Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

kokemuksia leikatuilta!

+5
Tepa43
HannuP
tigertytto
emäntä-85
imppa
9 posters

Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja imppa Ti Syys 29, 2009 11:53 pm

Terve! Sain tänään leikkausajan 27.10 ja tapasin samalla peijaksessa ravintoterapeutin ja leikkaavan lääkärin. Onko muille tullut epäilyksiä leikkaukseen menosta ja leikkauksen jälkeisestä ajasta?? Itseäni kävi mietityttämään paljonkin.Esim. miten se ruokailujen välissä oleva juominen? Onko se ehdoton homma, et aina ruokailujen välissä pitää tankata vettä? Ja toinen asia on alkoholi. Voiko alkoholia juoda ja jos voi niin mitä ja vaikuttaako se jollain toisella tavalla, kuin ennen leikkausta? Tiedän et tää kuulostaa jostain hölmöltä, mutta olis kiva tietää ettei tule yllätyksiä. Ja jos on muutakin kerrottavaa jota pidätte tärkeänä, niin olisi kiva tietää. nimim.pää sekaisin Question

imppa

Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 25.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja emäntä-85 Ke Syys 30, 2009 4:31 am

Meidät leikataan samana päivänä Very Happy mut vaan Seinäjoella Smile
emäntä-85
emäntä-85

Viestien lukumäärä : 31
Ikä : 39
Paikkakunta : etelä-pohjanmaa
Registration date : 26.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja imppa Ke Syys 30, 2009 1:54 pm

On tää tajutonta! Vuoden ollut aivan varma leikkauksesta ja nyt kun eilen sain leikkauspäivän, niin iski kauhea epävarmuus!!! Niinkuin joku tääl aikaisemmin sanoi, että ei leikkaus niinkään pelota, vaan elämä sen jälkeen! Onko muilla ollut samanlaisia ajatuksia? Viime yönkin ajattelin asiaa enkä nukkunut kunnolla.

imppa

Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 25.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Syys 30, 2009 3:12 pm

No kuules imppa mulla on juuri samat fiilikset kuin sulla What a Face
Minä kun olen sellainen mieliteko syöppö Very Happy Vaikka toooooooooooodella paljon haluan laihtua ja saada normaalin ihmisen elämän niin silti päässä pyörii paljon,paljon kaiken maaailman ajatuksia..mitä jos ..mitä jos...jos..jos..
Ja nämä kysymykset pyörii varmaan sen takia kun tämähän on kuitenkin suuri ja loppuelämän asia,kyllä siihen tarviikin tietty valmistautua,ja kai tämä on sitten meillä sitä valmistautumista Rolling Eyes
Tosta alkoholista en osaa sanoa mitään muuta kuin että selaa näitä palstoja kyllä täällä jossain siitäkin kerrotaan,olen itsekkin kysynyt koska joskus on tapana ollut käydä kamujen kanssa viihteelläkin Smile ja nyt se taitaa sitten jäädä...mutta jääkööt..kunnon elämä on tärkeämpää,pitää siihenkin vaan asennoitua sillälailla että voinhan minä toki mennä kamujen kanssa ulkoilemaan mutta vaan selvänä Laughing
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja HannuP Ke Syys 30, 2009 3:18 pm

Tuota alkoholin käytöä minäkin olen pohtinut. Toki voin olla mainiosti ilmankin mutta kiva se olisi joskus vaikka konjakki tai pari ottaa tai jakaa rouvan kanssa pullo viiniä ihan muuten vaan tai nautiskella saunakaljan.

Ravitsemusterapeutti sanoi muutama viikko sitten, että yhtä olutpulloa juot sitten koko illan. Siinähän nyt ei ole mitään järkeä, väljähtyyhän se jo siinä ajassa.

Mutta kaikista mietiskelyistä huolimatta eteenpäin mennään, kirurgin vastaanottoa odotellaan ja pikkuhiljaa yritetään kotikonstein painoa pudotella. Kyllä se tästä!

HannuP

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 09.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja imppa Ke Syys 30, 2009 4:12 pm

kyllä tää on vaikeata muuta en osaa sanoa! Itsekkään en ole mikään alkoholin suurkuluttaja, mutta aina silloin tällöin on kiva käydä ulkona ja ottaa hiukka alkoholia ja etelässä käydessä niin se pikku tissuttelu on ihan mukavaa. Jollain tavalla siellä ollessa vaikkei kännejä otakkaan niin se viini taikka siideri jotenkin kuuluu asiaan. Jos olisi joiltain leikkauksen käyneeltä jotain kokemuksia, et saisi vahvistusta päätökseensä?

imppa

Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 25.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Syys 30, 2009 6:46 pm

Moi!
Mua ei oo vielä leikattu....niinpä kerron mitä oon kuullu leikatuilta!
Moni on sanonut alkoholista,että pystyy juomaan aika hyvin, mutta hiilihappo ei tahdo sopii....eli täytyy antaa vähä "väljähtyy" tai juoda hapotonta.... eli oluet ja sidukat on liian hapokasta! Smile
T: Tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja onnellinen To Loka 01, 2009 5:15 pm

Itselläni alkoholi oli tosi vastenmielistä ensimmäiset kolme kuukautta, mutta nyt on sekin asia "korjautunut".
Eilen oli pojan synttärit ja nostimme sen kunniaksi viskilasit ja alas meni vaivoitta.
Itse tykkään väkevistä mutta tosipaljon laimennettuna vedellä, kokakolalla ,puolukkamehulla tai jollaan muulla mesteellä ja tuossa yhteydessa olen voinut juoda hapollisiakin juomia. Oliskohan se alkoholi sitten lantrannut niitä happokuplia. bom

onnellinen

Viestien lukumäärä : 57
Paikkakunta : Jerusalem
Registration date : 03.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja sisar hento valkoinen To Loka 01, 2009 10:42 pm

Hei! Olin ohitusleikkauksessa 23.9. Ihan hyvin on mennyt PAITSI että mieli tekis jo oikeeta ruokaa. Sosekeittoa tulee jo korvista. Mutta tuohon alkoholiasiaan. Mulle ravitsemusterapeutti sano, että siksi täytyy ottaa hitaasti, että alkoholi imeytyy aikaisempaa nopeammin. Eli humala tulis vähällä juomisella. Jos juo olutta, lonkkua, siideriä... ei maha varmaan vedäkkää isoja annoksia kovin nopeesti. Mutta snapsit voi tehdä yllärin.

sisar hento valkoinen

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : tampere
Registration date : 06.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja ukkomara To Loka 01, 2009 11:35 pm

moron sleev tyyppi täälä, mut operoitiin 1106 tänäkesänä. kieltämättä leikkaus tuoo asioita pintaan mutta nyt on hyvä olla . eikä ole ollut kertaakaan nälkä, mitä juomiseen tulee sinne mahaan ei mahdu juomista kovinkaan paljoa, alkoholi kiinnosti sua kovasti , otin eka kerran 3kk leikkauksen jälkeen 2grogia ja sammuin siitä , Ajattele mitä etuja säästät ruuassa juomassa viinassa ja paskapaperissa, mutta olo on kuin taivaassa cheers

ukkomara

Viestien lukumäärä : 38
Ikä : 62
Paikkakunta : nurmo
Registration date : 01.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja ukkomara To Loka 01, 2009 11:39 pm

tepalle ; mulla päinvastaista vaatii hiilihappoista juomaa varsinkin leikkauksen jälkeen kun vatsalaukussa oli ilmaa ei voinut pierrä eikä ryökiä saadakseen ilmaa pois hiilihappoinen juoma pisti ryökimään

ukkomara

Viestien lukumäärä : 38
Ikä : 62
Paikkakunta : nurmo
Registration date : 01.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja imppa Pe Loka 02, 2009 12:15 am

Morjens! Kiitos vastauksista. Lisääkin kaivataan, mutta kyllä tää on mun päätöstä luojan kiitos vahvistanut. Ja tuosta alkoholista! Ei se mua sen enempää kiinnosta kuin muukaan asia koskien tulevaa, mutta kun se on tuntunut olevan jotekin tabu kun siintä on kysellyt. Sen takia haluan asiasta tietoa, ettei tule asioita yllätyksenä! Mulle alkoholi on aivan normaali osa elämää, niinkuin terveessä suhtautumisessa alkoholiin pitääkin olla. Siis joskus on kiva käydä ulkona, joskus on kiva ottaa lasi viiniä, joskus on kiva ottaa rentoutuakseen lasi konjakkia ja joskus on kiva revitellä kunnolla. Siis minun mielestä aivan normaalia elämää!

imppa

Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 25.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja ukkomara Pe Loka 02, 2009 12:25 am

ymmärrän että normi kuluttajia tässä ollaan, ja pitää kysyy kun ei tiedä. onko jokin muu juttu joka askarruttaa

ukkomara

Viestien lukumäärä : 38
Ikä : 62
Paikkakunta : nurmo
Registration date : 01.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja imppa Pe Loka 02, 2009 1:08 am

No toi ruuan kanssa nesteen nauttiminen? Onko se loppuajan et ruuan jälkeen pitää odotella se n.15min ennenkuin voi juoda nestettä? Ja kun puhutaan et pitää juoda melkeimpä kaikenaikaa vähän, niin entä jos joskus käykin niin ettei muistakkaan? Alkaako heikottaa tai voimaan vaan pahoin ja tuli nyt sekin mieleen et tunteeko janoa samalla tavalla kuin ennen?

imppa

Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 25.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja ukkomara Pe Loka 02, 2009 1:33 am

juot kun janottaa , itse en saa juoduksi ruokailun yhteydessä muuten kuin syön ensin ja sitten vasta juon noin puoli juomalasia. itse olen tänään syönyt vaimon tekemiä verilättyjä kolme kpl nekin noin klo 12 sen jälkeen en mitään en syönyt en juonut tiedän että olisi terveellistä syödä enempi se unohtuu helposti kun koneella häärää ja kun ei nälätä. kyllä janon tuntee kesällä kuukausi leikkauksesta tein vaunulle tallia mökillä eräänäkin päivänä söin vain aamulla yhden voileivän mutta join nestettä pitkin päivää ja sokeripitoista kuitenkin, se olikin kivaa jumppaa tehdä tallia yksin ,

ukkomara

Viestien lukumäärä : 38
Ikä : 62
Paikkakunta : nurmo
Registration date : 01.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja imppa Pe Loka 02, 2009 1:49 am

Ok! Kiitoksia kokemuksistasi! Kyllä tää aika vaan ennen leikkausta on kidutusta!

imppa

Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 25.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja Pia Pe Loka 02, 2009 2:00 am

Iltaa, tosta alkoholista mistä olette miettineet.Minulle alkoholin juominen ei ole leikkausen jälkeen tuottanut ongelmia niinä kertoina, kun sitä on ollut tarvetta juoda. En oikeestaan enää humallu samanlailla, kuin ennen vaan tulee sellainen "rento olo". Siideriä en kykene juomaan hiilihapon vuoksi vaan jos on tarvetta juoda niin pääsääntöisesti sitten kirkasta ja mehua. Alkoholin juominen on leikkauksen jälkeen myös hyvin tapauskohtaista, kuten kaikki muutkin jutut uuden elämän opettelussa. Very Happy
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

kokemuksia leikatuilta! Empty Vs: kokemuksia leikatuilta!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa