Pirjon asioita
+5
unelma
Marianne
Soile
maija411
koskpir
9 posters
Pirjon asioita
Olen 52-vuotias nainen Helsingistä, joka on koko elämänsä 10-vuotiaasta
saakka yrittänyt pudottaa painoaan. Tuolloin kansakoulun terveydenhoitaja
sanoi, että olen lihonut liikaa ja minun pitää pudottaa painoa.
Olen usein saanut kilot pois, mutta ne ovat tulleet korkojen kanssa takaisin. Nyt yli
"sadan kilon keijukaisena" ja useihin oheissairauksiin sairastuneena on lihavuusleikkaus
viimeinen keino saada elämä raiteilleen. Onneksi työterveyslääkäri ja
HYKS:in sisätautilääkäri olivat samaa mieltä, ja nyt olen matkalla
normaalipainoon.
On mukava lukea viestejänne ja saada vertaistukea.
Toivottavasti minunkin panokseni on jollekin hyödyksi.
Kaikkea hyvää toivottaen...Pirjo.
saakka yrittänyt pudottaa painoaan. Tuolloin kansakoulun terveydenhoitaja
sanoi, että olen lihonut liikaa ja minun pitää pudottaa painoa.
Olen usein saanut kilot pois, mutta ne ovat tulleet korkojen kanssa takaisin. Nyt yli
"sadan kilon keijukaisena" ja useihin oheissairauksiin sairastuneena on lihavuusleikkaus
viimeinen keino saada elämä raiteilleen. Onneksi työterveyslääkäri ja
HYKS:in sisätautilääkäri olivat samaa mieltä, ja nyt olen matkalla
normaalipainoon.
On mukava lukea viestejänne ja saada vertaistukea.
Toivottavasti minunkin panokseni on jollekin hyödyksi.
Kaikkea hyvää toivottaen...Pirjo.
koskpir- Viestien lukumäärä : 68
Registration date : 10.10.2011
Vs: Pirjon asioita
Heippa.
Tosta se lähtee kunnolla liikkeelle:) Tsemppii ja ilosta mieltä eteenpäin tällä taipaleella. Mulla vajaa kaks viikkoo enää leikkaukseen. *Oottelen kärsimättömästi*
Tosta se lähtee kunnolla liikkeelle:) Tsemppii ja ilosta mieltä eteenpäin tällä taipaleella. Mulla vajaa kaks viikkoo enää leikkaukseen. *Oottelen kärsimättömästi*
maija411- Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011
Hyvä Pirjo Hyvälle tielle olet lähtenyt ja varmaan täällä saa hyvää tietoa ja tsemppausta! Suurimman työn jokainen tekee kuitenkin itsensä kanssa tässäkin projektissa! Toivotaan että tämä tosiaan aukaisee uuden terveemmän elämän meille kaikille. Oma haaveeni on se, että jaksaisin/pystyisin vielä joskus ajamaan työmatkat polkupyörällä! Nuorena olen varsinkin ollut kova pyöräilemään ja olen kiertänyt pyörällä Saimaankin. Nyt muutamaan vuoteen ei ole onnistunut ylipainon ja keuhkojen huonon kunnon takia. Aseta sinäkin Pirjo itsellesi tavoitteita ja haaveile niistä, ne kummasti kannustavat jaksamaan:)
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Kiitos kannustavista vastauksista.
Huomenaamulla on ravintoterapeutin ja kirurgin tapaaminen Peijaksessa. Kerron sitten lisää, mitä siellä tapahtuu.
Huomenaamulla on ravintoterapeutin ja kirurgin tapaaminen Peijaksessa. Kerron sitten lisää, mitä siellä tapahtuu.
Hei Pirjo
Siitä se alkaa. Olo voi olla välillä aikas toivoton, mutta jatketaan sitkeesti.
Mulla on leikkaus maanantaina ja pelottaa hirveästi. KIloja on keväästä mennyt parikymmentä.
Siitä se alkaa. Olo voi olla välillä aikas toivoton, mutta jatketaan sitkeesti.
Mulla on leikkaus maanantaina ja pelottaa hirveästi. KIloja on keväästä mennyt parikymmentä.
Marianne- Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 04.01.2012
Aamulla ravintoterapeutti kertoi Peijaksen sairaalassa leikkausta edeltävästä ene-dieetistä ja syömisistä leikkauksen jälkeen. Kun olen tätä palstaa yli puoli vuotta lueskellut, ei tullut eteen yhtään uutta asiaa.
Iltapäivällä tapasin kirurgin, joka oli valinnut minulle GBP-leikkauksen. Eipä tarvinnut tuotakaan itse päättää. Minulla on ollut närästystä, ja se saattaa pahentua sleeve-leikkauksella, joten tuohon toiseen päädyttiin. Leikkauspäivä on 19.3.
Sain ajan ns. sisäänkirjoittautumispäivään, jolloin on paljon toimintaa: laboratoriokokeita, ultraäänitutkimus, hengitystutkimus, ruokailun harjoittelemista ryhmässä henkilökuntaruokalan kabinetissa (todella hienoa, että ihan kädestä pitäen opetetaan) sekä neuvoja ja keskustelua. Tämä päivä on paljon ennen itse leikkausta.
Sunnuntaina alkaa eneily. Nyt se on sitten totta. Pirjo laihtuu ja onnistuu siinä - vihdoinkin.
Kaikkea hyvää leikkaukseesi, Marianne. Todella mielenkiinnolla odotamme uutisiasi.
Iltapäivällä tapasin kirurgin, joka oli valinnut minulle GBP-leikkauksen. Eipä tarvinnut tuotakaan itse päättää. Minulla on ollut närästystä, ja se saattaa pahentua sleeve-leikkauksella, joten tuohon toiseen päädyttiin. Leikkauspäivä on 19.3.
Sain ajan ns. sisäänkirjoittautumispäivään, jolloin on paljon toimintaa: laboratoriokokeita, ultraäänitutkimus, hengitystutkimus, ruokailun harjoittelemista ryhmässä henkilökuntaruokalan kabinetissa (todella hienoa, että ihan kädestä pitäen opetetaan) sekä neuvoja ja keskustelua. Tämä päivä on paljon ennen itse leikkausta.
Sunnuntaina alkaa eneily. Nyt se on sitten totta. Pirjo laihtuu ja onnistuu siinä - vihdoinkin.
Kaikkea hyvää leikkaukseesi, Marianne. Todella mielenkiinnolla odotamme uutisiasi.
Hienoa Pirjo että homma etenee!Teillä onkin aika hienot systeemit siellä ennen leikkausta:) Ja Mariannelle tsemppiä leikkaukseen!!!
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Onneksi olkoon leikkaus ajasta! Ja onnea Mariannelle!
unelma- Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 16.12.2011
Heippa...
Aikas ajoissa sulla alkaa Pirjo tuo eneily. Mulla leikkaus 13.3 ja RT:n mukaan saan aloittaa eneilyn vasta 14.3 ????
Aikas ajoissa sulla alkaa Pirjo tuo eneily. Mulla leikkaus 13.3 ja RT:n mukaan saan aloittaa eneilyn vasta 14.3 ????
suski76- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 48
Registration date : 04.10.2011
Ravintoterapeutti sanoi Peijaksessa, että on saatava 8% painosta pois ennen leikkausta. Minua hirvittää saada niin paljon painoa alas 7 viikossa, vaikka kyseessä onkin ENE-dieetti. On kokemusta, että laihdun silläkin kaikkia normeja hitaammin.
Huomenna ENEily sitten alkaa. On siinä 7 viikoksi kestämistä, mutta "ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön". Ihan toiveikkain mielin kuitenkin olen. Niin totaalisesti kyllästynyt olen tähän ahdistavaan, lihavaan olooni.
Huomenna ENEily sitten alkaa. On siinä 7 viikoksi kestämistä, mutta "ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön". Ihan toiveikkain mielin kuitenkin olen. Niin totaalisesti kyllästynyt olen tähän ahdistavaan, lihavaan olooni.
Onnea eneilyyn, kun saat muutaman päivän oltua niin lähtee sujumaan paremmin.Tosin aika pitkä tuo eneily aika siellä päin on. Täällä satakunnassa on yleensä 4 vk. sen kyllä kestää.
Tosi hienot sydeemit teillä siellä peijaksessa, ota kaikki irti mitä saat.
Onnea Mariannalle maanantaiseen leikkaukseen. Tosi upeat pudotukset sulla jo takana.
Tosi hienot sydeemit teillä siellä peijaksessa, ota kaikki irti mitä saat.
Onnea Mariannalle maanantaiseen leikkaukseen. Tosi upeat pudotukset sulla jo takana.
Pandoria- Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 08.12.2011
Tervetuloa mukaan Pirjo!
Minä eneilin 9 vikkoa ennen leikkausta ja sain pois tasan 20kg. Herkkua se ei ollut, mutta onneksi makuvaihtoehtoja on monia ja asenne ratkaisee tässäkin asiassa! Kun oikein paljon tähän leikkaukseen haluaa, niin kyllä sitä pystyy, vaikka päällään seisomaan sen ene-jakson! Ja muista, että paino putoaa aaltoillen! Välillä voi mennä viikko ilman pidotusta ja sitten kahdessa päivässä lähtee 2 kiloa. Joten sinnikkäästi vaan eteenpäin, vaikka välillä paino junnaisi paikallaan!
Tsemppiä pussiruoka-elämään!
Onnea Mariannalle leikkaukseen!
Minä eneilin 9 vikkoa ennen leikkausta ja sain pois tasan 20kg. Herkkua se ei ollut, mutta onneksi makuvaihtoehtoja on monia ja asenne ratkaisee tässäkin asiassa! Kun oikein paljon tähän leikkaukseen haluaa, niin kyllä sitä pystyy, vaikka päällään seisomaan sen ene-jakson! Ja muista, että paino putoaa aaltoillen! Välillä voi mennä viikko ilman pidotusta ja sitten kahdessa päivässä lähtee 2 kiloa. Joten sinnikkäästi vaan eteenpäin, vaikka välillä paino junnaisi paikallaan!
Tsemppiä pussiruoka-elämään!
Onnea Mariannalle leikkaukseen!
Orkidea- Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011
Heipsis!
Onnee Eneilyyn. Sen kestää ja jaksaa kun on edessä uusi minä ja elämä. Ja todella nyt 3vk Eneilyä takana alussa tippu hurjaa vauhtia paino ja nyt on hidastunu menee muutamii päivii ettei tapahdu mitään ja sit hups onki menny kilo kaks. Ja muista että Ene ruokii voi maustaa vihanneksilla sienillä yms. Tulee uusia makuja ja peittävät myös niiden omaa makua. Keittojen omat maut tuntuivat alussa ihan hyviltäkin nälkään, mutta nyt alkaa jo tökkiä, mutta ton ajan kestää ja maustaa viel:)
Ja onnee leikkaukseen Mariannelle. Itsellä aikaa vielä viikko ja muutama päivä eli 7.2 pitäs tapahtuu. 2.2 tapaaminen sairaalassa hoitajan ja nukkumatin kanssa:)
Onnee Eneilyyn. Sen kestää ja jaksaa kun on edessä uusi minä ja elämä. Ja todella nyt 3vk Eneilyä takana alussa tippu hurjaa vauhtia paino ja nyt on hidastunu menee muutamii päivii ettei tapahdu mitään ja sit hups onki menny kilo kaks. Ja muista että Ene ruokii voi maustaa vihanneksilla sienillä yms. Tulee uusia makuja ja peittävät myös niiden omaa makua. Keittojen omat maut tuntuivat alussa ihan hyviltäkin nälkään, mutta nyt alkaa jo tökkiä, mutta ton ajan kestää ja maustaa viel:)
Ja onnee leikkaukseen Mariannelle. Itsellä aikaa vielä viikko ja muutama päivä eli 7.2 pitäs tapahtuu. 2.2 tapaaminen sairaalassa hoitajan ja nukkumatin kanssa:)
maija411- Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011
aikas paljon näköjään eroja sairaaloissa...! Itsellä paljon painoa, mutta meilläpäin saa olla ainoastaan 4 viikkoa ennen leikkausta enellä!? En vähempää, eikä kauempaa. ietysti toivomus on, ettei paino ainakaan nousisi sitä eneä ennen. Eikä täällä anneta mitään prosenntteja tai kiloja, joita pitää pudottaa leikaukseen, se mitä menee 4viikkoa enellä...
suski76- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 48
Registration date : 04.10.2011
Seinäjoella ainakin on myös se 8% pudotus käytössä. Mulla jäi uupumaan siitä vaadittavasta kilomäärästä(11kg) 3 kg eikä kukaan huudellu niiden perään, onneksi.
ENE:n kesto riippuu siitä pudotettavasta kilomäärästä, mulla oli 5 vkoa. Ite en pystyny käyttään noita pusseja, ja ruoka-aineilla eneilin.
ENE:n kesto riippuu siitä pudotettavasta kilomäärästä, mulla oli 5 vkoa. Ite en pystyny käyttään noita pusseja, ja ruoka-aineilla eneilin.
Krisu75- Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010
Kiitos kaikille onnentoivotuksista, kirjoittelen taas joskus
Marianne- Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 04.01.2012
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa