Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkauksesta aiheutuneita negatiivisia asioita?

+7
FatLady
sleeve
sinizii
Tepa43
Annelie
onnellinen
Terhikki
11 posters

Siirry alas

Leikkauksesta aiheutuneita negatiivisia asioita? Empty Leikkauksesta aiheutuneita negatiivisia asioita?

Viesti kirjoittaja Terhikki Ke Loka 21, 2009 4:42 am

Kerättäisiinkö tähän listaa mitä ei niin mukavia sivuvaikutuksia leikkaus tuo mukanaan. Mikään ei sitten tunnu niin pahalta, kun on ehtinyt henkisesti varatumaan niihin.

Tässä mitä minulle on tullut vastaan näitä palstoja lukiessa.

Laktoosivaivoja
Närästys
Sappi (?) ongelmia

Edit
Kysymys leikatuille? Miten teidän vatsanne toimii eli pissa/kakka jutut? Onko ihan normaalia vaikka ruokaa ja juomaa menee sisään vähemmän?

Terhikki

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkauksesta aiheutuneita negatiivisia asioita? Empty Vs: Leikkauksesta aiheutuneita negatiivisia asioita?

Viesti kirjoittaja onnellinen Ke Loka 21, 2009 11:36 pm

Kuuden kuukauden jälkeen osaa jo ajatella realisemmin ja muistaa ne ei niin mukavatkaan puolet. Alussa kaikki oli niin toivoataynnä että pienet vastoinkäymisetkään tuntuneet miltään. Shocked

MInulle hankalinta oli ainakin ruoka-aikojen pitäminen eli joka 3 tunnin päästä ja sitten lääkeiden otto ym ym tuntui kuin aikaa ei jää mihinkään muuhun kun itsensä ja kellon seuraamiseen.

Ilmaa tahtoi kerääntyä jokapäivä vain enemmän ja enemmän ja ne rupsut, kauniisti sanottuna, tosiasiassa ne olivat paljon isompia kun rupsuja, ja haju oli kamala.
Alussa kakka oli kuin pikkulapsen ulostetta eli löysää ja vaalean ruskeaa.
Ja vessassa käynti oli ainakin neljä keraa päivässä ja jos olit syönyt väärin eli liian nopeasti tai paljon tuli ripuli ja mahakipu, Nyt käyn parikertaa ja on vieläkin aika löysää.
Pissaamisessa en ole huomannut mitään eroa.

Sitten se hiusten lähtö, minulla se ei ole ollut kamalaa mutta kuitenkin normaalia suurempaa saa nähdä miten kauan jatkuu suurin sulkasato on aina hiusten pesun jälkeen, harjaan jää aikalaillahiuksia, mutta en minä kaljuksikaan ole tulossa mutta toisaalta hiukset ovat tulleet jotenkin taipuvaisemmaksi ja miellyttävämmäksi laadultaan.

Siis mielestäni kannattaa heti leikkauksen jälkeen painottaa oikeanlaiseen syömiseen ja määrään niin pääsee helpomalla. Pureskele ruoka kunnolla ja keskity syömiseen äläkä lehden lukuun.
Laughing

onnellinen

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.06.2009

Leikkauksesta aiheutuneita negatiivisia asioita? Empty Vs: Leikkauksesta aiheutuneita negatiivisia asioita?

Viesti kirjoittaja Annelie To Loka 22, 2009 11:22 pm

Leikkauksestani on reilu kuukausi. Koko ajan on maha ripulilla ja maha on turvoksissa. On ilmavaivoja. Varmaan syön liian nopeasti tai liian paljon.

Annelie

Viestien lukumäärä : 20
Registration date : 19.08.2009

Viesti kirjoittaja Terhikki Pe Loka 23, 2009 12:55 pm

Löysin keskustelun tältä palstalta, jossa ei kaikki olekaan niiin positiivista.
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/yleista-keskustelua-f2/leikkauksen-jalkeinen-elama-ei-helppoa-minulle-t136.htm

Terhikki

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Loka 23, 2009 3:15 pm

Moi Annelie!
Joillekkin on tullut laktoosivaiva leikkauksen jälkeen......sitä ei ollut ennen leikkausta! Eikös siinä oo oireina ripulii ja ilmavaivoi!!!

T: Tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja sinizii La Loka 24, 2009 2:57 pm

Mulla suuri harminaihe on juurikin hiusten lähtö. Se on todellakin ollut hyvin voimakasta ja ennen niin tuuheat hiukset on nykyään vain varjo entisestä. Tosin se on nyt joko rauhoittumassa tai sit vaihtoehtoisesti ei ole enää niin paljon hiuksia mitä lähteä, mutta sanottava on että se oikeasti harmittaa ja PALJON.

Sitten mikä nyt vois olla vaivana on se, että aina ei onnistu syömään kuituja ilmeisesti tarpeeksi ja sitten vatsa ei toimi hyvin. Ikinä ei mulla ole vatsaongelmia ennen ollut (jos siis olen ollut terve) ja se sitten aiheuttaa vähän päänvaivaa ku yritän päästä jonkinlaiseen tasapainoon. Silloinkin kun vatsa toimii hyvin tulee kakka vain joka toinen päivä.

Ruokailun jälkeen ei koskaan voi tietää onko hyvä vai huono olo. Se ei ole millään tavalla sidoksissa siihen mitä syön, missä syön ja miten syön. Se on täysin sattuman kauppaa, mikä aiheuttaa sen, että jos esim olen lähdössä jonnekkin ei tosiaan tule mieleen edes syödä ennen, koska en tiedä onko sitten hyvä vai huono olo. Siksi syön joskus liian vähän.

Mutta loppujen lopuksi noi on aika pieniä murheita eikä mulla oikeasti ole suurempia, että ehkä en kehtaa edes valittaa. Paitsi et valitin jo.Wink
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja sleeve Ma Marras 02, 2009 3:10 am

Heippa! Hiukset ohentuneet viime kuukausina ja parin viikon päästä leikkaukseen jälleen. Tällä kertaa sappikivet. Nopea painonpudotus aiheuttaa toisille sappikiviä , mut ei kaikille. Muistutan pian ampumaradan maalitaulua vatsan kohdalta ,kun sleeve leikkauksesta jäi 5 arpea ja ties kuinka monta tästä tulevasta. No, eteenpäin,sano mummo lumessa... positiivista ajattelua Very Happy Very Happy Very Happy

sleeve

Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 15.03.2009

Viesti kirjoittaja FatLady Ma Marras 02, 2009 5:10 am

Acne!!!!
(ei siis mikään satunnainen yksittäinen näppy vaan ympäri lärviä, kaulaa, hiusrajaa kylkikyljessä olevat ihomadot ja finnit. Myös paiseita ilmestyy...)

Edes murrosikä ei tuonut tällaista acnea alien What a Face No
FatLady
FatLady

Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 23.06.2009

Viesti kirjoittaja luke64 Pe Marras 27, 2009 4:15 pm

moi.

Mulla ei mitään negatiivista.
Päinvastoin, kaikki vatsaongelmat hävisivät leikkuun (GBP) myötä.
t.Luke.
luke64
luke64

Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009

Viesti kirjoittaja V.Hepo Pe Marras 27, 2009 6:40 pm

Näitä lukiessa todella mietin, et kun jo nyt olen niin vatsavainen ja painin kaikenmaailma uloste kimaroiden kanssaa, niin, käviskö kerrankin mäihä niinpäin, että kaikki jäis leikkauksen jälkeen ns. sinne leikkuriin. Jos tästä vielä pahenee ni mun mielentila ei kyllä jaksa enää keksiä huumoria kakasta! Lääkärit ei ota edes nyt tosissaan mun jumalattomia vatsa kramppeja ja kipuja. Se on helppo sanoa: sinähän olet lihava, tarkkaile syömisiä.NIIN MUTTA KO...juon lasin vettä aamulla ja saan siitä niin hirveen kipu kohtauksen etten pysty syömään tai juomaan moneen tuntiin. Tuntuu, että oksennan, kylmähiki valuu jne. Ei tosin niin paha kipu ku sappikivissä, mutta tuskaa kuitenkin. Alkonut nyt laihdutuksen myötä. Ei ole kyllä kivaa. Toivoisin todella, että saisin pro lekurin joka sanoo mulle onko mulla edes mahista laihdutusleikkaukseen kun nytkin on niin paljon vatsan kanssa ongelmaa. Onko muilla ollu tämmöstä ennen leikkausta?
Kuinka kauan leikkauksesta on menny että tunnette olevanne ns. normaalilla polulla?
V.Hepo
V.Hepo

Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 07.08.2009

Viesti kirjoittaja Irmeli Su Marras 29, 2009 12:44 am

Joskus mulla on syönnin jälkeen heikko olo ja pitää mennä makuuasentoon niin sitten rupee helpottamaan.
Ja toiseksi, kun on kova jano niin ei pysty "kittaamaan " vauhdilla vettä alas. cat

Irmeli

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 08.05.2009

Viesti kirjoittaja alati roculis Su Marras 29, 2009 5:32 am

Totuus on niin, että harvemmin ne oireet, mitä on ollut ennen leikkausta, jäävät leikkauspöydälle. Esim. ärtynyt suoli -oireyhtymä jatkuu ennallaan eli on edelleen huolehdittava ruokavaliostaan, siis vältettävä niitä ruoka-aineita, jotka provosoivat. Laktoosi-intoleranssi säilyy, siis laktoosittomat tuotteet pysyvät ennallaan. Lisäksi vältettävien listalle palaavat pikaisesti sokerittomat tuotteet tai vältettävä hiilihydraatteja (vhh), sillä pitkäaikainen sokeri palaa herkästi yli viitearvojen, vaikka paastosokeri olikin viitearvoissa. Leikkauksesta saatu hyöty on rajallinen etenkin niillä, jotka ovat pudottaneet painoa hyvin ennen leikkausta ja leikkaukseen mennessä painoindeksi on ollut pieni. Leikkauksesta saatu hyöty näin ollen voi jäädä vähäiseksi eli pian palataan normaaliin laihduttamiseen. Näin on kohdallani käynyt. Korostan kuitenkin, että nyt on helpompaa pysyä alentuneessa painossa, kun ei pysty syömään suuria annoksia ja hyvin nopeasti tulee reagoitua painonnousuun, eli on helpompaa hallita/vartioida painoaan. Hitaasti, mutta varmasti lupaan olla normaalipainossa kun täytän kuusikymppisen, sillä on tämä projekti tuonut niin paljon positiivisia asioita elämääni. Niistä yhtenä esimerkkinä sairauslomapäivät nolla! B12 vitamiinin, kalkin ja D-vitamiinin määriä olenkin saanut pienentää, koska labrat olivat yli viitearvojen (nähtäväksi jää, lopetetaanko pillerit piakkoin?). Siis kymmenen kilon vapaaehtoinen laihdutusurakka on vielä edessäpäin. Tällaiselle varhaisseniorille riittäisi jo tämäkin paino! Posket on jo ihanasti lommolla ja naamataulu kaventunut. Vaatevarastoa ostetaan koosta 40-42 tai M-L, mutta kun on tälläiseksi hukkapätkäksi jäänyt, pitkiksiä on lyhennettävä. Yli kolmekymmentä vuotta sitten viimeksi olen ollut näissä painoissa ja uskallan pitää pitkiksiä työssäkin perinteisen jalkkupuvun sijaan.

alati roculis

Viestien lukumäärä : 77
Registration date : 08.07.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa