Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Wee2be:n leikkausmatka alusta loppuun.(kuvia s.7)

+38
Maiski
shrek
Tertsukka
tigertytto
Isotuija
Pirre
Rosmariini
Bullero
saimaannorppa
eräpena
Aurora
Elämä edessä
Piitu
silkkiuikku
hansu
tiikos
Paloma
kissus nytkö jo
ritu
Riski_iita
bulleriina
muuminmamman4
Survivalta
Ann
sateenkaarenpäässä
joku80
Poutapilvi
Anette
MRA123
Laihduttava
Lyltsy
Pampula
Heluna
kanttura
Tantta
Tepa43
Bulla65
Wee2be
42 posters

Sivu 2 / 6 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Siirry alas

Wee2be:n leikkausmatka alusta loppuun.(kuvia s.7) - Sivu 2 Empty Vs: Wee2be:n leikkausmatka alusta loppuun.(kuvia s.7)

Viesti kirjoittaja Tantta Ti Syys 21, 2010 5:43 pm

Nyt sitten skarppina taa loppuaika ja sitten alkaa uusi elama. Loistohomma etta sait rookit heivattua. Ma lopetin polttelun 30 vuoden rookaamisen jalkeen 10 vuotta sitten ja olen siita kovasti tyytyvainen edelleen. Kummallista on se, etta vielakin tekee mieli poltella. Ma olenkin sanonut, etta jos yks kaunis paiva tohtori sanoo mulle, etta mulla on 3kk elinaikaa jaljella, niin eka mita teen, on se, etta menen ostamaan pakkilaatikollisen tupakoita ja parkkeeraan itteni puutarhan peralle ja poltan, ja poltan ja poltan... Erinomaisen vahvan otteen pitka-aikainen tupakointi ihmisesta saa.
Sulla on nyt kaikki hyvalla mallilla. Onnea matkaan!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Wee2be:n leikkausmatka alusta loppuun.(kuvia s.7) - Sivu 2 Empty Vs: Wee2be:n leikkausmatka alusta loppuun.(kuvia s.7)

Viesti kirjoittaja Wee2be Su Loka 03, 2010 5:58 pm

Huomenna se sitten olisi - leikkuu. Kaikenlaisia tunteita olen täsä läpikäynyt ja nyt alkaa oikestaan jännittää toden teolla. Aamun eka ajatus oli, että HUOMENNA.

Leikkuu aikakin siirtyi kahta tuntia edemmäs, kun joku oli joutunut auto-onnettomuuteen eikä pääse omalle ajalleen :( Kamalaa kuultavaa oli. Minä siis menen sairaalaan kello 11 aamupäivällä ja kello 13 olis tarkoitus operoida..

Hui kamala, et mua jännittää ja pelottaa ja kaikkea!
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja MRA123 Su Loka 03, 2010 6:15 pm

Varmasti jännittää, se on selvä!
Tulethan kertomaan kuulumisesi jahka kotiudut.
Mä koitan jännittää toisen kerran ensi perjantaiksi....
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Heluna Ma Loka 04, 2010 2:30 am

Paljon tsemppii wee2be!!=) ilmoittauduhan kun kynnelle kykenet miten meni. paljon pidän peukkuja.

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Loka 04, 2010 4:21 am

Onnea huomiselle Wee2be!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Anette Ma Loka 04, 2010 10:25 am

Onnea, sulla on tänään suuri päivä :)

Anette

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Registration date : 12.12.2009

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Loka 04, 2010 1:25 pm

Tsemppiä matkaan!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja joku80 Ma Loka 04, 2010 10:51 pm

Jänskää! Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin, peukut pystyssä! :)

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Loka 05, 2010 4:40 am

Pikaista toipumista. Kuulumisia odotellen.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be To Loka 07, 2010 2:06 am

LEIKKUAS TAKANA. Ja kotona ollaan... kertoilen kuulumisia kun vointi parempi, nyt kipuilen ja purputan masussa.. mutta elämä voittaa. Uuden masun kanssa opettelen...
Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Loka 07, 2010 2:15 am

Mukava kuulla sinusta, parempia vointeja, ota kipulääkkeitä säännöllisesti ja lepoa! Toivottavasti sait Litalginia, se on hyvää sisäelinkipuihin.

Tsemppiä!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava To Loka 07, 2010 2:26 am

Kiva kuulla, että olet kotiutunut! Parantelehan oloa rauhassa ja tule kertoilemaan lisää kun jaksat =)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Ann To Loka 07, 2010 2:27 am

Tervehdys Wee2be ja uusi maha Ü
Hyvää toipumista ja uusien tapojen opettelua! Kyllä se olo kohonee pian Ü
Ann
Ann

Viestien lukumäärä : 94
Registration date : 02.08.2010

Viesti kirjoittaja Survivalta To Loka 07, 2010 1:03 pm

Jee! Tervemenoa leikattujen joukkoon! Vielä vajaa kuukausi...
Survivalta
Survivalta

Viestien lukumäärä : 47
Registration date : 03.09.2010

Viesti kirjoittaja Pampula To Loka 07, 2010 2:39 pm

Hienoa että olet kotiutunut! Pikaista paranemista Sinulle toivottaa kanssasisar.

Pampula

Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be Pe Loka 08, 2010 12:26 am

Kiitos kaikille. :)

Olo on aika kurja. Eilen oli parempi - kivut ovat aika samassa eiliseen, mutta mahaan on tullut inha tunne. Turvonnut ja kupliva. Alamahaan saakka sattuu. Ei tekisi mieli syödä/juoda kun tuntuu, että niillä se kipu pahenee. Ja t'' myllerrys!! Ihan kun olisi jonkinlainen käärme sisuksissa räyhäämässä. Mistä tiedän, mikä on normaalia ja mikä kertoo jos esim. ompeleet on revenneet sisuksissa??

ja nää ÄÄNET. Kuuluu metrin päähän kun mahassa mörisee.

Tänään olen yrittämnyt paneutua syömisiin ja juomisiin oikein olan takaa. Tulostakin on seuraavanlaisesti.

AP:12tl viiliä
VP: 1dl mehukeittoa
LO: naturdrink proteiini juoma 1/3 pullo (á 200ml)
VÄ: velliä 1,5rkl (1dl maito, 1rkl ruishiutale, vajaa tk rasvaa)
VÄ: loput vellistä
VÄ: naturdrink proteiini 1/3 pullo
VÄ: viili 10tl
PÄ: pinaattikeitto n.130g

Lisäksi olen vettä yrittänyt laittaa menemään - muut juomat ei maistuis..
Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Pe Loka 08, 2010 12:10 pm

Moikka Wee2bee!
Kyllä se siitä päivä päivältä menee paremmaksi! Tuo mahan ääntely on "ikävä" kyllä ihan normaalia, minulla "metelöi" maha yhtä pahasti nyt niinkuin leikkausviikollakin! Se kuuluu kuulemma asiaan! Tunnustele niitä kipuja ja soita aika herkästi sinne missä sinut leikattiin ja kysele! Niin minäkin tein kun menin aivan epävarmaksi! Mutta ota nyt ihan vaan iisisti! Sinun leikkauksesta on niin vähän aikaa että kaikki nuo sun tuntemukset kuuluu asiaan! Minullakin on vielä turvotusta ja sen semmosta vaikka leikkauksesta on jo 4 viikkoa! Ota nyt vaan 1 päivä kerralla ja kyllä se siitä!
Rutistushaleja sinulle :)
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be Su Loka 10, 2010 11:57 pm

Alkaa olla viikko leikkuusta ja on tullut soiteltua hoitavaan tahoon parikin kertaa.. tänään viimeksi häiritsin kirurgin sunnuntai rauhaa tuon ihmeellisen pattini kanssa... Ison haavan alle on siis kertynyt pahkura, joka kuulemisen perusteella on kudosnestettä ja verta.. nam nam... Mutta menee kuulemma ohi..joskus...

Silmissä sumenemista on ollut.. saattaa yhtäkkiä iskeä sellainen olo, että mustenee silmissä ja pakko laittaa kädet silmille, ettei tule sellainen olo et pyörtyy.. Tuntuu omituiselle ja kirurgi käski mennä hempan otattamaan.. sairaalassa se oli 114, ties vaikka olisi laskenut.

Perjantaina söin ekan kerran kiinteämpää ja sillä tiellä olen..kaikkea oikeastaan uskallan syödä, kohan se on joko muussattu tai järsin sen aivan mössöksi - muussattuakin vielä järsin.. Nesteitä menee litrasta ylöspäin päivittäin, vesi maistui hyvälle eiliseen saakka, kunnes se alkoi maistumaan ihan verelle. Tai sellaiselle kun söis rautatablettia kielenalla ja jois vettä. Nyt on lorautettava joka lasilliseen hiukka sokeritonta tiivistettä...Onkohan tääkin jokin ohimenevä ihmeellisyys?

Olen myös kamalan hajamielinen...päätäkin särkee välillä ja on sellainen heikko olo..

Odotan topimista kun kuuta nousevaa - siis sitä, kun voin itse tehdä kaiken, eikä tarvitse miestä koko ajan passuuttaa milloin minkäkin asian kanssa.. tai veljeä..tai siskoa..tai isää..ystävää... :|

Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Loka 11, 2010 12:03 am

Päänsärkyyn auttaa yleensä parhaiten juominen, mulle iskee päänsärky jos en ole juonut tarpeeksi.

Väsymykseen ja heikkouden tunteeseen suosittelen hiilareiden vähentämistä, mulla se ainakin auttoi, paras olo syömisen jälkeen on mitä proteiinipitoisempi ruoka on.

Mulle ei alussa maistunut vesi, mutta nykyään ei oikein esim. Pepsi Max mene liian makean makuisena alas. Ja alussa join Funlighteja ym, nykyään en kaipaa, vaan huoneenlämpöinen vesi on parasta mulle.

Mutta siis viikko leikkauksesta saa vielä ollakin passattavana :)

Hyvää jatkoa toipumiseen!

Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja Wee2be Ma Loka 11, 2010 7:30 pm

Viikka vaaka, 3.5 kiloa. Suhteellisen normaalia, olettaisin?

Lylytsy: mä seuraan kiloklubin avulla noita proteiineja, hiilareita ja rasvoja.. pyrin vhh linjaan, vaan en nosta meteliä liikaa vielä siitä. Nyt menee aika lailla silleen, että proteiinejä on n.35-45 g, hiilareita samanmoinen ja rasvaa loput. Pehmeiden kanssa tuli aika hh pitoisesti syötyä, kun mä ainakin vetelin vauvanruokia ja pinaattikeittoa.. mut nyt menee jo muna, tonnikala.. tänään ajattelin kokeilla kanaa. :) Mulle vielä runsas proteiini aiheuttaa tosi täyden olon, vaikka määrä olisikin pieni. Ja se vie ruokahalua pitkäksi aikaa.. siitä kärsii taas kalorit, kuten eilen..

Etsin kultaista keskitietä :)

Vesi maistuu edelleen kamalalle, en tajua! Ennen leikkuuta en juurikaan juonut muuta kun vettä, nyt tuntuu et ugh, ei mene alas.. se rautainen maku..

Huomenna menen otattaan hempan - ja vilautan samalla kovin kipeää kylkeäni hoitsulle.. elämä on aika kurjaa, kun ei itse voi tehdä mitään.. ehkä jo kuukauden päästä olen normaali oma itseni - hieman laihempi vain XD
Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja bulleriina Ma Loka 11, 2010 8:51 pm

Moi!

Minulle tuli myös leikkauksessa iso verenpurkauma kylkeen, koko vasen puoli oli aivan sinisen-punaisen kirjava. Hemoglobiini laski 156-->98. Vähän vaikea oli olla eikä kyljellään nukkumisesta tullut mitään. Verenpurkauma kuitenkin suli vähitellen omia aikojaan (n. 1kk) ja hemppakin korjaantui kolmessa kuukaudessa lähtötasolle.

Tsemppiä toipumiseen, onneksi isotkin mustelmat paranevat aikanaan :))

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Loka 12, 2010 12:50 am

Proteiineja voi täydentää proteiinijuomilla ( apteekista), mulle ohjeistettiin että 60 g olisi hyvä määrä päivässä. Muuta kuten kalorimäärää en sitten ole seurannutkaan. Ota ruokavalioosi juustoja ( feta, home, rae ym.) jos vaan ne maistuu. Mäkin syön täysrasvaista fetaa melkein joka kotiaterialla :) ihan vaan proteiinin saannin takia. Noo, täytyy myöntää että myös nautin kun saa syödä oikeita, maukkaita juustoja, vähärasvasiten versioiden sijaan.

Alussa syödä pitääkin kellon mukaan, ei sitä nälkää tule. 2 tunnin välein kun laittaa jotain suuhunsa, niin saa syötyä riittävästi.

Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja Wee2be Ma Loka 18, 2010 5:47 pm

Kiitos Lyltsy. :)

Mulla on niitä apteekin proteiini juomia, mut ugh, en meinaa saada alas enään..Mutta kyllä tää tästä.. eilen ostin pähkinöitä proteiini lisäksi - juustot on hyviä ja ihania, mut mun maha menee liian nopeesti kovaksi niistä. :| Ei passaa liikaa syödä.

Ruokahaluttomuutta on edelleen, mutta yritän syödä ja juoda silti.

Tän aamun vaakatulos, kaksi viikko leikkuusta, kertoi että -6 kiloa. Paino nyt 159,7 ja BMI 52.1. Olipa ihana anähdä vaa'assa taas 15+ alkavia numeroita :D Tasaseen tahtiin tippuu näemmä, aika kovaa vauhtiakin, mutta uskon, että tasoittuu ajan kanssa.

Haavat alkaa oleen aika ok, kipua edelleen vasemmalla, siellä oleva kudosneste pahkura painaa kylkiluihin ja tuntuu muutenkin kurjalle, mutta joskos sekin siitä pian..

Särkylääkkeittä pärjään jo, yöksi vielä otan tavan buranan, niin ei kyljen käännöt herättele ihan niin helpolla.

Alkaa olla aika tylsää, kun tuntuu, ettei paljon vielä jaksa, ja ei jaksais vaan ollakaan.. pari viikkoa vielä ja sit arkeen paluu oikein kunnolla. Tällä viikolla yritän lähteä joka päivä pienelle lenkille ja ensi viikolla jo hieman pidemmille. Salille uskallan mennä vasta kun tohtori on tutkinut mut 11.11.
Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ma Loka 18, 2010 6:54 pm

Kuulostat niin ihanan reippaalta ja positiiviselta!! Ja tuo -6 on kyllä kadehdittava tulos. Hienoa, hienoa!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja ritu Ma Loka 18, 2010 7:08 pm

Varoittaisin vielä tuosta duranasta ei se ainakaan lääkäreitten mielestä leikatulle mahalle sopinut kun aiheuttaa haavaa siihen mahalaukun ja suolen uuteen liittymispintaan siksi suosittelivat panadolia ja uuden sukupolven tulehduskipulääkkeitä ja samalla mahansuoja lääkettä, tai ainakin ohjeet oli viimme syksynä sellaiset.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 6 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa