Annniinan haaveita
+17
hellu
outsa
Yasmiini
MariaKaarina
Mehumuki
pulleroinen
Kerppinen
emmiliini
Miumau
Emmuu
Niobe
ibid
Kimby
Tyyne
Bullariina
Eteen Ja Ylös
Lellukka
21 posters
Sivu 6 / 14 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14
Vs: Annniinan haaveita
Moi. En tiedä muista mutta ennen leikkausta täytyy käydä verikokeissa. Mä kävin kahdesti kun verivaraus vanhenee muutamassa päivässä. Ensin sairaanhoitaja juttelee leikkauksen ajankohdasta, saat tukisukat mukaan ja hoitosuunnitelma-riskitekijöitä käydään läpi. Sitten nukutuslääkärin juttusille jossa käydään aikaisempia leikkauksia ja tapoja läpi. Miten on mennyt, komplikaatiot ym. Sitten vielä kirurgin luokse jossa selostetaan itse leikkaus. Saa kysellä kaikenmoista askarruttavaa. Mulla ainakin näin. Oikein paljon onnea leikkaukseen. Hellu
hellu- Viestien lukumäärä : 241
Registration date : 28.03.2015
Hei, Annniina
Minulla sairaalan esikäynnillä.
- Jutustelua leikkaavan lääkärin kanssa. Käytiin läpi sairaus ja laihdutus historia. ENE- vaiheen
onnistuminen. Ja leikkaava lääkäri ihan selvästi arvioi vielä tässä vaiheessa motivaatiota, mutta
uskon jokaisella olevan motivaatiot kohdillaan. Sitten käytiin läpi leikkaus, mitä lääkäri on aikonut
suorittaa. Ja leikkauksen kesto, riskit ja muut käytiin läpi. Myös sairaalan tulo ja kotiutuminen
kerrottiin.
- Nukkumatin kanssa keskustelu. Käytiin läpi hengitys testit, ja muut labrat. Ja olisi mittaillut
kaulat ja muut paikat. Että mahtuuko leikkaus pöydälle, ja miten mittarit mahtuu jne.
Minulta ei mittaillut, kun katso että olen jo "pieni", että kaikki mahtuu. BMI 37.
Näin Lahdessa.
-Petri
Minulla sairaalan esikäynnillä.
- Jutustelua leikkaavan lääkärin kanssa. Käytiin läpi sairaus ja laihdutus historia. ENE- vaiheen
onnistuminen. Ja leikkaava lääkäri ihan selvästi arvioi vielä tässä vaiheessa motivaatiota, mutta
uskon jokaisella olevan motivaatiot kohdillaan. Sitten käytiin läpi leikkaus, mitä lääkäri on aikonut
suorittaa. Ja leikkauksen kesto, riskit ja muut käytiin läpi. Myös sairaalan tulo ja kotiutuminen
kerrottiin.
- Nukkumatin kanssa keskustelu. Käytiin läpi hengitys testit, ja muut labrat. Ja olisi mittaillut
kaulat ja muut paikat. Että mahtuuko leikkaus pöydälle, ja miten mittarit mahtuu jne.
Minulta ei mittaillut, kun katso että olen jo "pieni", että kaikki mahtuu. BMI 37.
Näin Lahdessa.
-Petri
petraisa- Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 27.01.2016
Kiitokset, noin suunnilleen meni mullakin. Eniten pelkäsin labrojen tuloksia eli että heti oisi sanottu jotta kuulkaas rouva ootte niin sökönä ettei teitä voi leikata, mutta niihin oltiin tyytyväisiä *puuuuh*
Mä menin ensin hoitajan luo, jonka kanssa käytiin läpi kaikenlaista käytännön asiaa. Sain tosiaan jo sukat mukaan ja esilääkitysnapit, jotka nielaistaan edellisenä iltana. Sitten menin nukkumatin puheille vielä.
Noh, nyt saakin sitten pelätä ettei sairastu johonkin öö-influenssaan
Mä menin ensin hoitajan luo, jonka kanssa käytiin läpi kaikenlaista käytännön asiaa. Sain tosiaan jo sukat mukaan ja esilääkitysnapit, jotka nielaistaan edellisenä iltana. Sitten menin nukkumatin puheille vielä.
Noh, nyt saakin sitten pelätä ettei sairastu johonkin öö-influenssaan
Viimeinen muokkaaja, Annniina pvm Su Huhti 17, 2016 1:29 pm, muokattu 1 kertaa
Annniina- Viestien lukumäärä : 550
Registration date : 09.02.2015
Kuulun yliopiston tutkimusryhmään ja huomenna on sitten pään tutkiminen eli 'kuuletko ääniä joita muut ei kuule' ja 'tuntuuko että joku ohjaisi sinua ulkopuolelta', 'haluaisitko tehdä itsemurhan heti kun se olisi vain mahdollista' jne. Huhhuh, oispa ihan kauheaa jos itselle tai läheisille tulisi mielensairauksia, ihan kaikkein pahinta
Aijoo, ihana uutinen että mut leikataan sinä päivänä ekana, jihhuu! Kahden viikon päästä
Aijoo, ihana uutinen että mut leikataan sinä päivänä ekana, jihhuu! Kahden viikon päästä
Hej, kannattaa mennä tutkimusryhmään jos sitä ehdotetaan! Oli tosi mukava käynti, vaikka niitä etukäteen täytettäviä lomakkeita oli varmaan miljoona, mutta saipahan jäsentää ajatuksiaan oikein urakalla. Lisäksi se juttelu ihmisen kanssa, joka todella tietää mistä on kyse ja osasi ohjata keskustelua. Jäi kyllä tosi hyvä mieli. Ihan kun oisi psykologilla käynyt. Aijoo, niinhän mä kävinkin. Hehheh
p.s. onko kukaan liittynyt Lileen? Onko siellä jotain aktiivista toimintaa?
p.s. onko kukaan liittynyt Lileen? Onko siellä jotain aktiivista toimintaa?
Moikka!
Mä olen lueskellut teidän tarinoita jo pitkän matkaa ja nyt rohkaistuin jotain kirjoittamaankin
Oon liittynyt Lileen projektini alkuvaiheessa, noin vuosi sitten.
Paljon siellä on asiasta tietoa, mutta keskustelu tuntuu hiipuneen tosi pieneen. Vanhoja viestejä kun katselee niin on ollut vilkastakin turinointia menneinä vuosina, mutta nyt tosiaan kovin hiljaista.
Tsemppiä loppurutistukseen - perässä tullaan!
Mä olen lueskellut teidän tarinoita jo pitkän matkaa ja nyt rohkaistuin jotain kirjoittamaankin
Oon liittynyt Lileen projektini alkuvaiheessa, noin vuosi sitten.
Paljon siellä on asiasta tietoa, mutta keskustelu tuntuu hiipuneen tosi pieneen. Vanhoja viestejä kun katselee niin on ollut vilkastakin turinointia menneinä vuosina, mutta nyt tosiaan kovin hiljaista.
Tsemppiä loppurutistukseen - perässä tullaan!
Kerppinen- Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 03.12.2015
Tervetuloa joukkoon pienentyvään Kerppinen!
emmiliini- Viestien lukumäärä : 252
Registration date : 27.02.2015
Kiitos Emmiliini!
Tää on kyllä ihan parasta kun teillä on täällä niin kiva kannustusporukka, kyllä tähän matkaan sitä todella tarvitaan!
Mulle tuli leikkausaika viikko sitten, se on toukokuun puolessa välissä, eli aika lähekkäin teidän kanssa mennään
Taysissa on hirvittävät ruuhkat (sinne virallisesti kuuluisin ja kaikki tutkimukset on tehty siellä) ja ovat siksi siirtäneet osan Hatanpäälle, jonne minäkin sitten menen.
Mutta kaikkineen yli vuosi tässä on mennyt ja nämä foorumit on tullut siinä ajassa koluttua moneen kertaan - ja niiin tarpeeseen on nämä kirjoittelut täällä toisinaan tulleet
Tää on kyllä ihan parasta kun teillä on täällä niin kiva kannustusporukka, kyllä tähän matkaan sitä todella tarvitaan!
Mulle tuli leikkausaika viikko sitten, se on toukokuun puolessa välissä, eli aika lähekkäin teidän kanssa mennään
Taysissa on hirvittävät ruuhkat (sinne virallisesti kuuluisin ja kaikki tutkimukset on tehty siellä) ja ovat siksi siirtäneet osan Hatanpäälle, jonne minäkin sitten menen.
Mutta kaikkineen yli vuosi tässä on mennyt ja nämä foorumit on tullut siinä ajassa koluttua moneen kertaan - ja niiin tarpeeseen on nämä kirjoittelut täällä toisinaan tulleet
Tervetuloa Kerppinen munkin puolestani =) Sama juttu on ollut tällä forumilla eli muutama vuosi sitten on ollut tosi paljon porukkaa ja kirjoittajia. Miksi ei enää, kummallista!
Mulla on 12 aamua leikkuriin,,,,,,,
Mulla on 12 aamua leikkuriin,,,,,,,
Ajatella vain 12! Kyllä se haipakkaa aika menee vaan! Mä en oo ihan vielä niin pitkällä, lasken vasta viikkoja
Olis kyllä hirmu kivaa jos täällä olis edelleen porukkaa kun meren mutaa mutta onhan se kiva näinkin pienellä porukalla vaihtaa mietteitä
Olis kyllä hirmu kivaa jos täällä olis edelleen porukkaa kun meren mutaa mutta onhan se kiva näinkin pienellä porukalla vaihtaa mietteitä
Niinpä te kivat kannustajat. Käyn kanssa lukemassa teidän taivalta ja koitan tsempata. Itse sain kovasti tukea ja varmuutta tähän projektiin. Niin paljon pähkäilin asiaa. Nyt olen tyytyväinen vaikka paino ei niin hyvin ole laskenutkaan kuin kuvittelin (1 kg viikossa) mutta hyvä kun suunta alaspäin. Tampereella on hyvä hoito sekä taitavat lääkärit. Tsemppiä teille.
hellu- Viestien lukumäärä : 241
Registration date : 28.03.2015
Kiitos Anniina ja tsemppiä loppumetreille, sulla on h-hetki jo lähellä!
Hellu olen samaa mieltä, täältä saa tukea ja varmuutta juuri niille hetkille kun alkaa itellä usko loppua.
Sinulla on jo leikkaus onnellisesti ohi.
Moni kirjoittaa että usein tulee painon kanssa taantumavaiheita ja sitten hetken päästä taas alkaa putoamaan. Alaspäin kuitenkin menee, se on pääasia;)
Perässä tullaan!
Hellu olen samaa mieltä, täältä saa tukea ja varmuutta juuri niille hetkille kun alkaa itellä usko loppua.
Sinulla on jo leikkaus onnellisesti ohi.
Moni kirjoittaa että usein tulee painon kanssa taantumavaiheita ja sitten hetken päästä taas alkaa putoamaan. Alaspäin kuitenkin menee, se on pääasia;)
Perässä tullaan!
Ohjeissa lukee ettei leikkausalueelta saa poista karvoja. Heh, mä luulin olevani ihan apina kun joudun höyläämään jalkojani, mutta joku on siis vielä apinampi
Kiitos puluset tsempeistä
Kiitos puluset tsempeistä
Laitan lähinnä itselleni muistiin pari hyväksi koettua 'reseptiä' että löydän ne täältä tulevaisuudessakin:
Tonnikalasalaatti:
50g Abban tonnikalaa vedessä
75g rasvatonta raejuustoa
tomaattia, jääsalaattia, punasipulia
1 rkl rypsiöljyä
Smoothie:
2 dl sokeritonta mehukeittoa
100g rasvatonta maitorahkaa
1/2 - 1 rkl rypsiöljyä
Tonnikalasalaatti:
50g Abban tonnikalaa vedessä
75g rasvatonta raejuustoa
tomaattia, jääsalaattia, punasipulia
1 rkl rypsiöljyä
Smoothie:
2 dl sokeritonta mehukeittoa
100g rasvatonta maitorahkaa
1/2 - 1 rkl rypsiöljyä
Suupielet kääntyy koko ajan hymyyn... Ensi talvena pitää varmaan ostaa reissuun pienemmät uikkarit
Ihana annniina "pitää varmaan.." no eiköhän sun pidä! Joko on jännitys katossa? Viikko vielä, iiiiiks!
Jihhuu, uikkeita on monet, mutta käytän aina vain niitä yksiä samoja ja siltä ne alkaa kohta näyttää.. Lentomatkakin varmaan menee vähemmän ahdistavasti kun penkki 'suurenee', jee!
Joo Emmi, seitsemän aamua,,,,, herättäkää mut nään varmaan unta
Joo Emmi, seitsemän aamua,,,,, herättäkää mut nään varmaan unta
Viimeinen viikko menee nopiaan. Sitten ootkin kohtapuoliin takas kotona opettelemassa uudenlaista ruokailua. ja toivottavasti kertoilemassa täällä miten sujuu
Miumau- Viestien lukumäärä : 174
Registration date : 23.01.2015
Kyllä se päivän lähestyminen varmasti uskomattomalta tuntuu, kaiken odottelun jälkeen.
Ihan kohta se on käsillä
Ihan kohta se on käsillä
Maltan tuskin odottaa sun leikkuuta ja kotiutumista ja kertomuksia kuinka on sujunut Sähän oot sitten jo ihan vanha tekijä kun mä oon leikkuussa! On tää vaan uskomaton fiilis että tässä ollaan, sinä jo hyvinkin pian siellä mistä vielä vuosi sitten haaveilimme. Ja onni on tämmönen palsta!
Kiitos tsempeistä puluset ja Emmi on taas niin oikeassa: tämä palsta on henkireikä! Ei näistä koko ajan viitsi kotonakaan pälpättää... Kiitos teille kaikille
NELJÄ aamua
NELJÄ aamua
Viimeinen muokkaaja, Annniina pvm La Huhti 23, 2016 3:31 am, muokattu 1 kertaa
Anniina, viimeinen viikonloppu normimahalla.
Onneksi on ENE menossa.. helpottaa viimeisen viikonlopun seikkailua.
-petri
Onneksi on ENE menossa.. helpottaa viimeisen viikonlopun seikkailua.
-petri
petraisa- Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 27.01.2016
Sitäpä juuri! Tuntuu että mieheltä tulee sauhua jo korvistakin Täältä saa aina tukea jos on tiukka paikka ja rohkaisua ja ja ja.. ! Aaaapuuva, kohta sulla on pienen pieni maha
Ihanaa annniina, pian pääset aloittamaan oman seikkailun ja uuden elämän pikkumasun kanssa!!
Lellukka- Viestien lukumäärä : 226
Registration date : 19.12.2014
Anniiiinaaaaa aaaapuaaaaa kohta se on! Tsemppii! Oot mielessä!
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Sivu 6 / 14 • 1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa