Minun matkani
+17
Laihduttava
alati roculis
mammamuumi
wilhelm
justinat
Tikrustiina75
tigertytto
Tepa43
haaho
tonnikeijukainen
sinny
Terhikki
sinizii
Norsu
sannikki
Admin
TiinaR
21 posters
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Vs: Minun matkani
Leikattu kaverini laihtui 30kg ja lihoi ne myös takaisin. Eri leikkaustapojen välisistä asioista en tiedä mitään, joten paha mennä sanomaan. Mutta syömisen kontrolloimisella se laihtuminen kai kuitenkin tapahtuu?
Jokainen tekee oman ratkaisunsa ja toimii sen mukaan. En siis missään nimessä kritisoi niitä jotka leikkaukseen menee ja sen avulla onnistuu.
Jokainen tekee oman ratkaisunsa ja toimii sen mukaan. En siis missään nimessä kritisoi niitä jotka leikkaukseen menee ja sen avulla onnistuu.
Tottakai voi lihoa takaisi. Kirurgi kertoi mulle jonku prosenttiluvunkin siitä kuinka moni lihoo takas alkutekijöihinsä, mutta en nyt muista sitä. Joten ei se leikkaus tosiaan mitään autuutta tuo, kyllä sen jälkeenkin pitää syödä terveellisesti ja kevyesti tai lihoo. Varmaan sleeven kohdalla se on vielä helpompi "toteuttaa", mutta ei varmasti vaikeaa myöskään gbp:n kanssa... Vaikka on vasta puol vuotta leikkauksesta ni kyllä jo tossa joulun aikaan huomasi, että jos ei syö oikein niin ei paino tosiaan putoa, eikä siitä ole pitkä matka siihen että se nousee. Mun kohdalla leikkaus auttoi hillitsemään syömistä ja uskomatonta ruoan himoa ja loputonta nälkää. Nyt ku on rajoitettu määrä et mitä voi syödä, ni on jotenki helpompi syödä terveellisesti, koska tietää että siitä tulee hyvä olo ja nälkä lähtee. Tokihan se epäterveellinen ruoka on edelleen sairaan hyvää, mut siitä tulee usein vähän huono olo ja sit toisaalta on jotenki helpompi olla syömättä sitä. Yksi syy lienee se, että ei ole enää sellasta dinosauruksen nälkää.
Joten Tiina, olet ihan oikeassa ja jos päätät olla menemättä leikkaukseen ja laihduttaa "luomuna" niin se on tietenkin hyvä sulle.
Joten Tiina, olet ihan oikeassa ja jos päätät olla menemättä leikkaukseen ja laihduttaa "luomuna" niin se on tietenkin hyvä sulle.
sinizii- Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009
Tiina olet nuorempi vielä kuin itse olen ja lääkärit ovat sanoneet että raskautumiseen suositeltava aika olisi kaks vuotta. Kaikkihan riippuu siitä kumpi leikkaus tehdään ja miten niistä parantuu. Omalla kohdallani vähän vajaa 5 kuukautta leikkauksesta . Ja raskaus ei olisi edes mahdollinen. Naisten vaivat on joka estää. Kuukautiset kestää jopa 10 viikkoa ja ovat korkeintaan viikon poissa ja sama rumpa alkaa alusta. On ihan normaalia että kroppa menee totaalisesti sekaisin. Painon totaalinen pudotus on -34 kg. Joten suosittelen leikkausta. Mutta jokainen päättää itse mitä tekee. Ja kyllä niitä lapsia kerkiää tekemään. Itselläni ei ole vielä yhtään. Kirurgi lohdutti , että raskautuminen tapahtuu normaali painoisena helpommin. JA kuulemma lapsista tulee myös normaali painoisia leikatuilla.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Kuten jo aiemmin totesinkin niin en missään nimessä rupea niin kauaa odottelemaan. Jos ei ole kärsinyt vaikeuksista saada lapsia, niin ei ehkäpä ymmärrä sitä tuskaa mikä siitä tulee. Olen varmasti monen kanssa ihan eri aaltopituudella.
Mielipiteitä on monia, mutta nyt perheen ja ystävien kanssa pitkät keskustelut käyneenä päätin että mä jatkan tätä laihdutusta ihan luomuna jos mitään radikaalia ei tapahdu. Mä olen tosiaan saanut jo yli 20kg pois ja paino tippuu reilun kilon viikkovauhtia. Ei toki koko ajan, mutta alaspäin on suunta kuitenkin koko ajan. Tällä vauhdilla olen tavoitepainossani syksyllä ja voin kuitenkin koko ajan yrittää tulla raskaaksi. Kun taas leikkauksen jälkeen joutuisin odottamaan kauan että edes pystyisin yrittämään, toki ehkä normipaino tulisi nopeammin mutta silti.
Kun mä olen nyt huomannut sen, että pystyn tähän itse. Ei se ole mikään laihdutuskuuri vaan elämäntapamuutos. Olen siihen puoli vuotta kohta pystynyt enkä aio siitä enää irti päästää. Ei siihen entiseen ole palaamista.
Mielipiteitä on monia, mutta nyt perheen ja ystävien kanssa pitkät keskustelut käyneenä päätin että mä jatkan tätä laihdutusta ihan luomuna jos mitään radikaalia ei tapahdu. Mä olen tosiaan saanut jo yli 20kg pois ja paino tippuu reilun kilon viikkovauhtia. Ei toki koko ajan, mutta alaspäin on suunta kuitenkin koko ajan. Tällä vauhdilla olen tavoitepainossani syksyllä ja voin kuitenkin koko ajan yrittää tulla raskaaksi. Kun taas leikkauksen jälkeen joutuisin odottamaan kauan että edes pystyisin yrittämään, toki ehkä normipaino tulisi nopeammin mutta silti.
Kun mä olen nyt huomannut sen, että pystyn tähän itse. Ei se ole mikään laihdutuskuuri vaan elämäntapamuutos. Olen siihen puoli vuotta kohta pystynyt enkä aio siitä enää irti päästää. Ei siihen entiseen ole palaamista.
HienoaTiina! En minäkään antaisi itseäni silpoa, ellei olisi ihan pakko. Jossain vaiheessa se mitta tulee vaan täyteen kun on kaikki keinot yrittäny ja joka vuosi vaan painaa enemmän. Onnea lapsiasiaan!
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Moi
Ihan hyvä ajatus yrittää itse saada omin konstin kiloja pois ja samalla yrittää raskautta. Leikkaukseenhan voi mennä myöhemminkin, jos tarvetta ilmenee.
Toivotaan, että tärppää ! Kilpirauhasen toimintahäiriöt vaikuttaa myös raskautumiseen.
Ihan hyvä ajatus yrittää itse saada omin konstin kiloja pois ja samalla yrittää raskautta. Leikkaukseenhan voi mennä myöhemminkin, jos tarvetta ilmenee.
Toivotaan, että tärppää ! Kilpirauhasen toimintahäiriöt vaikuttaa myös raskautumiseen.
justinat- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 15.10.2009
Nyt tämä rouva tulee nöyränä takaas tänne ja ilmoittaa että menee sittenkin leikkaukseen. Käänsin siis erinäisten tapahtumien jälkeen kelkkani melko täysin.
Nyt odotellaan siis leikkausta joka on 7.4. ENEily alkaa noin kolmen viikon päästä.
Nyt odotellaan siis leikkausta joka on 7.4. ENEily alkaa noin kolmen viikon päästä.
Hyvä päätös Tiina
Mulla vielä jännityksenä pääsenkö edes leikkaukseen...tiistaina tähystys kaikki muut toimenpiteet takana.
Mulla vielä jännityksenä pääsenkö edes leikkaukseen...tiistaina tähystys kaikki muut toimenpiteet takana.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Heissan kaikille!!
Leikkaukseen menossa ehkä 2010 syksy? Mut hieman arveluttaa?! Olen käynyt ravitsemussuunnittelijalla,labroissa ja sisätautilääkärillä. Odottelen kutsua tähystykseen... Yritän ruveta keventämään,makeiset ovat heikkouteni. Rasvasta ruokaa en juurikaan tee,hampurilaisella ja pizzalla käyn joskus. Nyt kun vain sais ittestään taas irti,ja aloittais vähitellen pussikuurin. Olen leikkaukseen menos n.90% sti. Muutoshan on lopun elämän valinta?
Leikkaukseen menossa ehkä 2010 syksy? Mut hieman arveluttaa?! Olen käynyt ravitsemussuunnittelijalla,labroissa ja sisätautilääkärillä. Odottelen kutsua tähystykseen... Yritän ruveta keventämään,makeiset ovat heikkouteni. Rasvasta ruokaa en juurikaan tee,hampurilaisella ja pizzalla käyn joskus. Nyt kun vain sais ittestään taas irti,ja aloittais vähitellen pussikuurin. Olen leikkaukseen menos n.90% sti. Muutoshan on lopun elämän valinta?
wilhelm- Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 18.02.2010
Odottavan aika tuntuu nyt jotenkin erityisen pitkältä No, eihän tässä enää ole kuin kuutisen viikkoa. Tämän prosessin alusta on nyt yli vuosi, joten pääosa odotusajasta jo mennyt onneksi Kolme viikon päästä on labrat, tulotarkastus ja ultra. ENE alkaa reilun kahden viikon päästä.
Tsemppiiiiiiiiiii näihin viimeisiin viikkoihin...................ne menee äkkiiiiiiiiiiiiii!
Ja tietysti tsemppiiiiiiiii muillekkin!
Ja tietysti tsemppiiiiiiiii muillekkin!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Aloitinpa oman blogin http://haaveilijanmatka.blogspot.com/
Matkasta leikkaukseen ja leikkauksen jälkeen. Vielä siellä ei paljoa tavaraa ole mutta päivittyy sitten sitä mukaa mitä lähemmäs leikkausta päästään ja enemmän varmaankin leikkauksen jälkeen.
Matkasta leikkaukseen ja leikkauksen jälkeen. Vielä siellä ei paljoa tavaraa ole mutta päivittyy sitten sitä mukaa mitä lähemmäs leikkausta päästään ja enemmän varmaankin leikkauksen jälkeen.
No nyt on ENE alkanut, aloitin hieman etuajassa ja osittaisella enellä, tänään on eka päivä ihan täys eneilyä. Otin varaslähdön eneilyyn, oikeasti sen tulisi alkaa 10.3. Saapa nähdä miten paino tippuu reilun neljän viikon eneilyn aikana
Et tule katumaan tuota varaslähtöö...on sit leikkauksen jälkeen vähempi hommaa!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
mä aloitin puol vuotta ennen................nyt tuntuu että hups näinkö äkkii se putos.....jeeeeeeeee tänään paino oli 77kg aprillipäivänä -09 115kg!
En ikimaailmassa olis uskonu vuos sitten missä tilassa oon NYT!
TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
mä aloitin puol vuotta ennen................nyt tuntuu että hups näinkö äkkii se putos.....jeeeeeeeee tänään paino oli 77kg aprillipäivänä -09 115kg!
En ikimaailmassa olis uskonu vuos sitten missä tilassa oon NYT!
TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Toivon mukaan on Olen huomannut että tää eneily ei ainakaan näinä ekoina päivinä oo hirveesti edistäny mun hyväntuulisuutta En mä nyt huonolla tuulella oo koko aikaa, mutta en niin leppose kun normaalisti. Saa nähdä paheneeko se vielä seuraavien viikkojen aikana vai helpottaako
HYvää huomenta!
positiivinen mieli auttaa..........niin helpottaa MUISTAKAA SE VESI...mieluummin huoneenlämpönen....
positiivinen mieli auttaa..........niin helpottaa MUISTAKAA SE VESI...mieluummin huoneenlämpönen....
Mää en kyllä saa huoneenlämpöstä vettä alas kovin helposti, mitä kylmempää sen parempaa. Otan aina nutripussin kanssa samaan aikaan sellasen ison vesilasin
Mäkin join alkuun kylmää.............sitten luin jostain, että sisäelimet tykkää huoneenlämpöisestä......toimivat paremmin.....eivät lamaannu.
Ja aineenvaihduta pelaa paremmin ja ei oo niin vilukaan.
............ja kyl siihenkin tottuu kun urheesti koittaa......
Ja aineenvaihduta pelaa paremmin ja ei oo niin vilukaan.
............ja kyl siihenkin tottuu kun urheesti koittaa......
En mä viitti sitä huoneenlämpöstä vettä tähän sotkea, vaikeutuu vaan vedenjuonti. Ellei sitten lekuri ensviikolla neuvo toisin.
On muuten tää päivä ollut paljon helmpompi koska olen syönyt kasviksia niinkuin tuossa mun ohjeessa sanotaan.
On muuten tää päivä ollut paljon helmpompi koska olen syönyt kasviksia niinkuin tuossa mun ohjeessa sanotaan.
Ei muuten, mutta sisäelimet ei toimi kunnolla jos juo kylmää vettä ja niiden toimiminen on tärkee juttu tässä laihtumisessa ja muutenkin.
kyllä siihen tottuu...........
T: entinen kylmän veden juoja!
ja oon huomannut eron nyt kun juon yön yli kanussa seisoneen veden tai kylmän veden ............enemmän saa käydä vessassa eikä satu mahaan kun juo enempi vettä kerrallaan
TSEMPPIIIIIII kannattaa yrittääääää
kyllä siihen tottuu...........
T: entinen kylmän veden juoja!
ja oon huomannut eron nyt kun juon yön yli kanussa seisoneen veden tai kylmän veden ............enemmän saa käydä vessassa eikä satu mahaan kun juo enempi vettä kerrallaan
TSEMPPIIIIIII kannattaa yrittääääää
Kyllä mä sua Tepa uskon, mutta tämä on ihan tarpeeksi ilman sitä lämpöstä vettäkin joten edelleen skippaan sen ellei lääkäri käske tekemään toisin. Ei oo kyse siitä etten arvostaisi neuvoja, arvostan tietysti mutta mulla jää vedet juomatta jos mun pitää huoneenlämpöstä ruveta juomaan.
Mäkään en ole koskaan pystynyt juomaan huoneen lämpöstä vettä. Jos yritän niin tulee paha olo ja jopa oksennus.
mammamuumi- Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 59
Registration date : 16.09.2009
Mammamuumi, mulla ihan sama.
Muutama päivä olis tulotarkastukseen, eikä nyt leikkaukseenkaan enää kun reilut kolme viikkoa.
Muutama päivä olis tulotarkastukseen, eikä nyt leikkaukseenkaan enää kun reilut kolme viikkoa.
Aurinkoista viikonloppua kaikille..................TiinaR:illa alkaa olla
levottomat ajat.........Tsemppiiiiiiiiiiii
levottomat ajat.........Tsemppiiiiiiiiiiii
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa