Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kerppinen keventyy

+5
hellu
Kerppinen
HyeeNa!
Pyllerö
emmiliini
9 posters

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Pe Huhti 15, 2016 1:43 pm

Josko minäkin muutamalla sanalla esittäytyisin ja jonkinlaista päiväkirjan tapaista alkaisin pitämään, nyt kun aikataulut leikkaukseen asti ovat selvillä Smile
Foorumia olen käynyt lukemassa jo viimeisen vuoden, tuo odottelu ja epätietoisuus oli niin tuskaista, etten kuitenkaan saanut itse juuri mitään ulos raapusteltua.

Täällä 46 v nainen pirkanmaalta kirjoittelee, tämänhetkinen paino 105 kg ja pituus 166 cm.
Lapsesta asti olen ollut ylipainoinen ja lukuisia, niin mahdottoman monia painonpudotusprojekteja on tullut läpi käytyä, kuten niin monella muullakin täällä.
Olen jojoilija pahimmasta päästä -  oman painoni olen varmasti useampaan kertaan kaikkineen pudottanut, mutta tässsä ollaan - suurempana kuin koskaan.

Leikkausprojekti lähti liikkeelle likimain tasan vuosi sitten toukokuussa 2015, kun otin asian puheeksi työterveydessä.
Tässä kohtaa olin toivoton ja tajusin, että tässä painon hallinnassa en onnistu omin voimin. Olisi saatava apua jostain.  

Työterveyslääkärin kanssa käytiin tiiviitä keskusteluita ja siitä lähtivät rattaat pyörimään ja lähete Taysin sisätautipolille lähti matkaan.
Kesäsulku tuli eteen ja ravintoterapeutin ja sisätautilääkärin tapaaminen siirtyi syyskuulle.
Siellä käytiin tarkasti läpi syömistapani ja painohistoriani, sisätautilk haastatteli vielä lisää ja kuunteli keuhkot.
Tästä lähti lähete eteenpäin gastroenterologian poliklinikalle, jossa tapasin kirurgin tammikuussa. Tapaaminen oli melko lyhyt haastattelu, jossa kirurgi totesi minut sopivaksi leikkaukseen ja laittoi eteenpäin leikkausjonoon.
Tästä lähti hoitotakuu 6 kk laskettumaan ja sain lähetteet vatsan ultraan ja tähystykseen.
Tähystykseen sain peruutusajan nopeasti  ja se olikin hoidettu jo tammikkuun lopulla. Ultra oli helmikuun alussa.
Näistä ei mitään erityistä löytynyt ja nyt huhtikuussa sain tietää, että leikkaus tapahtuukin Taysin jonoista johtuen Hatanpäällä, jossa oli tilaa ja sainkin sitten ajan leikkaukseen jo toukokuun puolen väliin.
Mahtavaa, olin niin pelännyt että se siiryisi taas kesäsulusta johtuen syksyyn, mutta ei!

Vuosi on ollut melkoista taistelua, tuo jatkuva odottelu ja epävarmuus seuraavista vaiheista, meinasi viedä mennessään.
No, tässä ollaan  cheers

Tämä foorumi on ollut kyllä mahtava, hyvässä hengessä keskustelua ja se tiedon määrä mitä täältä olen saanut, on valtava!
Kiitos siitä kaikille kirjoittaneille Smile

Matka jatkuu, nyt ravintoterapeutin käynti käsillä - käydään läpi leikkausta edeltävän 4 vkon eneily ja alkupunnitus.
Siitä se sitten ensi viikolla alkaa, painon pudotus kohti leikkausta!

Tsemppiä kaikille matkaan ja kirjoitellaan!


Viimeinen muokkaaja, Kerppinen pvm Ma Toukokuu 09, 2016 1:28 pm, muokattu 1 kertaa
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Pyllerö Pe Huhti 15, 2016 1:56 pm

Tervetuloa!

Odottavan aika on pitkä, mulle terveyskeskuslääkäri laittoi lähetteen tyksiin helmikuussa 2015, eka käynti oli 2.4.2015 (sain peruutusajan yhden päivän varoitusajalla Very Happy) ja leikkaus oli 15.12.15. Tuntui, että kaikki tapahtui tosi nopeasti, mutta muutenkin aika on viimeiset 20 vuotta juossut sellaista vauhtia, ettei perässä meinaa pysyä..

Leikkauksesta on nyt siis 5kk, painoa on pudonnut 21 kg leikkauksen jälkeen. Syöminen on mulle tosi ongelmallista, mutta kaipa se tästä alkaa sujua... ehkä.

Edit. Just soitti gastron polilta sairaanhoitaja. Leikkauksesta on siis 4kk. Sain ohjeet, miten toimia, jos ruoka ei edelleenkään meinaa pysyä sisällä... Sen kanssa on meinaan ongelmia, useamman kerran viikossa ruoka/neste tulee ylös. Tai saan sappikohtauksen (kuten 2 viikkoa sitten). Sanoipa tuo vielä, että kun laihtuu, sappikivet lähtevät (saattavat lähteä) liikkeelle. Iik.


Viimeinen muokkaaja, Pyllerö pvm Pe Huhti 15, 2016 7:58 pm, muokattu 1 kertaa

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Pe Huhti 15, 2016 2:24 pm

Kiitos Pyllerö!

Hieno pudotus kertakaikkiaan, sitä odotellessa Smile
Tiesin jo alun alkaen että taysissa saattaa kestää jopa 1,5 v prosessin läpimeno, tuskaa tällaiselle hätähousulle.
Aina tottunut kanssa olemaan menossa ja monessa kiinni yhtä aikaa ja sitten pitikin yhtäkkiä vaan odotella, aina seuraavaa steppiä.
No nyt ollaan loppusuoralla Very Happy
Sinun tarina on yksi tyypillinen kannustin, kiitos siitä Smile
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Annniina Pe Huhti 15, 2016 4:46 pm

Tervetuloa Kerppinen! Milloin sulla alkaakaan ENE?

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Pe Huhti 15, 2016 8:06 pm

Kiitos Anniina!
Ensi viikolla alkaa eneily, tänään juuri kävin ravintoterapeutin luona punnituksessa ja samalla käytiin läpi eneily tarkemmin.
Olihan nuo kaikki eneilyn tiedot siinä sinisessä vihkosessakkin, mutta sen koko oppaan olin liki vuosi sitten saaneena jo unohtanut.
No, nyt in opas kädessä ja jo suunnittelen ens viikon menyytä😊
Viikonloppu sujuu vanhojen tapojen hautajaisten merkeissä, osittain jo keventelyyn totutellen😊
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Pe Huhti 15, 2016 8:14 pm

Pyllerö, näkyikö sulla ultrassa sappikiviä? Mulle ultralk sanoi jo siellä ultrassa, ettei kiviä ole. Voikohan ne kehittyä täsä matkan varrella? Kurja että syömiset takkuaa, toivotaan että helpottaa! Tsemppiä!
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Pyllerö Pe Huhti 15, 2016 9:49 pm

Kerppinen, ei mua ole edes ultrattu... Letkua kävin nielemässä, mutta ultraan en päässyt. Onkohan ne unohtaneet tehdä mulle sellaisen? Very Happy

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Pe Huhti 15, 2016 10:50 pm

Kannattaa kyllä kysyä, kun ite luulin että meillä kaikilla on ultra ennen leikkuria? Mutta voin olla väärässäkin 😊
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja emmiliini La Huhti 16, 2016 2:25 am

Tervetuloa Kerppinen! Kimpassa siis eneillään, jee Smile Tayssissako sulla on se leikkaus?
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen La Huhti 16, 2016 1:18 pm

Kiitos emmiliini!
Taysissa piti leikata, mutta siellä niin kovat ruuhkat, että alkavat siirtää osan leikattavista Hatanpäälle. Eli sinne tuli kutsu mullekin😊
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Annniina Su Huhti 17, 2016 1:17 pm

Tsemppiä Kerppinen eneilyyn!! Smile

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Ma Huhti 18, 2016 1:48 pm

Kiitos Anniina!
Otin päivän varaslähdön ja aloitin eneilyn jo eilen... Surprised
Hämmästyin, miten hyvin päivä loppujen lopuksi meni, sama jatkukoon läpi seuraavat 4 viikkoa!
Miten usein olette punninneet tuloksia eneilyn aikana? Perinteiseen tapaaan mä käyn joka aamu Smile parempi vois olla kyllä kerran viikkoon.
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Pyllerö Ma Huhti 18, 2016 3:05 pm

Tsemppiä ENEilyyn!
Mä punnitsin itseni eneilyn aikana aina aamuisin...
Ja edelleenkin. Siks kait tuntuukin, ettei paino mee mihinkään suuntaan. Sad

Pyllerö

Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Varsinais-Suomi
Registration date : 11.11.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Ma Huhti 18, 2016 3:26 pm

Kiitti Pyllerö!
Okei, eli samaan malliin sinäkin punnailet Smile
Tässä mallissa on vaarana just tuo tunne, ettei se paino mihinkään putoa, kun näin tiiviisti seuraa.
Mutta sitkeästi vaan, kyllä se sieltä joku aamu taas aurinkoisemmalta näyttää! Smile
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja emmiliini Ma Huhti 18, 2016 11:13 pm

Itellä on toi sama että joka aamu punnitus, usein myös illalla katton mitä se paino on Very Happy Pitäis lopettaa tää jatkuva kyttääminen mutta ei vaan pysty! Very Happy
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Annniina Ti Huhti 19, 2016 1:23 am

Mä oon pyrkinyt siihen että punnan vain kerran viikossa juurikin tuon stressin vuoksi.. käytännössä teen kyllä välipunnauksen, koska on vaan niin ihana katsella putoilevia lukuja cyclops

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Ti Huhti 19, 2016 12:55 pm

Joo olis parempi varmaan lopettaa joka aamuiset punnit, mutta kun ei onnistu ei Smile
Kaksi päivää takana ja pudotus -0,7 kg, nesteet lähteneet liikkeelle.

Eilen tuli postissa nippu kyselypapereita, kun osallistuin myös siihen Taysin tutkimukseen. Täyttelin ne saman tien, välillä kyllä piti kysyä kysymys useampaan kertaan, kun tuntui että ihme kompakysymyksiä oli osa Very Happy No ei ne ollut, aivot vaan oli vissiin narikassa jo illasta.

Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja emmiliini Ke Huhti 20, 2016 12:21 am

Höh, miksei multa oo kukaan kyselly mitään tutkimus juttui Sad mäki oisin voinu haluta osallistua! Very Happy
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Ke Huhti 20, 2016 1:40 am

Empäs tiedäkkään, olisko kiintiöt täynnä vai mikä lie😀 Olitko sä emmiliini muualta kuin Tampereelta? Voi olla sitten sekin syy, vaikka ei sen luulis este olevan, samassa junassa kun täs ollaan😀
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Annniina Ke Huhti 20, 2016 3:02 am

No voih, onkohan terpalta unohtunut sulle sitä tarjota... tai jos otanta just sun tyyppisessä tapauksessa on tosiaan ollut 'täynnä'. Höh.

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja emmiliini Ke Huhti 20, 2016 3:26 am

Juu, oon muualta. Kanta-Hämeen suunnasta. Täältä yleensä suunnataan tonne Lahteen leikattavaksi mutta mulla oli toiveena tuo Tampere. Niin ja siis mullahan on terpat, lääkärit, summuut tääl Hämeestä, mä käyn vaan Taysissa leikattavana. No mähän olin jo erilainen nuori siinäkin suhteessa ettei multa sitä filmiä otettu Very Happy Ja varmaankin erittäin tylsä tapaus noin niinkun muutenkin Wink
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Ke Huhti 20, 2016 12:51 pm

Very Happy No eikä mitään tylsyyksiä, mä luulen että se on tuosta ravintoterpasta kiinni, taysin terppa on mukana tuossa tutkimusryhmässä, ilmeisesti  Hämeen terppa sitten ei.

Joko muuten Anniina ja emmiliini tiedätte kumpi leikkaus teille tehdään?
Mulle ei ole vielä selvillä, selviää joko esikäynnillä tai sit vasta leikkurissa.
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja emmiliini Ke Huhti 20, 2016 10:54 pm

Mulla ainakin lähdetään siitä että ohitus tehtäisiin. Ei ole koskaan ennen leikattu mitään, mutta ilmeisestikin tämä sitten varmistuu vielä esikäynnillä tai viimeistään leikkauspöydällä Smile

Saattaahan tuo olla että Hämeessä ollaan tässäkin suhteessa hitaanpia ;D Mä oon tasan kaks kertaa jutellu tayssin terpan kanssa.. osastollakin kuulemma tulee käymään kerran. Lopun hoitaa hitaat Hämäläiset Very Happy
emmiliini
emmiliini

Viestien lukumäärä : 252
Paikkakunta : Häme
Registration date : 27.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Annniina La Huhti 23, 2016 3:39 am

Mullakin on sovittu ensisijaisesti GBP, mutta jos ei onnistu niin saa lennosta vaihtaa sleeveen. Ei haittaa, mulle käy kaikki.

Annniina

Viestien lukumäärä : 550
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 09.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Kerppinen Ma Huhti 25, 2016 8:16 pm

Ensimmäinen ene-viikko takana ja pudotus -3 kg.
Ihan oon tyytyväinen ja suht kivuttomasti se meni, kiukkupuuskiltakin on ainakin toistaiseksi vältytty cheers
Vielä 3 viikkoa edessä ennen leikkausta ja lisää kiloja pitää pudota, että ollaan saavutettu mitä piti.
Sitkeästi eteenpäin mennään Smile
Kerppinen
Kerppinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 03.12.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Kerppinen keventyy Empty Vs: Kerppinen keventyy

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa