Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

+18
anjuska
PyöreäMuoto
Elämä edessä
trintilla
Ronja1977
Fisu
Leppis
HyeeNa!
Eija-Stiina
Huhmare
Mrs. Piggy
Rosmariini
Kimby
Pallokala
pilksuke
toukka79
maija411
Petronella
22 posters

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Pe Elo 03, 2012 9:39 pm

OOH, onpa Pilksuke sulla tippunut ihan hurjasti paino! What a Face
Mulla ei ole mitään paljonko pitää laihtua et pääsis leikkaukseen...Onko sulla jotenkin erillä lailla tämä homma vaikka Tyksissä leikataan?

Mun piti pudottaa tietty määrä jo ennen kirurgin käyntiä, jotta pääsis leikkaukseen. Nyt siis riittää vain, että paino on laskussa leikkaukseen asti, ei siis mulle annettu mitään kilomääriä. Yhteensä painoa mennyt tammikuusta nyt vajaat 17 kg. Itse ajattelen vain, että nukutuksen riskien kannalta enää muutamalla kilolla ei ole merkitystä...ei siis tule sen vähemmän tai enemmän riskejä oli sitten paino tippunut muutaman kilon enempi. Mutta varmasti siis leikkaukseen pääsen tällä...eli ei ole mitään rajoja asetettu...onpa jännä, että on eri pelisäännöt sulla? Question

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke La Elo 04, 2012 3:08 am

se mitä laihduttin ennen kirurgille menoa 7% tuli kaikki takaisin ja nyt pitäis saada sen lisäksi 6% pois että sitä on vielä jäljellä. flower no toivottavasti saan senkin pois.
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella La Elo 04, 2012 3:23 am

Ok Pilksuke, nyt mä ymmärrän. Toivottavasti saat kilot nyt karistettua ja pääset leikkaukseen!

Mä en oo koko aikana ottanut mitään hirmuista tehostarttia, vaan nämä kilot on tippunut ihan vaan annoskokoa pienentämällä...ja sitä oon saanut nyt pidettyä yllä. Hurjat stempit sulle, mut tosissaan älä nyt vaan sitten ota mitään nesteenpoistoa, kun leikkausta ajatellen se olis olleskaan järkevää. Juo kunnolla ja liiku reippaasti, niin sillä niksillä pitäisi nesteet (ja ne kilot) saada kyytiä Smile
* edit onkos sulla muuten milloin painokontrolli? itsellä on vkoa ennen leikkausta osastolla se aika...onko sulla myös?

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke La Elo 04, 2012 5:36 pm

Minä en ota koskaan nestenpainon lääkettä,mulla ei ole mitään turvotusta ja wessassa käyn koko ajan että kaikki tule luonnollisesti ulos bounce juon vaan vettä 3l ja syön pelkkä nutriletti. ja liikun aamusta iltaan ihan hirveästi siivon kotona ja pesen naapureiten lattiat olen kuin duracell Very Happy
se ehtotus oli vain sulle, että jos sulla on vielä turvotusta ja nesteet pysy sisällä kysy lääkäriltä saatko otta sitä bounce

Mulla on 16 päivä Raisiossa hoitajan aika ja vastamsti se on painokontrolli. mut ku soitin sinne ja kysyin miksi mulla on kaksi aika 16.06 ja 21.08 sit se sanos että yksi on diabeteshoitaja ja toinen joku muu vastaanotto. oisko anestesialääkäri silloin.
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella La Elo 04, 2012 6:05 pm

^Noin viikkoa ennen sulla on vaarmasti se kontrolli tuolla gastrokirran osastolla, jossa juuri paino jne. otetaan ja käsittääkseni juuri tavataan anestesialääkäri. Tuo 21.8. lienee juuri tämä käynti (ja kyllä sulle se siinä lappusessa lukeekin), kun ajoittuu juuri vkoa ennen sun operaatiota Smile

Mulla oli skopian jälkeen yksi käynti hoitajalla toukokuun lopulla. Itse toivoin vapaaehtoista punnitusta tuonne heinäkuulle, jossa kävinkin. Mulla ei muita käyntejä ennen tuota osastokäyntiä ole. Labrat on ohjelmoitu ja ne käyn otattamassa jo ensi viikolla, että on varmasti kaikki vastaukset sitten tulleet kun osastolle on se aika mulla tiistaina 14.8.

No hyvä Pilksuke jos et ole itse nesteenpoistolääkkeitä miettimässä. Itse en moisiin lääkkeisiin koske, ellei oikeasti olisi sairaus tai tila, jolloin niitä voisi oikeasti tarvita. Laihdutukseen/painonhallintaan ne eivät kyllä kuulu mitenkään.

Paino tuntuu nyt tippuvan ENEllä 200g päivässä. Sellaista nyt on viime päivät mennyt. kaipa tuo painonlasku tulisi juuri olla n. 1,5-2,5kg per vko. Jos suunnilleen siinä haarukassa mennään. Olen tuohon tyytyväinen ja leikkaus huomioiden on homma mallillaan, eli ei ole kaikki nesteet vaan tulleet kehosta ulos....että olis labra-arvot sitten kohdillaan mun leikkausta ajatellen Smile

Enää reilu 2 viikkoa!! On kyllä hyvä ja rauhallinen olo. Ihan varma tästä jutusta. Mie oon heittänyt jo alkuvuodesta hyvästit mässäilylle ja loputtomalle herkuttelulle. Tuleva leikkaus varmasti tukee tätä uutta elämäntapaa hyvin. Smile

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke La Elo 04, 2012 10:52 pm

kävin eilen verikokeissä varmasti liian aikaisin ku siellä tyttö sanos että tule viikko ennen 21 päivä tai sit ne ota 21 pvä turussa. sanoin että ajoin just sen takia 34 km Saloon ja jos ne ei kelpaa silloin sit teen uudestaan. soitan varmasti sinne hoitajalle ja kysyn häneltä mitä pitäis nyt tehdää ja mulla ei ollut mukana lähetettä rauta/hemoglobiinille ku senkin näytteen pitäis otta, mulla oli viimeksi niin alhainen ja lääkäri sanos" käy antamassa" no ihan näin ne eivät ota.
ne 6 päivä enellä on nyt mennyt ihan hyvin ei tekee vielä mieli ruoka eikä herkut. cheers
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ma Elo 06, 2012 10:03 pm

Pilksuke hyvä että eneily sujuu! Smile

Täällä 2 viikkoa ENEilty ja 2 viikkoa vielä edessä. Hyvin menee. Mulle kun tuo Nuttrilet edelleen maistuu. Lähinnä syön kasvis- ja kanakeittoa. Eilen grillasin munakoisoa ja maustoin hyvin...salaatin kanssa maistui hyvin.

Töissä meinaa iskeä nälkä, kun koko aja kävelee ja tekee jotakin. Kaloreita kyllä kuluu. Vesipullolla kuin muistaa käydä, nii helpottaa. Välissä syön vähän porkkanaa tai vaikka kurkkua, niin nälkä katoaa.

Kahden viikon kuluttua mut on leikattu...hui! Wink

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Rosmariini Ti Elo 07, 2012 2:53 am

Tsemppiä eneilyyn!! Very Happy
Perästä tullaan... tongue
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Paikkakunta : Itäinen suomi
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella To Elo 09, 2012 3:51 pm

Kiitos Rosmariini!

Täällä siis edelleen ENEillään . Menossa siis 18/28 ja hyvin on mennyt. Paino tippunut maltillisesti, mutta tasaisesti. Tänään kävin labroilla. Ensi viikon tiistaina käynti osastolle. Leikkaus alkaa olemaan kyllä tosi lähellä! cheers

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Mrs. Piggy To Elo 09, 2012 3:52 pm

Wau, sulla ei oo enää pitkä aika leikkuriin! Tsemppiä loppusuoralle!
Mrs. Piggy
Mrs. Piggy

Viestien lukumäärä : 30
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 21.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ma Elo 13, 2012 8:30 am

Viikko leikkaukseen. Huomenna osastolle käymään ja vielä punnitus ja ilmeisesti se anestesialääkärin tapaaminen. Vähän jännittää tietysti, mutta hyvällä fiiliksellä silti puukon alle menossa viikon kuluttua! Very Happy

ENE jatkuu. Paino tippunut aika maltilla, vaikka mitään retkahduksia ei ole ollut. No leikkauksen jälkeen tippuu lisää. What a Face

Musta on ollut niin hienoa, kun työvaatteet on saanut jo vaihtaa pienempiin ja ihmiset ovat jo huomanneet kaventuneen olemuksen. Ja onhan painoa nyt tammikuun lopulta tippunut 18,3 kg! Ja tämä siis vain ruokavaliolla ja juuri erityisesti annoskokoa pienentämällä (en siis ole ollut millään mahdottomalla "himodieetillä" vaan myös herkkujakin on sallittu, mutta kohtuudella). Ensimmäisen kerran alkaa tuntumaan siltä, että tavallaan syöminen alkaa olemaan mun "hallussa". Edelleen tunnistan kyllä, että tekisi syödä enemmän, mutta on vaan koettanut iskoistaa, että ne isot annoskoot ei ole mua varten ja nyt on uudet tuulet puhaltamassa. Ilman tätä sisäistämistä en tule laihtumaan/tai paino pysymään alhaalla...mässäilyt on ohi ja tämä vähän ja oikein syöminen on mun hommani loppuelämän, jos haluan nyt tässä onnistua.

Mä olen aivan avoimesti jutellut tuttaville ja työyhteisössä tästä tulevasta operaatiosta. Hyvin ovat ihmiset suhtautuneet, vaikkakin osan mielestä en moista leikkausta tarvitse. No siinä asiassa ole kyllä ollut eri mieltä ja sanonut, että kun on ollut nyt 31 vuotta ylipainoinen, niin olen kyllä tämän päätökseni leikkauksesta tarkkaan harkinnut ja myös lääkärit ovat sitä mieltä olleet, että tulevasta leikkauksesta tulen hyötymään. Outoa on, että tulee olemaan sairauslomaa....mä kun olen tottunut olemaan koko ajan jotakin tekemässä...joko lasten kanssa kotona tai sitten olen töissä. affraid No ehköhän mä jotakin keksi Laughing

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ke Elo 15, 2012 2:16 am

Osastolla käyty. Anestesialääkäri ei saapunut paikalle Rolling Eyes . Punnittiin, mitattiin kaula, vyötärö ja lantiö, otettiin RR. Katsottiin nielun koko myös anestesialekuria ajatellen. Eipä siis ihmeitä. Maanantaina osastolle klo 6:45 ja punnitaan vielä ja sitten aloitetaan esivalmistelut, eli Diapamia nassuun. Mut leikataan ensimmäisenä, eli klo 9:00. Leikkauksen jälkeen on kipupumppu jota itse saa painella tarpeen mukaan ja puhalletaan rengasta (siis keuhkojen vuoksi). Mua huojensi tieto, ettei katetria pitäis tulla Shocked )(vaikka se taitaa oikeasti olla se pienin murhe! Saas nähdä miten muijan käy affraid


Viimeinen muokkaaja, Petronella pvm Ke Elo 15, 2012 2:26 am, muokattu 1 kertaa

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Huhmare Ke Elo 15, 2012 2:23 am

Onnea leikkaukseen!

Huhmare

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Masku
Registration date : 19.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ke Elo 15, 2012 11:44 am

Onnea leikkaukseen flower

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ke Elo 15, 2012 12:25 pm

Kiitos Huhmare ja Eija-Stina!

Tänään tuntuu hienolta. Puntarissa KAKSINUMEROINEN LUKEMA. Hienoa. Suunta siis oikea! Cool

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Elo 15, 2012 12:44 pm

Mahtavaa Petronella! Onnea leikkaukseen!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke Pe Elo 17, 2012 2:25 am

Vielä neljä päivä sulla Petronella odottamista Smile ja mulla 12 pv. kävin tänään Raisiossa ja siellä oli kaikki hyvin. paino tippunut hyvin ja verinäyttet hyvät Wink nyt mene 200 tai 300 gr päivässä ja ihan hyvää.mutta 98 oli edessä affraid
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ma Elo 20, 2012 2:49 am

HyeeNa ja Pilksuke I love you

Huomenna klo 6:45 osastolla ja klo 9:00 mut leikataan. Toivottavasti kaikki menee mallikkaasti. Tätä on pohdittu, miettitty ja toivottu tarkkaan ja kauan. Nyt se sitten on ihan käsillä! bounce

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Leppis Ma Elo 20, 2012 3:12 am

Onnea leikkaukseen!

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke Ma Elo 20, 2012 3:20 am

Odottan sua takasi palstalle kertomaan miten meni. Voimia ja hali sulle sunny
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Rosmariini Ti Elo 21, 2012 12:45 am

Onnea leikkaukseen Petronella! Ja pilksukelle kun se aika koittaa koht!
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Paikkakunta : Itäinen suomi
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ti Elo 21, 2012 3:57 pm

Hei kaikki!
Leikkaus tehtiin eilen. Kirurgi aloitti vähän ennen kymmentä ja valmista oli klo 11.08. Tarkkailussa olin 13.30 ja sitten takaisin osastolle. 14.15 nousin jalkeille ja kävin vessassa. Vointi on hyvä, mutta kipupumpun oxanest aiheutti pahaa oloa. Koska kivut aika vähäiset luovutin jo aamusta kipupumpun pois. Nyt siis pitäisi juoda nesteitä. Muutamia varovaisia kulauksia olen ottanut. Täytyy sanoa, ettei kovin hyvältä tunnu, mutta eiköhän sekin tästä helpotu! Huomenna olis tarkoitus päästä kotiin Smile

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Mrs. Piggy Ti Elo 21, 2012 5:42 pm

Hienoa, Petronella, ja onnea uudelle pikkumahalle!
Mrs. Piggy
Mrs. Piggy

Viestien lukumäärä : 30
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 21.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke Ti Elo 21, 2012 9:12 pm

Smile


Viimeinen muokkaaja, pilksuke pvm To Syys 20, 2012 5:35 pm, muokattu 1 kertaa
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella To Elo 23, 2012 12:55 am

Kotona ollaan.

Pilksukelle laitoin kaveripyyntöä. Leikkaus tosissaan meni aivan ongelmitta, enkä juuri ollut leikkuupäivän jälkeen kipeä. Kipupumppua käytin leikkauspäivänä pariin otteeseen ja toisena päivänä sain i.v:sti vielä kipulääkettä ja eilisen illan jälkeen en ole tarvinnut mitään.

Tänään siis kotiin. Syöminen onnistuu, mutta kyllähän tässä kipua tulee syömisestä vaikka aivan pieniä kulauksia varovasti ottaa. Työstä kyllä käy, että saa tarpeeksi nesteitä ja ruokaa otettua suun kautta...ehkä se tästä sitten... Sairaslomaa 16.9. asti. Ihan hyvä, sillä teen fyysistä työtä, jossa joutuu nostelemaan.


Viimeinen muokkaaja, Petronella pvm To Elo 23, 2012 1:20 am, muokattu 1 kertaa

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 2 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa