Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MRA123 esittäytyy

+28
jonna0303
tigertytto
hansu
Poutapilvi
Piitu
laihis
aino.tenkku
Leena Solanpää
onnellinen
Bulla65
jari 41
Lyltsy
Maria
Wee2be
Nancy
toukka79
sateenkaarenpäässä
tiikos
Laihduttava
bombur
Riski_iita
simri
kanttura
Ranskis
haaho
Tantta
Tepa43
MRA123
32 posters

Sivu 2 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

MRA123 esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: MRA123 esittäytyy

Viesti kirjoittaja MRA123 La Syys 11, 2010 1:33 am

Toinen viikko pyörähtänyt käyntiin ENEn parissa ja täytyy myöntää että päivä kerrallaan vaan on mentävä, nälkä ei ole mutta ne MIELIHALUT!!!

UH, kuinka tekis mieli jotain...mut sitten kun oikein miettii että mikä olis niiiin hyvää että sortuis, niin kyllä aika nopeasti toteaa että näillä mennään, eikä sit enää teekään niin mieli mut varsinkin näin iltaisin tuntuu että tuon saman ajatusrallin aloitan aina uudelleen ja uudelleen.

Mutta vielä on kestetty ja kestetään, ei prkl auta mikään muu, onhan palkkio tiedossa, leikkuri vajaan kolmen viikon päästä! :))

Kyllä täytyy teille kaikille ENEilijöille hattua nostaa, varsinkin niille jotka "kärvistelevät" viikkotolkulla, teillä on asenne kohdillaan!!!!!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Nancy La Syys 11, 2010 1:51 am

Tsemppiä eneilyyn!!!!

Vajaan viikon olen enellä ollut ja toistaiseksi on mennyt ihan hyvin. Minulla on se etu, että asun yksin niin voin helposti olla ostamatta mitään kiellettyä. Saahan nähdä milloin tulee just nuo mielihalut kuvaan mukaan, kun jossain vaiheessa ne hyökkää kuitenkin kimppuun.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Registration date : 04.08.2010

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Syys 14, 2010 6:11 pm

Sain odotetun soiton Taysista ravintoterapeutilta, kyseli kuulumisia ja vointeja... :))
Mikäs tässä, päivä kerrallaan, nyt jo kaiketi voiton puolella kun huomenna pyörähtää kolmas viikko käyntiin.... jeeeeeee mä olen päässyt näin pitkälle, painoa on pudonnut sellainen reipas 6kg mistä olen hyvin onnellinen ja tyytyväiseltä vaikutti myös rav.terapeutti.

27.9 olis sitten varmaan tapaaminen kirurgin ja nukutuslääkärin kanssa sekä vielä verikokeita, paprut tulevat kuulemma viime tingassa leikkaussalivuorojen vuoksi. Ensi viikolla siis postia odotettavissa.

Tänään mulla on vielä ylävatsan ultra sekä huomenna spirometria, jos sieltä ei mitään erikoista ilmene ja paino putoaa tähän tahtiin voidaan pitää lukkoon lyötynä tuota 29.9.- näin sanoi rav.ter.
IHANAA, tuo mua huoletti että voiko jo olla varmaa tuo leikkaus, ettei tarvis pelätä viime metreille asti ettei vaan peruuntuis.....
MRA123
MRA123

MRA123 esittäytyy - Sivu 2 Empty Spirometria

Viesti kirjoittaja MRA123 To Syys 16, 2010 2:07 pm

Huomenta,

Eilen tuli käytyä spirometriassa puhkumassa hoitajan mukaan kohtuullisin tuloksin, toivon ettei näillä arvoilla jäädä leikkauksesta. Vatsan ultra oli tiistaina ja sitä tekevä lääkäri oli täysin pihalla että miksi pitää ultrata ja mitä väliä maksan rasvaisuudella on.....
Koetin tavallisen kansan kielellä selittää mitä ja miksi siten kuin se minulle on selitetty. Loppukaneetti oli että sappikiviä ei ainakaan ole mutta maksasta en oikein saanut tolkkua; on kuulemma pahempiakin nähnyt, ei kauhean paha ??!! Mitenköhän ton nyt ottais.... sanoi vielä että normaalin kokoinen ainakin. huh.
Kävi eilisen käynnin myötä ilmi että mulla onkin jo ensi viikolla taas käynti, nukutuslääkäriä ja röntgeniä ainakin. Paprut tulee varmaankin tänään tai huomenna. Se myös tuli todettua että Taysin politiikassa tämä ENEn tuottama painonpudotus on TODELLA tärkeä ja vakava asia, ei parane lepsuilla dieetillä tai tulee helposti kielto leikkaukseen. Mulle sanottiin että painonpudotus riippuu tietty lähtöpainosta mutta sellainen 8-14kg pitäis olla.... Posti oli tuonut kotiin myös kesällä tehdyn tähystyksen lausunnon jossa myös oli kirjattu tämä painonpudotuksen tärkeys...
MRA123
MRA123

MRA123 esittäytyy - Sivu 2 Empty Nyt on vaikeaa.... apuva!

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Syys 20, 2010 11:56 pm

Aamukammassa enää 9 yötä jäljellä leikkaukseen, ENE tökkii!!!!!

Sortuminen on toooosi lähellä, nyt kaipaan teidän tsemppiä!!!!

Miten voikaan olla näin, enää näin vähän jäljellä, keskiviikkona viimeinen käynti sairaalassa ennen leikkuria ja tälläiset fiilikset. Todellakin nostan hattua niille jotka eneilevät pitkiä aikoja, mun sietokyky alkaa vetää viimeisiään....
Kyllä ihmismieli on omituinen, no helpottaahan tämäkin kun saa purkaa sydäntään täällä teille! :))

ps. niin jäi tuo kurkkukipukin mainitsematta, arvasinhan että mulle pukkaa flunssa ennen leikkausta, onneks ei pitäis haitata jos ei ole törkeen kipee...
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Nancy Ti Syys 21, 2010 1:19 am

Eihän tämä ENED mitään herkkua ole, mutta nyt ei anneta periksi!

Minulla vielä kuusi viikkoa kestettävänä ja ei auta kuin sisulla niellä litkuja, jos ei muuten meinaa alas mennä. Vielä toistaiseksi on mennyt ihan hyvin, mutta saattaahan se tökkimisvaihe vielä edessä olla.

Nyt tsemppi päälle MRA123 ja muista mikä palkinto siellä yhdeksän yön päässä odottaa!!!

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Registration date : 04.08.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be Ti Syys 21, 2010 2:44 am

Nyt tsemppiä - kamalaa tää on, mutta sisulla selvii. Auttaisko jos kokeilisit jotain uutta makua, jos sellaista enää on? Nutrilett, nutrifast, naturdiet, allevo... mitä olet käyttänyt ja mitä makuja?
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Syys 21, 2010 1:31 pm

Huomenta kaikille,

Eneilen tavallisilla ruoka-aineilla, eilen kylläkin olin rav.terapeuttiin yhteydessä jotta voisin kokeilla joitain pusseja, josko maistuis rehut taas parin pussipäivän jälkeen. Nyt ongelmana se etten saa syötyä kaikkea mitä pitäis ja nälkä alkaa kurnimaan, onneksi sain eilen taisteltua enkä syönyt mitään kiellettyä,
KIITOS tsempistä.
Onneksi kurkkukaan ei ole tänään kipeä, toivotaan sormet ja varpaat ristissä ettei tuliskaan....
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Loka 04, 2010 11:00 pm

Jaahas, olenkin parkunut kohtaloani tuolla muissa viestiketjuissa, ajattelin kuitenkin tulevaisuutta varten (itseäni) laittaa tännekin kuulumiset...

leikkauksen piti olla 29.9 mutta peruuntui lääkärin sairastapauksen vuoksi, sain kuitenkin samana päivänä uuden leikkausajan 8.10., vaikka leikkauksen peruutuksen ilmoittaneella hoitajalla oli kyllä ihan eri terveiset, sanoi että uusi aika tulee sitten joskus postissa...

Joskus maanantaikin voi olla hyvä päivä, sain soiton iltapäivällä ja pääsenkin pari päivää aiemmin eli keskiviikkona 6.10 !!!!!
klo 6.30 osastolle

Voi jestas miten voikaan olla iloinen vaikkei kyse olekaan kuin parista päivästä, mutta kun ne päivät voi olla piiiiitkiä odottaa, nyt ei paljon ehdi.

Tää päivä kääntyy jo iltaan ja huomenna töihin ja illalla valmistautumista... jeeeeeeee!!!! Lapsetkin pitää omalta osaltaan huolen siitä että kotona riittää tekemistä : )

Ai niin, ja onneksi on noi mummut ja ystävät on olemassa, pääsee pienelläkin varoitusajalla tulemaan! Olen kyllä kiitollinen, muuten tästä ei mitään tulisikaan, mies kun ei pysty osallistumaan lasten viemisiin ja hakemisiin töidensä vuoksi.
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Maria Ma Loka 04, 2010 11:04 pm

Ihan hirveästi onnea tuohon leikkaukseen, kiva kun pääset aiemmin :D

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010

Viesti kirjoittaja MRA123 Ke Loka 06, 2010 2:13 am

Noniin... aikaa jäljellä palttiarallaa 9 tuntia ja parikymmentä minuuttia osastolle ilmoittautumiseen, taitaa olla menoa nyt....

Toivottavasti, ei kai tää ny kahteen kertaan voi peruuntua....
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Loka 06, 2010 2:19 am

Onnea koitokseen!

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja jari 41 Ke Loka 06, 2010 1:28 pm

onnea leikkaukseen paljon.

jari 41

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 28.09.2010

Viesti kirjoittaja Wee2be Pe Loka 08, 2010 12:50 am

Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja toipuminen täysissä tohinoissa - kerrohan kuulumisia kun jaksat :)
Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Loka 08, 2010 8:43 pm

Tervehdys kaikille,

Kotona ollaan ja hengissä!
Kaikki meni hyvin ja toipuminen voi alkaa, näin homma kulki mun kohdalla;

Aamulla osastolle, vaatteiden vaihto ja jostain syystä nukkumatti oli määrännyt mulle sen verran tujut esilääkkeet että ne otettuani en saanut enää sängystä nousta, yleinen käytäntö kuulemma on että itse kävellään leikkuriin, torkahdinkin käytävälle mutta heräsin kun matkattiin saliin, siellä itse kiipesin leikkuupöydälle ja kova tohina siellä oli, ihmisiä tuli ja meni. Sain hengitettäväkseni jonkun maskin ja sitten filmi katkesi------

Heräämössä olin sekaisin : ) Sain kipulääkettä ja torkuin, osastolle noin neljän pintaan. Olo oli sellainen että ajattelin että kylläpä olin hullu kun tälläiseen piti lähteä, toki nyt olo jo paljon parempi, hissukseen vaan.

Samana päivänä sain vähän vettä, ei muuta. Nukutti aikaslailla, kipuja ei juurikaan ollut. Ne pohjepumput pumppas minkä kerkes, mut ei niihin ehtiny juuri huomiota kiinnittää. Illalla ylös sängystä ja vaikka huippas niin onhan se mukava nousta ylös, unta kaaliin hyvin katkonaisesti koko yön.

Eilen jo sain nesteitä, mehua ja vettä ja palauttavaa proteiinijuomaa sekä keittoa, ei paljon uponnut mutta mehu ja vesi on tehnyt kauppansa. Eilen tuli aika paljon jo oltua jalkeilla ja sainkin asiasta kiitosta... Tippa lopetettiin eilen sekä pissakatetri pois.

Kanyylit (oli 3) yks otettiin heräämössä kaks tänään pois. Suihkuun kun pääsi niin kyllähän olo siitä kohenee.

Saikkua sain 2 viikkoa, tstohommia kun teen, tarjosi kyllä kolmea mutta sanoin soittavani sit jos ei pari viikkoa piisaa. Rav.terapeutti kävi antamassa ruokailuohjeita ja sitten tulikin kotiin vino pino papereita, marraskuulle jo seuraava kontrolliaika sekä labrat, rav.terapeutille joulukuussa.

Että sellainen reissu mulla, voipi olla teksti hiukan sekavaa kun tää näyttö alkaa vippaa, tarttee mennä pitkäkseen!
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Wee2be Pe Loka 08, 2010 9:13 pm

Huimaa, että olet kotona ja toipumaan päin. Onnea uudesta masusta ja elämästä!

Hyvin kuulosti sinulla menneen - jatkolle samaa. :)
Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja jari 41 Pe Loka 08, 2010 9:18 pm

hienoa kuulla että leikkaus sujuui hyvin pikaista toipumista vaan mullakin ois leikkausaika parin viikon päästä

jari 41

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 28.09.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava La Loka 09, 2010 12:42 am

Kiva kuulla, että siellä sujui hienosti! Kovasti jo odottelinkin kuulumisiasi :-)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Bulla65 Su Loka 10, 2010 3:52 am

Kiitos leikkauskertomuksesta MRA123! Upeaa kuulla, että kaikki meni hyvin ja toipuminen on lähtenyt hyvin käyntiin. Pikaista paranemista sulle ja onnea uuteen elämään!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja MRA123 Su Loka 10, 2010 7:17 am

Tällä hetkellä ei ainakaan mene niin hyvin, tuo omituinen kipu/paineen tuntu keuhkoissa ja selässä ei meinaa antaa mulle unta....

Sairaalassa sai niin hyviä mömmöjä että nyt kun ne kaikki lakkaa vaikuttamasta ja jään pelkän pamolin varaan niin onkin kipeempi...

No tää on varmaan vaan väliaikaista ja muutaman päivän päästä jo parempi (toivottavasti, olis kyllä syytä, perhana)
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Wee2be Su Loka 10, 2010 4:31 pm

Olen niin mukana tuskissasi, mutta usko, kyllä ne helpottaa ja jos tuntuu ihan hurjan kurjalle, niin varmasti saat ressun voimakkaimpiin kipulääkkeisiin. Kipu on niin yksilöllinen kokemus ja jokaisen sietokyky niin erilainen, että oma kehohan sen kertoo, onko tarpeeksi lääkkeessä potkua vai ei..

Keuhkoparat olleet kovilla - onhan sinulla puhalluspullo?

Voimia!
Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja onnellinen Su Loka 10, 2010 4:58 pm

minulle opetettiin silloin leikkauksen jälkeen tekemään hengitysharjoituksia päivänmittaan seuraavasti.
Sisäänhengittäessä nosta kädet suoriksi ylös ja vedä keuhkot täyteen ilmaa ja sitten pudotat kädet alas ja tyhjennät keuhkot niin hyvin kuin voit. Tätä pitäis tehdä aina kun muistaa. Minulle auttoi. Toivottavasti on sinullekkin jotain hyötyä.

onnellinen

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.06.2009

Viesti kirjoittaja MRA123 Su Loka 10, 2010 9:32 pm

Mulla on pullo sekä noi hengitysohjeet, olen niitä yrittänyt tehdäkin....
Mutta ainakin joku syy selvisi, alkava keuhkokuume...
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Wee2be Su Loka 10, 2010 10:01 pm

Huimia paranemisia, onneksi oli vasta alkava ja pääsit kuitenkin kotiin antibioottien kanssa. Toivottavasti ne alkavat puremaan, etkä joutuisi tiistaina tippabiootille.. voimia! ----<--@
Wee2be
Wee2be

Viesti kirjoittaja MRA123 Su Loka 10, 2010 10:42 pm

Sinäpäs sen sanoit- tippabiootille ei olis kauheesti haluja.

Mites sinä jakselet? Kattelin jostain viestiketjusta sun syömisiä, kovin vähältä näytti, oletko jo pystyny syömään enemmän?

Itse tässä samalla yritän saada pinaattikeittoa keitetyn kananmunan kanssa menemään alas...
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun