Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

PyöreäMuoto esiintyy =)

+16
matamiina
Lyltsy
Simppa83
pilvipouta
Huugibuugi
stina66
pyöreä ilona :)
Maria-76
Virpsu
Elämä edessä
trintilla
etana
kilokato
AnnukkaK
maija411
PyöreäMuoto
20 posters

Sivu 3 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

PyöreäMuoto esiintyy =)  - Sivu 3 Empty Vs: PyöreäMuoto esiintyy =)

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Su Joulu 02, 2012 1:21 am

Niin ollaan toipilaana yhtäaikaa Very Happy
Mulle ei puhuttu lainkaan multitabsin syömisestä...

Tänään on maistunut ruoka jonkinverran kyllä paremmin,kyllä kotiruoka on parasta ruokaa,tein tänään perheelle broilerkeittoa,jossa lihan lisänä perunaa ja kuorittiin sinne reippaasti porkkanaakin ja mausteet sekaan....ite otin ekaks lientä:nam,päivällisellä otin jo pienen perunanpalan ja porkkanaa liemen sekaan ja päästelin pamiksilla sekasi,kokeilin ihan että menee varmana pillistä läpi,kyllä teki suolanen terää.

Tänään mulla on ollut ummetusongelmaa,asiaa ois,mut jouduin tuseeraan...täytyy koettaa liottaa luumua ja juoda sitä lientä....

Teipit sain tänään nyppiä pois,ja kävin suihkussa,viikon päästä pääseekin jo saunaan.

näyttää valoisalta lol!
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 15.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ma Joulu 03, 2012 12:05 am

Kiitos PyöreäMuoto tarkasta leikkauspäivästäsi!

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:52 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Viesti kirjoittaja Simppa83 Ma Joulu 03, 2012 11:55 am

itselle lääkäri määräsi calki cheviä ja multitabseja koko loppu elämän ajan ^^
Simppa83
Simppa83

Viestien lukumäärä : 64
Ikä : 41
Registration date : 20.03.2012

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ma Joulu 03, 2012 4:01 pm

Hei pilvipouta Very Happy eipä ole enää kauaa sinullakaan leikkuriin,kuukaudet menee niin pian,että huis vain Smile
Simppa83 --> mulle soittivat terveystalolta eilen,kyseli hoitaja kuulumisia...samalla kysäsin,että eikö niitä multitabseja siis tarvi syödä,hoitaja sanoi ettei tarvi jollei lääkärin kans oo ollu puhetta.MUTTA,sitten siitä tunnin päästä sama hoitsu soitti uusiksi,kertoi asian jääneen vaivaamaan häntä ja oli selvittänyt...eli kyllä vaan multitabsit kuuluu minunkin elämään Smile tunnollinen hoitsu oli kyllä!!!

Eilen kävin pienen pienellä kävelyllä ulkona,pakkasta oli -15.Tänään meillä mennään -20pakkasilla.Hartiakaasupistoksia mulla on edelleen,ilma kurluttaa suolissa.Kahvia en ole saattanu enää juoda,nyyh. Lepopulssi nousee välillä yhtäkkiä 60:stä 80:neen se on hassu tunne kun rupee korvissa tykyttämään...ei ole kuulema vaarallista.
Verenpaineet mulla nousi osastoaikana niin että alapaine oli 100,mut ne johtu kyllä kivusta ja lääkkeistä...

Nyt toivon hartaasti,ettei koululainen toisi tällä viikolla oksennustautia tullessaan kotiin,sitä kun riehuu nyt meilläpäin....ei hirveesti tekis mieli ruveta yökkäämään uudella mahalla...vasen mahanpuoli mul on kipeä,siinä onkin paljon mustelmia,ovat tehneet siellä isompaa touhua tieten =)

Mukavaa viikkoa kaikille santa
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ma Joulu 03, 2012 4:20 pm

Hienoa, että PM sulla menee hyvin. :bounce:

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:52 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ma Joulu 03, 2012 9:54 pm

Heissan pilvipouta Very Happy
Joo kyllä mulla vajaa parisataa kilsaa tulee Ouluun.Minä kävin kaksi kertaa Oulussa ennen leikkuria,ensin sisätautilääkärillä--> joka otti kantaa leikkaustyylistä mun sairauksien vuoksi. Sitten seuraavalla käynnillä oli kirurgin-anestesialääkärin-ja ravitsemusterapeutin vastaanotot.Terveystalo järjesti samalle päivää mahollisimman monta käyntiä,ja itekki sitä kyllä toivoin.
Labrat kävin omassa tk:ssa otattamassa,ja he laittaa sitte mulle laskun siitä,tulokset meni suoraan Ouluun kun niin sovittiin.
Seuraavaksi mulle soittaa loppuviikolla hoitaja ja 2-3vk:n kuluttua leikkauksesta soittaa ravitsemusterapeutti.
Ouluun menen kontrolliin tammikuun lopulla,jolloin mulla on sekä kirurgin että ravitsemusterapeutin vastaanotot.
Muistaakseni ravitsemusihminen soittelee vielä pitkin vuotta muutaman kerran ja titty niitä verikokeitakin tulee otettua säännöllisesti.
Toivottavasti osasin aukaista asiaa tarpeeksi pilvipouta =)
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ma Joulu 03, 2012 11:55 pm

Voi, kiitos paljon selonteostasi! :P

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:53 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ma Joulu 10, 2012 6:16 pm

Huh,kuusi tuntia!!!kyllä kuulostaa rankalta pilvipouta!

Noniin,paino on pudonnut...nyt 103.6kg,eli hyvä juttu cheers
Syömiset on olleet mulla melko taistelua kyllä,1.5litraa nestemäistä per vrk on kova juttu saavuttaa.....mutta,kun mulle tuli tuossa viime viikolla kuivumisen merkkejä (punakka urea),niin pakolla olen panostanut enempi veden juontiin,vesi on se joka maistuu,mut tietty suolastakin on pakko saada...muuten ei pysy kartalla. Tänä aamuna sitten oli jo tuloksena lähes normaali tuotos....epäilin jo välillä jos vaikka mitä,ja oishan siinä kyllä aineksia ollukki epäillä,mutta onneksi meni näin.

Kävelyllä olen käynyt joka päivä,sellaisen rauhallisen lenkin ja juuri niin mitä oma kroppa sanoo kulloinkin.

Joululahjaostoksilla kävin aamulla,täytyy sanoa että rankkaa oli =) johtuu ravitsemustilasta queen

Ravitsemusterapeutti soittaa mulle torstaina,olenkin pitäny tarkkaa päiväkirjaa syömisistäni.
Makean maistaminen on mulla kyllä edelleen herkässä,eli tekee pahaa---> onneks.noi profeel juomatkin mitä varulta olen ostanu,ne maistuu ällön makeelta.
Samoin,kun tein eilen perheelle kastiketta,maistoin suolan....huomasin,että se rasvapohjainen tekee myös etovaa oloa.

Itsesulavista ompeleista on sulanut vasta yhdestä vekistä langat pois,eli loppuviikolla täytyy käydä poistattaan jälelle jääneet,ettei tuu ongelmaa.

Viikon päästä saan ruveta opetteleen soseruokien syöntiä,luulempa että olotila kohenee sen seurauksena.
Verenpaineet on nyt normaalit.
Matalaa verensokeria on välillä,yölläkin täytyy sit ottaa jotain jos niihin tuntemuksiin herää.

Tsemppiä Meille kaikille tasapuolisesti ja joulun odotusta santa
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja Maria-76 Ke Joulu 12, 2012 1:06 am

No onpas hurjia eroja rt:en ohjeissa ruokavaliosta sleeven jälkeen Shocked Mulle sanottiin, että viikon ajan sosemaista ja sen jälkeen saakin jo siirtyä hitaasti kiinteään, ns. normaalirakenteiseen ruokaan. Oon syönyt varovasti, huolellisesti pitkään pureskellen leipää ja jo ruokaakin viime viikon loppupuolesta asti, eikä oo mitään ongelmia ollut. En yhtään ihmettele, että sulla on ihan veto poissa, kun pelkkiä nestemäisiä oot nauttinut.
Tietysti niitä ohjeita pitää noudattaa, mitä ammattilaisilta on saanut Smile Mun kanssa oli rt:n opastuksessa samaan aikaan yksi ohitettu, ja hänelle rt sanoi että sosemaista pitää syödä yksi kk leikkurin jälkeen.

Tsemppiä sulle P-M, tosi hienoa, että sulla on paino hyvin jo laskenut Smile
Maria-76
Maria-76

Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 47
Registration date : 07.02.2012

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ke Joulu 19, 2012 1:30 pm

MOIKKA santa

Kiitos tsempeistä maria-76...tsemppiä myös sinulle!!!!

Kolme viikkoa leikkauksesta ja puntari näyttää 99.7kg cheers eli yhteispudotus nyt 16.3kg ....olen kyllä tyytyväinen. Muistelin tossa,että joskus 80-luvun alussa kun pudotin painoa jonku kolkytkiloa niin paino oli 96kg....toiveeni oisi päästä tonne 90kg:n painoon edes.

Tänään saan alkaa sosemaiselle ruualle,ruokamäärät on edelleen pienet,1dl menee kerralla sopuisasti,juomisia menee 1.5dl kerrallaan.Mulla on jännä "vaiva" jos syönti tai juomisnopeus on liika kiireinen,alkaa olkapäiden etuosaan voimakkaat pistokset...kuin kaasukivussakin oli silloin aiemmin.Ton pistoksen aikana ei voi kunnolla syvään sisäänpäin hengittääkkään,niin kipeää se on.....se on meikäläisen varotusmerkki What a Face

Verenpaineet on alhaiset,yläpaine ok mutta alapaine 60-66 väliä ja se edelleen antaa muistaa itsestään,noh,jospa se kroppa jollonki tottus tähän uuteen muotoon.

santa Joulun iloa ja valoa kaikille santa
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ke Joulu 19, 2012 2:57 pm

Moi! :santa:
Hienoa kuulla PM, että kaikki on sujunut noin hyvin! Hienosti on paino lähtenyt alenemaan. Tuolla vauhdilla olet kesällä jo normaalipainossa.
Hyvää Joulua ja tsemppiä jouluruokailuun :santa:

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:53 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viesti kirjoittaja Maria-76 To Joulu 20, 2012 10:31 pm

Kiitos P-M, toivottavasti voimasi palaavat, kun saat syötyä paremmin Smile Oikein ihanaa joulua sulle, ja kaikille muillekin! santa
Maria-76
Maria-76

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Su Tammi 06, 2013 11:08 pm

Moikka ja hyvää uutta vuotta 2013 Very Happy

Kiitos pilvipouta ja Maria-76 tsempeistä!!

Mennyt joulu oli kyllä erikoinen meikäläisen historiassa...mietin siinä jouluruokapöydässä,että ennen minäkin söin kevyesti kaksi-kolme lautasellista...nyt meni vain noin desin verran,laatikoita affraid

Syöminen on mulle edelleen hankalaa,peruna-liha-juusto-leipä tuotteet tuottaa eniten hankaluuksia...lihakeittoakin kun syön puoli desiä,iskee kova pistoskipu olkapäihin ja hengitys on apuhengityslihaksilla tehtävä...ei pysty normisti henkäisemään,ja samalla on pakko lähteä kävelemään jotta saa olonsa palautettua.Omituista,mutta toisaalta se tieten on mulle hälytyskellona syömisten suhteen....vaikka määrät on todella pienet.

Liikuntaa harrastan päivittäin,eilen jo harjoittelin hölkkäämistä bounce
Sukset oottaa varastossa,millonka sitten ladut vetävät tuohon meidänkin nurkille...kieli pitkällä sitäkin oottelen.

Paino tippuu tasaseen tahtiin,olen tyytyväinen.Vaatteet roikkuu päällä,talvitakkikin...ostan sitten ens talveksi itelleni uudet talvivaatteet,nyt ei raaski.

Vajaa kolme viikkoa ekaan kontrolliin Oulussa,kirurgin ja rt:n juttusilla käyn silloin.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä leikkausta odottaville ihmisille. flower

terveisin soikeampi muoto Wink
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja etana Ke Tammi 09, 2013 3:03 pm

hei soikeampi muoto Very Happy
sinullahan on hienosti paino pudonnut!
minulla eka viikko eneilyä takana ja nyt olen saanut joulukuussa tulleet kilot pois... eli enpä paljon ajatellut mitä suuhuni pistin. loppukuusta leikkaus, vissiin sitä varten tankkasin. mutta joulun aikaan oli koko ajan mielessä, että vuoden päästä sitä ei tällasia lautasellisia vedetäkkään.
kuinka pitkän sairasloman antoivat? oliko rajoituksia kuinka raskasta saa nostella esim kuukauden päästä leikkauksesta?
parikymmentä vuotta sitten yksi kaveri sanoi, että kaikki alle 100kiloiset on riisitautisia..sinä jo oot ja minulle se vasta haaveena!
etana
etana

Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 08.10.2012

Viesti kirjoittaja Maria-76 To Tammi 10, 2013 3:45 am

Sulla P-M lähtee painoa kyllä huisin hienoa vauhtia, itelläni jumittaa, mutta onneksi ei oo ainakaan lisää tullut Smile

Mulla ei töki mikään, pystyn syömään kaikkea, mitä oon kokeillut. Menee kana, possu ym. lihatuotteet, hyvin pureskellen ja pieniä määriä toki. Pystyn syömään vastaleivottua leipää ja juustoja, oon oikeen jo odotellut, että mikä ruoka-aine aiheuttais jotain tuntemusta, mutta ei oo viel sellasta vastaan tullut. AIka jännää, miten eri lailla sleevatuillakin elimistö vaan toimii. Mikä sopii yhdelle, ei sovikaan toiselle. Mut niinhän tää elämä taitaa muutenkin mennä Smile

Hirmusti tsemppiä kaikille, sullekin etana jaksamista eneilyyn! flower
Maria-76
Maria-76

Viesti kirjoittaja pilvipouta To Tammi 10, 2013 4:31 pm

Hyvin on sinulla mennyt PyöreäMuoto. :sunny:
Joo, eikö ookkin kiva juttu, kun ensi talveksi saat ostaa normaalikokoisen takin :cyclops:
Maria-76, tsemppiä sinulle kovasti ja jaksamista jumittumiseen. Kyllä se siitä lähtee alaspäin tulemaan. Varmaan se jumittuminen "syö" ihmistä ja pelkää missä mättää. Hävisikö sinulla mikään tunne leikkausaliin, nälän, makean tms?

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:54 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viesti kirjoittaja Maria-76 La Tammi 12, 2013 3:20 am

Kiitos pilvipouta, pitää vaan uskoa, että tää jumitus tästä joskus on ohitettu. Tänään oli parisataa grammaa laskenut, toivottavasti jatkuu Smile

Mulla on kyllä ihan kaikki tuntemukset tallella, on nälkä jos syömisvälit vähääkään venahtaa ja herkkuja tekee edelleen mieli. Olen kovasti mielitekoja vastustanut, en oikeen tiiä, uskoako sitä että ne joskus kokonaan häviäisi...
Maria-76
Maria-76

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Tammi 12, 2013 5:44 am

Sleeve ei kai juuri vaikuta mielitekoihin, kuten GBP, mutta tulee ne siinäkin jossain vaiheessa takaisin.

Mutta se syömisen säännöllisyys ja ruuan laatu ja veden juominen on ne avaintekijät onnistumiseen, ihan jokaiselle, leikkaustavasta riippumatta. Tsemppiä!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto La Tammi 12, 2013 5:57 pm

Heippa flower

Voi kiitos kaikille kommenteista ja tsempeistä !!! Teille myös kovasti tsemppiä minulta!!

Maria-76,kyllä se jumi antaa periksi,elimistö varmasti miettii aina välillä,,,että onks tää uus systeemi ihan tosi totta,ja sen ymmärrettyä että on tosi,niin paino taas laskee Very Happy
Paljonko olet jo pudottanut painoasi,minulla on sellainen kuva,että aikas paljon?

pilvipouta:olkapääkipu on juurikin etupuolella,ja kun se alkaa,niin kyllä se kestää,tosin pahin että saa taas normaalisti hengitettyä menee ohi noin 5-10minuutissa,mutta se inhottava pistäminen vain jatkuu...samaa tulee kävellessä.Täytynee kysästä Oulussa kun käyn,että mitä tämä on.
Eilen sitten söin vain sileitä soseita,joissa ei ollu lihaa tai kananmunaa,niin vältyin kivulta....mietin,että liittyy kyllä ruokaan tämä juttu,joko liian isoja paloja menee mahaan tai sitten se ei sulata karkeampia asioita vielä kuten pitäisi...

etana:mulle kirjoittivat heti 5 viikkoa sairaslomaa,kun työni on ruumiillisesti raskasta.Muistaakseni neljän viikon jälkeen pystyy jo nostamaan asioita normaalisti ja harrastaan hikisemmin,esim.tanssia tai piloxingia tai muuta... kaks eka viikkoa oli sellaisia jolloin ei saanu nostaa juuri mitään maitopurkkia painavampaa.
Itselläni viiden viikon saikun jälkeen ei ole ollu mitään haittaa töissä nostojen ja siirtojen suhteen,vaikeampi on vuorotyöläisenä sovittaa ateriat oikein...eli miten pystyy syömään tarpeeksi hitaasti,ettei hotki kiireen takiakaan.

etanalle ja pilvipoudalle tsemppiä paljon eneilyyn ja hyväthyssyt,kohta leikkuriinkin cheers

sain hyvät hymyt tuosta riisitautisesta Razz hihihi ... kohta ollaan kaikki riisitautisia kukkakeppejä Basketball
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto To Tammi 17, 2013 2:59 pm

Mukava tunne....paino laskee sopivaa vauhtia,liikunta ei kolota polvia eikä lonkkia,jaksan töissä paljon paremmin,en tarvitse enää päiväunia,virtaa on tullut lisää ja elämäniloa cheers
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja Maria-76 Su Tammi 20, 2013 9:38 pm

Multa on kaikenkaikkiaan pudonnut painoa 25,5kg, leikkurin jälkeen vaivaset 4 kiloa. Oon juonut vettä päivittäin paljon ja syönyt terveellisesti. Oma epäilys onkin, että kaloreita kertyy päivässä liian vähän. Rt on edessä viiden viikon päästä, siellä sitte saa kuulla, miten väärin oon toiminut Wink Mulla paino laski ennen leikkuria lujempaa, mitä nyt leikkauksen jälkeen on tehnyt. Hippasen outoa, ehkä.

Sulla menee kyllä painon kanssa niin hienosti, onnea ja tsemppiä! flower
Maria-76
Maria-76

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Pe Tammi 25, 2013 8:29 pm

Heippa.

Hienosti sinulla on kaikenkaikkiaan pudonnut paino Maria-76.
Mä kävin ravitsemusterapeutin luona ja hän katsasti mun ruokapäiväkirjan,,,,kyllä mulla parannettavaa on,kalorimäärät päivässä jää liian pieneksi,mun pitäsi kuulema syödä 1000kilokaloria/päivä,kun nyt on menny pikkase alle 700....proteiinin saantiin myös mulla pitää kiinnittää huomiota,lisätä siis,samoin veden juontia lisätä.
On hyvä,että on kontrolleja,asiansa tuntijat kun osaa ihan eritavalla auttaa,kun osaavat laskea kaikki jutut mitä ja miten pitäis olla syöntien...

Tsemppiä meille kaikille sunny
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto To Tammi 31, 2013 1:24 am

Heipsan =)

Syömismäärien kanssa edelleen kamppailen,hiukan olen saanut lisättyä proteiinin saantia päiviini,samoin veden killittämistä....haasteellista on. Mutta,kun olen tämän hiukankin lisäystä onnistunut tekemään,paino hutkahti hiukka enempi alaspäin,joten kyllä siinä perää on,että liian vähällä ravinnolla ei paino tipu vaan alkaa syömään lihasvoimaa pois....

Mitenkä Etanalla ja pilvipoudalla ja muilla menee?

Mukavaa kevään odottelua sunny
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja etana Su Helmi 03, 2013 2:07 pm

Kiitos kysymästä Pyöreä Muoto.
Perjantaina pääsin kotiin ja nyt opetellaan katsomaan kelloa, että milloin pitää jotain suuhun pistää. kyllähän tämä on melkoista opettelua aluksi. mutta niinkuin ollaan kaikki luettu muiden kirjoituksia, niin kaikkeen tottuu ja sopeutuu.
Leikkaus ei sujunut aivan niin kuin oltiin ajateltu, mulla oli myös kiinnikkeitä sektion jäljiltä ja kipuja samallai kuin sinullakin oli ollut. mutta torstai-iltana olin jo ihan ok kunnossa. yksi huonekaveri pääsi pois jo yhden yön päästä, mutta minä olin toisenkin yön edellisen yön kipujen takia.
tsemppiä sulle jatkoon!
etana
etana

Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 08.10.2012

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Su Helmi 10, 2013 1:27 am

Heippa.

Hienoa etana Very Happy nyt se on takanapäin ja uus elämä eessäpäin !!

Oletko pystynyt syömään nyt millaisia määriä? Mulla edelleen määrät pienet,mutta mitäpä se kun laatu on kohillaan.Välillä täytyy itseään patistaa syömään,aamut ja aamupäivät menis ilman ravintoa ihan tosta vaan,mutta pakotan itseni syömään tietysti silloinkin....

Mukavaa kevään odotusta kaikille sunny
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 3 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa