Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kerppinen keventyy

+5
hellu
Kerppinen
HyeeNa!
Pyllerö
emmiliini
9 posters

Sivu 5 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen La Heinä 09, 2016 5:25 pm

Mites teillä muilla, oletteko saaneet pikkumasuisille sallituista lääkkeistä jotain tietoa leikkauksen yhteydessä?
Itsellä tuli asia eteen kun kävin hampaiden tarkastuksessa ja esilomakkeelle piti kirjata allergiat, epäsopivat lääkkeet jne.
Tuolla Lile ry:n foorumilla on ollut tästä puhetta ja sieltä löytyi tietoa, että kaikki tulehduskipulääkkeet, esim. burana, ei ole enää sallittuja lääkkeitä ohitetuille.
Mutta lääkäriltä en ole saanut "virallista" tietoa ja siksi tässä vähän jäin tätä miettimään.
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! La Heinä 09, 2016 7:40 pm

Tässä on nyt pieni lista lääkkeistä joita Gastric ByPass - eli ohitusleikatut EIVÄT saa syödä. Sleevatuilla tämä lista on höllempi ja tarvittaessa somacin kanssa voi ottaa, varmistettava kuitenkin aina lääkäriltä ensin!

Vatsalaukun ohitusleikatuille potilaille ainoat sopivat kipulääkkeet ovatParasetamoli (panadol, paramax,paraceon ym.), Panacod sekä Tramal.Kaikki tulehduskipulääkkeet ovat kielletty.

IBUPROFEIINI(Ardinex, Burana, Ibumas, Ibumetin, Ibusal, Ibutabs, Ibuxin)
ASETYYLISALISYYLIHAPPO( Aspirin, Disperin, Primaspan), jos määrätty sydänlääkkeeksi100mg x 1 niin ilmeisimmin on ok.
DIKLOFENAAKKI(Voltaren, Diclomex)
INDOMETASIINI(Indometin)
KETOPROFEIINI(Keto, Ketomex, Ketorin, Orudis)
NAPROKSEENI(Alpoxen, Miranax, Naprometin, Napromex, Naproxen, Naxopren,Pronaxen)
SELEKOKSIBI(Celebra, Onsenal)
TOLFENAAMIHAPPO(Clotam)

HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Su Heinä 10, 2016 3:07 am

Saitko HyeeNa nämä tiedot lääkäriltä?
Kun mä ihmettelen, miksi ei näistä kerrottu jos/kun ne kerran ovat kiellettyjä?
Oon ite tuota listausta pitänyt rahapussissa mukana alusta alkaen, että voi sanoa tarvittaessa ite nuo, mutta silti mä ihmettelen miksi näitä ei kerrota heti leikkauksen jälkeen? Vai oonko mä ollut niin pöllyissä, että on mennyt tämä virallinen tieto ohi, voihan se olla niinkin Very Happy
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Annniina Su Heinä 10, 2016 3:51 am

No niin, kas kun ei yksikään lääkäri ole kiinnittänyt mitään huomiota mun Miranaxiin cyclops
Kait sitäkin täytyy itse alka kysellä, hohhoijaa Evil or Very Mad

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja emmiliini Su Heinä 10, 2016 3:37 pm

Mä oon kans miettiny näitä lääke juttui.. ei kukaan ole minullekaan mitään sanonut näistä kielletyistä lääkkeistä! Surprised Pitää 3kk tarkastuksessa sitten kysellä näistä jotain varmistusta, onpa ärsyttävää! Onneks en ole käyttänytkään mitään muuta kun tuota grammasta panadolia jos on ollut tarvetta.
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Heinä 10, 2016 5:54 pm

Minä en oo näistä itse saanut lääkäriltä tietoa, olen saanut nuo siitä salatusta leikattujen ryhmästä. Jokatappauksessa tieto on peräisin Peijaksen sairaalasta. Jostain syystä näitä lääkeasioita ei käydä läpi lääkäreiden kanssa leikkauksen jälkeen.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Ma Heinä 11, 2016 12:58 am

On tää kieltämättä vähän hämärä juttu, kun olen vielä ymmärtänyt, että se on sitten aika vakavaa, jos vääränlaisia lääkkeitä ohituksen jälkeen syö. confused
Jos en olisi Lile ry: jäsen, en tietäisi koko lääkeasiasta mitään. Peijaksen ohjeistus tuo Lilenkin foorumin kirjoitus on.
No, torstaina anyways jätin hammaslääkärille kopion kiellettyjen lääkkeiden listasta, josta nyt en sitten ihan satavarma ole, onko noin.
Onneksi tarvitsen yleisesti ottan tosi tosi harvoin lääkkeitä, joten sen puoleen ei hätiä Smile
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja hellu Ma Heinä 11, 2016 3:39 am

Mulle sanottiin kyllä että Panadol kipuun ja välttää tulehduskipulääkkeitä. Mulle tehty sleeve. On olemassa lääkkeitä jotka on tarkoitettu hajoavan vasta ohutsuolessa ns. debot-tabletit. Kannattaa ehdottomasti ottaa asia esille lääkärin kanssa. Hienoa lukea sinunkin taivalta ja edistymistä. On tää foorumi vaan hyvä juttu.😊

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Heinä 11, 2016 6:23 pm

Joo, esim. buranan käyttö voi olla nimenomaan ohitetuille vaarallista. Ei toki kertaluontoisesti mutta jos kuurina joutuu käyttään. Syy siihen on se että meiltä on tuota anatomiaa muokkailtu sen verran että meiltä on irroitettu ventrikkeli, joka mm. säätelee sitä miten ruoka liikkuu mahalaukusta ohutsuoleen. Koska meillä ohitetuilla se ventrikkeli sijaitsee ihan eri paikassa, se ei säätele ruuan/lääkkeiden siirtymistä ohutsuoleen vaan kaikki menee sinne suoraa putkea. Nää kielletyt lääkkeet on kaikki sellaisia joiden on tarkoitus sulaa mahalaukussa, ei ohutsuolessa. Ohutsuoleen joutuessaan nää lääkkeet voivat pahimmassa tapauksessa puhkaista koko suolen ja kukaan meistä tuskin haluaa tietää miten sen jälkeen käy.

Depot-tabletti, eli esim. Panadol on lääke joka on suunniteltu sulamaan vasta ohutsuolessa, se on näinollen tarpeeksi turvallinen leikattujen käytettäväksi. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen To Heinä 14, 2016 12:52 pm

Se on kyllä hyvä fiilis nauttia, kiitos Miumau Smile

Kaksi kuukautta leikkauksesta ja kokonaispudotus -15 kg.
2 lomaviikkoa oli huonosti hoidettu, olisi voinut pudota paremminkin, kun olisi muistanut juoda ja syödä säännöllisemmin...
Note to myself, seuraavan lomajakson aikana toimi järkevämmin Smile

Ihan tyytyväinen olen kuitenkin, alaspäin mennään koko ajan - se on pääasia.
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Annniina Ma Heinä 18, 2016 3:56 pm

Huomaa, että säännöllisyys meinaa kadota mitä kauemmas mennään leikkauksesta! Mä oon palannut takaisin kännykkäherätyksiin, muuten karkaa hommat ihan lapasesta...
Hienosti sujuu sullakin, jatketaan samaan malliin I love you

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen To Elo 04, 2016 2:51 pm

Näin on sitten lämmin Kreikan matka Kerppisellä takana.
Ai että miten oli ihanaa, olisin niin voinut jäädä sinne lämpöön loppuiäksi sunny sunny sunny
No, vielä odotan seuraavaa kertaa entistä innokkampana, josko sitten olisi vielä pienemmässä koossa ja kaikki elo ja olo rannalla mukavampaa.
Ruokailut vaan jäi siellä huonoiksi, välipalana hedelmää, maitotuotteet ihan todella minimissä, vesikin jäi lähes päivittäin liian vähäiseksi. Ja sitten tuli juotua siideriä Embarassed , hämmästyin kuinka normaalilta se tuntui, ei mitään ongelmia kun vaan joi tarpeeksi hitaasti. Tuo ei tietysti ole mikään hyvä juoma, mutta kuumuudessa sitä vissiin arviointikyky aina välillä herpaantui, kun siideriin päätyi Smile
Olen kaikenkaikkiaan kuitenkin tosi tyytyväinen, että kaikkea pystyin hyvin syömään, eikä tullut ongelmia mistään ainesosista! Kanafile oli kova sana, grillattuna, tomaattien ja muiden kasvisten kanssa. Munakas oli toinen hyvä ruoka mitä uskalsin hyvin syödä ja se maistui Smile
Aamupalallakin oli munakasta, tomaattia, kreikkalaista jogurttia, meloonia ja persikkaa - näistä koostui meikiksen aamiainen.
Välillä vaan tuntui, että kerralla sinne masuun mahtui aika laillakin syömisiä, verraten kotimaan annoskokoihin. No syynä ehkä sitten nuo puutteelliset välipalat - nyt on palattava äkkiä takaisin normaaliin ruokarytmiin ja annoskokoihin...
Että näin on sitten eka matka pikkumasuisena tehty, uskallan lähteä toistekkin Very Happy
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Annniina Ti Elo 09, 2016 3:40 pm

Oiii, ihanaa lukea sun reissusta! Hedelmät ja vihannekset on niin eri planeetalta tuolla Välimeren maissa, nam! Razz Tervetuloa kotimaahan ja arkiseen todellisuuteen Wink

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Pe Elo 19, 2016 3:30 pm

Kerppisellä on pitänyt kiirettä tämä alkusyksy, eikä oikeastaan mitään erityistä mullistavaa ole kerrottavanakaan.
Ruokailut sujuu, paino tuntuu välillä vähän junnaavan, kaikin puolin sellaista normaalia menoa Smile
3 kk kokonaispudotus oli -16 kg, enemmänkin olisi voinut olla, mutta kesä ja kehnommat syömisrutiinit sotkivat pudotusta jonkin verran.
Nyt on rutiinit saatu taas tasattua paikoillee ja eteenpäin mennään hitaasti mutta varmasti Smile
Syksyllä pitäisi saada tuo liikuntapuoli aktivoitua, miten paljon te muut liikutte noin viikottain?
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Pe Elo 19, 2016 4:26 pm

Sanalla sanoen, huonosti Laughing
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Pe Elo 19, 2016 5:43 pm

Yhdyn tällä hetkellä täysin kommenttiisi, HyeeNa Laughing
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Annniina Pe Elo 19, 2016 6:14 pm

No melko huonosti, pyrin käymään kerran viikossa kuntosalilla ja kävelyllä. Mutta heti jos ystävä ei pääse ja joutuisin lähtemään yksin, niin jään herkästi mieluummin kotiin...

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Ti Syys 27, 2016 5:09 pm

Taas on kuukausi jo vierähtänyt, painoa putosi lopulta 1,5 kg vaikka tuntui ettei mitään tapahdu  Shocked  
Kokonaispudotus nyt -17,5 kg toukokuusta.
Vaaka heittelee edes takaisin ja välillä jo vähän turhauttaa. Kovin hitaasti edetään, mutta pääasia että alaspäin mennään bounce .
Muutoin kaikki sujuu hyvin, energiaa on huomattavasti aikaisempaa enemmän, kaikki ruoka maistuu mutta pienemmissä määrin.
Liikuntaa olen nyt alkanut lisätä ja toivon että se tuo lisäbuustia painon pudotukseen, ettei nyt vielä alkaisi jumittaa. Omaan tavoitteeseeni on kuitenkin vielä aikalaillakin matkaa.
3 kk jälkitarkastuksessa kävin 4 kk:n kohdalla, veriarvot oikein hyvät ja muutenkin kaikki oli mallillaan  Very Happy
Kohti syksyn puhureita ja talven tuiskuja mennään!
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Annniina Ti Syys 27, 2016 9:24 pm

Sähän tuut Kerppinen ihan mun kannoilla, hienoooo!! Very Happy
Millaista liikuntaa olet lisännyt? Mä oon aloittanut maltillisesti kävelyä ja kerran kävin jo zumbassakin piiiitkästä aikaa. Khyl se tästä *peukku*
Pakko lähteä huomenna 3+1 päiville katsomaan jos löytyisi vaatetta talveksi cyclops

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy - Sivu 5 Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 5 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa