Hellun höpinöitä ja mietteitä.
+14
trintilla
Kilottaja
emmiliini
Niobe
Henski
Annniina
Emmuu
Pyllerö
Miumau
Tyyne
hellu
Möhkö
Sunnuntai
pajunkissa
18 posters
Sivu 4 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Vs: Hellun höpinöitä ja mietteitä.
Ihan hirmusti tsemppiä ja intoa loppumetreille Hellu!
Annniina- Viestien lukumäärä : 550
Registration date : 09.02.2015
Kiitos Anniina ja muut tsempeistä. Kyllä se Anniina sinullekin aika kohta rapsahtaa postiluukusta leikkaukseen 😊
hellu- Viestien lukumäärä : 241
Registration date : 28.03.2015
Ensi viikolla aika keskusteluun Psykologin kanssa, mitähän siellä kysellään. No mennään käymään ja kuulostellaan. Tää on nyt sitten totta ihan oikeesti munkin kohdalla.😊
Kohta on yksi etappi saavutettu!! Muista olla ylpeä itsestäsi!
Miumau- Viestien lukumäärä : 174
Registration date : 23.01.2015
No niin Potilas Hellu lähestyy leikkausta, jeeees!! Mitäs psykologi tuumasi?
Juu Anniina Psykologilla käynti oli lihavuustutkimusta johon tän projektin alussa lupauduin. Paljon lippuja ja lomakkeita täyttelin ennen sinne menoa. Parin kk päästä leikkauksesta tulee uusi kutsu. Hyvä jos voi olla avuksi omine tuntemuksineen tässä elämänmittaisessa projektissa.Niin kauan olen painiskellut asia kanssa. No on tässä toivottavasti elämää edessäpäinkin. Huomenna sinne esikäynnille ja keskiviikkona aamusta leikkaus. Esikäynnillä voi omainen ts. puolisokin olla mukana kuulemassa kuinka kaikki tapahtuu. Onkohan kukaan käyttänyt tätä mahdollisuutta. Mun mies on kuullut jo koko vuoden näitä samoja jaarituksia asiasta mutta ei hangoitellut vastaankaan kun kysyin lähteekö kanssani huomenna. 💗 On mulla vaan niin kiltti puoliso. Ensi kuussa 40 v rinnalla kulkenut.
..
Viimeinen muokkaaja, Niobe pvm Ma Helmi 22, 2016 5:39 pm, muokattu 1 kertaa
Niobe- Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 07.09.2015
Hei Hellu, vieläkö muistat kuinka kaukaiselta se leikkaus tuntui joskus? Ja nyt se on melkein ovella! Niin se aika vierii eteenpäin. Mikä fiilis?
Miumau- Viestien lukumäärä : 174
Registration date : 23.01.2015
Kiitos tuesta. Nyt on esikäynnit suoritettuna vaikka mokasinkin pahasti kun en labrassa huomannut käydä eilen. No ymmärtäväisiä olivat ja kävin samalla reissulla. Ei ongelmia ja estettä leikkuuseen. Vähän pettynyt olen kun paino jäi pari kiloa eneilytavoitteesta. Ei sekään haitannut, ymmärsivät että kilpirauhasen vajaatoiminnassa ei paino niin vaan putoa vaan kroppa menee säästöliekille. Aineenvaihdunta hidastuu entisestään. Keskiviikkona eka potilas joten menen jo tiistaina potilashotelliin yöksi. Täältä maalta on mahdotonta olla aamu 7 sairaalassa. Hyvin leikkauksen kulku selvitettiin, koitetaan tehdä sleeve tahystyksellä mutta kerrottiin myös tilanteesta jos jotain traagista ennalta-arvaamatonta tulee niin avoleikkaus on sitten otettava huomioon. Tämä sopii kyllä. Naislääkäri on leikkaaja,kokenut kuulemma. Kiitos kaikille tsemppaajille ja tukijoille.
Hei Hellu. Luin mielenkiinnolla tarinasi leikkaukseen menon taistelusta. Mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta (leikattu 23 v sitten kokonaan pois) paino humpsnnut noiden vuosien aikana 75 ja 120 välillä. P. 160 M7nä olin maanantaina sleewe leikkauksessa ja 4 pvä paino -5 alas. Nyt opettelen uusia ruokia syömään tai vielä juomaan kaikki nesteinä. Toivotan sulle hyvää leikkausta ja voimia seuraavaan 4 päivään mutta se kannattaa hyvä olo tulee kyllä. T.Henski
Henski- Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 10.02.2016
Kiitos Henski ja muut. Ihan hurja pudotus. Kuinkahan mun kroppa suhtautuu siihen, toivon hyviä tuloksia myös. Sain niitä labratuloksia kännykkävastauksena ja veren hb arvo oli noussut hurjasti kun olen ruokaeneillyt ja rehuja syönyt. Paprikat, tomaatti ja kurkku on mun lemppareita. Hyvä niin ei heti tuu vajausta veriarvoihin leikkauksesta. Sen verran tää homma jo mietityttää ja näin viime yönä uniakin leikkauksesta. Ihan turhaan varmaan jännitän..kuulumisiin..Hellu
Tsemppiä Hellu, ei montaa päivää h-hetkeen.
Hyvin se menee.
Mullla oli leikkaus Lahdessa ti 9.2 , ja nyt 4 päivää -1,6 kg leikkaus painosta.
Olin kotona alle 30 tuntia leikkauksesta, onneksi antoivat kunnon särkylääkkeet
kahden tunnin kotimatkalle.
Ei ongelmia ruokien kanssa, vähän haavakipuja. Mutta kivut -50%/päivä, kohta kivut pois.
Hyvin se menee.
Mullla oli leikkaus Lahdessa ti 9.2 , ja nyt 4 päivää -1,6 kg leikkaus painosta.
Olin kotona alle 30 tuntia leikkauksesta, onneksi antoivat kunnon särkylääkkeet
kahden tunnin kotimatkalle.
Ei ongelmia ruokien kanssa, vähän haavakipuja. Mutta kivut -50%/päivä, kohta kivut pois.
petraisa- Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 27.01.2016
No Hellurei, odotuksen tuskailut on sulla kohta historiaa, kun pääset asiaan! Mitä kaikkea sitten tapahtuu, kun olet klo 7. sairaalassa? Mitä kaikkea joudut ottamaan huomioon nyt viimeisinä päivinä ennen leikkuria? Jatkatko eneä siihen saakka?
Anniinalle ja muillekin täällä käyville. Eneily jatkuu aina leikkaukseen asti. Valmisteluissa käyn suihkussa edellisenä iltana ja napa?pitää pestä hyvin.😊 Klo 24 jälkeen ei saa syödä eikä juoda. Illalla otetaan vatsansuojalääke, aamulla otan tyroksiinin normisti. Ihme ja kumma aamulla painokin oli melkein kilon tippunut. Kysyin leikkaustavasta kuinka kaikki tapahtuu niin pienestä reiästä, kiinnostunut kun olen hoitajana( ammattitauti 😉) niin kirurgi kertoi että samalla kun vatsaa kavennetaan laite niittaa vatsalaukun reunat yhteen. Jos tulee vuotoa niin niistä kohdista tikataan sulavilla tikeillä. Aikas kätevää😊. Unta taas näin yöllä, vaikka kuinka tsemppaa että hyvin se menee. Nyt loppuajan syön vain Nutridrinkkejä jotta vatsa olisi mahdollisimman tyhjä ennen leikkuuta. Löysin laktoosittomana hyvänmakuista suklaan sekä hedelmänmakuista juomaa. Ihanat ilmat tuli vihdoin, voi ulkoilla paljon ja saa happea ennen leikkausta. Ai niin vielä. Leikkausaamuna tukisukat jalkaan ennen ylösnousua. Ne sain sairaalasta viimeksi mukaani.
..
Viimeinen muokkaaja, Niobe pvm Ma Helmi 22, 2016 5:39 pm, muokattu 1 kertaa
Hei Niobe,ei annettu ohjetta klexanesta mutta tuttu piikki se mulle on. Niin ja mielummin itse sitten sen pistän vatsanahkaani kuin annan toisen pistää. Ei kirurgi sanonut mitään mittaamisesta, oli tutkinut aikaisempia vatsan alueen leikkauksia ja kehui että ei pitäisi kiinnikkeitäkään olla. Somacin otan edellisenä iltana ja aamulla annetaan Panadol 1g kipulääkkeeksi. Mulle ei voi antaa rauhoittavia kun on perimänä pitkä QT-aika. Mutta kun sen nukkumatti tietää niin ei tuu ongelmia. Tänään olen ulkoillut ja vähän lumitöitäkin tehnyt. Nyt on nälkä mutta teetä keittelen ja vielä yksi Nutridrinkki tänään sallittua. 😊
Moikka hellu! Käväsimpä pitkästä aikaa lukemassa sinunkin matkaasi! Oletpa jo jo pitkällä todellakin, hienoa ja ihanaa Itse odottelen kirjettä missä kerrottaisiin leikkuupäivä. Tsemppiä leikkaukseen! Oisipa se itselläkin pian edessä
emmiliini- Viestien lukumäärä : 252
Registration date : 27.02.2015
Moi Hellu. Oli mielenkiintoista lukea tarinasi. Olen täällä hengessä mukana ja tsemppiä keskiviikkoon. Olet kyllä urhea ja päässyt näin pitkälle kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.
Kilottaja- Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 06.02.2016
Voi Hellunen sentään, sulla huomenna suuri päivä... tsemppiä!!!
..
Viimeinen muokkaaja, Niobe pvm Ma Helmi 22, 2016 5:38 pm, muokattu 1 kertaa
Huonosti nukutun yön jälkeen ja paljon unia nähneenä kaikenmoista hassua 😂 alan valmistautumaan leikkaukseen. Monia mietteitä pyörii mielessä josko selviän siitä. Nukutuksen jälkijutut enempikin huolettaa. Kiitos kaikille kun ootte hengessä mukana. 😊
Kovasti tsemppiä!
Pyllerö- Viestien lukumäärä : 60
Registration date : 11.11.2015
Hengissä ja kohtalaisissa ruumiin voimissa. Ei pahemmin kipua, vasemmalla kyljessä painon tunne.Jos kaikki huomenna hyvin pääsen kotiin toipumaan. Ruokahalua ei ole mutta kahvia tekee mieli. Sain aamukahvia meneen n puoli desiä. Velliä söin desin hitaasti pikkulusikalla nautiskellen. Lääkäri kehui että maksa oli hyvinkin littoinen kokooni nähden. Ei rasvoittunut ja hyvin onnistui sleeve-leikkaus. Leikkausaamun paino 118. Kuulumisiin.
Muista sitten kotonakin jatkaa hitaasti syömistä.. (ja oma vinkkini sleevatuille: rintsikat nurkaan ainakin kuukaudeksi)
trintilla- Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012
Heips Hellu hyvää vointia ja syömisen uudelleen opettelua. Mulla huomenna punnitus viikko ja 4 pvä leikkauksesta. Hyvin olen voinut kun vaan muistais syödä niin vähä joten palasin aika äkkiä mittaus puolelle kun oli yksi päivä niin paha olo😢 söin liikaa😨 kyllä tässä on opettelua. Sekä annos koossa että muistaa syödä kun ei ole nälkä.
Henski- Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 10.02.2016
Sivu 4 / 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa