Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

+32
pade
Nancy
Ballerina
Heluna
matami
Ulde
anemo
Laihduttava
laihis
tigertytto
Kimby
Wee2be
Pienimuttapyöreä
Tepa43
Lyltsy
maalu
Ann
joku80
laila
Tantta
Onnekas45
Poutapilvi
sinizii
Paloma
kissus nytkö jo
Merikki
bulleriina
Maria
dunbar
ritu
MRA123
muuminmamman4
36 posters

Sivu 1 / 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Loka 01, 2010 12:49 pm

Siis minulla alkaa oikeesti menemään järki! Tuntuu siltä että tämä leikkaus on ollut maailman TYHMIN päätös minkä olen tehnyt! Eihän tästä ole ollut mitään APUA!!?? Leikkausaamuna painoin 126,7kg ... Jokunen päivä sitten painoin 119kg Tänä aamuna 123?!!! Ei helvetti! Teen kaiken mitä pitää, syön vähän juon tarpeeks ja lisäks liikun jonkun verran päivän aikana! Mutta kuitenkin LIHON?! Ei tästä ole mitään apua! Alan uskomaan että koko leikkaus on vaan joku "aivopesu" jotta jotkut onnistuu vaan sen takia koska luulevat sen auttavan!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Loka 01, 2010 1:05 pm

Tää voi olla ihan tyhmä huomautus mutta oletko varma että vaakas toimii kunnolla? Onks muut teidän perheestä käyny ja näyttää "normia"?
Onks patterit koska vaihdettu?
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Loka 01, 2010 1:21 pm

Huomenta MRA 123!
Joo, eihän tuo mikään tyhmä huomautus ole, mutta ikävä kyllä paino näyttää samaa muilla paitsi siis mulla?! Ja uudet patterit olen vaihtanut aika vasta.... Joo ei ole tuskin vaakassa mitään vikaa vaan minussa :(
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja ritu Pe Loka 01, 2010 1:28 pm

Pidäppä ruokapäiväkirjaa ja kirjaa kaikki mitä laitat suuhusi niin ruuat juomat kuin makeiset sekä muu napostelu ja kaikki ennenkaikkea rehellisesti niin sitten näkee mikä sun todellinen ravinonsaanti on, eläkä muuta syömisiäsi kun pidät kirjaa, koska tuntuu mahdottomalta että lihot noin pian leikkauksen jälkeen yleensä jotka ryssii leikkauksen niin laihtuvat ensin sen parivuotta ja sen jälkeen alkavat vasta lihoa.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Loka 01, 2010 1:35 pm

Moi Ritu!
No voin suoraan sanoa että mitään herkkuja en ole suuhun laittanut viimesten 8 viikon aikana.... Ja nyt leikkauksen jälkeen olen pikemmin pelännyt syödä oikeestaan mitään! On ollut yksi hiton taistelu miettiä että mitä uskallan syödä ja sillein.... Mun normi päivä ruuan suhteen on tämmönen:
kl7 kahvia
kl 8 näkkäri+leikkele+juustoa
<----> vettä/kahvia vitamiinit
kl 11 sosetta ja mini palanen jotain lihaa/jauhelihapihviä (sosetta noin 1,5dl)
<----->vettä/kahvia tai teetä
kl 14 näkkäri tai juomajugurttia
<--->vettä/tai jotain muuta juomaa
kl 17 sosetta (noin 1.5dl) ja jotain lihaa/kalaa/kanamunaa
<--->vettä
kl 20 näkkäriä+leikkele+juustoa TAI salaattia missä on raejuustoa/kanamunaa/sipulia ja tonnikalaa

että näin on mun normaali päivä!
Joskus se poikkeaa sen verran että syön ja juon vähemmän koska en ole kotona!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja dunbar Pe Loka 01, 2010 2:49 pm

Kyllä se paino tippuu, usko vain. Voisitko olla säästöliekillä? Olet kuitenkin eneillyt pitkään ennen leikkausta. Oletko jostain syystä turvoksissa? Oletko juonut tarpeeksi? Ja et menetä mitään, jos käväiset kattomassa kaupassa puntareita ja punnitset itsesi siellä. Ainakin saat varmuuden siitä, huijaako vaakasi...

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Loka 01, 2010 3:30 pm

Moikka dunbar!
Joo, en tiedä syytä miksi en laihdu ollenkaan, odottelen tässä soittoa mun rav-suunnittelijalta jos se osais mua jotenkin auttaa! Niin säästöliekillä? Minun mielestäni syön nyt jo aivan liikaa! Koko ajan on semmonen turvonnut olo :(..... Vettä juon päivän aikana sen 2 litraa! muutenkin mun olossa on ollut "muutoksia" mitä ihmettelen? Mulle tulee HELPOMMIN?? sydämmen tykytyksiä ja sydän mujahtelee!! Minä kun luulin että olon pitää parantua tämän jälkeen eikä mennä huonommaksi?! Mulla on myös nivukset ja mahan alusta aivan verellä :( Katsos kun lisäsin liikuntaa niin heti joutuu jotenkin siitä "maksamaan"!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Maria Pe Loka 01, 2010 5:17 pm

Hei, ihan oikeesti, nyt malttia tuohon, sulla on vasta noin kolme viikkoa leikkauksesta, paino voi vielä heitellä miten vaan. Ja kyllä se siitä tasottuu ajan kanssa. Ja tuo liikunnan lisääminen voi myös sen tehdä, sillä lihas painaa enemmän. Ota nyt vaan tuo mittanauha avuks, se kertoo kuinka paljon olet kiinteytynyt. Ja ainakin mulla noi turvotukset on nyt vasta vähenemässä ja leikkauksesta on sentään aikaa melkein 3 kk.
Ja tuo että sinulla on iho auki mahan alla ja nivusissa, se myös lisää tulehdustilaa kropassa, ole tarkkana ettei pahemmaksi mene, sillä sekin vaikuttaa painoon. Ota rauhallisesti ja unohda koko painon pudotus vähäksi aikaa, kyllä se siitä alkaa tippumaan kunhan vähän enemmän saat syötyä ja olo tasoittuu.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja bulleriina Pe Loka 01, 2010 7:32 pm

Moi!

Meidän naisten kannattaa myös muistaa kuukautiskierron vaikutus painoon, saattaa helposti nousta useammankin kilon.

Toinen juttu on, että suoliston toimintakin saattaa hakea uomiaan leikkauksen jälkeen, eli rauhassa vaan. Ihan varmasti paino lähtee putoamaan.

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 09.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Loka 01, 2010 9:19 pm

Moi bullerrina!
Mulla oli rättikausi tossa yli viikko sitten joten sitä se ei ainakaan ole! Sainpas masentua lisää kun kävin terkkarin vaakalla koska siellä se näytti painoa 124kg..... Kyllä luulis että painoa olis lähtenyt jonkun verran pois leikkauksenkin jälkeen, varsinkin kun se kerran oli jo 119kg! Mulla on usko tähän leikkaukseen alkanut hiipua pois! Joo, mulla ei ole näläntunnetta ja en pysty syömään kun 1 näkkärin ja silloin on niin ähky olo että bläää :( Mutta ei mulla enää mene 20 minsaa sen näkkärin syömiseen... 5 minuttia korkeentaan...... Kyllä mä arvelin että tää ei tee mulle mitään vaikutusta... Olenhan aina ollut lihava! Siis 9 vuotiaasta saakka, joten en tiedä minkälaista olis olla edes vähän laihempi :D
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Merikki La Loka 02, 2010 12:06 am

Muuminmamman!!

Täällä yksi joka ei näistä asioista vielä niin paljoa tiedä. Mutta mutta.

Uskon että sua mättää nyt IHAN SIKANA ja epäilet leikkauksen järkevyyttä. Olisko kuitenkin mahdollista, että yrittäisit pakolla rauhoitella itteäs nyt?

NOilla ruokamäärillä tulet laihtumaan ihan hirveesti seuraavien kuukausien aikana. Ihan varmasti. Saattaa olla että sun elimistö on nyt vaan sekasin leikkauksen jälkeen ja turvottaa / panikoi (=vetää paastoliekille) / ummettaa tai jotain mitä en osaa edes ajatella.

Mun ehdotus on, että otat nyt mittanauhan käteen, ja sitte unohdat vaa'an ja mittanauhan pariksi viikoksi (joo, tiedän ettei TODELLAKAAN ole ihan helppoa ;)).

Tärkeää on että toivut, totut ja totuttelet ihan rauhassa. Älä aseta itellesi paineita nopeasta suuresta laihtumisesta. Kyllä se sieltä tulee, jo toi että et voi kerralla syödä kovin paljon, on ihan mahtavan lupaavaa!

Sitte kun parin viikon viikon/ kuukauden päästä mittailet itseäsi, niin varmasti huomaat, että sinulla kesti vain alussa "päästä käyntiin".

Valtavasti tsemppisäteitä täältä!!!!!
Merikki
Merikki

Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 51
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 17.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo La Loka 02, 2010 3:14 am

Mä olen varmana ihan samanlainen kun homma on ohi.... Nytkin olen kyllä jo suunnitellut tuon vaakan pihalle heittämistä kun paino ei oo heti tippunu kun viikon olen ollut pienemmällä syönnillä....
Nämä naiset antaa täällä tosi fiksuja neuvoja voi kun muistaisin ne käydä lukemassa kun aika on...
Ymmärrän tunteesi täysin, vaan yritäthän antaa elimistöllesi aikaa parantua, mites meille hätähousuille sitten käy kun ollaaan jo hoikkia ja roikot leikataan ja pitää ne tukiliivit yllä mennä kuukausi tolkulla?? tä!?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Paloma La Loka 02, 2010 5:44 pm

Minulla on ollut nyt enen aikana sama tilanne. Meni puolitoista viikkoa, ettei paino laskenut vaan nousi pari kiloa. Olin ihan turvoksissa ja ähkyinen ja tosi epätoivonen. Kävin joka päivä vaa'alla.
Soitin rav.suunnittelijalle ja käytiin läpi ene aikatauluja sekä juomisia.
Hän sanoi, että pari kertaa viikossa vaa'alla riittää ja lisää juomista sekä 2-3 päivää pelkkiä pussejä enintään 5 päivässä. Nyt juon 2-2,5 litraa vettä + kokis zeroa + kahvit ja teet päälle.
Johan alkoi irrota...Tänään oli pudonnut ne nousseet pari kiloa sekä mennyt pari lisääkin. Mutta kyllä juoksuttaa vessassa...
Leikkauksen jälkeistä aikaa en uskalla edes ajatella.

Mutta sinnikkyyttä ja tsemppiä muumikselle ja muillekin!
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja sinizii La Loka 02, 2010 6:26 pm

Se nyt ei tässä paljon lohduta, mutta ONNEKSI leikkausta ei voi pienen tai edes suuren ketutuksen kohdalle tultua perua noin vain. Koska olen aivan 100% varma että painosi alkaa tuosta laskemaan kunhan suolisto ja nesteet yms pääsevät tasapainoon. Kyseessä on ollut melkoinen mullistus sun sisuskaluille kuitenkin. Heität vaa'alla vesilintua, SYÖT niinkuin pitääkin koska syömättä jättäminen tässä vaiheessa (niin helppoa kuin se olisikin) on typerintä mitä voit tehdä. Kohta huomaat että kilot tippuu eikä yhtään ota päähän enää.;) Onko sydämen tykytykset yhteydessä ruokailuihin? Mulla jotkut ruoat aiheuttaa inhottavaa oloa ja tykyttelyä, mikä lienee sitä dumping oiretta. Keskustele aiheesta ravitsemusterapeutin ja muun hoitohenkilökunnan kanssa ni varmasti alkaa mieli tasaantua.
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 38
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Loka 02, 2010 7:30 pm

Joskus vaaka voi mennä epätasapainoon patterin vaihdon yhteydessä (tai muuten suuressa käytössä) ja vaatisi taaraamisen. Oletko kokeillut vaa'an toimivuuden jonkun muun henk. kanssa tai vaikka muutamalla limpsa pullon kanssa?
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Su Loka 03, 2010 5:38 pm

Moikka Poutapilvi... vaaka on kyllä ihan kunnossa kun se näyttää "oikean" painon toisten kanssa! Mulla onkin nyt aika tonne rav-suunnittelijalle keskiviikkona tämän asian takia! Mun pitää nyt piettää ruokapäiväkirjaa siihen asti! Itse tykkään että syön liikaa mutta saa nähdä mitä se siihen sanoo! Osaako joku täällä sanoa syönkö liikaa?
Tässä on esim mun eilinen päivä!
Aamu: kahvia 2dl+vitamiinit
tuntia myöhemmin 1,5dl danone jugurttijuomaa (sokeritonta ja rasvatonta)
<------> vettä
3 kpl lihapullaa + 1 dl parsa/peruna/porkkana/sipulisosetta
<-----> vettä ja kahvia
noin 1,5 dl kanakeittoa
<-----> vettä
näkkäri+kinkkua+juustoa+aromisuola ja sipulijauhe
<------> vettä + kahvia
parsa/peruna/porkkana/sipulisosetta n. 1,5dl + kanamuna
<------> vettä
jugurttijuomaa n.1,5dl
<-------> vettä
näkkäri+kink+juusto+suolakurkku+sipulijauhe+aromaatti
<-----> vettä yön aikana

Syön noin 2-3 tunnin välein ja luulen että vettä menee se 2 litraa päivässä!
Kun itse luen tota listaa tykkään eetä syön liikaa! Itselle tuli eilen vaikeuksia kun söin niitä lihapullia mutta tänään ei? Ehkä en sitten purrut tarpeeks paljon niitä eilen?
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Hormonit

Viesti kirjoittaja Onnekas45 Su Loka 03, 2010 8:01 pm

Heissan
Taas lisää tyhmiä ajatuksia. Mites kuukautisten aika? Mulla ainakin nousee aina ennen 2-4 kg ja kun kuukautiset alkaa ja on ohi, niin laskee takaisin....????
T: Onnekas45, viikko sitten leikattu

Onnekas45

Viestien lukumäärä : 60
Ikä : 59
Paikkakunta : Kemijärvi
Registration date : 30.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ma Loka 04, 2010 3:51 pm

Joo ei mulla ole rättikausi tällä hetkellä :D... Olen ymmärtänyt että syön liian vähän... No kysyn nyt yhtä asiaa teiltä leikatuilta! Voiko valkosia papuja syödä? ja pähkinöitä? kun niisähän on paljon proteiiniä...
Kiitos ja hyvää päivänjatkoa!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 18.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Maria Ma Loka 04, 2010 3:58 pm

Kyllä minä ainakin voin valkosia papuja tomaattikastikkeessa syödä, niistä kyllä varoiteltiin ja kaalista, mutta niitä kumpaakin vetelin koko viime viikon ilman ongelmia. Mutta jos keität kotona, niin muista liottaa ja huuhdella tosi hyvin ennen keittoa. Pähkinöitä olen syönyt 18 pv leikkauksen jälkeen ja säännöllisesti, ei mitään ongelmia, pitää vaan muistaa pureskella tosi hyvin.
Noi on siis ihan naturelli pähkinöitä mitä olen syönyt, suolapähkinät ei sovi.
Kokeile muutamalla kappaleella ja odottelet mitä maha sanoo, sillä se selviää, noin minä oon tehnyt useimmille ruoka-aineille.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja ritu Ma Loka 04, 2010 4:23 pm

Kaikkea voi syödä kun katsoo ettei hieveästi mene hedelmien kalvoja tai marjojen kuoria ja siemmeniä jotka voivat aiheuttaa saumakohdassa tukkeumia.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja sinizii Ti Loka 05, 2010 11:54 am

Jos on tunne, että syöt liikaa, niin käypä vilkaisemassa vaikka ateriaehdotuksia 1600kcl, jolla siis ylipainoisen naiset tulisi laihtua.;)
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 38
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 05.03.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Merikki Ti Loka 05, 2010 2:58 pm

Muumimamman,

tsemppiä! Toivottavasti löydät itsellesi sopivat ruokamäärät. Omalla kohdalla jännittää, että jos sinne leikkaukseen pääsee, niin että miten nuo syömiset oikein rupeavat "osumaan kohdilleen". Varmasti hakemista aluksi...

Merikki
Merikki

Viestien lukumäärä : 26
Ikä : 51
Paikkakunta : Vantaa
Registration date : 17.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Tantta Ti Loka 05, 2010 5:10 pm

Ma olen sita mielta, etta me ollaan yksiloita ja jokaisella tama painonpudotus lahtee kayntiin vahan eri tavalla. Mun mielesta muumimamman4 syo jopa liian vahan. En tieda olenko oikeassa vai vaarassa, hyva kun on aika sinne asiantuntijalle.
Missaan tapauksessa ei kannata heittaa rukkasia nurkkaan tassa vaiheessa. Vasta parin kuukauden kuluttua nakee, miten se kroppa alkaa toimia. Paljon opeteltavaa tuon leikkauksen jalkeen koko elimistolla.
Meilla jokaisella on ne omat siopivat ruokamaarat, nain aluksi pitaa vaan pyrkia siihen, etta juo tarpeeksi. Se syominen luontuu siita sitten ajan oloon pikku hiljaa totutellessa. Ei kannata menna paniikkiin, aikaa myoten se paino aivan varmasti lahtee laskuun.
Taalla palstalla tulee helposti sellainen tunne, etta kaikki on vaan kaunista ja hyvaa, eika kenellakaan muulla ole mitaan ongelmia ja etta kaikilla muilla paino putoaa kuin taika-iskusta. Se ei ole totta, meilla kaikilla on ongelmamme, nama leikkaukset ovat isoja ja muuttavat meidan elimiston toimintoja. Meilla pitaa olla karsivallisyytta antaa sen kroppa-paran sopeutua tehtyihin muutoksiin rauhassa.
Kylla se siita, onnea matkaan!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja laila Pe Loka 08, 2010 5:19 pm

Tervehdys kohtalosisar eli Muuminmamma!
Mut on leikattu tasan 2kk sitten ja "yllättävän" nihkeetä on ollut painon laskeminen kokoajan. Nyt on mennyt 8kg, hyvä määrä mutta siitä hurahti heti alkuunsa 5kg ja sen jälkeen on ollut niin vietävän hidasta ja nihkeää.
Nyttenkin on ollut pari viikkoa, että paino on ennallaan tai noussut 1,5kg pahimmillaan (just tänä aamuna oltiin taas laskussa) eli mulla vaikuttaa hormonit aikalailla.
Oikeasti mua kyllä ihmetyttää painon laskun hitaus. Jos vertaan ruoka -ja herkkumääriä joita söin ennen leikkausta ja vertaan sitä tähän päivään niin EN VOI käsittää miksi en ole saanut kuin rapiat 3kg alas 5viikon aikana??!!
Syön mielestäni riittävästi n. 1300kcl/vrk Kalorolaskurin mukaan. Juon ajatuksen kanssa pitkin päivää, liikun kuten ennenkin ja silti usko tahtoo loppua. Siis saisiko joltain ihanalta ihmiseltä tsemppausta?!
En todellakaan tiennyt, että tämä on näin vaikeata myös leikkauksen jälkeen. Toki olen iloinen jokaisesta pudotetusta grammasta mutta mielestäni teen töitä jo täysillä tämän asian eteen, mitä vielä voisi tehdä? Tottakai uskon ja luotan edelleen tulevaisuuteen ja pakkohan tämän on toimia ajan kanssa ,niin radikaalisti elämäntapani on muuttunut mutta yllättävän haasteellista on ollut, sen myönnän.
Joillakin ei ole nälkäkään koskaan enään leikkauksen jälkeen, minulla on sekin "ilo" jäljellä. Joku päivä on nälkä koko ajan ja toisena päivänä syön vaan ateriarytmin mukaan. Selvä muutos on tietysti annoskoot ja ihana, makeantuskasta vapautuminen mutta kaikki muu onkin ennallaan. Eli jatkuva miettiminen, mitä uskaltaa syödä? Jaan tunteesi täysin Muuminmamma. Onko muita jo leikkauksessa olleita jotka kokevat joatin samoja mietteitä?

laila

Viestien lukumäärä : 55
Paikkakunta : espoo
Registration date : 24.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja joku80 Pe Loka 08, 2010 5:45 pm

Laila, samat mietteet mullakin. Tosin itse syön varmasti liian vähän vieläkin, samoin juomiset jää paljon alle suositusten. Eli mulla on parantamisen varaa.

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Paino EI tpu? vaan nousee????!!! Empty Vs: Paino EI tpu? vaan nousee????!!!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa