Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Wee2be:n leikkausmatka alusta loppuun.(kuvia s.7)

+38
Maiski
shrek
Tertsukka
tigertytto
Isotuija
Pirre
Rosmariini
Bullero
saimaannorppa
eräpena
Aurora
Elämä edessä
Piitu
silkkiuikku
hansu
tiikos
Paloma
kissus nytkö jo
ritu
Riski_iita
bulleriina
muuminmamman4
Survivalta
Ann
sateenkaarenpäässä
joku80
Poutapilvi
Anette
MRA123
Laihduttava
Lyltsy
Pampula
Heluna
kanttura
Tantta
Tepa43
Bulla65
Wee2be
42 posters

Sivu 3 / 6 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Siirry alas

Wee2be:n leikkausmatka alusta loppuun.(kuvia s.7) - Sivu 3 Empty Vs: Wee2be:n leikkausmatka alusta loppuun.(kuvia s.7)

Viesti kirjoittaja Wee2be Ma Loka 18, 2010 7:52 pm

Mulle kirurgi määräsi buranaa :S Mikähän sekin sitten on, että niin eripaikoissa on erilaiset neuvot..

Riski_iita: Kiitos :) Musta on mistä lähteä.. et lähtee se...alkuun nopeesti. :)
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Wee2be:n leikkausmatka alusta loppuun.(kuvia s.7) - Sivu 3 Empty Vs: Wee2be:n leikkausmatka alusta loppuun.(kuvia s.7)

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Loka 18, 2010 9:37 pm

Morjens Wee2be!

Seuraan sun "matkaa" tarkasti kun meidät leikattu samoihin aikoihin, minä parin päivän päästä sinusta, ole hyvillä mielin ja ylpeä painonputoamisesta, mulla tulee nyt keskiviikkona kaks viikkoa leikkauksesta ja painoa on pudonnu tällä hetkellä -3kg eli puolet vähemmän kuin sulla... hmmmmm...

Enellä tosin lähti -14kg (5vkoa) eli en purnaa mut kaikkitännehetimullenyt : )

Tänään yritän ekaa kertaa lähteä "käpöttelemään" eli pihalle kävelylle tuulettumaan, en todellakaan mitään hikilenkkiä enkä edes pitkästi mutta edes vähän, sen jälkeen Ikeaan vielä kävelemään : )
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja ritu Ti Loka 19, 2010 1:45 am

Ainakin mulle KYSissä leikatulle on burana on laitettu pannaan koko loppuiäksi ja kuulema mun papereissa on omassa TK myös maininta ettei saa buranaa määrätä kun kävin hakeen kioulääke reseptiä tässä kesällä, määräsivät vaan oxynormia se kuulema mun leikatulle masulle sopii.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Loka 19, 2010 2:37 pm

No niin ja mun pitää leikkuun jälkeen ulkoiluttaa koiraaa jo viikon perästä... Auts pitää varmaan antaa koira adoptioon vähäksi aikaa...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ti Loka 19, 2010 2:42 pm

Moikka! Mullekkin kirjotettiin Buranaa kipuun....
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Loka 20, 2010 2:50 pm

Mulle kirjoitettiin sekä Buranaa että Oxynormia.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be Ke Loka 20, 2010 5:02 pm

Mulla oli buranan kaverina sekä tramalia että panacodia.. Luin jostain, ettei se burnana olekaan niin "vaarallista" kun joskus luultiin, siksi sitäkin määräillään nykyisin ihan samanvertaisena kun vaikka parasetamol pohjaista..

Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja Paloma Ke Loka 20, 2010 7:18 pm

Lääkäri olisi minullekin kirjoittanut Buranaa, mutta mulla on aina ibuprofeiini saanut mahan ihan sekaisin, joten sain Panadol ja Tramal reseptit...ovat tuntuneet riittävän.
Aika huikeat mömmöt sait Wee...Panacodia sekä Tramalia...huhhuh!
Tramal on varsin vahva lääke - olin ihan pihalla parina iltana kun otin sitä, ja lopetin sen käyttämisen kokonaan.

Panadol riittää mulle :)
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009

Viesti kirjoittaja Wee2be Ke Loka 20, 2010 7:54 pm

Mä jouduin ottaa parina ekana kotipäivänä 3 tramalia ja 3 panacodia/vrk, et selvisin.. nyt en käytä enää ees buranaa, kun iltaisin yhden napin. Senkin voin jo jättää varmasti pois, aika kivuttomasti on yöt menneet.

Mahan kanssa taas ollut ongelmia - en tajua kuinka saisin sen toimimaan kunnolla...yritän syödä ruisleipää ja juoda, en ilmeisesti tarpeeksi vielä.. voi ärsytys.. Juustot olisi oikein hyvä proteiinin lähde, mut mun maha ei vaan neämmä kestä niitä..menee ihan jumiin. Olisko MITÄÄN hellävaraista mahan pehmennintä? Kokeiltu luumut, sekä kuivatut että vauvan soseet ja aprikoosit.. ruikkari.. puurot.. hermo menee.
Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja MRA123 Ke Loka 20, 2010 8:13 pm

Miten ois ihan apteekista haettavaa ainetta, esim. levolac
Eiks nykyään ole vaikka mitä aineita ummetukseen?
Olen onnekas kun ei tarvitse tuon asian kanssa taistella, uskon kyllä että hermo menee, niin menis mullakin !!!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja tiikos Ke Loka 20, 2010 10:13 pm

Ovat myös kehuneet mallasuutetta, että auttaa kovaan mahaan.

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja hansu To Loka 21, 2010 1:42 pm

Tervehdys Wee2be ja MRA123. Mukava katsella tuossa teidän edistymistänne painon pudottamisen suhteen. Minutkin on leikattu samaan aikaan kuin teidät. Mun painon pudottaminen taitaa kallistua enemmän tuonne MRA123:n puolelle, sillä painoa lähtenyt sen 3 kiloa leikkauksesta. Tänään tosin paino hyppäsi melkein kilon ylöspäin, taitane nesteet olla taas "jumissa".

Muutoin kyllä jaan ongelman Wee2be:n kanssa. Vatsa ei tahdo toimia sitten kirveelläkään. Jos tulee hyviä ehdotuksia asian suhteen, niin otetaan vastaan.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Loka 21, 2010 2:27 pm

Mallasuute aiheuttaa helposti mahan väänteitä. Magneesiamaito(apteekista) on hellävarainen eikä saa mahaa toimimaan liiaksi. Helpottaa myös mahdollisia närästysongelmia.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja Paloma To Loka 21, 2010 7:12 pm

Suosittelen puhelua rav.suunnittelijalle, jos vatsa ei toimi tai jos närästää. Saa oikeaoppiset neuvot.
Paloma
Paloma

Viesti kirjoittaja Wee2be To Loka 21, 2010 7:33 pm

Täytynee kysellä... kaikenlaisia olen kokeillut, mutten noita apteekin. koska niistä sanottiin terveystalossa mulle, etteivät suosittele niitä, kun liitokset uusia ja jos saavat suolen kovasti kourimaan, ettei tule repeämiä..

Katsellaaan...

Tänään sain käskyn ostaa proteiinijauhetta, en vaan saa kookoiltua tarpeeksi niitä, varsinkaan nyt kun maitotuotteet tekee tän maha ongelman..
Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja silkkiuikku To Loka 21, 2010 7:37 pm

[quote]Aika huikeat mömmöt sait Wee...Panacodia sekä Tramalia...huhhuh![/quote]

Mua hämmentää enemmän tuo Poutapilven saama oxynorm.. Tramal on varsin yleinen särkylääke mutta oxynormi on sentään opioidi, huumelääke. Fiuh!
silkkiuikku
silkkiuikku

Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 07.10.2010

Viesti kirjoittaja ritu To Loka 21, 2010 8:47 pm

Tietysti oxynormi on opioidi ja vahvasellainen mutta ei se kyllä huumme ole jos syö sitä kivunhoitoon ja parempaa kipu lääkettä saa hakemalla hakea jos se sopii täällä sellainen joka vuositolkulla oxigodonia syö niin hitaana kuin nopeana, ajan autoa enkä muutenkaan pidä itseäni narkkarina.

ritu

Viesti kirjoittaja silkkiuikku To Loka 21, 2010 8:57 pm

Oxynormi on sairaalapuheessa huumelääke. Esimerkiksi osastolla se kuuluu niihin N, eli narkoottisiin lääkkeisiin jotka pidetään tuplalukkojen takana. Eli se on todella voimakas lääke. Toki jos muu ei auta niin täytyy käyttää sitä mikä auttaa.. Mutta en ehkä silti vuositolkulla sitä söisi...
silkkiuikku
silkkiuikku

Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 07.10.2010

Viesti kirjoittaja ritu To Loka 21, 2010 9:05 pm

Totta punaisen huume reseptin se vaati että voi apteekista hakea mutta toiset vaan joutuvat noitakin vuositolkulla syömään vaikka ei syöpää olisikkaan.

ritu

Viesti kirjoittaja Paloma To Loka 21, 2010 11:00 pm

Huumeiksihan tuo Tramal sekä Panacodkin luokiteltaisiin katukaupassa.
Tramal tavallisuudestaan huolimatta on myös opioidi, ehkä ao. aineen määrä siinä on vähäisempi. Panacodin kodeiini on morfiinijohdannainen, metyylimorfiini.
Aikamoisia aineita ne siis kipuihin antaa.

Olen muuten tässä huomannut, että jotkut särkylääkkeet herkistävät sappivaivoille --- on hyvä ottaa huomioon, sillä leikkauksen jälkeen sappivaivoja voi tulla herkästi.
Paloma
Paloma

Viesti kirjoittaja Wee2be Pe Loka 29, 2010 9:48 pm

Kohta 4 viikkoa leikkuusta ja olo alkaa olla ihminen =) Vasen kylki edelleen kipuilee varsinkin jos jotain tekee, mutta selviin hengissä!

Painokin on laskenut tähän aamuun mennessä 8,8 kiloa, tahti varmaan alkanee jo hidastua.

Ruokailut sujuu ihan jees, olen oppinut nälän ja kylläisyyden tunteet! Mikä on mahtavaa!! Syöminen on kivempaa, kun on oikeesti nälkä.. eikä vaan kello kerro, että aika syödä ois..

Maanantaina on töihin paluu. Selvitin tänään, et saan täyden palkan saikkuajaltani ja työnantaja sit hakee kelalta itse s.päiväraha korvaukset. Luojan kiitos! Olenkin ollut mietteissäni tuon asian suhteen.

Töihin menoa mietin, et miten pärjään syömisien kanssa.. täytynee bussimatkat hyödyntää ja syödä mennessä ja tullessa ja sitten töissä välissä jotain, mitä kerkee.. jostain sitä aikaa sille syömiselle pitää kiskoa, tiedä sitten vielä mistä.. mutta aika näyttää. Onneksi työkaveri tietää, mikä on homman nimi.

Satsumoita tekisi mieli, mutten tiedä, saako niitä syödä, kun niis on ne "nahkat". Onko kukaan muu syönyt..? Vai onko ne loppuiän kiellettyjen listalla?

Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Loka 30, 2010 1:36 pm

Wee2be mä olen syönyt appelsiineja ja mandariineja (suoraan puusta täällä, kun sellaisia on) niin, että pureskelen niitä suussani ja syljen sitten pois sen jäljelle jäävän "mössön" = sen valkoisen kuoren. Söin aluksi kokonaisena, mutta aiheutti hieman tökintää ja vääntelyä vaikka saattoi se liian kiireinenkin syömistahti sen tehdä, mutta tuollai ei ole tuottanut ongelmia. Käytiin eilen lasten kanssa poimimassa 10kg appelsiineja ja muutama kg oli mandariineja jo kypsänä. On muuten ihanan makeita suoraan puusta kypsänä poimittuna:)

Upeasti sulla paino pudonnut! Onnittelut!!! Ota töihin mukaan esim. porkkanatikkuja, Hevishotteja ym. pientä helppoa naposteltavaa, jonka voit tarvittaessa heittää huiviin vessareissulla.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja Wee2be La Loka 30, 2010 10:42 pm

En muuten ole kamalasti vielä kasvis/hedelmäpuolta ottanut ruokavalioon.. Ei yhtään maistuneet hyvälle eivätkä tuntuneet hyvällä joku aika sitten vielä, täytyy kokeilla uudelleen.. Vauvan soseita olen vaan mussuttanut ja kuivattuja luumuja ja aprikooseja..

Täytyy kokeilla tota nahkojen syljeskelyä..niin ihanalle kun se kuulostaakin =D

Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja Paloma Su Loka 31, 2010 2:56 am

Porkkanasose kermalla ja sulatejuustolla...saa sekä kasvista, rasvaa että proteiinia...ja on hyvää :)
Paloma
Paloma

Viesti kirjoittaja Wee2be Pe Marras 12, 2010 4:49 am

Tänään oli jälkitarkastus ja pääosin kaikki ookoo. Painon pudotukseen olivat kovin tyytyväisiä ja muutenkin ruokailuihinja juomisiin...

KIusanani ovat kamalat kipukohtaukset, joita aletaan nyt selvittelemään.. Sappirakko kivineen vietiin, mutta nyt syynätään sappitiehyet ja muuta siltä alueelta..todella masentavaa.. Luulin, TOIVOIN, pääseväni näistä eroon, mutta ei..

Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 3 / 6 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa