Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

+18
anjuska
PyöreäMuoto
Elämä edessä
trintilla
Ronja1977
Fisu
Leppis
HyeeNa!
Eija-Stiina
Huhmare
Mrs. Piggy
Rosmariini
Kimby
Pallokala
pilksuke
toukka79
maija411
Petronella
22 posters

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Pe Heinä 13, 2012 7:11 pm

Hei vaan kaikille!

Eksyin tälle palstalle ja päätinpä liittyä joukkoon. Eli olen 35-vuotias 4 lapsen äiti. Olen ollut ylipainoinen 4-vuotiaasta lähtien. Laihduttanut varmasti sikalan verran vuosien varrellan, mutta aina lihonnut takaisin. Paino on vähitellen hiipinyt aina suurempiin lukuihin. Olen kova tekemään ja harrastamaan. Toki kouluaikoina mua on joku aina "kiusannut", mutta luonne taitaa olla sitä sorttia, että olen pistänyt takaisin, eli aika lailla siltä säästynyt. Olen perheemme ainut ylipainoinen ja lapsena kävin itse neuvolassa ylipainon takia, kun velipoikaa kuskattiin sinne alipainon vuoksi.

Koen ettei ylipaino ole mua kovasti estänyt tekemästä, mutta aina tietysti olen haaveillut kapeammasta varresta, vaikka toisaalta olen ihan tyytyväinen itseeni ollutkin. Kuitenkin siis aina olen toivonut olevani normaalimitoissa, sitä ei käy kieltäminen.

Vuonna 2005 laihdutuksen jälkeen BMI 32,9, sitten tulin raskaaksi. Kiloja ei varsinaisesti raskauksien aikana mulle ole kertynyt, mutta kotona olo lasten kanssa on ollut haasteellista painonhallinan suhteen, kun tulee naposteltua jotakin nopeaa. Väsyneenä maistuu makeat jne. Niin siinä sitä sitten oltiin. Vuonna 2008 BMI 41,1 ja kävin yksityisellä kirurgilla SLEEVE-leikkauksen tiimoilta. Käynti oli lyhyt ja mulle jäi epäilys, ettei olekaan mun juttu. Jotenkin en tainnut olla valmis. Lisäksi tietysti raha oli tiukoilla. Välissä olin tässä vahvasti sitä mieltä, ettei meikäläinen leikkaukseen mene, vaan täytyy painonhallinta onnistua omin neuvoin. En onnistunut.

Mulla ei ole mitään liitännäissairauksia - ainakaan vielä. Kuitenkin ammatin puolesta näen ylipainon aiheuttamia sairauksia ja niiden seurauksia jatkuvasti. Ylipaino ja vanhuus ei houkuttele. Lisäksi huolehdin jos siirrän tälläisen huonon syömismallin lapsille. Onneksi olen tosi tarkka ruokien kanssa ja lapset ovat sirompaa sorttia. Myös aviomieheni on hoikka. Asiaa pyörittelin ja lopulta varasin ajan terveyskeskuslääkärille lähetettä varten. Kävin TK:ssa marraskuussa 2011 ja ravitsemusterapeutille pääsin heti joulukuussa 2011. Tammikuussa 2012 sisätautilääkärille ja tuolloin siis BMI 42,13). Satunnaislöydöksenä löytyi myös kilpirauhasen vajaatoiminta, johon sain lääkityksen. Maaliskuussa käynti uudelleen ravitsemusterapeutilla ja reilun 5% painonpudotustavoite oli täyttynyt. Tällöin sain lähetteen kirurgille. Kirurgin vastaanotolla huhtikuun lopulla, jolloin tehtiin gastroskopia. Toukokuussa sain leikkauasjan, eli kesätauon jälkeen mut leikataan elokuun loppupuolella. Ensi viikolla olisi taas kontrolli obesiteettihoitajalle. Ja reilun viikon jälkeen alkaa mun ENE-dieetti. Nyt BMI 37,2.

Luottavaisin mielin leikkaukseen menossa. Tosin kyllähän sitä jännittää kuitenkin. Ja mikään taikapölyhän tämä leikkaus ei ole. Toivon, että sen avulla saan liialliseksi kasvaneen ylipainon pois ja opittua uudet elämäntavat ja annoskoot. Ravitsemuksellisesti mun syömäni ruoka on kuulemma ollut ihan hyvä, mutta mun ongelmani on liian suuret annoskoot...kun se ruoka on niin hyvää ja täällä on aina syönyt, niin iloon, suruun ja ketutukseen - you name it! Toivon tämän rallin päättyvän elokuiseen leikkaukseen.

Koetan lukea muiden kokemuksista täällä, mutta silti kyselen, että onko ollut hankalaa syöminen leikkausken jälkeen ja mitkä ruoat ovat osoittautuneet operaation jälkeen ei-soveltuviksi?

Aurinkoisin terveisin Petronella sunny


Viimeinen muokkaaja, Petronella pvm Ti Elo 21, 2012 3:50 pm, muokattu 3 kertaa

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja maija411 La Heinä 14, 2012 1:39 am

Heippa!

Mulle kokemus kaikkineen ollut tosi positiivinen kokemus. Paino putoaa pikkuhiljaa mutta putoo. Alkuun ja osaks edelleenki syön pikkulusikalla koska ilman sitä tungen ruokaa vanhasta muistista tulee syötyy nopeesti. Ensimmäinen ateria noin viikko leikkausesta oli 5 tl munakokkelii, 3 tl raejuustoo, 2 siivuu maksamakkaraa ja 1 tl mätitahnaa. Nykyään pystyy lähes normaalisti syömään, siis normaalisti "hoikkien" ihmisten annoksiin. Leikkauksen jälkeen ei ollut kipuja eikä muitakaan tuntoja.

Kaikille toi sopivat/ ei sopivat ruuat on aika yksilöllisii. Itselleni kokoliha, grillimakkara kuorella lähinnäei sopivii. Juominen tuottaa völil ongelmii ku ei muista että pitää pikkukulauksii juoda eikä silleen klunksklunks tyyliin. Kaikki makea ei mene.

Itse sä huomaat sen mikä sulle sopii mikä ei.

Tsemppii ENEilyyn ja leikkaukseen. Hyvis käsissä sä olet Smile
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Raisio
Registration date : 21.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella La Heinä 14, 2012 2:19 am

Hei maija144!

Kiva kun jaksoit kertoa omasta kokemuksestasi! ENE-dieetti uskoakseni menee hyvin, kun aiemminkin olen helposti ollut ENEllä 10 vkoa (lääkärin valvonnan alaisena). Hyvillä mielin olen minäkin leikkaukseen menossa.

Saako kysyä milloin sut on leikattu ja paljonko painoa on pudonnut leikkauksen jälkeen/missä ajassa?

Leikattiinko sut Tyksissä vai yksityisellä sektorilla?

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja toukka79 La Heinä 14, 2012 9:48 am

Komppaan Maija411:n kommentteja. On hyvin yksilöllistä että mikä sopii ja mikä ei. Itselläni ei ole mitään, mitä en pysty syömään ollenkaan. Makkaraa menee puolikas, jos ei halua huonoa oloa, makeissa vaihtelee muun syömisen ja itse makeasta riippuen. Hapolliset juomat pistää röyhtäilemään. Elämä on vuosi leikkauksesta jo täysin normaalia ja esim. ravintolassa kukaan seuralainen ei kiinnitä syömääni määrään enää huomiota, sillä se vastaa hoikan ihmisen annosta tai jopa normaalin naisen annosta. Totuus kun on se, että meistä naurettavan pienet annokset on muille ihan normaaleja..Sen olen saanut todeta Laughing
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja maija411 La Heinä 14, 2012 2:05 pm

Heips taas!

TYKS oli leikkaus paikka ja aika oli 7.2 tänävuonna. Leikkauksen jälkeen painoa on mennyt 15 kg. Alkuun meni tosi nopeesti painoo alaspäin. sitten se jämähti pariks kuukuaudeks paikoilleen, osakas kai koska mä en pystynyt kipeen jalan takia liikkuun juur muuta ku "sohvsn" ja jääkaapin väliä. Nyt olin kk sitten polvileikkauksessa ja pari viikkoo sitä ennen ja sen jälkeen on taas painoa alkanut mennä alas. 100g kerrallaan mut menee kuitenkin.

Tuolla jonkun kirjoituksessa hehkutinkin että sairaalloisen lihavuuden raja meni rikki ja mä oon onnellinen. Ylipainoo on paljon viel. Ihmettä ja laihaa minää en edes oota. Vaan jokaisesta alaspäin menneestä grammasta oon onnellinen.

Ja nyt vois hehkuttaa että ekaa kertaa noin 10 v pystyin kävelemään yhtäjaksoisesti yli km matkan. Musta on viel tulossa entinen liikkuva minä. Sillä' painosta huolimatta oon liikkunut paljon enne jalan hajoomista. Sitä aikaa ootan nyt.

Meet TYKSiin tai yksityiseen oot hyvissä käsissä. Polvi leikattiin meinaan PULSSIssa jonkun projektin puitteissa. Siitäkään paikasta ei ole kuin hyvää sanottavaa.

Ja kysele lisää jos joku vaivaa. Vaikka yksityisellä jos onsellasta mitä haluat tietää Smile

maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Paikkakunta : Raisio
Registration date : 21.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke Su Heinä 15, 2012 12:07 am

Tervetuola Petronella. Mulla on myös Sleeve tulossa elokuun lopussa tyksissä. ja tarina oli melkein mun elämästä Smile Sama täällä 35.v 4jän lapsen äiti flower
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Su Heinä 15, 2012 4:44 am

Moikka pilksuke!

No onpa samanlainen tilanne meillä Smile
Mut leikataan aiemmalla viikolla, eli 20.8. Että ei sentään osuta samaan aikaan osastolle! Laughing

edit - piti vielä kysäistä, että kuulutko tutkimusryhmään?

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Su Heinä 15, 2012 4:49 am

Toukka79 tervehdys!

katselin, että sä olet saanut ihan huippuhienosti painon tippumaan! Onnittelut. Uskoinkin, että yksilöllisiä nämä jutut ovat. Onko muuten sulla tehty sleeve vai GBP?

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Heinä 15, 2012 7:11 pm

Leikkauksen jälkeen ekat 2 kk oli minulla tosi hankalaa aikaa,
mutta sen jälkeen ainakin painon laskun ja voinnin suhteen yhtä juhlaa Smile .

Mikään kovin kuiva ruoka minulle ei sovi, esim broileri nykyään ei kovin hyvin uppoa, ennen se oli minun pääraaka-aina ruuissa. Myös entinen herkkuni kiinalainen ruoka ei oikein käy enää.
Liian makeat jutut saavat myös aikaan pahan olon.

Ruokamäärä vaihtelee tosi paljon, välillä puoli purkkia jukurttia on maksim, välillä pystyy syömään vaikka ravintolan pizzasta lähes puolet ilman että tulee liian täysi olo.
Tärkeintä syödä niin hitaasti, että ehtii ajoissa reagoimaan siihen että nyt ei yhtään enempää.

Mun ruokavalio on "monipuolistunut" pikkasen liikaakin nyt tämän vuoden puolella eikä painokaan ole tippunut kun muutaman vaivaisen kilon, vaikka vielä noin 8 kiloa olisi pudotettavaa. Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni, ja tarkkailen mitä suuhuni laitan, josko pikkujoulumekko olisi sitten kokoa 40 tai jopa 38! Pari vuotta sitten kun se oli 56.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Paikkakunta : E-Savo
Registration date : 07.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke Ma Heinä 16, 2012 9:38 pm

Hei Petronella. En kuulu tutkimusryhmään.
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ma Heinä 16, 2012 10:00 pm

Pilksuke kiva kun vastasit! Mä kuulun itse tutkimusryhmään. Ihan mielenkiintoista olla mukana ja toivottavasti siitä olisi seuraaville jotakin hyötyä. Ajattelinkin, että sulla saattaa olla tuota matkaakin Tyksiin sen verran, ettei ihan helppoa olisi senkään puolesta kulkea tutkimuksiin.

Viikko ENE-dieetin alkuun. Kaikki pöperöt hommattuna. Nutrilett kuuri siis alkakoon! Mä valitsen sen, koska on tuttua tavaraa ja niitä hyvin pystyn syömään - tuttu ja turvallinen valinta Wink

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Heinä 16, 2012 11:53 pm

Moi!

Mut on sleevattu 12/2009 HUS/Peijaksessa osana valtakunnallista SLEEPASS-tutkimusta. Siinä leikkaustekniikka arvotaan ja ollaan seurannassa 15v. Eipä ole valittamista sleevestä. Kaikkea pystyn syömään. Ekan vuoden aikana masun vetokyky ja sietokyky muuttuu paljon jonka jälkeen se asettuu. Ekat puoli vuotta mulla oli kokoliha vaikeaa mutta nykyään pystyn ihan hyvin syömään kokonaisia kananpaloja muutama kerrallaan. Sellainen 300g mikroateria on aika lailla maksimi mitä saan alas kohtuullisessa ajassa.

