Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Apua en selviä enestä!

+23
Bulla65
BLOCCO
Kotletti
ei mikään keijukainen
Lyltsy
lisbet
Kimby
Piuku
Tertsukka
Leppis
dunbar
AnnukkaK
Tupsukka
saimaannorppa
kissus nytkö jo
Kukka
tigertytto
Sun
sateenkaarenpäässä
Aurora
Elämä edessä
Rosmariini
Sinde
27 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Sinde To Toukokuu 26, 2011 12:10 am

Nyt on vasta kolmaspäivä eneä ja sorruin jo kahteen näkkäriin :oops: Tämä päivä ollu ihan hirveä aamulla jotenkuten sain vedettyä yhen pussin kurkusta alas ja päivällä tosiaan ne 2 näkkäriä kun oli niin heikko olo ja oksetti, Nytten kun edes ajattelee et pitäs keittoa alkaa syömään niin alkaa oksettamaan :cry: Olenko tosiaan näin heikko että en saa vedettyä yhtä ene-dieettiä 2 viikkoa, ei hyvin mee :(

Sinde

Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 32
Paikkakunta : pohjois-pohjanmaa
Registration date : 31.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Rosmariini To Toukokuu 26, 2011 1:07 am

Kolme ekaa päivää on pahinta, sitten helpottuu.

Kyllä onnistut! Tsemppejä täältä.
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Paikkakunta : Itäinen suomi
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Toukokuu 26, 2011 1:18 am

Sinde!
Ei ne näkkileivät hetkauta diettiäsi mihinkään suuntaan! Miksi et olisi ruokaenellä tai proteiinilla täydennetyllä paastolla? Tsemppiä! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Aurora To Toukokuu 26, 2011 1:40 am

Jos nälkä vaivaa niin proteiineja vaan.

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 29.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä To Toukokuu 26, 2011 2:15 am

Hei, kyllä sä siitä selviät. Alussa vaikiaa, mutta lopussa kiitos seisoo.

Minulle tuli heikkoa oloa, kun en ottanut riittävää määrää pusseja ja en juonut vettä. Noissa pusseissa, kun on laskettu tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet.

Minä olen noita pusseja ottanut seuraavasti: klo 7 aamupalalla 2 lasia vettä+nutripussi, työmaalla 10 maissa porukan kahvitauolla vettä+moccaa (hyvää), kounaalla 13 nutria, klo 17 kotosalla ja 5. pussi 20 maissa. Vettä.
Salaattia ei sovi unohtaa.
Minulle ei maistu suolaisista kuin tuo tomaattipussi. Makeita olen ottanut. Näistä parhaimpia mocca, ananas, suklaaseen lisännyt nokon kaffetta, mansikka.
Joka välissä tulee sitä vettä ottaa ja aterian alle ja päälle! Iso juomalasi tai pullo työpöydällä.

Sitten selviää. Mulla nyt viimeinen eli 4. viikko. Joskus (tosi harvoin) olen ottanut Valion mehukeittoa <10 kcal + maustamaton rahka. Silloin monivitamiini. Kahvia ei tee niin kovasti enään mieli.

Tsemppiä sinulle täältä eteläiseltä pohjanmaalta. sunny
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Sun To Toukokuu 26, 2011 2:17 am

Mahtaisiko tuosta täältäkin löytyvästä proteiinilla täydennetystä paastosta löytyä apu?

Sun

Viestien lukumäärä : 158
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja tigertytto To Toukokuu 26, 2011 3:44 am

En tiedä sinde lohduttaako yhtään mutta mulla sama juttu kuin sulla..en meinaa millään pystyä eneen enkä edes muuhunkaan ruokavalio juttuun Crying or Very sad sen takia pelkäänkin mahdankohan mä olla oikeesti edes leikkaus kelpoinen???? Enää en peru leikkaustani!!mutta pelkään kyllä mahdankohan pystyä sitten leikattuna pysymään ruokavalioissa tai osata syödä oikea oppisesti?? Embarassed kovasti olen yrittänyt ja viime kerralla hyvin onnistunutkin mutta en tiedä mikä nyt mättää kun on kovin vaikeaa Embarassed
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Kukka To Toukokuu 26, 2011 5:51 am

Joo, luomu ENE:lle vaan. Itse tein aikoinani tomaattikeittoa, jossa oli pari sipulia, paprika, basilikaa, oreganoa, valkosipulia, currya ja hieman soijakastiketta. Tähän pystyi myös sotkemaan esim. modifastin kanapussin. Pääasiassa söin kuitenkin makeita pusseja ja litroittain tätä keittoa. Toimii. Myös kaalilaatikko toimii (ilman ryynejä) ja myös satunnaisesti lanttu ja porkkanalaatikot hieman sovellettuina (ei munaa, makeutusaineella maustettuna, ilman jauhoja jne...). Keitot vähälihaisina/kalaisina ja ilman perunoita. Kannattaa kokeilla. Ei se eneily pelkillä pusseilla ole itse tarkoitus. Pääasiahan on laihtua!! Tsemppiä.

Kukka

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Raasepori
Registration date : 20.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Toukokuu 26, 2011 2:09 pm

Moro kokeileppa laihduttajan kaalikeittoa se pelasti minun ene dietin. Täytin sillä vatsaani kun hirmu nälkä iski.
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Ma Toukokuu 30, 2011 11:10 pm

ENE tökkii pahasti minullakin. Kolmas viikko alkoi, olen puoliksi ruoka-enellä ja puoliksi pusseilla. Ongelmana on soijaproteiini, jota on kaikissa ened-pusseissa. Tietääkö joku soijattoman tuotteen?
Hajukin ene-keitoista saa yökkäämään. Teen itse kasviskeittoa sen sijaan.
Valitettavasti en pysty olemaan syömättä, olen karsinut niin paljon kuin voin, mutta soija tekee vatsavaivoja ja tyhjällä mahalla närästää, polttelee, ja yököttään. Ilmavaivat myös karmeita.
Vajaa 3 kg saatu pois, apua. 3 vk aikaa saada vielä 4 kg pois. ei tuu onnistumaan, onko vinkkejä antaa?

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Tupsukka Ma Toukokuu 30, 2011 11:25 pm

Voimia eneilyyn!
Hirveän makuista ja hajuista ravintoa. Allevolla olin ennen leikkausta 4 viikkoa ja join Thaikeittoa ja perunapurjokeittoa, enimmäkseen perunapurjokeittoa. Olisi pitänyt juoda viisi pussia vaan kun ei luonto ottanut vastaan kuin korkeintaa neljä ja ei aina sitäkään ja vesi maistui. Nälkä meni reilussa viikossa ohi ja koko enen aikana paino tippui reilun 13kg ja nyt 220g/ pv vauhdilla painoa hupenee. Nutrilettiä en edes kokeillut aikaisemman kokemuksen perusteella.
Ravintoterapeutti ehdotteli nyt leikkauksen jälkeenkin Ene pussiruokaa jotta varmasti saisi riittävät kalorit ja proteiinit, mutta vielä en ole siihen alkanut vaan syön proteiinit ja vettä hitaasti, hitaasti.
En voi muuta kuin tsempata, että jaksakaa. Kyllä se elämä vielä iloksi muuttuu ja arkeen tulee erilaista voimaa kun paino tippuu.
Mukavaa kesää kaikille.

Tupsukka

Viestien lukumäärä : 47
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 22.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Ti Toukokuu 31, 2011 1:46 am

Terveydenhuollon ravitsemusasiantuntijat on sitä varten, että heiltä saa apua ravintoasioissa. Kysykää, pyytäkää ohjeita, puhelimitse tai sähköpostilla jos ei ehdi odotella varattua aikaa. Minulle ainakin on TAYSistä tullut ilmiömäisen nopeasti neuvoja ja ohjeita, suullisesti ja postitse. Itse kestin Nutrilettiä kaksi viikkoa, sen jälkeen 8 viikkoa ruoka-aineilla eli paljon vihanneksia, mausteeksi proteiinia ja maitotuotteita. Kysykää omalta ravitsemushenkilöltänne! Ja heille saa tarvittaessa sanoa, että tuota en jaksa/pysty, mitä muuta voisi kokeilla. sunny
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Kukka Ti Toukokuu 31, 2011 1:49 am

Toi mun yllämainittu tomaattikeitto oikeesti on aika ruokaisa, ja sitä pystyy syömään vaikka 3kk joka päivä (kokemusta on). Sen lisäksi salaattia. Saa syödä niin paljon kuin jaksaa, ja niitten lisäksi sitten proteiineja se 200-400kcal päivässä. Takuuvarmasti paino tippuu. Proteiineina vähärasvaiset juustot, rahka tai broileri. Ja siis ei pussiruokaa ollenkaan. Mulla tällä dietillä menee ekalla viikolla 5-8kg (riippuen turvotuksesta) ja sen jälkeen 2-3kg viikossa. Kannattaa kokeilla.

Kukka

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Raasepori
Registration date : 20.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja dunbar Ti Toukokuu 31, 2011 4:05 am

Apteekista saa sellaista ene-tuotetta jossa ei ole soijaa. En vain muista sen nimeä. Mut osaavat sieltä kyllä kertoa.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Ke Kesä 01, 2011 12:34 am

Kiitos Dunbar-tiedosta, muistelen että Modifasti olisi soijaton, mutta ainakaan meidän apteekissa sitä ei ole ollut pitkään aikaan.Onko joku nähnyt äskettäin sitä missään?
Kukka: mitä syöt aamulla, minulla ei pussit eikä keitto mene alas aamulla.
pakollinen kaurapuuro, muuten maha protestoi.
Yritin itse saada kiinni ravitsemusterapeuttia, joka alunperin antoi neuvot, mutta en tavoita mistään. t-s-norppa

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Rosmariini Ke Kesä 01, 2011 3:32 am

Modifastia on Citymarketissa ja Tokmannilla... Ainakin Joensuusta Modia löytyi edellämainituista paikoista.
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Paikkakunta : Itäinen suomi
Registration date : 16.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Leppis Pe Kesä 17, 2011 3:05 am

Olen syksyllä menossa terkkarin ene-laihdutusryhmään. Terveydenhoitaja sanoi, että ennen kuin pystyn laihduttamaan vähäkalorisella dieetillä 8 kiloa, niin ei ole asiaa lihavuusleikkaukseen. Huolestuttaa vaan, kun en ole pystynyt laihduttamaan nopeasti. Olen saanut aiemmin painoa pois vain hitaalla laihdutustyylillä.

Nutralettejä olen syönyt, mutta ne tökkivät pahasti. Niissä on sama etova maku tuotteesta riippumatta. Lisäksi vatsa tulee kipeäksi ilmaa ja ripulointia. Nyt päätin aloittaa oman "ene-dieetin" kokeillakseni painonpudotusta noin. Ostin kaupasta kuumia kuppeja, knorr tomaattijuustokeittoa (onkohan liian kalorista?), sekä muita keittoja. Nyt voin harjoitella syksyä varten, koska en luultavasti tule pitämään tästä eneestä.

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Paikkakunta : Hyvinkää
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Tertsukka Pe Kesä 17, 2011 12:59 pm

Mulla pää koppa ei antanut periks lipsua noista pussiruuista joten mä löisin naturdietin päärynän ja ananaksen ja niitä vaihtelemalla mä selviydyin..
Tertsukka
Tertsukka

Viestien lukumäärä : 100
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 27.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Kesä 26, 2011 9:20 pm

Ja mulla lensi Alevon perunapurjosta yrjö heti.. Näin me ollaan erilaisia me ihmiset... Very Happy
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Heinä 20, 2011 12:33 pm

Joo hiukan samat aatteet täällä päin...en selviä enestä Mad kamalan vaikeeta olla syömättä kun tekee suurelle perheelle ruokaa ja kaikki muut tietenkin syövät Embarassed voi jumankauta juu nääs päivää Wink päässä takoo yksi sana PAKKO,PAKKO... Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Heinä 20, 2011 12:55 pm

Ai niin piti vielä kysyä..käytän enellä näitä naturdietin juomia ja huomasin että tässä yhdessä purnukassa on 22g hiilareita niin miten tällä voi päästä ketoosiin kun näitä juo 5 purkkia päivässä niin sehän tekee jo 110g vuorokaudessa affraid
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Piuku Ke Heinä 20, 2011 9:23 pm

itse en käyttänyt mitään purnukoita, vaan nutriletin pussikeittoja. Vastaavia on muitakin merkkejä, jotka on sallittuja. Hiilareita oli suklaassakin vain 12g/pss.
Tykkäsin erityisesti Kermaiseta kana keitosta. En muista sen hiilarimäärää/pss. mutta kaapissa on vielä kasviskeitto pss, jossa hiilareita 10g/pss. Näitä saa naiset ottaa 5pss/pv.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Piuku Ke Heinä 20, 2011 9:33 pm

Pieni korjaus tarkistuksen jälkeen. Join minäkin naturdietinkin pussi juomia. Pirtelöjä ei saamieni ohjeen mukaan käyttää muutakuin hätätilanteessa 1-2 krt/vko. Mä en käyttänyt ollenkaan, kun niissä on tupla kalorimäärä.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : Seinäjoki
Registration date : 26.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Heinä 20, 2011 10:34 pm

Apuwa affraid onkohan mulla nyt sitten käytössä ihan väärät tuotteet???
Naturdied valmis purnukka (tästä merkistä loppui kokonaan myynnistä ne pussit mistä ennen tein itse pirtelöni,siksi ostan nyt näitä valmiiksi tehtyjä)
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Heinä 20, 2011 11:49 pm

Katso ne kalorit, ne määrittää ENEN. 700 kcal maks./vuorokausi naisille. 800 kcal miehille. Ja tämä pitäisi olla jaettuna 5-6 annokseen. Esim. nutrilett pusseseissa on 111 kcal/kpl.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Apua en selviä enestä! Empty Vs: Apua en selviä enestä!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa