Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Eneily oksettaa ja heikottaa

+11
toukka79
Minni67
ni72
Piitu
eräpena
katka
Minnie
Inkku
pillipulla
Sun
teisku
15 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Eneily oksettaa ja heikottaa Empty Eneily oksettaa ja heikottaa

Viesti kirjoittaja teisku To Huhti 07, 2011 12:30 pm

Olen ollut nyt ihan puhtaalla Enellä viikon verran. Olo on merlko kamala. Aivan heikko ja oksettava. Sydän tykyttää liian kovaa ja lihaskramppeja on siellä sun täällä.
Eilen sitten löysin tähän avun, tai ainakin näin luulen: söin yhden siivun feta-juustoa ja yhden suolakurkun. Olo normalisoitui hyvin äkkiä.
Eli kyseessä oli varmaan suolan puute.
Kiloja on nyt lokakuusta pudonnut 13.
Saa nähdä riittääkö, kun ravintoterapeutiltani ´kuulin, että noin kuukausi ennen leikkausta painon pitäisi pudota 7-8 % jotta maksa olisi varmaan tarpeeksi pieni....
Melkoinen urakka.
teisku
teisku

Viestien lukumäärä : 110
Ikä : 64
Registration date : 28.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Eneily oksettaa ja heikottaa Empty Vs: Eneily oksettaa ja heikottaa

Viesti kirjoittaja Sun To Huhti 07, 2011 1:56 pm

Teisku, minä saan myös pahoinvointia eneilystä. Minulle ravitsemusterapeutti suositti sen sijaan proteiinilla täydennettyä paastoa. Kramppailuun kannattaa kokeilla lisäksi magnesiumia.

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Registration date : 31.01.2011

Viesti kirjoittaja pillipulla La Huhti 09, 2011 12:19 am

Mulla kans eneilyä takana puolitoista viikkoa ja kyllä tiukkaa tekee. Kaikille tähän kyenneille hatun nosto. Ekalla viikkoa painoa tippu yli 3 kiloo ja nyt neljässä päivässä +400g. En osaa syytä kyllä tähän sanoo? Ekalla viikolla kans heräsin yöllä suonenvetoihin mitä ei muuten ole juur ollut. Pinna on melkoisen tiukalla ja mieli tekis syödä ruokaa... Mutta sisulla eteenpäin ei muu auta. Stemppiä sulle Smile
pillipulla
pillipulla

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 18.03.2011

Viesti kirjoittaja Inkku La Huhti 09, 2011 1:47 am

ittellä asiaa autto se, kun tein ene sapuskani (91x suklaa pirtelö yöks silent ) 2dl sijaan 4dl vettä ja kramppailuihin auttoi merisuola kiteet.. oli huomattavasti kylläisempi olo.. +kahvin juontia en lopettanut eneilyn aikana, kun silloin olisin alkanut käymään työkavereitten hermoille.. Laughing

niitä suklaa pirtelö pusseja muuten jäi vielä ainakin 34kpl, enkä tällä hetkellä voi edes kuvitellakkaan naotiskelevani moisia.. pale

Inkku

Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 19.02.2011

Viesti kirjoittaja pillipulla La Huhti 09, 2011 1:56 am

Hyvä neuvo tarvitteepa testata. Mä oon ehkä eniten "mieltynyt" tohon mocca makuun ja samoten juon muutaman kupin päivässä kahvia. Välillä tuntuu kyllä että arvostaa tämän jälkeen ruokaa enemmän kun koskaan..
pillipulla
pillipulla

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 18.03.2011

Viesti kirjoittaja Minnie La Huhti 09, 2011 2:52 pm

Kyselkää ravintoterapeutilta vaihtoehtoja, itse olin ruokaenellä. Mutta painotan että ENEILY ON TOSI TÄRKEÄÄ. Itsellä kaikki ei mennyt aivan putkeen, koska en saanut kiloja tarpeeksi pois ja maksa oli liian suuri. Olin aika kurinalaisesti, enkä lipsunut kuin onnettoman vähän, mutta nyt jos voisin niin peruisin nekin lipsumiset! ENEILKÄÄ KUNNOLLA vaikka olisi kuinka kamalaa. Mulla oli vain 3 viikon ene, joten siinä isoin syy miksei lähtenyt tarpeeksi. Silti, jos nämä antibiootit ei pure, niin en anna ikinä itselleni anteeksi ja itse olen mahdolliseen avoleikkaukseen osa-syyllinen..
Minnie
Minnie

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 15.03.2011

Viesti kirjoittaja teisku Ti Huhti 12, 2011 3:52 pm

Minnie, hei!
Miten sulle sitten kävi? Oliko maksa niin suuri, etteivät voineet tehdä mitään?
Laittoivat vain kiinni, vai onnistuiko sleeve?
Vai jonotatkoi uudelleen paremmalla onnella?
Pelkään juuri tätä, että minulle käy samalla tavalla...
Leikkaus kun on 2.5.
teisku
teisku

Viesti kirjoittaja Minnie Ti Huhti 12, 2011 5:34 pm

Maksa oli liian suuri ja vaikeutti leikkausta, mutta onnistuttiin kuitenkin tekemään ilman sen suurempia komplikaatioita. Suolinestettä tosin tämän johdosta oli päässyt roiskumaan vatsaan (kuulemma liian likaista, eikä saisi suolen ulkopuolelle mennä). Pari päivää leikkauksen jälkeen todettiin, että tulehdusarvot on tosi korkealla. Ei tietoa mikä tulehdus, mutta onneks antibiootit puri! Smile Ensin suoraan suoneen, sitten kotona suun kautta. Nyt kuuri puolessa välissä ja jo toinen päivä ilman kuumetta Smile

Älä Teisku turhaan jännitä, mullakin kaikki kääntyi onneksi parhain päin. Oot tiputtanu näköjään huimasti painoakin eli tuskin sulla on maksa edes suuri Smile Eikä tuossa mullekaan suurempaa harmia tapahtunut, pari ylimääräistä päivää sairaalassa ja enemmän mömmöä kanyylistä. Toipuminen pari päivää jäljessä muista, mutta nyt viikko leikkauksen jälkeen jo tosi hyvässä kunnossa! Tsemppiä leikkuuseen ja mahtavaa uutta elämää!
Minnie
Minnie

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 15.03.2011

Viesti kirjoittaja katka Ti Huhti 12, 2011 11:30 pm

Mullakin ene päällä ainakin muutaman päivän.Lekuri on 27.4 ja painan muutaman kilon enemmän kun edell.punnituksessa,eli törkee kiire pudottaa ne ja miel.vähän päällekkin.
Lukemattomia kertoja oon eneilly ja mulla menossa oleva pv2 ja 3 on ihan hirveitä!Oksettaa,huimaa,heikottaa ja kokoajan nälkä.Pitäs vielä töitäkin,fyysistä semmosta jaksaa tehä.Kyllä kysyy todellakin tahdonvoimaa.
Mua kiinnostais tietää,että miten kukaan jaksaa viikkoo pitempään eneillä???Monella täällä on hurjan pitkiä jaksoja ja en ymmärrä miten siihen pystyy?Syöttekö mitään muuta,kun pusseja?Esim.salaattia?Ja minkä merkkinen toi mocca on?Mistä sitä saa?Tykkään hirveesti kahvista ja oon aina enen aikana juonu aika paljonkin maitokahvia,silti on paino aina tippunu hyvin.
katka
katka

Viestien lukumäärä : 96
Registration date : 05.10.2010

Viesti kirjoittaja eräpena Ke Huhti 13, 2011 12:24 am

Ruoka eneilyyn löytyy ohjeita netistä ja terpatilta. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Piitu Ke Huhti 13, 2011 1:32 am

Mocca-ccoffee on Nutriletin uusi maku. Mun mielestä paras maku noista.

Wokkivihanneksia, kaloritonta mehukeittoa ja vesimelonia pussien väleissä. Ja tietty patukoita (Naturdietillä minun mielestä parhaat).

Tsemppiä eneilijöille. Mulla varmaankin syksyllä toinen rupeama sitä laatua.

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja ni72 Ke Huhti 13, 2011 1:50 am

Mulla kanssa omanlaisensa olot Smile kylmä ja nälkä mut ei ennen pussia vaan sen jälkeen Smile
Viel olis reilu 3 viikkoa jäljellä:/
Jaa entienytkään et saa hedelmiä ja mehukeittoja... tietääkseni ne on kiellettyjä... parsoja ja ym vihanneksia saa tietyn määrän syödä.
Mulla ei oikeestaan ole huono olo vaan se kylmä en tiedä mitä se sitten tulee.
ni72
ni72

Viestien lukumäärä : 59
Registration date : 12.09.2010

Viesti kirjoittaja Piitu Ke Huhti 13, 2011 1:58 am

Vain vesimelonia, ei muita hedelmiä. Ja sokeroimatonta mehukeittosta TAYSin ohjeiden mukaan saa ainakin ottaa.

Piitu

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010

Viesti kirjoittaja ni72 Ke Huhti 13, 2011 2:04 am

Aika kumma et eri paikat antaa eriohjeita satks sanottiin et ei mitään hedelmiä eikä patukoita. saatika keitosita puhumattakaan. parsat, kurkut ,tom ,paprika, sienet... en muista kaikkia.Kalorittomat juomat.
ni72
ni72

Viesti kirjoittaja Minni67 Ke Huhti 13, 2011 2:08 am

Ei oo TAYS:in ohjeissakaan patukoita, koska niissä on tuplakalorimäärät verraten yhteen keittopussiin. Tai voi siis ottaa puolikkaan patukan ja korvata sillä yhden niistä viidestä keittopussista.

Valion mehukeitot on "kalorittomia" eli meniskö sitten niihin juomiin, tosin ohjeessa oli max 2x2dl/pvä.

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010

Viesti kirjoittaja toukka79 Ke Huhti 13, 2011 4:11 am

Poikkeamat tosiaan hassuja..mulle ei kukaan oo sanonu vesimeloonista että olisi ok. Sen sijaan sokeriton mehukeitto ja patukat on ok. Patukka vastaa kahta pussia eikä saisi korvata pusseja liian usein koska ei sisällä tarpeeksi proteiinia suhteessa kahteen pussiin.
Näilläpä siis..
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010

Viesti kirjoittaja ni72 To Huhti 14, 2011 7:58 pm

Ostin tänään sitä moccaa se oli ihan ok ja menin sit ostaa patukan varalle jos tulee makean himo:D no toivotaan ettei tartte käyttäääVery Happy
Niin jos ne on siihen juomaan no kysyn kun mulla on rt käynti viel ennen leikkausta.
ni72
ni72

Viesti kirjoittaja teisku To Huhti 14, 2011 11:17 pm

Juu, hedelmiä ei saa syödä kun niissä on hedelmäsokeria.
Tomaattia, kurkkua, paprikaa... Porkkaanaakin vain vähän, koska siinä on hiilareita.
Mulla olis vielä kaksi ja puoli viikkoa aikaa, ja kyllä ottaa koville.
Suussa on koko ajan niin hirveä maku, että on pakko ottaa sokerittomia pastilleja tunnille mennessä. Nekin kyllä oksettaa.
Joskus minäkin korvaan patukalla kaksi pussia, jos en tahdo keritä syödä koko viiden pussin satsia.
Mitähän tästäkin tulee....
Vielä pitäis pudottaa sellainen 7-8 kiloa ennen leikkausta.
Jos en onnistu, ja pistävät mahan samantien kiinni, en kyllä enää jaksa odotella syksyä.
Kuolen sitten tällaisena puntuksena.

Eipä yhtään kuulosta siltä, että olisin kyllästynyt ja masentunut... :evil:
teisku
teisku

Viesti kirjoittaja kuunsisar Pe Huhti 15, 2011 2:03 am

Älä masennu Teisku! Täällä hyvin saman BMI:n omaava puntus. Mulla on leikkaus vasta syksyllä ja pelkään kans, että pussiene ei tule onnistumaan. Yritän saada kesän aikana jonkin verran pois vanhoila painonvartijoiden ohjeilla ja sitten, kun tulee eneilyn aika, kokeilen sitä ruokavalioeneä.

Itseni tuntien se tulee olemaan kyllä suurta kärsimystä - miehelle ja työkavereille... Nälkäisenä kun olen pirun äkäinen...
kuunsisar
kuunsisar

Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 59
Registration date : 24.05.2010

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Pe Huhti 15, 2011 4:06 am

Sen verran minullakin on Painonvartijoiden opit takaraivossa, että muunsin ruoka-eneilyn mitat annoksiksi. Minulla on ohje, jossa on päivän aikana 100 g lihaa tai 150 g kalaa (=3 annosta à 30 tai 50 g), 6 dl rasvatonta maitotuotetta (=3 annosta à 2 dl tai 40 g raejuustoa), 1 leipäviipale ja 1 rkl öljyä. Vihanneksia aika vapaasti ja juureksia 200-300 g. Näistä sitten vetelen rastia vihkoon kun on kukin rippunen syöty. Kaikenlaista kivaa kasvista saa kaupasta nykyään, pakastettuja vihannessekoituksia, ja tomaattimurska tai muoviin pakattu juuressose on instant-soppaa, vähän yrttejä ja sitä raejuustoa vaan sekaan. Koko ajan tuntuu olevan pieni nälkä, mutta tarpeeksi juotavaa vaan, ja kyllä tämän kestää. Vaikka hammasta purren, ellei muuta saa pureskella... Laughing

Pari viikkoa yritin Nutrilett-pusseilla, mutta ne olivat minusta aivan kamalan pahoja, kaksi soppasorttia jotenkin meni mutta hyvin nopeasti niihin kahteen vaihtoehtoon kyllästyy. Jos tuntuu, että ruualla alan liikaa lipsua, kokeilen sitten muita merkkejä. Aivan hyvinhän voi pitää ruokapäiviä ja pussipäiviä vuorotellen, miten vaan helpompaa on. Ruoka-enen kanssa vaan pitää ottaa monivitamiinipilleri joka päivä, kun jauhepusseihin ne mineraalit on lisätty valmiiksi. (Siksi ne maistuvat monesta niin oudoilta.)
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Huhti 15, 2011 3:17 pm

Terve Teisku!
Minä myös suurin piirtein samalla BMI:llä varustettuna Eneilen. Sama ukaasi minullekin tuli kirurgilta painon suhteen!! Joten tsemppiä ja pitkäjänteisyyttä meille molemmille!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja ni72 Pe Huhti 15, 2011 4:50 pm

Luulin että kaikilla on täällä pieniä BMI lukuja ja ilkosein huomasin löytäväni koko tovereita:D Mulla olis se elikkaus ensi kuussa ja nyt täys eneä 5päivää takana. Mutta sisulla aijoin sen suorittaa oli se vaik kuinka kamalan makuista:D Lääkäri pyysi että pudottaisin 10-20 kg ja lopuksi sanoin että jos se 20 kg niin parempi . No nyt jännitää sitten olenko sanut sen pois ennen leikkausta ja onko se maksa tarpeeksi pieni ku menen siihen leikkaukseen.Mulla tosin on viikkoa ennen tapaaminen kirurgin ja nukku lääkrin kanssa ja kaikki testit. mutta sitä maksa ultrsta ei mainittu et se olis! Onko se sillo ko leikataan vai ennen muilla?Onko sulla Elämä Edessä leikaus 11.5?
ni72
ni72

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Huhti 15, 2011 5:42 pm

Hei ni72!
Kyllä minulla on leikkaus 11.5. Minä rupesin hermoilemaan maksan kokoani, koska Lähestyy, lähestyy täällä palstalla kertoi omasta kokemuksestaan. Muistin silloin kirurgin varoittavat sanat ja se kuullosti ihan samalta kuin hänelle oli käynyt!!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja ni72 Pe Huhti 15, 2011 5:49 pm

Minulla on samana päivänä leikkaus! Nyt vaan toivotan parasta:) Viime eneily tuotti 1.5viikossa -11kg joten olen ajattelen positiivisesti että saan sen 20kg pois ennen leikkaus päivääVery Happy
ni72
ni72

Viesti kirjoittaja teisku Ti Huhti 26, 2011 7:33 pm

Hei, Elämä edessä!
Mulla on nyt kaikenkaikkiaan -20 kg rikki.
Toivon, että se riittää, sillä leikkaus on jo ensi maanantaina. Jonkinverran varmaan saan ennen sitä pois, mutta kyllä on tuskaa!
Poltan roviolla kaikki loput pussit kun palaan sairaalasta.
En ikinä laita enää niitä soppia suuhuni!

-13 kg olis mun ollut laihduttava kuukaudessa ennen leikkausta. Tänään menen vielä viimeisen kerran punnitukseen ravintoterapeutin luokse.
Katsotaan, mikä on paino silloin, kun ite olen seurannut aamupainoa.

Tsemppiä sinulle ja myös ni72:lle.
Perässä tulette!
teisku
teisku

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content