Tän hetken tieto tutkimuksessa on se ettei mitään tilastollista relevanttia eroa ole Sleeven ja GBP välillä mitä painonlaskuun tulee. Pitkän ajan tieto kuitenkin vielä puuttuu. Jokainen kuitenkin itse vastaa omalla syömisellä siitä onnistuuko painonlaksu tavoitteiden mukaisesti. Jos haluaisin, voisin ihan helposti jatkaa hampurilais/sipsilinjalla ja turvota takakisin entisiin mittoihin.

Tsemppiä teille leikkauskeen mneijöille!
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke Ti Heinä 17, 2012 1:16 pm

niin onkin täältä Kiikalsta pitkä matka Turkuun, eikä multa ole kysytty eikä puhuttu mitään semmusesta tutkimusryhmä jutusta. Mulla alkaa Ene kahden viikkon päästä ja valitsen myös Nutriletin. queen
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja toukka79 Ti Heinä 17, 2012 4:21 pm

Petronella: mulle on tehty GBP ja hyvin tyytyväinen olen ollut.
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella To Heinä 19, 2012 7:51 pm

Tänään hoitajalla painokontrollissa. Tämä käynti oli mun toiveesta. Tänään paino punnituksessa 104,3 kg ja BMI 36,95. No

Maanantaina alkaa mun neljän viikon ENE-dieetti. Saas nähdä paljonko paino ehtii putoamaan ennen leikkausta....itse ainakin toivon pääseväni pitkästä aikaa kaksinumeroiseen lukemaan What a Face

Paljonko muilla on näillä 4 viikon ENE-viikoilla paino tippunut?

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Su Heinä 22, 2012 5:37 am

Huomenna alkaa ENE-dieetti. Vähän jänskättää miten jaksaa töissä...siis että tuleeko päänsärkyä jne. Toimistohommissa ollessani ei ENE tuottanut vaikeuksia, mutta nyt kun työ on fyysisempää ja välillä koko työvuoro on jatkuvaa kävelyä ja nostelua yms, niin kyllä sitä kulutus on vähän toista luokkaa kun toimistoduunissa. Lisäksi sitten työpäivän päätteeki odottavat 4 pientä lasta + kaikki muu mahdollinen. No eiköhän tästäkin sisulla selvitä?! Ja leikkaus lähenee siis hurjaa vauhtia...neljä viikkoa enää!!!

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ti Heinä 24, 2012 4:17 pm

ENEily aloitettu eilen. Onneksi mulle tuo Nuttriletin syöminen on ihan ok juttu, eli musta etenkin kana- ja kasvikeitto ovat ihan syötäviä. aamulla menee Mocca-pirtelö. Lisäksi eilen söin salaatti (salaattia, kurkkua ja tomaattia) ja muutaman porkkanan rouskuttelin. Olo oli ihan hyvä. Illalla oli nälkä vähäsen, mutta porkkanat tepsivät siihen + iso lasi light juotavaa Smile

Tänään aamusta vähän päänsärkyä. Lieneekö ENEstä tai vähän jumituneesta niskasta. Hurjaa, että neljän viikon päästä mut on jo sitten leikattu! Shocked

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Rosmariini Ti Heinä 24, 2012 6:36 pm

Muista juoda, ni ei tule päänsärkyä.

Tsemppiä eneilyyn.
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Paikkakunta : Itäinen suomi
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella To Heinä 26, 2012 3:13 pm

Moikka Rosmariini! Vettä juon just mahdollisimman paljon. Mulla on itseasiassa juomapullo, jonka olen tuhjentänyt kahdesti päivän aikana (1500 ml) ja sitten muut lasista juodut päälle, eli reilusti kaksi litraa tulee juotua joka päivä.

Tänään siis vuorossa ENE-pvä nro 4/28. Mulla on takana 14 h tuntia synnärillä tukihenkilönä ja 2 h:n "yöunet", jonka jälkeen heitin 14 h:n työputken...nyt takana hyvin nukuttu yö, mutta jalkoja ja käsiä turvottaa. Hyvin ENE:llä jaksoin töissä syömällä pussikeittoa ja pirtelöä + juomalla runsaasti. lisäksi olen syönyt porkkanaa, kurkkua, tomaattia ja salaattia. Paino laskenut 1,1 kg kolmessa päivässä (vaikka kädet ja jalat selvät turvoksissa nyt), eli laskusuuntaan menossa. Kyllähän tällä ENEllä kilot saavat kyytiä. Vyötärö piti nyt myös mittailla, että voi sitten vähän seurailla edistystä, eli vyötärön ympärys nyt 104 cm ja paino tänään 103,2kg eli BMI 36.6

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Su Heinä 29, 2012 5:19 pm

Se olisi tänään ENE-diettipäivä 7/28. Hyvin on mennyt. Töissäkin olen jaksanut aivan mainiosti, vaikka 14 h työpäiviäkin on ollut. Nyt kuumaa ja jalkoja turvottaa. Enimmäkseen olen syönyt kana- ja kasvikeittoa...suolainen kun maistuu mulle paremmin kun nuo makeat pirtelöt. Kerran tai kaksi olen Mocca- tai suklaapirtelön juonut päivässä. Kasiviksia menee myös: salaattia, tomaattia, kurkkua ja porkkanaa ja kukkakaalia. Nesteitä menee 2 litraa päivässä keittojen lisäksi. Kahvia juon ja siihen olen kylä ihan normaalisti maitoa lorauttanut mukaan.

3 viikkoa leikkaukseen - aika huisia!!!!???? What a Face

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ke Elo 01, 2012 3:29 am

Täällä ENEily jatkuu menossa siis 9/28. Hyvin on mennyt. Paino tippunut, ei nyt hirmuisesti mutta hyvin kuitenkin. Olen juonut ainakin yli 2 litraa nesteitä keittojen lisäksi, ettei ainakaan kuivu. Leikkaukseen siis 2,5 viikkoa. Ensi viikolla labroille ja viikkoa ennen leikkausta osastolle punnitukseen ja vissiin nukkumatin kanssa joku tapaaminen (eli siis anestesialääkärin).

Paljonko muuten leikkauksen jälkeen on sairauslomaa?

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Elo 01, 2012 4:12 am

Paljonko muuten leikkauksen jälkeen on sairauslomaa?
3-6 viikkoa. Normaali on 4 viikkoa.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke Pe Elo 03, 2012 3:23 am

Hei Petronella.Miten Ene'ily sujuu. Aloitin 30 päivä heinäkuuta ja mulla mene ainaki tähän asti hyvin. En syö mitään lisäksi vaan pussit "nutrilet" ja juon vettä sitä tulee 3 l päivässä. Oletko turvoksissa vielä? tuleko nesteet hyvin ulos? kysy lääkäriltä, ku turvotus ei menee pois, saatko otta nestenpoisto lääkettä. scratch voimia meille flower
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Pe Elo 03, 2012 8:30 pm

Moi Pilksuke!

Kiitos kysymästä - Ene sujuu ihan hyvin. Mä syön sen 5 pss ja vihanneksia päälle. Mulla on aika fyysinen työ, joten sen vuoksi ihan mieluusti popsin muutaman porkkanan, kurkkua jne. Lisäksi vatsa toimii myös, kun saa kuituja. Mulle on kuiteskin ihan sama mitä tässä vikojen viikkojen aikana paino laskee...eipä kilolla tai parilla ole mitään merkitystä. Maksan koko mulla ei ole mitenkään suurentunut, joten leikkuunäkymä pitäisi olla sen puolesta hyvä.

Nesteitä mä juon kanssa reilusti ja ehkä sen vuoksi ei mitenkään rajusti ole paino päässyt putomaan (nyt -2,1 kg Enen aloituksesta). Mulla ei nyt mitään turvotusta ole, eikä ole mitään järkeä piiskata nesteitä ulos kropasta ennen leikkausta, ettei elektrolyyttitasapaino vaan häiriinny! Itse en kyllä ottaisi mitään nesteenpoistolääkkeitä (en ole koskaan käyttänyt), enkä kyllä suosittele sitä kenellekään muulle, ellei lääkäri oikeasti niitä jollekin määrää.

Ensi viikolla labroille, jossa siis syynätään ihan perusverenkuva ja trombosyytit ja juuri tuo Natrium + Kalium. Nukkumatin puheille 1,5 viikon kuluttua.


Viimeinen muokkaaja, Petronella pvm La Elo 04, 2012 1:06 am, muokattu 2 kertaa

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja pilksuke Pe Elo 03, 2012 9:25 pm

Oikein hyvää flower Mulla mennyt nyt kolmessa viikkossa yli 8 kg sissän lukien 4 ene päivä. jos saan vielä 6 kg sit pääsen leikkaukseen Wink
pilksuke
pilksuke

Viestien lukumäärä : 51
Ikä : 46
Paikkakunta : kiikala
Registration date : 22.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa