Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

PyöreäMuoto esiintyy =)

+16
matamiina
Lyltsy
Simppa83
pilvipouta
Huugibuugi
stina66
pyöreä ilona :)
Maria-76
Virpsu
Elämä edessä
trintilla
etana
kilokato
AnnukkaK
maija411
PyöreäMuoto
20 posters

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

PyöreäMuoto esiintyy =)  - Sivu 2 Empty Vs: PyöreäMuoto esiintyy =)

Viesti kirjoittaja stina66 La Marras 10, 2012 5:49 pm

Hei pyöreämuoto Wink . Mulle tehtiin ohitus. Eneilyn aikana ei kannata hirveesti urheilla, kun kroppa on muutenkin kovilla. Siis rauhallista kävelyä. Mie kävin eneilyn aikana uimassa, uin noin reilu puol tuntia, mutta jos alko tuntuu, että jaloissa ei oo voimaa niin lopetin uimisen. Muakin palelsi koko ajan ja nukuin kolmen peiton alla. I love you
stina66
stina66

Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 16.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Maria-76 Su Marras 11, 2012 12:50 am

Tuo palelu on hyvin tuttua täälläkin, eneilyä takana 7 pv:ää ja jatkuvasti saa kulkea villasukat jalassa. Tiukan linjan olen pitänyt, en oo mitään muuta suuhuni laittanut kuin nutrilettejä sekä kurkkua, porkkanaa ja lehtisalaattia. Kyllä sitä jo haaveillen aattelee tulevaisuutta, normiruokaa, vaikka sitten äärimmäisen pieninä annoksina Smile
Maria-76
Maria-76

Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 47
Registration date : 07.02.2012

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Su Marras 11, 2012 12:59 am

Very Happy ... joo,peittojen määrä on iso täälläkin ja villasukat...
Mietin tossa päivällä,että mitäs kaikkee niissä papereissa luvattiinkaan juoda veden,teen ja kahvin lisäksi.... light-colaa hain kaupasta,en ole aiemmin harrastanut edes limonadeja muutenkaan...mutta kun mietin että oispa ees kivennäisvettä ollu listalla,,mutta hyvää toi cola kyllä on,uskomatonta että tuote on nolla kevyttä drunken

Liikunta tosiaankin on nyt vähentynyt,ja todellakin rauhallinen kävely on se mitä pystyy tekeen,enkä uskalla kovin kauas lähtä lenkillekkään....kupsahtaa pian matkanvarrelle.

Maria-76,hienoa että olet onnistunut myös pitämään tiukan linjan...tää foorumi on kyllä hyvä tsemppaaja,kun kaikilla on kuitenkin samat asiat kyseessä! Tsemppiä edelleen sulle sunny
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 15.10.2012

Viesti kirjoittaja Maria-76 Su Marras 11, 2012 1:07 am

Kiitos samoin sulle PM flower

Tosi kiva oli tänään käydä muksujen kanssa omien vanhempieni luona, isänpv-kahveella hiukan etukäteen. Muut söivät lasagnea ja sitte kakkua sun muita herkkuja. Kyllähän sen jo mennessä tiesi, että näin tulee käymään, kyllä siinä ihan pikkasen nutrin kanakeitto yökötti. Se kyllä yököttää jo muutenkin, ilman lasagnen ihania tuoksujakin... bounce
Maria-76
Maria-76

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Su Marras 11, 2012 1:13 am

Kiitti Very Happy
Niin,samat tunteet velloo täälläkin...katselin kaihoten tossa äsken,kun muut herkutteli saunajäätelöä....se oli mun suurinta herkkua ennen eneilyä bounce
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ma Marras 12, 2012 4:04 pm

Eneilyä viikko takana ja toinen alkoi,painoa putosi eka viikolla 3,5kg.Tänä aamuna ei lenkillä mustennut maalima,hiki kyllä lensi heti alkumatkasta.
Vielä kaks viikkoa leikkuuseen...

Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon flower
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ke Marras 14, 2012 10:14 pm

Tänään mua on väsyttänyt aivan kauhiasti,töissä saa tehdä töitä jaksaakseen vuoronsa.
Tämän ja ens viikon kun saa kunnialla eneiltyä,niin saan syödä kahtena päivänä ennen leikkuria normaalia hiilaripitoista ruokaa...ja silloin kyllä syön punajuuripihvin sipulilla ja nokareella perunamuusia,se on jämpti se.
Kovin oli vaikiaa katsella herkkupuolta kahvitauolla tänään....kyllä piti tehä taistelu ihtesä kanssa ettei langennut loveen...eilen ei tehny yhtään vaikiaa...onkohan nämä niitä vierotusoireita afro

Vaan eteenpäin on elävän mieli,viitisen kiloo paino pudonnu nyt....
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja Huugibuugi To Marras 15, 2012 4:31 am

No mutta hienosti on paino pudonnnut! Smile

Minä olen myös koittanut tälläistä osaeneilyä. Kun lääkäri sen totaalisen eneilyn kielsi, johon varmasti on syynä tuore insuliinihoito. Neutral Hiilarit olen kyllä koittanut hilata melko minimiin, ja siitä johtuen laskin insuliineja myös. Täälläkään ei kukaan oikein osannut neuvoa, että miten tuon iskan ja eneilyn kanssa pitäisi toimia, joten lähdin ominpäin kokeilemeen. Vaan jos joku osaa jotain neuvoa antaa, niin olisin kiitollinen. Smile

Kovasti tsemppejä sinulle jatkoon! Exclamation

Huugibuugi
Huugibuugi

Viestien lukumäärä : 108
Registration date : 02.07.2012

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto To Marras 15, 2012 11:37 am

Kiitos Huugibuugi ja tsemppiä myös sinulle Very Happy
Minäkään en olisi voinut olla eneilyllä pelkillä pusseilla,johtuen hypoglykemia herkkyydestä,samasta syystä minut sleevataan,koska ohitus voi voimistaa hypojen saamista entisestään.
Tässä ruokaeneilyssä pääpaino on proteiinien saannissa,eli mullakin listalla on maitorahkaa,raejuustoa,kalaa,piimää,broilerin lihaa,jne. kaikki rasvattomana ja sitten päivää kohden on mahdollista syödä mini annos ruisleipää. Kyllähän nuo ruuat pitää verensokeria ihan hyvin tasaisena,hypoja mulle ei ole nyt tullut.....vaan kyllä tietenkin tähänkin eneilyyn varmaan jossainvaiheessa kyllästyy,kun vaihtoehtoja ei paljon ole.
flower
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ma Marras 19, 2012 1:38 pm

Kaksi viikkoa eneilyä takana ja tasan 6kg lähtenyt pois.

Flunssa yrittää iskeä tosissaan päälle,sitä tässä oon alkanu troppaamaan nyt ettei leikkuri peruuntuis sen takia...mrrrr... pale
sitähän tässä on saanu pelätä koko ajan,kun ympärillä ihmiset on pärskineet monta viikkoa,no toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille flower
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja etana Ti Marras 20, 2012 1:40 am

Sinullahan on mennyt eneily loistavasti! Hienoa!
Kerrotko millainen paikka terveystalo on, siis ne potilashuoneet ym. onko useamman potilaan huoneita?
vieläkään ei ole tullut leikkaus aikaa vaikka aikoivat sen laittaa pikapuoliin. voishan sitä tieten taas soitella sinne Wink
pääseehän tuolla ruokaenellä samoihin tuloksiin kuin tuolla pussi enelläkin?
Pidetään peukkuja ettet sairastu näin lähellä leikkuuta!
etana
etana

Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 08.10.2012

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ti Marras 20, 2012 3:49 am

Kiitos etana Very Happy

Joo,kyllä kerron potilashuoneista kunhan olen itse ensin siellä käynyt...en vielä tiedä niistä mitään...mutta kun kävin nukkumatin jutuilla viimeksi,niin ihmiset siellä oli tosi mukavia!

Tiedätkö,minulle tuli tänään kirje,jossa kerrottiin leikkaus aika,siis kellon aika...päivämäärän sain tietää jo ajat sitten,mutta senkin puhelimitse kun hoitsun kanssa juttelin.

Joskus kun olen ollut ihan nutriletilla viikon,niin putosi paino viis kiloa ja oikeastaan aina eka viikon pudotus oli tuo viis.Ruokaenellä kalorimäärä on pysynyt nuukasti tuossa 700kalorissa per vrk ja pudotus on tuo mikä on,olen ihan tyytyväinen ja ennenkaikkea olen jaksanut tehdä töitä (paitsi että yksi päivä oli tosi väsy päivä) itselleni on sopinut tämä parhaiten.

Kannattaa kilauttaa hoitajalle leikkuu ajankohdasta,niin saa omat jutut järkättyä kivemmin.Tsempit Basketball
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ti Marras 20, 2012 10:29 pm

Viikko enään!!!! ja tämä kitukuurikin loppuu pyhä iltana =) JIHUUUU
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto To Marras 22, 2012 11:32 pm

Kyselin kaiken varalta (ONNEKSI kysyin) kelasta,saanko kelan korvaaman taksikyydin kotiin leikkurista tullessa....vastaus oli,että kyllähän ne Oulussa sen kirjoittaa,mutta kela ei korvaa,koska menen omakustantaisesti leikkuuseen ja kun tk lekuri ei oo lähetettä laittanu.... <-- maalaistollukkana voisin ajatella,että voishan kelakin ton verran ees vastaan tulla,onhan ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa tämäkin....nooo kela on kela,onhan se ollu tietona.Mutta pääasia kuitenkin,että kysyin,oispa ollu ikävä yllätys jälkeenpäin maksaa matka affraid

Käväsin tossa lenkillä,kyllä askel oli kevyt Basketball jo muutaman menetetyn kilon vuoksi,hihihi.

Pakokauhu valtaa mieltä....päivät vähenee,leikkuri lähenee lol!
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja stina66 Pe Marras 23, 2012 3:25 am

Kyllä kaikki hyvin menee ja viimeinen viikko kuluu nopeasti. Tsemppiä hirrvveesti sunny
stina66
stina66

Viesti kirjoittaja etana Pe Marras 23, 2012 5:31 pm

Hei vaan! Olen samaa miettinyt tuosta taksi kyyti hommasta. kiitos tiedosta, ei siis taksi kyytiin mahdollisuutta jos ei ite halua maksaa. reilu sata km ois melko kallis lysti Wink
etana
etana

Viesti kirjoittaja etana Pe Marras 23, 2012 6:59 pm

JESJESJES! soitin terveystalolle ja kuulin että ovat suunnitelleet minun leikkausta 30.1. eli enää kaksi kuukautta! Heti varailin lomittajaa itselleni töihin,ettei nyt vaan sen takia peruunnu cheers
etana
etana

Viesti kirjoittaja stina66 Pe Marras 23, 2012 7:28 pm

Onnea Etanalle leikkuuajasta sunny
stina66
stina66

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Pe Marras 23, 2012 9:23 pm

Kiitos stina66 flower
Ja onnea leikkuu ajasta etana,hienoa että asiat etenee flower
...Mullaki ois tullu melki 200km kotimatkaa,ei uskalla ajatella paljonko euroja se ois tehny taksilla porauttaa Smile

Mulla ei tämän kolmen viikon aikana ole oikeastaan lähteny mieliteot minnekkään,kaikista pahinta on,kun tunnen esim.paistetun lihan tuoksun....tekisi mieli syödä enemmän kun sen sallitun 100g raakapainon verran....
suklaata ja leivonnaisia on ympärillä riittänyt liiankin kanssa...ne ei onneksi ole olleet kovin vaikeat enää ohittaa.

Ens viikon alussa vielä verikokeita,veriryhmät selvitellään ennen leikkuuta vielä....hohhoijaa,se on aikanen lähtö keskiviikkona meilläkin,viideltä aamulla täytyy jo surauttaa auto käyntiin....ja sit ei muutako menoks,sano john lenox

Tsemppiä kaikille meille cheers
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ma Marras 26, 2012 7:29 pm

lol! Tasan 8kg kolmen viikon ruokavalio eneilynä pois!!!!Olen iloinen saavutuksesta,kannatti eneillä prikulleen mallin mukaisesti.
Verenpaineet romahti alas affraid ... epäilinkin,kun oli huono olo ja huimasi omituisesti...RR olikin toissapäivänä enää 107/65 joka on kyllä mulle matala,siis toi alapaine....no,suolaa kun otin,niin sain olotilaani entrattua Smile

Jaahas,ylihuomenna SE päivä sitten koittaa JEEEEE!!!!!!!!
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja Maria-76 Ma Marras 26, 2012 9:04 pm

Onnea leikkuriin sunny Ei oo enää kauaa sullakaan Smile
Maria-76
Maria-76

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ke Marras 28, 2012 12:56 am

Kiitos Maria-76 Smile

Juu,ei oo enää kauaa mullakaan,pitkään unelmissa ollut leikkaus saavutetaan huomenna,en ole tänään juurikaan jännittänyt...mutta tunnen ihteni:huomen aamuna oon kuralla ja on kylmä,niin kylmä että suonet ei taho löytyä....niin siinä ruukkaa käyä I love you

Aiemmin tuossa eneillessä haaveilin punajuuripihvien syönnistä jne.näinä kahtena päivänä,jolloin sai palata normi ruokaan...no,ei niitä pihvejä tullu laitettua,vaan kalaa tuli edelleen syötyä ja on tullut lenkkeiltyä Very Happy

Noniin,toivotan kaikille kivaa viikkoa jo leikatuille ja leikkausta oottaville tai siitä haaveileville...palataan astialle tuonnempana...terveisin P-M lol!
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja Maria-76 Ke Marras 28, 2012 5:32 pm

Hei P-M, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin sunny
Maria-76
Maria-76

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto La Joulu 01, 2012 5:37 pm

Kiitos Maria-76,hengissä ollaan I love you

Keskiviikko aamuna kello 8 pääsin leikkaussaliin ja silmäni aukaisin tuossa klo 13.Heräsin,ja oli pahoinvoiva,hoitaja kyllä huolehtikin hyvin pahoinvointilääkityksestä suoneen.
Sitten minut siirettiin osastolle,kahden hengen huoneeseen...huonekaverina oli ohitusleikattu ihminen.
Meillä oli huoneessa televisio ja oma wc.

Mulla oli todella kova keskiviikko ja torstaikin vielä iltapäivään saakka,kaasut teki tepposet,kyljet ja kumpikin olkapää oli kaasukivuissa ja pahoinvointi vain jatkui...onneksi antoivat lääkettä lääkkeen perään.

Keskiviikko iltana pyysin että voisin kokeilla nousta istumaan jotta kaasut helpottaisi,vihdoin aikani tuskailtuani istuinkin ja nousin seisomaan.Keskiviikko ja torstai välinen yö meni kyllä enempi valveilla,kipujen ja wc käyntien takia.

Torstai aamuna tuotiin eka aamupala,velliä,kahvia ja ananasmehua---> mehua en voinut juoda sen makautusaineen takia,oli vaan liian makeaa...velliä en voinut syödä kuin viisi teelusikkaa ja sitten olikin kahvi jo kylmää etten siihen koskenut.Vettä lipitin välillä ruiskusta.
Torstai iltana yökkö toi vielä kymmenen aikaan meille välipalaa joka mulla oli velli,se maistui jo paremmin,sain jopa desin alas.

Perjantaina söin jo aika mukavasti,omasta mielestä,ja lääkärikin siinä totesi että sleeve leikatuilla on erityisen vaikeaa nämä kaksi eka viikkoa syömisen kanssa,mutta että sen jälkeen sekin helpottaa ja kehoittikin syömään omien tuntemuksien mukaan vain.

Perjantaina pääsin kotiin,ihanaa oma sänky ja oma perhe sunny jopa aikuinen lapseni tuli vaimonsa kanssa vartavasten tervehtimään,se on rakkautta se I love you

Kotona otan nyt somac lääkettä vatsahaavan estoon (mulla poistettiin samalla palleatyrä leikkauksessa)
sitten otan päivittäin B-vitamiiniä ja kalsicuta (kalsicuta ei saa ottaa samaan aikaan kuin tyroxiinin ottaa,menee tyroksiinin vaikutus harakoille)

Haavat on siistit,ilmaa tulee suolista,olkapäissä vieläkin kaasupistoskipua.
Mun huonekaverilla ei ollut mitään pahoja oireita,hän kykeni syömään annokset,ei ollut pahoinvointia,ei ollut kovia kaasukipuja ei liikkumisessa vaikeutta<-- hyvä hänelle.siinä nähdään että olemme yksilöitä ja olihan meillä eri menetelmällä tehty leikkauskin.

Uskon,että elämä vielä hymyilee,kun se on jo hieman alkanut silmääkin iskemään sunny

Tällaisin terkuin PyöreäMuoto
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viesti kirjoittaja Maria-76 La Joulu 01, 2012 5:55 pm

Hienoa, että olet sinäkin jo päässyt kotiutumaan Smile

Mun kanssa oli osastolla samaan aikaan, eri huonessa kylläkin, yksi ohitusleikattu, joka oli leikattu päivää ennen minua. Hän oli todella kipeä vielä torstainakin, kun itse pääsin jo kotiin. Tosiaan, yksilöllistä on kipu, vaikka olisi ihan sama leikkaustapakin ollut. Mulla oli noita kaasukipuja oikeestaan vaan ekan vuorokauden ajan, eka yö oli pahin. Olin leikkuripäivän iltana jo liikkeellä, se varmaan helpotti kaasujen poistumista, eikä mulle tullut hartiakipua lainkaan.

Somacia otan minäkin 3kk:tta, Calsichew D3 Forte ja multitabs menee tod näk aina. Mullakin on thyroxinit aina ekana aamulla otettavana, kalkki vasta sitten aamupalan jälkeen.

Kotona olen herkutellut mieheni tekemällä juuressosekeitolla, jossa on possun filettä silputtuna joukossa. On tosi hyvää, kun vielä laittaa raejuustoa päälle, niin saa herkuteltua ehkä sellaset 4 pikkulusikallista kerralla Smile Ja olen minä yhden suklaanaminkin syönyt, se oli ihan yhtä hyvää, kuin ennen leikkuriakin Smile En usko, että musta koskaan tulee herkuista totaalikieltäytyjää. Kokonaiskalorimääriä aion tarkkailla, kunhan tässä toipumisessa päästään siihen normi-elämään.
Kylkiasennosta vielä kun muistaisi aina nousta, ettei pääse tyrää muodostumaan leikkauskohtiin.

Oikein hyvää jatkoa P-M, toipilaina ollaan samaan aikaan sunny
Maria-76
Maria-76

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa