Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kokemuksia Tallinnasta

2 posters

Siirry alas

Kokemuksia Tallinnasta Empty Kokemuksia Tallinnasta

Viesti kirjoittaja Päärynä Ti Syys 25, 2012 12:55 am

Olen 14-vuotiaasta saakka ollut ylipainoinen. Jokaisen laihdutusyrityksen jälkeen paino on tullut takaisin korkojen kera. Uskokaa pois, olen kokeillut kaikki menetelmät lääkkeitä lukuun ottamatta ja aina sama tulos. Nyt olen 46-vuotias ja eihän se aineenvaihdunta ainakaan vilkastu, joten päädyin leikkaukseen.
Netin avulla yritin löytää minulle sopivaa sairaalaa. Ensisijaiset vaihtoehdot olivat Suomi, Ruotsi ja Eesti, sillä ne ovat lähellä. Terveydenhuollon kautta minulla ei ollut mahdollisuuksia sillä painoa ei vielä ollut tarpeeksi. Minua, ylipainon lisäksi, vaivaa korkea verenpaine ja huonot polvet ja nilkat. Yleinen trendi maailmalla näyttää onneksi olevan se että ei katsota pelkästään BMItä vaan kokonaisuus otetaan huomioon leikkauksesta päättäessä.
Löysin montakin vaihtoehtoa mutta päätin ottaa yhteyttä Tallinnaan, Bariatric Surgery Oü nimiseen sairaalaan. Heidän kotisivu oli hyvä ja antoi enemmän infoa kun muut kotisivut. Oli helppo löytää mm hinnat jota varmasti kiinnostaa kaikkia ja oli minulle iso asia. Suomessa leikkaus on tuplasti kalliimpi ja sairaalapäiviä sillä hinnalla saa vähemmän. Laadusta en kuitenkaan ollut valmis tinkimään.
Lomake jonka kautta heihin otetaan yhteyttä on aika laaja ja sen lähetettyä vastaus tuli jo seuraavana päivänä. Eivät hyväksyneet minua leikkaukseen, painoa oli liian vähän.
Päätin siis jälleen kerran laihtua "tavallisin" menetelmin, turhaan. Jälleen kiloja ensin meni ja sitten tulivat korkoineen takaisin. Noin puolisen vuotta ensimmäisestä yrityksestä lähetin lomakkeen uusilla lukemilla. Vastaus tuli että kyllä! Lääkäri Ilmar Kaur oli sen hyväksynyt ja minut voitiin leikata mikäli lääkärintarkastuksessa kaikki oli ok.
Ensimmäinen matka Tallinnaan sujui hyvin. Vastassa satamassa oli siisti auto ja hyvin suomea puhuva kuljettaja. Sairaala oli hyvä nähdä ja sen uudet osat ovat todella upeat! Henkilökunta vaikutti mukavalta ja kaiken kaikkiaan käynti antoi turvallisen olon. Samalla reissulla suoritettiin vatsalaukun tähystys, joka ei ole mukava juttu mutta pakollinen ennen leikkausta. Ei olisi ollut pakko lähteä tutustumiskäynnille ennen itse leikkausmatkaa, mutta halusin näin arvioida palvelun tason.
Matkan jälkeen totesimme mieheni kanssa että kaikki vaikutti hyvältä ja sitten seurasi odotus ja painonpudotusjakso joka tuntui aivan liian pitkältä (1kk) mutta loppujen lopuksi aika tuli lähteä leikkaukseen.
Saavuimme Tallinnaan maanantaina ja sinä päivänä lääkäri Ilmar Kaur kävi juttelemassa ja minulta otettiin verikokeet ja EKG, eli sydänfilmi. Koska gastroskopia oli suoritettu jo ensimmäisellä reissulla Tallinnaan niin päivästä tuli aika tylsä. Sairaalan uudet osat, missä Bariatric Servicen tilat ovat, ovat kuitenkin upeat ja siellä on mm aulakahvila jonka vertaista en ole ennen sairaalassa nähnyt. Muutenkin idea vuokrata tilat isosta sairaalasta vaikuttaa turvalliselta ratkaisulta. Mikäli jokin ei suju suunnitelmien mukaan ensiluokkaista apua on heti saatavilla.
Leikkauspäivänä tapasin lääkärin ja allekirjoitin pakolliset paperit. Ilmar Kaur puhuu hyvin suomea ja englantia joten kommunikaatio sujui hyvin. Käytiin vielä kerran läpi kaikki leikkauksen vaiheet ja sitten matka leikkaussalille alkoi. Siellä tapasin täydellistä suomea puhuvan anestesiahoitajan. Mukava nainen! Leikkaussali oli hienoin ja uusin mitä ikinä olen nähnyt! Sitten nukahdin…
… ja heräsin huoneessani . Kaikki oli sujunut hyvin. Olo ei ollut kovin hyvä mutta sain lääkettä heti kun pyysin. Huono olo kesti läpi yön, kipuja ei ollut mutta oksetti, varmaan johtuen nukutuksesta.
Kun olo helpotti seuraavana aamupäivällä niin nukuin ja nukuin…
Päivät ennen kotiuttamista menivät hyvin. Välillä oli omituinen tunne vatsassa aivan kun olisi niellyt liian ison palan, mutta se oli aina vaan ilmaa. Käveleminen onnistu hyvin, kipuja ei ollut ja heti kun niitä ilmeni sain lääkettä. Mielestäni oli hyvä että pitivät minut sairaalassa 3 vrk leikkauksen jälkeen. Lääkäri halusi varmistua siitä että syöminen ja juominen sujui ilman ongelmia ja kävikin tarkistamassa vointiani 1-2 kertaa päivässä. Olo parani selvästi päivä päivältä ja perjantai oli selkeästi oikea päivä kotiutua.
Henkilökunta oli hyvä. Hauskoja tilanteita kommunikaation saralla tietysti tapahtui mutta minulla ei ollut vaikeata tulla ymmärretyksi tai ymmärtää. Vaikka potilaita oli minun lisäksi muitakin, minulle riitti aina aikaa kiitettävästi ja henkilökunta näytti viihtyvän työssään!
Kotona kaikki on sujunut hyvin. Ei mitään ihmeellistä ja arvet näyttävät todella kauniilta! Tämä on hyvä sillä muuten olisin kuin haulikolla ammuttu! Very Happy
Yhteenvetona voin todeta että kokemus oli positiivinen. Voin hyvin suositella Bariatric Services Oü:ta kaikille jotka harkitsevat tätä leikkausta, ja tulen varmasti näin tekemään!

Päärynä

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 14.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kokemuksia Tallinnasta Empty Vs: Kokemuksia Tallinnasta

Viesti kirjoittaja Bariatric Services La Tammi 26, 2013 5:18 pm

Vuoden Lääkäri 2012 on kirugi tohtori Ilmar Kaur!

Tänä vuonna valittiin Viron Terveyden Säätiön ja www.arst.ee nettisivuston aloitteesta Vuoden Lääkäri jo 11. kertaa. Potilaiden esittämistä ehdokkaista valitsi raati Vuoden Lääkäriksi 2012 tri Ilmari Kaurin!

http://www.bariatricservices.eu/fi/
Bariatric Services
Bariatric Services

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Tallinn
Registration date : 14.03.2012

http://www.bariatricservices.eu/fi

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa