Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

+18
anjuska
PyöreäMuoto
Elämä edessä
trintilla
Ronja1977
Fisu
Leppis
HyeeNa!
Eija-Stiina
Huhmare
Mrs. Piggy
Rosmariini
Kimby
Pallokala
pilksuke
toukka79
maija411
Petronella
22 posters

Sivu 4 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4

Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ti Joulu 11, 2012 4:27 am

Kimby: Juu, kuten jo totesin, aina ei tilanne ole sellainen, että voisi jättää vatsahappolääkkeet ottamatta (että pitää valita se "pienempi paha"). Oma tilanne nyt on sellainen, että jos pärjäisi ilman tai ainakin ilman ihan jatkuvaa vatsansuojalääkitystä, niin tuntuisi se minusta paremmalta. Vatsahaavan kanssa ei tietenkään "pelleillä" ja siksi on myös tosi tärkeää, että ne kipulääkkeet olisivat sitten sellaiset, joilla olisi mahdollisimman vähän haittavaikutusta vatsan limakalvoille. Ja varmastu myös somac tarpeen.

Mutta on ihan hyvä olla tietoinen, että missään nimessä esim. "varmuuden vuoksi" ei esim. somacia tulisi käyttää (kuten ei mitään muutakaan lääkettä). Itsellä virisi kiinnostus jo ko. asiaan kun meillä oli anatomian ja fysiologian maikka kovin huolissaan mitä nämä jatkuvat protonipumpunestäjälääkitykset saavat ihmiskehossa aikaan...ja nyt biohitiltä ainakin ihan kohtuullista tutkimustulosta asiasta. Itse vaan pohdin näitä, kun ikää mittarissa 35 vuotta, niin jospa sitä monta kymmentä vuotta popsii pillereitä, niin voihan siitä jo seurauksiakin tulla? Sitten taas voi toisaalta heittää että "voihan sitä jäädä huomenna myös auton alle"....mutta tälläistä pohdintaa. Kovasti lääkärit somacia ja kumppaneita määräävät...eikä vielä tutkimustuloksia pitkäaikaiskäytöstä paljoa, kun lääkkeet suht uusia kuitenkin.

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Joulu 11, 2012 5:34 am

Sehän on tervettä olla kriittinen läälkkeitä kohtaan. En minäkään halua mitään syödä varmuuden vuoksi. Mä vaan koitan tasapainoilla noiden kipulääkkeiden kanssa, koska se toinen vaihtoehto niissä, eli opiaatit, ei myöskään ole ongelmattomia pitkässä juoksussa. Olen kyllä aikoinaan kysynyt kirurgilta etytä onko tuosta Somacin syömisestä mitään haittaa mutta kirugi ei ainakaan mulle myöntänyt sellaisia olevan. Mutta eihän kaikki lääkärit tiedä kaikesta kaikkea. Mä voisin kyllä oma-aloitteisesti koittaa olla ilman Somacia jonkun aikaa samlla kun olen ilman ärsyttäviä kipulääkkeitä ja katsoa tuleeko mulle närästystä. Sehän on yksi Sleeven haittavaikutus.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella To Joulu 20, 2012 7:58 pm

Tänään mun sleeve-leikkauksesta tasan 4 kk Very Happy Hyvin tyytyväinen olen päätökseni mennä leikkaukseen.

Närätysvaivakin on vähän laantunut. saattaa olla, että lääkityksen loputtua kroppa innostui hetkeksi ja vatsahappoa erittyi hetkellisesti runsaammin ja on nyt sitten tilanne tasoittunut?

Tänään BMI 28,3! 10kk sitten BMI oli 42,1, eli enemmän kuin tyytyväinen olen. Paino tuntuu edelleen laskevan aika lailla samaa vauhtia, mitä se on tässä leikkauksen jälkeen mennyt alaspain. 6kk kontrolli on parin kuukauden kuluttua, eli saas nähdä missä luvuissa silloin mennään? Kovasti tavoitteena on normaalipaino, eli BMI 25

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ma Tammi 21, 2013 12:52 am

Tasam 5 kk sleevestä. Vointi hyvä ja paino edelleen laskusuunnassa. BMI tänään 27. Vaatekoko pienenee ja hetki sitten osatman "pienet vaatteet" ovat käymässä taas isoiksi. 6 kk kontrolli tulossa jo helmikuun alussa, kun omien juttujen vuoksi en pääse lekurille loppukuusta. Toivotaan, että labrat ovat kunnossa. Myös ravitsemusterapeutille pitäisi pitää ruokapäiväkirjaa ja mennä tapaamaan.

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella La Helmi 23, 2013 3:06 am

Pikkumahaisena oltu 6 kk. Paino edelleen laskussa, nyt lähes jo normi BMI! 30 tuuman slimmifarkut menee heittämällä päälle....ihan uskomatonta! Olo on hyvä ja endokrinologi sisätaudella oli ihan supertyytyväinen mun tulokseen ja labra-arvot olivat tosi hyvät Smile Tästä on hyvä jatkaa Smile

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera La Helmi 23, 2013 8:44 am

Petronella - wauuu, hienosti sinulla menee! cheers

..itselläni BMI nyt hieman alle 42 ja ihan alkumetreillä vasta olen tällä pitkällä matkalla(sisätautilääkäri+labrat käyty ja vihreää valoa leikkaukselle näytetty)

Kunpa olisin samassa tilanteessa vielä itsekin joskus - että BMI olisi siellä normi painon puolella, alle 25(77kg) Smile
..tuntuu NYT uskomattomalta, että SE päivä vielä joskus saattaisi koittaa?..ainakin likelle sitä saavutusta olisi ihanaa päästä..koska tuo -53kg on jotenhin niin saavuttamattomissa(ainahin nyt tuntuu siltä vielä..)
..melkein tuon verran(77kg)painoin, alkaessani odottaa esikoistani -86 ja ikää oli 21v.. I love you.onhan siitä aikaa..
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Su Helmi 24, 2013 3:09 am

Nanne Nepaneera varmasti se sinunkin kilot karisee! Parhaan tuloksen saat, kun karistat painoa pois mahdollisimman paljon ennen leikkuria! Itse tiputin 20kg ja nämä loput ovat sitten karisseet kuin itsestään sleeven myötä. Annoskoko on pysynyt toistaiseksi pienenä. Vettä pystyy maksimissaan juomaan vajaan 1,5 dl kerrallaan ja ruokaa menee siinä reilun desin verran kerrallaan...joku ruoka ei sovi olleskaan ja sitten taas vaikka jugurtti tms. uppoaa hyvin. Stemppiä sinullekin matkaan - hienosti se menee! Smile

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ke Maalis 20, 2013 2:33 pm

Tänään 7 kk sleevestä. Painon putoaminen on nyt rauhoittunut selvästi. Tosin eipä tässä ole kuin 1,4 kg tavoitteeseen, joten uskon, että se tavoite tässä pikkuhiljaa saavutetaan. Vointi on hyvä ja syöminen on paljon helpompaa ja juominen myös. Tosin oma tavoite on pitää annoskoot pieninä kyllä jatkossakin. Ruoasta riippuen annoskoko on n. desin tai maksimissaan vajaat 1,5dl. Painoindeksi nyt 25,5 cheers Niin tyytyväinen kyllä tähän tulokseen ja muutoinkin on kyllä ollut niin hyvä päätös hakeutua lihavuusleikkaukseen!

Ihanaa viikon jatkoa kaikille! albino


Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja trintilla Ke Maalis 20, 2013 7:10 pm

Upeetaaa mahtavaaaa! Itsellä Sleevestä 12kk ja paino indeksi kiikkuu 27 hujakoilla. Näillä mennään ja nautitaan uudesta elämästä Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella To Maalis 21, 2013 9:04 pm

Vähiin käy ennenkuin loppuu! Tänään vaaka näytti taas vähän vähemmän. Normipainoon siis matkaa enää 1kg!!!! What a Face Ihan mahtavaa!

Trintilla: Juu, kyllä nautitaan uudesta elämästä! Smile

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ke Huhti 03, 2013 11:40 pm

Jee, eilen vaaka näytti 70,6 kg, eli vihdoinkin BMI 25!!!! Eli oma tavoite tuli nyt saavutettua. Nyt pitää tietysti vielä ottaa uusi tavoite, sillä tuntuisi mukavalta vielä saada muutama kilo pois, jotta olisi tavallaan pieni "turvapuskuri" olemassa. Toistaiseksi paino on pudonnut, eli mietin mikä mahtaa olla se mun kropan hyvänolon paino?!

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilvipouta To Huhti 04, 2013 1:41 pm

:cheers:

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ti Huhti 23, 2013 5:04 am

Reilu 8kk leikkauksesta ja mun paino alkaa kutosella! What a Face Ihan käsittämätöntä!!! paino on edelleen hissukseen laskusuunnassa, mutta tahti hidastunut tietenkin. Ja on se vaan ihmeellistä olla normaalipainoinen I love you

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto La Toukokuu 04, 2013 1:19 pm

cheers Onnea Petronella cheers

...aivan varmasti makia tunne,ihanaa !!!! Iloista ja kevyttä kesää sinulle!
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : pohjois-pohjanmaa
Registration date : 15.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ma Kesä 24, 2013 8:38 pm

Se tuli 10kk leikkuustakin jo täyteen. Kaikki on hyvin ja paino edelleen pikkuisen laskussa ja BMi nyt 23,6. Nyt odottelen sitten aikaa gastrolle 1v kontrolliin Very Happy
On kyllä edelleen vähän vaikeata hahmottaa omaa kokoaan. Aina olen ihan varma, ettei vaate mene päälle, koska näyttää niin pieneltä...mutta nykyisin kyllä menee! On se hassua ja samalla ihan tosi hieno juttu!

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja apila Ma Kesä 24, 2013 9:05 pm

Tosi hienoa Petronella. Tämä niin antaa potkua omalle alkavalla taipaleelle ja elokuussa häämöttävälle leikkaukselle. Varmaan olisi ihana tuntea olevansa normaalipainoinen:king:

apila

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 01.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ma Kesä 24, 2013 9:21 pm

Stemppiä Apila ja onnea leikkuuseen! Itse olen ollut todella tyytyväinen ja painonpudotus on onnistunut sleeven myöstä todella malliikkaasti! Että ainakin sen avulla sain itsestäni normipainoisen (koko ikäni olen ollut lihava) kun ennen leikkausta olen jojoillut ja laihduttanut jatkuvasti. Toki nyt mieltä ahdistaa ajatus lihoamisesta. Itse olen tavallaan leikkuun myötä "luopunut ruoasta", eli ruoan merkitys elämässäni on muuttunut. Vaikka ei laihiksella enää olekkaan, niin kyllä olen tarkkana koko ajan....onneksi leikkuun myötä mieliteot ovat vähentyneet hurjasti ja herkkuja pystyy nyt ottamaan vain ihan pikkaisen....eikä tarvitse siis vetää napaa täyteen kaikenlaista kaloripommia. What a Face

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja apila Ma Kesä 24, 2013 9:30 pm

On tää vaan niin hienoa, että pelottaa. No, nyt pelkää, ettei laihdukaan leikkauksen jälkeen ja sitten varmaan sitä, että lihoo takaisin. Uskokaamme, että onnistumme, sekä laihtumaan, että pitämään normaalin painosuhteen. Muuten, miten saa tuon laihdutusleikkaushistorian tuohon alas. Tehdäänkö se tuosta allekirjoitus-kohdasta vai miten?  ps. ensimmäinen eneilypäivä takana. Ei tuo Nutriletin nordic berries oo yhtään pahaa =)

apila

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 01.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ti Kesä 25, 2013 1:13 am

Apila juuri allekirjoitukseen voit lisäillä tekstiä esim. juuri miten paino tippuu tms. Smile

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Pe Helmi 07, 2014 9:31 pm

1v 5kk elämää sleevattuna. Paino pikkuisen edelleen laskussa. Ajattelin jo, että olisi painonlasku pysähtynyt, mutta nyt on taas pikkaisen tullut tiputusta. BMI nyt 22,5. Vointi mitä erinomaisin ja syöminen sujuu paljon paremmin. Olen kyllä niin tyytyväinen, että lähdin hakemaan apua lihavuusleikkauksesta! Tammikuussa tajusin, että ihan mahtavaa kun ei tarvii olla laihdutuskuurilla!!! Mainokset täynnä laihdutustuotteita, kuntoiluvarusteita ja -välineitä...mä olin niin kyllästynyt jatkuvaan laihduttamiseen. Nyt on ennemmin painonhallintaa, joka on sujunut ainakin toistaiseksi hyvin. Ihanaa lopputalvea kaikille! cat 

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 4 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 4 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa