Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

+18
anjuska
PyöreäMuoto
Elämä edessä
trintilla
Ronja1977
Fisu
Leppis
HyeeNa!
Eija-Stiina
Huhmare
Mrs. Piggy
Rosmariini
Kimby
Pallokala
pilksuke
toukka79
maija411
Petronella
22 posters

Sivu 3 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Rosmariini To Elo 23, 2012 1:08 am

Kiva kuulla, eetä leikkaus meni hyvin! Very Happy
Nyt vaan tsemppiä syömisten opetteluun! Minkälaiset ruokailuohjeet sait?
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Paikkakunta : Itäinen suomi
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Pe Elo 24, 2012 1:56 pm

Rosmariini Rt:n käynti osastolla oli suuri pettymys. Oli eri typpi kuin aiemmilla kerroilla. Itse kun ammatin puolesta olen hyvin perillä ravitsemusasioista, oli käynnin anti melko surkea. Mutta siis nestemäisellä dieetillä mennään nyt aluksi ja pehmeään voi vaihtaa sleevattuna nopeammin jos siltä tuntuu. Mutta siis nestemäisellä/pehmeällä mentäisiin 6-8 vkoa.

Nyt pitäisi saada juotua nesteitä ainakin litra päivässä....tällä hetkellä mulle vielä ihan mahdoton määrä. Vähän hermostuttaa, että miten oikeasti saan syötyä ja juotua tarpeeksi!!! Pian on tällä muijalla K ja Na aivan päin prinkkalaa! Toivoisin, että aika nyt helpottaisi. ½ dl on aivan maksimi mitä pystyy esim. jugruttia/rahkaa syömään ja syöminen ja juominen tuottaa kyllä kipua. Näkkileipää maistelin eilen ja se sopi yllättävän hyin (siis puolikas pyöreä näkkäri). Olen myös hörppinyt kahdessa osassa Nutridrink Compactin päivässä, josta siis saa edes sen 300 kaloria ja muutenkin tarvittavia ravinteita ja rasvoja. Haasteellista on tämä syöminen....mutta toivottavasti helpottuu ajan myötä. Leikkauksestahan on vasta kuitenkin 5 päivää!

Paino on laskussa (pakkohan se on). Nyt BMI 34,9, eli taas yksi etappi alitettu! Smile

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Fisu La Elo 25, 2012 6:45 pm

Huutelen täältä puskista taas: aluksi nesteen sisään saaminen on paljon tärkeämpää kuin ruuan/kaloreiden/vitamiinien. Nestettä pitäisi mennä kaksi litraa päivässä, 1,5l on aivan minimi. Ruuatta pärjää periaatteessa viikkoja, mutta nestevajauksella iskee huono olo äkkiä.

Fisu

Viestien lukumäärä : 99
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella La Elo 25, 2012 6:57 pm

Juu Fisu, kyllä mä näistä aika perillä olen ihan työni puolesta ja sen vuoksi tässä huolin tuota juomista, ettei muija kuivu. clown

Mulle on ihan sama tällä hetkellä ottaako juotavaa vai syötävää, niin kipua on. Tosin kyllä olen tänään juonut enemmän kuin eilen, joten paremmalta näyttää! Toki juoma on tärkein, mutta kyllä sitä viiden päivän jälkeen tarvis vähän energiaa. Näin neljän alle kouluikäisen lapsen äitinä ei mitään hirmuista lepoa täällä kotona ole, joten pötkötellessä ei tämä aika täällä kulu. Onneksi tuo Nutridrink Compact toimii kyllä hyvin ja siitä saa myös energiaa ja proteiinia jne.

Mutta eiköhän tämä tästä mene...nälkä ei ainakaan ole ja sitähän tässä lähdin hakemaan! Laughing

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ma Elo 27, 2012 12:45 pm

Leikkauksesta viikko. Juominen on helpottunut huomattavasti, eli vettä pystyy juomaan jo ihan kivasti. Syöminen aiheuttaa kipua, eikä mitään tee mieli. Profeel rahkaa ja proteiinijuomaa ja sosekeittoa on syöty. Ruokaa menee todella vähän ja siitä kyllä kipuja tulee, vaikka kuinka hitaasti syö ja pikkulusikalla lusikoi. Tähän kuitenkin olinkin varautunut. Väsymys on helpottanut selkeästi. Painoa pudonnut 3 kg leikkauspäivän aamusta.

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Ronja1977 Pe Elo 31, 2012 9:08 pm

Hei Petronella, oliko sinulla jokin erityinen syy miksi sinulle tehtiin Sleeve leikkaus? Olisin itse kiinnostunut nimenomaan Sleeve leikkauksesta, mutta olen nyt kahdella yksityisellä käynyt asiasta keskustelemassa ja molemmissa ensisijaisesti suositellaan bypass leikkausta.. Kuulemma Sleevekin mahdollinen jos sen haluaa mutta jotenkin tuntui vähän nihkeältä kun sen otti puheeksi.

Ronja1977

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Pe Elo 31, 2012 9:30 pm

Ronja1977, mulle tehtiin sleeve koska itse toivoin niin (en olisi GBP:stä ollut kiinnostunut) ja myös lääkärit olivat samaa mieltä asiasta, eli GBP ei ollut lääkärien mielestä parempi vaihtoehto, vaan sleeve. Käsittääkseni jos olisi diabetes, silloin yleensä tehdään GBP, koska sillä on todettu olevan todella suotuisat vaikutuksen diabetekseen. Useat jopa pääsevät pois lääkitykseltä kokonaan. On kai muitakin asioita jotka estävät sleeven esim. jos olisi oikein paha närästys (refluksitauti) jo lähtiessä, ei sleeve ole järkevä vaihtoehto. Ja muitakin syitä varmasti on (ehkä joku muu osaa kommentoida lisää, jos tietoa).

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Ronja1977 Pe Elo 31, 2012 9:53 pm

Kiitos Petronella vastauksesta ja kovasti tsemppiä toipumiseen! Mukavaa kuulla että näitä leikkauksia kuitenkin tehdään muutenkin kuin "pakosta" Juu tuosta närästyksestä oli puhetta kirurgin kanssa ja kerroin että minulla ei ole närästystä. Sleeve leikkaus olisi tosiaan toivomuksena, mutta tuntuvat nämä yksityiset suosivan bypass leikkauksia ja alkaa itsellä vähän usko loppua .. :/Jos sen verran saa vielä kysyä, että tehtiinkö tämä sinun leikkaus yksityisellä vai julkisella puolella?

Ronja1977

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella La Syys 01, 2012 1:16 am

Ronja1977 ihan julkisella mut leikattiin. TK:sta hain lähetteen viime marraskuun lopulla ja nyt elokuussa mut sitten leikattiin. Missään prosessin vaiheessa ei ollut mitään hankaluuksia päästä leikkaukseen. Toki siis itse olin todella motivoitunut ja miettinyt tätä asiaa jo kolmisen vuotta ja aikoinaan tämän asian tiimoilta yksityisesti asialla käynyt, mutta tuolloin en sitten ollut vielä "valmis" (kirurgi kyllä olisi sleeven tehnyt). Ja mulla siis lääkärin johdolla lahdutusta takana työterveyshuollon piirissä, joten se riitti siltä osin julkisella näytöksi laihdutushistoriasta. Pitkän pohdinnan jälkeen varmistui sitten oma halu leikkaukseen ja sen pohjalta sitten pistin rattaat liikkeelle. Tosi nopsaan kaikki loppujen lopuksi on mennyt.

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Kimby La Syys 01, 2012 2:00 am

Olisin itse kiinnostunut nimenomaan Sleeve leikkauksesta, mutta olen nyt kahdella yksityisellä käynyt asiasta keskustelemassa ja molemmissa ensisijaisesti suositellaan bypass leikkausta..
Yksityiset ovat nihkeitä Sleeveen koska ykstyisektorilla niitä tehdään niin vähän kun on niin uusi tekniikka, eli lääkäreillä ei ole niin paljon kokemusta siitä. Julkisella puolella on paljon enemmän kokemusta ja suhtautuvat suotuisammin. Tämän hetken tieteellisen näytön puolesta tosiaankin DB2 on oikeastaan ainoa selkeä syy valita GBP. Tutkimusten mukaan GBP:llä on suuremmat todennäköisyydet päästä eroon kaikista DB2-lääkkeistä. Kyllä Sleeveläkin pääse siitä eroon mutta prosentuaalisesti vähemmän.

Sensijaan mitään näyttöä ei ole olemassa että Sleeve olisi sen huonompi painonpudotuksen kannalta vaikka nä-in usein väitetään. Itse olen mukana julkisen puolen tutkimuksessa joka on ekaa laatuaan maailmassa. Siinä verrataan GPB vs. Sleeve ja tän hetken tiedon mukaan mitään merkittäviä tilastollisia eroja ei ole painonpudotuksessa 3 vuoden seurannalla. Tutkimus seuraa tilannetta 15v joten tieto tulee kokoajan lisää kun aika kuluu. Itse olen sleevattu 12/09 ja paino tippuu edelleen Smile Kaikkea voin syödä eikä mitään ongelmaa sleevestä ei ole mulle aiheutunut Smile
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella La Syys 01, 2012 1:08 pm

Täällä yksityisesti leikkaa vain Ovaska ja hän juuri on Tyksissäkin tuota Sleeveä alkanut leikkaamaan ja jo 2008 sanoi, että tulokset ovat sen verran hyviä, että sitä kyllä suosittee. Ja Ovaska on Tyksin gastron ylilääkäri ja suorittaa juuri lihavuusleikkauksia Tyksissä ja myös tietysti muut vatsakirurgit sitten hänen jalanjäljissään seuraavat perässä. Mä myös käsitin, että Tyksissä sleevataan paljon ja DM2 on sitten syy jolloin GBP tehtäisiin (niin ja se paha refluksi).

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja trintilla La Syys 01, 2012 3:21 pm

HipsHops

Minulla on nyt viitisen kuukautta sleevestä. Minut leikattiin tallinnassa, lääkäri ehdotti ensin GBP:tä koska siitä on enemmän tutkimustuloksia 2 tyypin diabeteksen hoidossa. Mutta minä halusin sleeven, koska ohitus tuntui liian isolta toimenpiteeltä.

Mutta siis, Sleeven ansiosta olen jo laihtunut 20 kg ja päässyt kokonaan eroon diabetes lääkityksestä. Paastosokeriarvot ovat ihan kuin terveellä ihmisellä. Omasta leikkauksestani ei tosiaan ole vielä kauaa, joten pitkäaikaistuloksista en tiedä, mutta jos sinä sleeven haluat, niin vaadi sitä. Kyseessä on kuitenkin sinun mahasi, sinun elämäsi. Tärkeintä on, että olet itse ratkaisuusi tyytyväinen.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Su Syys 02, 2012 1:45 am

Hip hei! Pudotusurakkani puoliväli on ylitetty kilomääriä ajatellen. Tänään tippunut tammikuun lopusta 24,9 kg. Sleevesta 12 vrk Smile Tällä kertaa mulla on kyllä sellainen fiilis, että tuo normaalipaino on ihan mahdollinen!

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Su Syys 02, 2012 12:37 pm

Onnittelut Petronella! Samalla asenteella ja tsempillä eteenpäin!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Fisu Ma Syys 03, 2012 2:02 am

Ronja1977,

kopsaan tähän n.vuosi sitten kirjottamani tekstin (omista) leikkaustyypin valinnan perusteistani:

"Sleeveä on tehty vuosikymmeniä, mutta ei laihdutusleikkaus - nimen alla. Vatsalaukkua on pienennetty esim vatsahaavan takia, ja sivuoireena sitten ihmisten paino on pudonnut. Tietysti jos sen pikkuvatsan täyttää vain rasvalla ja sokerilla, on mahdollista vaikka lihoa. Mutta se päteekin sitten jokaiseen leikkaustyyppiin (paitsi ehkä duodenal switch'iin)

Minä valitsin sleeven koska:

- minulle ei jäänyt umpinaista vatsalaukun osaa, jota on mahdotonta gastroskoopilla tutkia (esim haavat, kasvaimet)
- vatsalaukusta lähti suurin osa, joten nälkähormoonin määrä on paljon pienempi (en enää edes muista miltä "sudennälkä" tuntui)
- voin syödä särkylääkkeitä normaalisti
- ravintoaineiden imeytyminen on normaalia, eli saan syödystä ruuasta kaiken tarpeellisen, jos syön järkevästi ravintorikasta ruokaa (eikä tarvitse tuskailla viiden vuoden päästä vitamiinipuutosten kanssa samaan aikaan kun suoli on jo oppinut uudestaan imeyttämään suurimman osa kaloreista, eli on melkolailla lähtöpisteessä)
- vatsani on "tehty" vatsalaukun vähiten venyvästä osasta, eli ei ole niin suurta riskiä venyttää sitä suuremmaksi, niin kuin esim RNY:n pussukan kanssa
- ei tarvitse murehtia dumplingusta (tosin jos jotain tosi makeaa juo, niin voi tulla huono olo)
- suolistooni ja sisuksiini on kajottu mahdollisimman vähän. sleeven voi myös periaatteessa muuttaa duodenal switchiksi (jossa ohitetaan suurin osa ohutsuolesta), mutta en tiedä tehdäänkö sitä Suomessa
- minulla on työkalu, joka auttaa syömään vähemmän kerralla, ja joka vähentää nälän tunnetta - se on juuri se mitä haluan ja tarvitsen (+ paino tippuu ihan yhtä hyvin kuin muilla metodeilla)"

Fisu

Viestien lukumäärä : 99
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ti Loka 30, 2012 10:19 pm

Pitää tännekin vähän päivittää kuulumisia. Sleevestä nyt reilu 2 kk aikaa. Mitään kipuja tms. ei ole ollut. Juominen on helpottunut, mutta syömisten kanssa sujuu, mutta joidenkin ruokien kanssa on tosi hankalaa, oli annos miten pieni tahansa. Liha kun tulee paluupostissa, vaikka kuinka vähän söisi ja kuinka hitaasti...siis tarkoitan kokolihaa. Itseasiassa liha on ainut aisia mitä mun on tehnyt mieli syödä näin leikkauksen jälkeen ja sehän ei sitten sovi ollenkaan. Vähän huolettaa nuo proteiinin saamiset. Marraskuun lopussa eka kontrolli ja myös siis labroja. Ruokapäiväkirjaa pitäisi pitää ja tavata myös ravitsemusterapeutti.

BMI on nyt tänään 30,5, eli uskon, että ennen lääkäri tarkastusta BMI tulee olemaan alle 30...toisin sanoen olen sitten enää lievästi lihava cheers ja leikkauksesta vasta aikaa näin vähän aikaa. Tavoitteeni normaalipainosta kyllä tuntuu nyt ihan saavutettavalta. Tässä pikkuhiljaa. Tämä on kyllä ihan paras juttu mitä olen itselleni "tehnyt"...siis tottakai lapset ja muut ovat niitä elämäni tärkeimpiä asioita, mutta ajattelen, että tämä kyllä on niin hieno juttu! Pitkään sleeveä mietin ja onneksi lähdin asiaaa viemään eteenpän.... viime vuonna marraskuussa hakeuduin terveyskeskukseen hakemaan lähetettä ja vuotta myöhemmin mulla on 3kk leikkauksesta takana.

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ti Marras 20, 2012 8:10 pm

Tänään tasan 3 kk sleevestä. Kirurgilla käyty. Gastron vaaka näytti niin vähän, etten edes usko tuota lukua, joten pitäydyn edelleen oman puntarin luvussa (BMI olisi muka vain 28). Wink ! Nyt BMI 29,8, eli olen vaan lievästi lihava What a Face

Natrium vähän korkea, ja sen arvasinkin kun janottaa ihan koko ajan...eli vaikeataa on löytää sitä balanssia, milä paivän aikana saisi tarpeeksi juotua ja myös syötyä. Annoskoko menee edelleen siinä reilussa desissä, jos jugurttia tai rahkaa tms. Jos perunaa, lihaa tms. niin tökkii kyllä pahasti ja paristi on tullut lihat paluupostissa ylös. Pähkinöitä, näkkäriä pystyy syömään ja juustoa myös. Proteenipatukkakin uppoaa (alle 30g) kerralla. Ravitsemusterapeutin vastaanotto onkin vasta joulukuun puolella...saas nähdä mitä siellä tuumataan. Mutta kaikin puolin muuten olen voinut hyvin ja tyytyväinen tähän ratkaisuuni hakeutua vatsalaukun kavennusleikkaukseen.


Viimeinen muokkaaja, Petronella pvm Ti Marras 20, 2012 11:52 pm, muokattu 2 kertaa

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ti Marras 20, 2012 10:26 pm

flower ONNEKS Olkoon flower
...On varmaan makia olotila,voin kuvitella.BMI kin on tipahtanu yli 12 lukemaa alaspäin =)

Hienoa,ja tsemppiä myös jatkoon....ens viikolla minä meen sleevaukseen.
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : pohjois-pohjanmaa
Registration date : 15.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja anjuska Ti Marras 20, 2012 10:36 pm

Ihana kuulla noin mukavia uutisia Razz minut leikattiin 10.11 ja mulla on painoa tippunut elokuusta 15kg josta leikkauksen jälkeen 6.6kg cheers
joten perässä tullaan Very Happy

anjuska

Viestien lukumäärä : 37
Paikkakunta : siikalatva
Registration date : 23.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ke Marras 21, 2012 12:07 am

PyöreäMuoto, kiitos - kyllähän sitä on kevyempi olo. Ja tsemppiä leikkaukseen!

anjuskalle myös stempit uuden pikkumasun kanssa!

Ihan hassua suorastaan, kun olen aina ollut ylipainoinen, eli nyt on ihana ostaa vaatteita ihan normaaleista mallistoista! Nyt menee koko 42 heittämällä päälle, eli vaatekoko on ollut tähän projektiin lähtiessä 52 tai siis helmikuussa tänä vuonna, jolloin aloitin tiputtamaan painoa päästäkseni leikkaukseen.

Very Happy Mun nahkaiset Gaborin leveän varren mallin talvisaappaat näyttävät aivan naurettavan suuret pohkeista. Sinänsä tylsää, kun menee kalliit saappaat nyt hukkaan, mut ehkä mä kestän Cool Tekisi mieli ostella vaatteita, mutta nytkin jo harmittaa kun yhdet slimmit jäi kuukaudessa jo isoiksi. Muutoinkin on vaikeata hahmottaa omaa kokoaan. Töissä hain vaatteita ja pari kertaa piti vaihtaa pienempään, kun alussa olin ihan varma, että kyllähän mulla pakosti nyt 46 koko täytyy olla - ei tarvinnut, vaan 42 passeli.

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Virpsu Ke Marras 21, 2012 4:10 pm

Eikö olekin hassu tunne, kun ei millään usko, että vaatekoot pienenee. Väkisten ajattelee isoja kokoja, että ainoita mitä mahtuu päälle Very Happy Sitt yllätys suuri kun kokeilee varalta pienempää ja mahtuu päälle ja näyttää jopa hyvältä.

Minulla on 8kk aikana tippunut 35kg ja vaatekoko pienentynyt 48-50 -> 42-44.

Sitä vieläkin mietiskelee, että voinko olla oikeasti kohta normaalipainoinen ja olenko "ansainnut" olla normaali (ihan niinkuin lihavana oleminen olisi minun kohtalo). ja usein huomaan miettiväni, kun katson normaalikokoisten ihmisten syömistä, että miten ne pysyy normaalipainoisena ilman tämmösiä rajuja operaatioita, minkä itse on joutunut käymään läpi. Pelko takaraivossa, mitä jos sittenkin taas lihon takaisin ja kaikki menee hukkaan... No onneksi ne on vain ajatuksia, mitkä tulevat ja menevät.

Ihanaa Joulun odotusta teille kaikille!

Virpsu

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 20.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ti Joulu 11, 2012 12:32 am

Ravitsemusterapeutilla tuli käytyä perjantaina. Kaikki arvit tosissaan ihna ok. Annoskoot pienet, mutta se on RT:n mukaan tosi hyvä juttu. KOska liha ei uppoa, niin sitten en syö lihaa. Kalaa pystyn syömään, joten sitä siis sitten syödään + rahkaa + leipäjuustoa, jugurttia ja näkkileipää. Perunat ja pastat pysyy tosi vähäisellä (RT:n mukaan ne ovat täysin tarpeettomia joka tapauksessa), kun niistä massu ei tykkää yhtään.

Somac jäi pois ja nyt kyllä on närästysvaivaa ollut aika paljon. No ruokavaliolla voi tuohonkin jonkin verran vaikuttaa! Kun en jatkuvaa vatsansuojalääkitystä millään haluaisi ottaa, kun hapoton mahakaan ei ole olleskaan hyvä juttu.

Tänään kiloja on pudonnut oman puntarin mukaan37 kg/BMI 28,9, eli noin 10 kuukaudessa on tuon verran läskiä saanut kyytiä. Vielä olisi kiloja kymmenisen jäljellä, mutta paino edelleen kuiteskin laskusuunnassa, joten saas nähdä miten nuo kilot jatkossa tippuvat? Oletan kuitenkin, että nopeus painonpudotus on mennyt, kun 3kk leikkuusta takana. Mites muilla sleevatuilla on paino tippunut?

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Joulu 11, 2012 12:46 am

kun hapoton mahakaan ei ole olleskaan hyvä juttu.
Kuinka niin? Yksikään lääkäri ei ole minulle sanonut että Somacin syöminen loppuelämän olisi mikään ongelma. Eihän se vatsalaukku täysin hapottomaski mene. Itse olen syönnyt Somacia nyt 3 v eikä mitäänn ongelmaa. Syön sitä todennäköisesti loppuelämäni.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Petronella Ti Joulu 11, 2012 1:25 am

Acetiumin sivuilla kerrotaan aika hyvin mitä haittaa hapottomasta mahasta on.
http://www.acetium.com/fi/hapoton-maha


Hapoton vatsa tulee kun syö vähintään 3kk yhtäjaksoisesti esim. Somacia.
Mulla mm. äiti syö reflukstautiin vatsahaponestäjää, mutta syö nykyisin Acetiumia. Meillä oli firmasta töissä esittelijä ko. tuotteesta (työskentelen sairaalassa). Ei hapoton vatsa nyt ihan riskitön juttu ole. Tokihan ei nyt aina ole mahdollista olla syömättä vaikka Somacia. Vaikkapa äitini refluksi on sen verran paha, että ilman ei oikein voi olla. Jo yksi päivä ilman Somacia kerran viikossa olisi parempi.

Itse vaan ajattelen, että nykyisin menee vatsahaponestäjiä vauvasta vaariin...mitkä ovat pitkäaikaisvaikutukset?

aiheesta kyllä löytyy lisää...

http://www.terve.fi/terveyden-abc/onko-protonipumpun-estajilla-pitkaaikaisia-haittavaikutuksia

http://www.tervevatsa.fi/blogi1/27-hapoton-maha

Petronella

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 13.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Joulu 11, 2012 2:57 am

Kiitos linkeistä. Joudun syömään myöskin satunnaisesti tulehduskipulääkkeitä ja kirurgini on sen takia määrännyt Somacin minulle. Häsn siis pitää vatsahaavan riskiä suurempoana kuin nuo mhadolliset haittavaikutukset. Itse vaan tiedän usean laihdutusleikatun joka on kärsinyt vatsahaavasta ja siinä on leikki kaukana. Se on todella vakava juttu meille leikatuille. Sen takia olen kiltisiti syönnyt Somacin käskystä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sleeve-leikkaus tehty 20.8. - Sivu 3 Empty Vs: Sleeve-leikkaus tehty 20.8.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 3 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa