin on joku ryhmäistunto ravitsemusterapeutin luona. Sinne pitää valmistautua täyttämällä muutama päivä ruokapäiväkirjaa. No, se ei ole ongelma, sillä olen tuolla Kalorilaskurissa pitänyt päiväkirjaa leikkauksesta lähtien.
1200 kaloria menee keskimäärin. Siihen saa syödä jo tosissaan. Puoli kiloa rahkaa pitää miehen tiellä. Jos tässä kevään tullessa innostuu oikein urheilemaan niin pitää ehkä nostaa tuo rahkan määrä yhdellä purkilla vielä. Valion pehmeä rahka, sen nimiin vannon!
Täytyy todeta, että hyvin olet matkallasi edennyt. Kevät koittaa ja ensimmäiset krookuksetkin pyrkivät kohtasillään esille... Sinullakin tavoite ilmeisesti alkanee pilkistellä jo näköpiirissä :lol:
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Sivu 5 / 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa