Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ONKO KOKEMUKSIA?

+3
Admin
möhrötti
Emäntä -65
7 posters

Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty ONKO KOKEMUKSIA?

Viesti kirjoittaja Emäntä -65 Ti Huhti 07, 2009 12:14 am

Haluaisin tietää, että onko sellaisia tapauksia ollut jos ei ole saanut kirurgin vaatimaa painonpudotusta tehtyä, niin leikkaus on jäänyt tekemättä? Mad Ovatko kuinka tiukkoja painon suhteen. confused Eli jos 20 kg on pitänyt laihduttaa ja 15 kg on tippunut niin siirtyykö leikkaus myöhempään ajankohtaan? Sad

Emäntä -65

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Reisjärvi
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Vs: ONKO KOKEMUKSIA?

Viesti kirjoittaja möhrötti Ti Huhti 07, 2009 11:51 am

Kyllähän niitä peruutuksiakin on jo varmaan tapahtunu jos ei painoo ole pudotettu ennen leikkausta siis fakta tietoo mulla ei ole mut uskon näin.
Mut empä usko et se muutamasta kilosta on kiinni. Siis jos pitäis pudottaa 15 ja pudotus on kymmenen nii ei luulis et ollaan ihan niin tarkkoja. Osa sen painonpudottamisen tarkoitushan on sen motivaation näyttäminen ja se kyll tulee tollases tapaukses näytettyy.
Se painon pudottaminen on kumminki todella tärkee juttu ihan noi niinku teknisesti leikkauksen kannalta ja sitten viellä toipuminenki on tietty parempaa jos on hyväs kunnos. Eli painon pudotus ennen leikkausta kannattaa ottaa ihan vakavasti vaiks onki vaikeaa.
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Vs: ONKO KOKEMUKSIA?

Viesti kirjoittaja Admin Ti Huhti 07, 2009 1:32 pm

joissakin sairaaloissa vaaditaan tietty painonlasku, ennenkuin leikkaus suoritetaan, eli voi joutua jonon hännille, jos ei ole saavuttanut tuota rajaa. Tässä asiassa tullaan jatkossa olemaan entistä tarkempia, sillä kun jonot kasvaneet, niin läääreiden ja muun hoitohenkilökunnan on saatava selvä todiste siitä, että leikkaukseen hakueutuva on kunnolla motivoitunut leikkaukseen ja pystyy noudattamaan leikkauksen jälkeisiä rajoituksia.

Siis ohjenuorana on hyvä noudattaa sitä, että laihduttaa vaikka "väkisin" sen vaaditun määrän, sillä on aika noloa joutua pienen vajeen vuoksi uudelleen jonon päähän odottamaan puoli vuotta leikkaukseen pääsyä.
Tuo laihtumiskehotus tulee siis ottaa tosissaan.
ENE-tuotteita voi pikkasen parannella, varsinkin suolaisia keittoja. Niihin voi lisätä vaikka kurkkua raastettuna joukkoon, antamaan makua. Hyviä, tai oieastaan paras keino viedä se teollinen jauhomaku noista keitoista on Vihreä Tabasco, jota ainakin itse käytin aikoinaan ja se oli suuri pelastus noudattaessa ENE-ruokavaliota useamman viikon ajan.
Muitakin hyviä apukeinoja löytyy, esim Lea&Perrins: Chili& Carlic sauce, kapriksen marjat, yleensäkin vihreät kasvikset, joissa todella minimaalinen määrä hiilihydraatteja.


Ruokamääräthän vähenevät ensin alkuun huomattavasti. Vaikka leikkauksen jälkeen voisikin syödä suurempia määriä, kuin muut kertoneet, ei se ole missään nimessä järkevää.
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Vs: ONKO KOKEMUKSIA?

Viesti kirjoittaja mamma-77 Ti Huhti 07, 2009 7:16 pm

Saa nähä sit jos ne sanoo mulle 21.4 et kiitti hei, ei painos oo tippunu! mullahan tosiaan olis se leikkaus 22.4 mutta nyt15 päivä meneillään ja kiloja tippunut 1,8kg Evil or Very Mad Ja olen oikeasti syönyt vaan niitä nutrilettelitkuja 5 päivässä TAI 4 litkua ja illalla salaattia ja kasviksia...mut enhän mä voi sille mitään et mun läskit rakastaa mua eikä halu lähtee...et kuinkahan on, sanovatko vaasassa että kiitti hei?!

mamma-77

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : pohjanmaa
Registration date : 19.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Miten kävi?

Viesti kirjoittaja Emäntä -65 Ke Huhti 29, 2009 3:09 am

mamma-77 kirjoitti:Saa nähä sit jos ne sanoo mulle 21.4 et kiitti hei, ei painos oo tippunu! mullahan tosiaan olis se leikkaus 22.4 mutta nyt15 päivä meneillään ja kiloja tippunut 1,8kg Evil or Very Mad Ja olen oikeasti syönyt vaan niitä nutrilettelitkuja 5 päivässä TAI 4 litkua ja illalla salaattia ja kasviksia...mut enhän mä voi sille mitään et mun läskit rakastaa mua eikä halu lähtee...et kuinkahan on, sanovatko vaasassa että kiitti hei?!

Miten sulle kävi sen leikkauksen suhteen?

Emäntä -65

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Reisjärvi
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Jos paino ei putoa!

Viesti kirjoittaja hillosilmä Ke Huhti 29, 2009 12:46 pm

Olen jonossa leikkaukseen Tampereelle ja kävin leikkaavan kirurgin juttusilla pari viikkoa sitten ja oli puhetta tuosta "sallitusta" leikkauspainosta. Minun pitää pudottaa painoani 15kg ennen leikkausta, josta jo vähän yli 10 on
lähtenyt (maaliskuun alusta...), joten muutama kilo pitäisi vielä tiputtaa. BMI alle 50 on kuulemma ehdoton raja ja jos siihen ei kykene on laitettava leikkauspaperit menemään Vaasaan, jossa ollaan erikoistuttu leikkaamaan "ylipainoisia" ylipainoisia ( Suspect ), mutta jono sinne tällä hetkellä ovat kuulemma yli vuoden mittainen.
hillosilmä
hillosilmä

Viestien lukumäärä : 9
Registration date : 08.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Vs: ONKO KOKEMUKSIA?

Viesti kirjoittaja mamma-77 Ke Huhti 29, 2009 10:47 pm

No mähän tulin kipeeksi, (kaikki muksut oli räkätaudissa ja minä vetelin valkosipulia menemään ku pöyröö, mut just leikkausaamuna olin kyllä aika räkänen kuitenkin) Lääkäri kuunteli keuhkoja ja sanoi että leikkaus lykkääntyy..vartin odottelun jälkeen löytyi peruutusaika 12.5, et sillon leikataan. Nutrilettelitkuilla painoa tippunut 6kg siihen tarkoitettuun leikkauspäivään mennessä (22.4, ja neljän viikon rääkki), ei lekuri sitä mitenkään kommentoinut muuta ku et voisin yrittää nyt sit vähä lisää pudottaa painoa ennen leikkausta, eli samoilla litkuilla jatketaan...yök!

Hillosilmä, millälailla vaaasassa muka osattais leikata "extraläskejä" paremmin?!?

mamma-77

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : pohjanmaa
Registration date : 19.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Jaa-a

Viesti kirjoittaja hillosilmä To Huhti 30, 2009 2:05 am

En osaa tuohon vastata, Tampereelahan ei ole käsittääkseni kauaa vielä tehty näitä leikkauksia jospa he siksi haluavat lähettää "riskitapaukset" muualle. Rolling Eyes
Mutta olivat tosi ehdottomia painonpudotuksen suhteen, eli leikkauspaino on saavutettava jo kuukautta ennen leikkausta (vähintään) tai aikaa siirretään. Kirurgi oli tosi tiukka täti, mutta myös asiallinen - kertoi tosiasiat ja riskit ei V..tuillut eikä syyllistänyt.
Tuntuu, että nämä jutut leikkaukseen valmistautumisesta vaihtelevat sairaaloittain tai peräti kirurgeittain. Mutta lopputuloshan on pääasia ja leikkaus tähtäimessä! pig
hillosilmä
hillosilmä

Viestien lukumäärä : 9
Registration date : 08.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Vs: ONKO KOKEMUKSIA?

Viesti kirjoittaja Emäntä -65 Pe Toukokuu 01, 2009 1:33 am

Ens maanantaina eli 4.5. Oulussa se sitten selviää leikkaavatko vai siirtävätkö vielä nutraamaan What a Face . Omapa on mokani, kun en ole saanut kuin puolet painotavoitteesta pois Mad .Olen ollut vaan niin masis kun veljeni kuoli yllättäen 47 vuotiaana ja itse en ole kuin 4 vuotta nuorenmpi kuin hän. Hän oli myös kovasti ylipainoinen ja oli diapetes ja kaikkia sairauksia kannettavana.

Emäntä -65

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Reisjärvi
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Vs: ONKO KOKEMUKSIA?

Viesti kirjoittaja ihanasti lihava Pe Toukokuu 01, 2009 2:58 am

Emäntä -65 kirjoitti:Ens maanantaina eli 4.5. Oulussa se sitten selviää leikkaavatko vai siirtävätkö vielä nutraamaan What a Face . Omapa on mokani, kun en ole saanut kuin puolet painotavoitteesta pois Mad .Olen ollut vaan niin masis kun veljeni kuoli yllättäen 47 vuotiaana ja itse en ole kuin 4 vuotta nuorenmpi kuin hän. Hän oli myös kovasti ylipainoinen ja oli diapetes ja kaikkia sairauksia kannettavana.


Kuules emäntä en usko, että yksin tuo ratkaisee ., vaan uskon että se on monien asioiden summa onko leikkausta turvallista tehdä.(bmi,maksan koko, perussairaudet jne..) vois olla niit asioita. Olen pahoillani veljesi puolesta onneksi itse olet hakenut apua lihavuudenhoidossa.
Pidän peukkuja kovin sinulle. Mikä bmi:si on jos saa kysyä. Onko sulla leikkaustarkastus tuolloin 4.5.. minulla 8.5. joten samassa junassa ollaan. voitko kertoa heti mitä sanoivat sulle tuosta painoasiasta mietin sitä itsekin.
Tsemppiä toivottaa "ihanasti" lihava
ihanasti lihava
ihanasti lihava

Viestien lukumäärä : 54
Paikkakunta : kirkkonummi
Registration date : 19.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Vs: ONKO KOKEMUKSIA?

Viesti kirjoittaja Irmeli Pe Toukokuu 08, 2009 2:32 pm

(Emäntä -65 on nyt Irmeli kun en päässyt entisillä tunnuksilla sisään) Minut leikatiin silloin ma 4.5. ja BMI oli 47,5. Olin saanut 10 kg pois siitä tavoitteesta jäin aika kauas mutta ei lääkäri tivannu mitään silloin aamulla ennen toimenpidettä. Kävi vaan toteamassa että leikkaus on aiheellinen ja katsoi ettei vatsan alueella ole muita arpeja. Leikkaus onnistui hyvin pääsi eilen kotiin. Tämä on nyt sitten uuden elämäntyylin opiskelua sunny

Irmeli

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Kalaja
Registration date : 08.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ONKO KOKEMUKSIA? Empty Vs: ONKO KOKEMUKSIA?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa