Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Gastroskopia kokemuksia???

3 posters

Siirry alas

Gastroskopia kokemuksia??? Empty Gastroskopia kokemuksia???

Viesti kirjoittaja Soile Pe Marras 11, 2011 8:26 pm

No nyt se on ohi. Suoraan sanottuna kamala kokemus ja vielä kolmen yrittämän jälkeen epäonnistuikin vielä, en saanut nieltyä letkua. Ja nyt on kipeä (vertakin vuotaa) ruokatorven alkupää. Yökkäilin niin paljon, että silmät täynnä verenpurakumia ja pissat housussa. En muista tällasia kokemuksia juurikaan täällä lukeneen. Eikö muille ole käynyt näin? Vai eikö kehdata kertoa? Skopian (kaiketi kirurgi-mutta ei edes esitellyt itseään) tekijä oli aika tylyn oloinen, hoitaja kyllä neuvoi ja tsemppasi, mutta hän sattui olemaan tuttu ihminen, joten sekään ei ollut mukava asia kun näin arkaluontoisesta aiheesta on kysymys. Harmittaa hirveesti ja on paha olo kun ei ole saanut syödä mitään koko päivään ja gastro tehtiin iltapäivällä ja nyt en pysty syömään kun sattuu niin paljon. Jopa nielaisu. Mä pelkäsin että homma tyssää tähän mutta se lääkäri totesi tämän kidutuksen jälkeen, ettei gastro ole pakollinen ja laittoi helikotutkimuslähetteen labran kautta eli otetaan ulostenäytteestä. Hiukan helpompi antaa. Äidiltäni on otettu samaninen näyte verikokeena, tosin muista syistä. Olisin toki ollut kiinnostunut saamaan kaiken infon mitä gastro olisi tuonut mutta kun ei niin ei. Jostain muistan lukeneeni ettei yksityispuolella välttämättä tehdä ollenkaan gastroa. Onko näin??? No mikä kuitenkin parasta, lähete lähtee eteenpäin... ja leikkaus sittenn joskus ... ehkä 3 kk sisällä. Ensin lääkäri kuitenkin piti luennon kaikista mahdollisista komplikaatioista ja siitä että pahimmassa tapauksessa voi kuolla tai viettää muutaman kuukauden teholla. No mä kuitenkin halusin jatkaa. Ja nyt pakko mennä hetkeksi lepäämään. Miten te ootte pystyneet olee töissä gastro-päivänä? Mun aamu ravinnotta oli kurjaa oloa ja nyt en kyllä olis pystynyt mitenkään menee töihin kun on niin kipee kurkku ja heikko olo.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Gastroskopia kokemuksia??? Empty Vs: Gastroskopia kokemuksia???

Viesti kirjoittaja Soile La Marras 12, 2011 1:24 am

Huhhuh. Muutaman tunnin sain nukuttua kun oli vanhin lapsista jeesaamassa. No syöminen ja juominen on vaikeaa gastron jälkeen kun ruokatorven pää on niin kipeä ja nielaisukin sattuu. Mutta kyllä tää tästä. Onneksi on viikonloppu vapaata ja voi toipua. Kiinnostaisi kuulla edelleen onko muilla tällaisia kokemuksia? Olen kokenut aiemmin keuhkojen tähystyksen kaksi kertaa ja niisä oli suuri ero tekijän mukaan. Ehkä tässä gastrossa on sama juttu? Tiesin toki etukäteen ettei toimenpide ole mukava, mutta en mielestäni edes jännittänyt vaan yritin olla oikein reipas ja kuunnella ohjeita ja niiden mukaan olla. Tuntui etten saa henkeä. Ehkä nämä keuhkosairaudet on osasyynä tuon epäonnistumiseen. Tarkoitukseni ei ole pelotella ketään tähän toimenpiteeseen menijää mutta lukisin mielelläni muidenkin kokemuksista.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Gastroskopia kokemuksia??? Empty Vs: Gastroskopia kokemuksia???

Viesti kirjoittaja haidi66 La Marras 12, 2011 2:49 am

mulle on tehty vaikka kuinka monta ja aina ne on yhtä inhottavia, mut ei mua koskaan oo sattunu
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Gastroskopia kokemuksia??? Empty Vs: Gastroskopia kokemuksia???

Viesti kirjoittaja Soile La Marras 12, 2011 3:01 am

Kiva kun kirjoitit omast kokemuksesta...en tiedä missä meni vikaan mutta mulla on ruokatorven pää edelleen kipeä, pelkkä nielaisu sattuu ja verenmaku on suussa. Ja kun niistän niin tulee verta myös edelleen. Hiukan vaivaa että jos siellä onkin joku tukkeuma tai tulehdus kun ei millään lähtenyt letku tuosta kurkunpäästä alaspäin. Muiden kokemuksia odottelen edelleen...
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Gastroskopia kokemuksia??? Empty Vs: Gastroskopia kokemuksia???

Viesti kirjoittaja samiko La Marras 12, 2011 3:43 am

mulla meni se todella hyvin..kesti varmaan 5 minuuttia ja oli tunnin pari kipeä tehtiin kuusankoskella

samiko

Viestien lukumäärä : 72
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 12.11.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Gastroskopia kokemuksia??? Empty Vs: Gastroskopia kokemuksia???

Viesti kirjoittaja Soile La Marras 12, 2011 4:00 am

Sama paikka mutta eri kokemus(: Hyvä että tuollaisia positiivisiakin kokemuksia!!...Mulla yritettiin kolme kertaa, aikaa meni ehkä 15min tuohon tökkimiseen ja yökötti ja kouristi niin pahasti etten pystynyt nielemään sitä letkua....aika epäonnistunut olo ja edelleen on kipeä ja vaikeutta niellä.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Gastroskopia kokemuksia??? Empty Vs: Gastroskopia kokemuksia???

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa