Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Katti kertoo

+8
mammamuumi
Nipazu
Tirlittan
ritu
Norsu
sinny
tigertytto
Katti
12 posters

Siirry alas

Katti kertoo Empty Katti kertoo

Viesti kirjoittaja Katti Pe Syys 11, 2009 1:10 am

cat Hei kaikki, täällä Katti Smile

Olen nelikymppinen nainen pk-seudulta, joka on ottanut matsia läskiensä kanssa pienestä saakka. Melkeinpä kaikki keinot on tullut kokeiltua, viimeiseksi vaihtoehdoksi jäi nyt edessä oleva leikkaus.

Mitta tuli täyteen keväällä, kun en sitten millään saanut enää painoa lähtemään. Olin vuosi sitten suostunut pitkin hampain menemään konsultaatioon, koska pelkäsin operaatiota niin paljon. Tammikuussa kävin Meilahdessa ja onneksi ovi jätettiin raolleen, koska silloin en tosiaankaan ollut vielä valmis operaation toteuttamiselle. Mutta kuten sanoin, viimeinen laihdutusyritys kotikonstein ei tuonut tulosta ja olin niin tuskastunut omaan itseeni, tulevaisuuteen ja sairasteluun, tein päätöksen. Se päätös oli kyllä todella helpottava, kuin olisi monta kiloa karissut heti siinä harteilta.

Nopealla aikataululla laitettiin uusi lähete vetämään, kirurgin pakeille pääsin kuukauden sisään ja nyt vajaan kahden viikon kuluttua nousen leikkauspöydälle. En tiedä, mikä tuuri minulle kävi, kun pääsin näin nopeasti leikkaukseen, mutta pudotettavaakin on. affraid

Tällä hetkellä on energinen ja iloinen olo, ja jotenkin innolla odotan tulevaa, mutta ihan varmasti viimeisinä päivinä alkaa jännitys tiivistyä. Onneksi kuitenkin ystävältä saan hyviä neuvoja, kun on itse saman läpikäynyt. Myös kannustusta, tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia satelee päälleni. Olen onnellinen kaikesta saamastani tuesta.

Tämä palsta on mahtava, ihania rohkeita ihmisiä olette kaikki! cheers Olen seurannut kirjoituksianne muutaman kuukauden ajan ja nyt rohkenin itsekin mukaan Smile

Viimeinen muokkaaja, Katti pvm Ma Syys 28, 2009 5:44 pm, muokattu 2 kertaa

Katti

Viestien lukumäärä : 9
Registration date : 11.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Katti kertoo Empty Vs: Katti kertoo

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Syys 11, 2009 2:17 am

tervetuloa...tänne vaan eikö sellainen sanontakin ole että "läskit on leppoisia" Very Happy täällä kaikki ihmiset on todella mahtavia,,omalta osaltani toivon että vaikka läskit lähteekin niin toivottavasti lepposuus jää Laughing
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Katti La Syys 19, 2009 2:27 am

Hei Tigertyttö Smile

Sitä samaa toivon omalta kohdaltani!

Nyt onkin sitten enää kaksi päivää leikkaukseen. Vieläkään ei jännitä, ainakaan siinä määrin, että täällä tärisisin ja kauhulla odottaisin. Olen luottavaisin ja odottavaisin mielin, mitä tuleman pitää. Smile

Katti

Viesti kirjoittaja sinny La Syys 19, 2009 3:57 pm

Hei Katti!Paljon onnea ja tsemppiä leikkaukseen! Very Happy

sinny

Viestien lukumäärä : 70
Registration date : 14.04.2009

Viesti kirjoittaja Norsu La Syys 19, 2009 10:16 pm

Moikka Katti,

ja tervetuloa mukaan tänne palstalle ja onnea nopealle leikkauspäätökselle. Varmaan jonoajassa vaikutti se, että olit jo Meikkuun ollut jonossa aiemmin ja sitten tuli epäonnistuminen perinteisessä painonpudotuksessa.

Itse kotiuduin maanantaina Peijaksesta ja siellä oot kuule tosi hyvissä käsissä, eli sen suhteen ole huoleti. Ne tietää melkein minuutin tarkkuudella mitä ja miten ne tekee.

Itse sain takaisin menojalan vispauksen, joka on ollut kateissa viimeset viisi-kuusi vuotta ja sokrut on palautunut terveen tasolle ja sokrulääkkeet jäi leikkurin pöydälle.

Tsemppiä viimeviikkoihin nykyistä elämää ja tervetuloa sitten leikkurin jälkeen pikkuvatsaisten kasvavaan joukkoon!
Norsu
Norsu

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 16.12.2008

Viesti kirjoittaja Katti Ma Syys 21, 2009 5:02 am

Kiitti tsemppauksesta sinny ja Norsu! I love you

Huomenna on sitten SE päivä Smile Uuden elämän alku tavallaan Smile

Rauhoittavaa kuulla nuo sanat, Norsu! Me ollaan painittu aika lailla samoissa lukemissa ja tosi kiva kuulla, että voi mennä luottavaisin mielin. Vaikkakin olen tosi paljon kuullut positiivista, mutta jotain sitä pitää kuitenkin pelätä kuitenkin, kait..

Tämäniltainen pistoskin meni lopulta tosi hyvin, inhoan neuloja ja pistämistä ja kun itse vielä piti. Mutta nyt pitää mennä nukkumaan muutamaksi tunniksi ja sitten puoli seitsemäksi Peijakseen!

Katti

Viesti kirjoittaja ritu Ti Syys 22, 2009 1:35 am

Very Happy Onnea huommiselle ja uuden elämän aloitukselle

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Tirlittan Ti Syys 22, 2009 4:04 am

Onnea leikkaukseen, hengessä mukana ollaan!

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Viesti kirjoittaja Norsu Ti Syys 22, 2009 2:45 pm

Katti täällä kanssa ajatuksessa mukana. Kyllä se hyvin menee!
Norsu
Norsu

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 16.12.2008

Viesti kirjoittaja Katti La Syys 26, 2009 8:21 pm

Hei taas! Smile Kiitos kovasti tsempeistä!

Nyt on leikkaus tehty ja sairaalajakso takana!

Leikkaus onnistui tosi hyvin ja hoito oli todellakin hyvää eikä niissä käsissä tarvinnut yhtään pelätä. Kiitos vaan Peijakseen kaikille hoitajille ja lääkäreille. flower

Mulle tehtiin siis viime maanantaina sleeve ja eilen kotiuduin. Leikkaus nosti kuumeen ja tulehdusarvokin nousi, mutta saatiin taltutettua, joten päästivät viikonlopuksi kotiin.

Haavatkin alkavat jo nyt näyttää tosi hyviltä ja uskalsin tänään suihkun jälkeen vaihtaa ja tuulettaa dreenihaavankin. Sekin oli jo umpeutumassa.

Syömisen opettelu vaatii kärsivällisyyttä, olenkin jo siirtynyt syömään pikkulusikalla, etten kauho liikaa kerralla sisään. Puolitoista desiäkin tuntuu haasteelta, kun ennen se olisi ollut vain yksi suupala melkeinpä.

Juotavaa täytyy tästä lähtien varata aina mukaan. Käytiin juuri kaupassa ja alkoi pikkusen jo marketissa heikottaa, kun edellisestä suunkostukkeesta oli kuitenkin kulunut jo tovi.

Tästä se toipuminen jatkuu ja toivottavasti runsain määrin kiloja karisee! Smile Tsemppiä kaikille vielä leikkausta odottaville ja sitä harkitseville.

Katti

Viesti kirjoittaja Nipazu La Syys 26, 2009 8:26 pm

Onnea Katti leikkauksen jälkeiseen elämään ja tsemppiä! Perässä tullaan... Very Happy

Nipazu

Viestien lukumäärä : 33
Registration date : 08.08.2009

Viesti kirjoittaja Tirlittan La Syys 26, 2009 9:28 pm

Olipas kiva kuulla Katti, että kaikki sujui hienosti! Ja jos jaksat jo marketissakin käydä, voit ilmeisen hyvin... Very Happy

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Viesti kirjoittaja sinny Su Syys 27, 2009 3:25 pm

Hei Katti!Paljon onnea onnistuneesta leikkauksesta.Siitä se uusi elämä alkaa.Minulla nyt sleeve leikkauksesta ti 4 vkoa ja kaikki suht koht mukavasti.Syömisessä saa tosiaan muistaa syödä hitaasti,ettei vatsaan kerry turhaa ilmaa.Entisenä hotkijana tämä ollut minulle vaikeinta.Mukavaa syksyn jatkoa sinulle ja toipumista Very Happy Very Happy

sinny

Viestien lukumäärä : 70
Registration date : 14.04.2009

Katti kertoo Empty Vs: Katti esittäytyy

Viesti kirjoittaja mammamuumi Su Syys 27, 2009 11:48 pm

Onnea onnistuneesta leikkauksesta. Omani on kolmen viikon kuluttua joten perässä tullaan. flower

mammamuumi

Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 59
Registration date : 16.09.2009

Viesti kirjoittaja sannikki Ma Syys 28, 2009 4:07 am

samoin katti!
Onnea minunkin puolesta onnistuneen leikkauksen johdosta ja toivon että syömisesikin alkaa sujua hyvin.Hienoa kerrassaan.Minulla leikkaus kolmenviikon päästä ja pääsin myös mielestäni nopeasti leikkaukseen.Pirteitä syysilmoja! sunny

sannikki

Viestien lukumäärä : 80
Registration date : 05.07.2009

Viesti kirjoittaja Tuula Ma Syys 28, 2009 4:35 am

Hei katti Smile
Paljon voimia toipumiseen Cool
Itselläni on Peijaksessa leikkaus 12.10,enää kaksi viikkoa Smile
Tuula
Tuula

Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 56
Registration date : 06.09.2008

Viesti kirjoittaja Katti Ma Syys 28, 2009 5:41 pm

Kiitos iloisista viesteistä ja kannustuksesta! cat

Uskomatonta, että leikkauksesta on nyt viikko. Päivä päivältä voin vain paremmin. Mitään takapakkia ei ole tullut ja toivottavasti ei tulekaan. Iloinen olen noista haavoistakin, että ovat umpeutuneet niin upeasti, jopa dreenihaava! Smile Ei tässä voi olla kuin yhtä hymyä tuon syksyisen auringon kanssa! Very Happy

Ahmijan lusikka on tosiaan pitänyt vaihtaa pikkumalliin, ettei mene evästä liian nopealla tahdilla kiduksiin. Jos kuitenkin olen ehtinyt lusikoida liikaa, niin kunnon tauko, itsensä suoraan ryhtiin venyttäminen sekä näin kotioloissa sallittu röyhtäilykin auttaa. Kyllä mä tämän opin! Smile

Katti

Viesti kirjoittaja Susanne Ke Syys 30, 2009 4:45 am

Onea Katti minunkin pulesta

Susanne

Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 30.09.2009

Viesti kirjoittaja Katti Su Loka 04, 2009 4:40 pm

Kiitos Susanne! Smile

Kohta on kaksi viikkoa leikkauksesta ja olo vain paranee. Tuntuu, että energiaa riittää. Sitten kuitenkin huomaa nopeasti, että on toipilas. Ei kuitenkaan malttaisi levätä, vaikka pitäisikin.

Ensimmäisen viikon pudotus oli 7kg! Siitä turvotuksesta 4kg ja painoa 3kg. Todella hyvin mielestäni Smile ja näinhän se alussa lähteekin. Niinkuin ennen muinoin laihdutuskuurin alussa. Ensi viikolla lisään pikkuisen liikuntaa kävelyn muodossa.

Katti

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus To Loka 08, 2009 3:11 am

Kuulostaa todella hyvältä! Onnea! Pidä mulle peukkuja huomisen suhteen, että saisin sen myöntävän päätöksen Meikusta!
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Viesti kirjoittaja Susanne To Loka 08, 2009 4:00 am

Kuulostaapa hienolta. Toivottavasti pääsen minäkin joskus siihen. Tsemppiä

Susanne

Viesti kirjoittaja Katti La Loka 10, 2009 10:55 pm

Pidän peukkuja kaikille leikkaukseen haluaville ja sitä tarvitseville! bd Onhan tämä kova juttu, elämä muuttuu yhtenä päivänä, mutta ainakin omalla kohdallani ainoastaan parempaan suuntaan.

Mennyt viikko on ollut hieman takkuinen, kun on pitänyt alkaa syömään sosemaisia ruokia. Ei ollutkaan niin helppo juttu kuin miltä sosemainen ruoka voisi kuulostaa tai antaa mielikuvan. On ollut liian paksua mun eväät ja se syömisen hitaus, sen kun oppisi! Olen joutunut oksentamaan muutaman kerran ja tuntui, että tulin siitä kipeäksi pariksi päivää. Loppuviikko on mennyt kuitenkin taas tosi hyvin ja usko on itseeni kuitenkin vielä tallella eli enköhän minä opi vielä syömään Wink

Paino on mukavassa laskusuunnassa, vaikka tuntui kuluneen viikon osalta, että mitenkähän vain on. Tosiasiahan kuitenkin on, että joka tapauksessa sisään menee sen verran vähemmän ravintoa, että laskua on näin alkuun joka tapauksessa.

Mukavia syksyisiä säitä kaikille ja aurinkoa elämään! cheers

Katti

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Su Loka 11, 2009 12:11 am

Voi suo Katti! kuulostaa kivuliaalta ainakin tuo oksentaminen, mutta pikkuhiljaa parempaan suuntaan. Pikaista paranemista!
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Viesti kirjoittaja Susanne Su Loka 11, 2009 1:59 am

Sitä syömise hitautta ja määrää kait ne tarkoittaa kun ne lääkärit puhuu siitä ettei vie ahmia. Pienet ohuet määrät vain mahtuu hitaasti kerrallaan. Tsemppiä sinulle Katti sitten voit kokemksella kertoa meille miten toimia kun nyt opettelet. Hyvä siitä tulee. Voimia sinulle

Susanne

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa