Rosmariinin matkassa
+15
tuulahdus
stina66
Maria-76
rolli82
Simppu
Huugibuugi
iceage100
koskpir
Jazzi
Pallokala
Soile
Leppis
eräpena
Elämä edessä
Rosmariini
19 posters
Sivu 1 / 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Rosmariinin matkassa
Olen nelikymppinen nainen itäisestä suomesta. Lapsesta lähtien olen ollut isokokoinen enemmän tai vähemmän.
Helmikuussa kävin työterveyslääkärillä. Samalla otin puheeksi, että mitkäs minulla olisi mahdollisuudet päästä leikkaukseen… Kirjoitti lähetteen ja kesällä tapaan sairaalalla lihavuuteen perehtyneen lääkärin. Katsotaan eteneekö homma mihinkään.
Jännittää ja pelottaa, että mihin sitä on ryhtymässä.
Helmikuussa kävin työterveyslääkärillä. Samalla otin puheeksi, että mitkäs minulla olisi mahdollisuudet päästä leikkaukseen… Kirjoitti lähetteen ja kesällä tapaan sairaalalla lihavuuteen perehtyneen lääkärin. Katsotaan eteneekö homma mihinkään.
Jännittää ja pelottaa, että mihin sitä on ryhtymässä.
Viimeinen muokkaaja, Rosmariini pvm Ti Heinä 31, 2012 10:06 pm, muokattu 2 kertaa
Rosmariini- Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 16.02.2011
Vs: Rosmariinin matkassa
Rohkeutta Rosmariini, olet hyvällä asialla ja oman itsesi parhaaksi!
Anna ajan kuluessa ajatuksillesi tarpeeksi aikaa käsitellä tätä asiaa. Tämän palstan ja näiden ihanien ihmisten avulla minä olen saanyt pääkoppaani järjestykseen alustavasti, mutta suuret muutokset ovat vasta tulossa. Tästä on hyvä jatkaa levollisin mielin! Onnea jatkoon ja tervetuloa!
Anna ajan kuluessa ajatuksillesi tarpeeksi aikaa käsitellä tätä asiaa. Tämän palstan ja näiden ihanien ihmisten avulla minä olen saanyt pääkoppaani järjestykseen alustavasti, mutta suuret muutokset ovat vasta tulossa. Tästä on hyvä jatkaa levollisin mielin! Onnea jatkoon ja tervetuloa!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Sairaudet pitäis olla jo riittävä syy leikkaukseen. Voimia.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Kiitos!
Löysin netistä Pkks:n sivuilta sairaalloisen lihavuuden leikkaushoidon hoitopolun. Sen mukaan jos sisätautilääkäri puoltaa leikkausta niin ravintoterapeutin opastuksella täytyy saada 5-8% pois painosta. Sitten obesiteettitiimi pohtii tilannetta ja seuraava vaihe on kirurgin vastaanotto. Sitten 4 viikon pussittelu ja leikkuriin.
Oma realistinen arvio leikkuriin pääsystä on 2012.
Kiva lukea teidän kaikkien juttuja asioiden etenemisestä.
Viimeinen muokkaaja, Rosmariini pvm Su Joulu 25, 2011 8:10 pm, muokattu 1 kertaa
Tiukkana vaan. Kyllä se lähtee ku on tullkki.
Niinpä! Hullulta tuntuu, et ne kilot mitkä on syömällä tulleen ni ne myös syömällä lähtee. Pitää vaan oppia syömään oikeen ja oikeessa suhteessa. Sitä kun on yli neljäkymmentä vuotta syönyt väärin niin ei se pois oppiminen niin käden käänteessä vain käy.
Mutta kyllä se tästä.
Mutta kyllä se tästä.
Mulla helpotti kun vaimo syö samaa, niin pojan voi heittää ulos mussuttamaan pizzaansa.
Nyt on sitten sisätautilääkäri tavattu, joka puolsi leikkausta.
Lähtiessä lääkäri sanoi, että kun olen suhteellisen pieni... Heh, otin sen ihan kohteliaisuutena (BMI 40).
Lähtiessä lääkäri sanoi, että kun olen suhteellisen pieni... Heh, otin sen ihan kohteliaisuutena (BMI 40).
Viimeinen muokkaaja, Rosmariini pvm Su Joulu 25, 2011 8:11 pm, muokattu 1 kertaa
Hei Rosmariini!
Sinä olet onnekas= sinulla ihan oikeasti on pieni BMI ja olet menossa Joensuuhun leikkaukseen! Onko sinut ultrattu ja todettu maksan koko? Joensuuussa ei ole jonoa, joten on hyvin paljon mahdollista, että olet syksyllä leikkurissa!!! Tuo vaadittava painonpudotus tulee olemaan osoituksena siitä, että sinulla on selkärankaa ja pystyt/totut pieniin ruokamääriin. Sitten pienimahaisena se on helpompaa, mutta kun siinä samassa mieli myllertää kaikkea mahdollista, on hienoa jos on jo tutustunut uuteen tapaan ajatella syömistä/juomista loppuelämäksi. Ihanaa tässä on se, että uusi maha opettaa meitä, miten tulee toimia. Sen sisäistäminen pysyvästi on aikaa vievää, mutta todella palkitsevaa. Kaiken, mitä teemme, on meille itselle hyväksi. Hyvää Eneilyä sinulle, sinä pystyt karistamaan pian sen 8 kg!!!
Sinä olet onnekas= sinulla ihan oikeasti on pieni BMI ja olet menossa Joensuuhun leikkaukseen! Onko sinut ultrattu ja todettu maksan koko? Joensuuussa ei ole jonoa, joten on hyvin paljon mahdollista, että olet syksyllä leikkurissa!!! Tuo vaadittava painonpudotus tulee olemaan osoituksena siitä, että sinulla on selkärankaa ja pystyt/totut pieniin ruokamääriin. Sitten pienimahaisena se on helpompaa, mutta kun siinä samassa mieli myllertää kaikkea mahdollista, on hienoa jos on jo tutustunut uuteen tapaan ajatella syömistä/juomista loppuelämäksi. Ihanaa tässä on se, että uusi maha opettaa meitä, miten tulee toimia. Sen sisäistäminen pysyvästi on aikaa vievää, mutta todella palkitsevaa. Kaiken, mitä teemme, on meille itselle hyväksi. Hyvää Eneilyä sinulle, sinä pystyt karistamaan pian sen 8 kg!!!
Kiitos Elämä edessä!
Tää eka kahdeksan kiloa pitää pudottaa syömällä ei eneilemällä. Eneilemällä se oliskin lähtenyt kuukuadessa... Sitten ku tän pudotuksen oon saanu tehtyä ni sit on gastro ja kirurgi ja sit eneilyn kautta leikkuriin. Ei ole ultrattu maksan kokoa.
Joo, Joensuussa ei todellakaan ole jonoa, mikä miust on aika ihmeellistä, mut se oli mukava kuulla. Ravintoterapeutti arveli, et vuodenvaihteeseen menee leikkuu. Katotaan nyt miten käy.
Nyt kaikki on ihan itsestä kiinni. Pitää vähentää annoskokoja ja syödä erittäin terveellisesti.
Paljonko siulla Elämä edessä on nyt paino tippunu leikkauksesta?
Tää eka kahdeksan kiloa pitää pudottaa syömällä ei eneilemällä. Eneilemällä se oliskin lähtenyt kuukuadessa... Sitten ku tän pudotuksen oon saanu tehtyä ni sit on gastro ja kirurgi ja sit eneilyn kautta leikkuriin. Ei ole ultrattu maksan kokoa.
Joo, Joensuussa ei todellakaan ole jonoa, mikä miust on aika ihmeellistä, mut se oli mukava kuulla. Ravintoterapeutti arveli, et vuodenvaihteeseen menee leikkuu. Katotaan nyt miten käy.
Nyt kaikki on ihan itsestä kiinni. Pitää vähentää annoskokoja ja syödä erittäin terveellisesti.
Paljonko siulla Elämä edessä on nyt paino tippunu leikkauksesta?
Hei Rosmariini!
Tarkoitin sitä ruokaeneä, joka on ihan inhimillinen ja terveellinen painonpudotussysteemi. Tosiaan, Joensuussa hoitaja vitsaili, että missähän kaikki joensuulaiset ylipainoiset on, kun teitä mikkeliläisiä meillä vaan on leikattavana! Se oli tietysti vitsi, mutta totta toinen puoli. Myös tuosta BMI:stä jonohoitaja sanoi, että pieniä leikattavia, joilla on BMI n. 40, leikataan 2 päivässä ja minunlaisia vain yksi. Kirurgi halusi varautua pidempään leikkaukseen tarvittaessa. Tuo etukäteistieto sai minulta täyden luottamuksen kirurgiin ja sen jälkeen en enää pelännyt sitä, että en herää nukutuksesta, koska jotain menisi pieleen. No, ei onneksi tullut mitään hämminkiä, vaan ihan suunnitellusti meni. Hyvää painonpudotuskampanjaa sinulle!!!
Tarkoitin sitä ruokaeneä, joka on ihan inhimillinen ja terveellinen painonpudotussysteemi. Tosiaan, Joensuussa hoitaja vitsaili, että missähän kaikki joensuulaiset ylipainoiset on, kun teitä mikkeliläisiä meillä vaan on leikattavana! Se oli tietysti vitsi, mutta totta toinen puoli. Myös tuosta BMI:stä jonohoitaja sanoi, että pieniä leikattavia, joilla on BMI n. 40, leikataan 2 päivässä ja minunlaisia vain yksi. Kirurgi halusi varautua pidempään leikkaukseen tarvittaessa. Tuo etukäteistieto sai minulta täyden luottamuksen kirurgiin ja sen jälkeen en enää pelännyt sitä, että en herää nukutuksesta, koska jotain menisi pieleen. No, ei onneksi tullut mitään hämminkiä, vaan ihan suunnitellusti meni. Hyvää painonpudotuskampanjaa sinulle!!!
Jatkuu= Unohdin edellisessä kertoa, että en tiedä painoani kuin vasta 22.6, kun menen punnitukseen ravintoterpalle. En hommaa ollenkaan vaakaa, koska hyppäisin sillä kuitenkin 5 minuutin välein ja menettäisin hermoni!
Vanhoista ajatuksista oon vaan huono pääsemään eroon... eneilyn aattelen aina pussitteluksi... No joo, voihan sitä tosiaan ruokaeneillä.
Toi on niin totta, että kun on vaaka niin siinä haluu hyppiä koko ajan.
Tsemppiä siulle Elämä edessä!!
Toi on niin totta, että kun on vaaka niin siinä haluu hyppiä koko ajan.
Tsemppiä siulle Elämä edessä!!
Kesä ja syksy meni miten meni. Menetin isäni ja söin suruuni, mitä ei olisi pitänyt tehdä. Nyt olen päässyt jaloilleni ja syömiset menee hyvin. Ensi viikolla menen ravintoterapeutin juttusille, koska olen päässyt tavoitteeseen painon suhteen.
Obesiteettitiimi kokoontuu viikolla 5 ja sillon minun paperit on pöydällä. Kääks!
Obesiteettitiimi kokoontuu viikolla 5 ja sillon minun paperit on pöydällä. Kääks!
Toivotaan parasta! Minä olen toivon mukaan melko pian samassa vaiheessa. Tässä vaan odotellaan.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Tsemppiä ja toivotaan että asiasi etenee!!!!
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Hienoa, siitä se lähtee ja etenee! Joensuuhun tosiaankaan ei ole ollut kovin pitkää jonoa, joten tuskin sun tarvitsee leikkausta ensivuoteen jonotella ellet sitten itse halua odottaa hieman pidempään.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Odottavan aika on pitkä... Odottelen nyt kirurgianpoliklinikalta kutsua gastroon kirurgin puheille. Nyt on nimittäin motiavaatio kohdallaan... joten oma toiveeni on, että pääsisin leikkuriin ennen kesää.
Samassa veneessä kellutaan...
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Gastroaika on kuukauden kuluttua! Kääks!
Tietääkö kukaan kuinka nopeesti gastron jälkeen on sitten leikkuupöydällä?
Joensuussahan mennään niin, että ensin on sisätautilääkäri ja ravitsemusterapeutti ja pitää saada se 5-8% painosta pois. Sen jälkeen obetiimi, gastro ja leikkuri.
Tietääkö kukaan kuinka nopeesti gastron jälkeen on sitten leikkuupöydällä?
Joensuussahan mennään niin, että ensin on sisätautilääkäri ja ravitsemusterapeutti ja pitää saada se 5-8% painosta pois. Sen jälkeen obetiimi, gastro ja leikkuri.
Mulla meni gastrosta 3kk leikkaukseen täällä Kymenlaaksossa. Mut sulla voi mennä vähemmänkin aikaa. 1kk kestää kait että tulee ne gastron vastaukset helikobakteerista ja jos sitä ei ole niin varmaan nopeuttaa asiaa. Jos on helico niin se häädetään ensin.
Pitänee nyt vaan elellä päivä kerrallaan... ja odottaa kauhulla gastroa.
Omasta puolestani voin sanoa, että hyvä kun kaikki on tapahtunut hissukseen, niin on voinut sisäistää leikkausasian. Onhan tämä iso projekti.
Omasta puolestani voin sanoa, että hyvä kun kaikki on tapahtunut hissukseen, niin on voinut sisäistää leikkausasian. Onhan tämä iso projekti.
Ens viikol gastro... pistää jo vähän jännittämään tämä projektin eteneminen. Jos kaikki menisi hyvin niin olisin erittäin onnellinen leikkuriin pääsystä touko-kesäkuussa. Töitten puoleen paras mahdollinen aika olisi juuri tuo kevät eikä syksy.
Pidetään sulle peukkuja Rosmariini!!!!
Sivu 1 / 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa