matamiina täällä moi!
+19
Heippis
Merja
Ano
Elämä edessä
apila
annukka1955
Tuplanainen
Palleroinen
Viipe
Sayura
punatukka
meevin
Pellukka
Nanne Napaneera
Helmiäinen
trintilla
eräpena
maija411
matamiina
23 posters
Sivu 2 / 4 • 1, 2, 3, 4
Vs: matamiina täällä moi!
Jahas, tänään kolahti postilaatikkoon kutsut ylävatsan ultraan ja mahantähystykseen. Hui, melkein alkoi hirvittää, kun prosessi otti harppauksen taas eteenpäin. Näiden jälkeen alan sitten odottelemaan leikkauskutsua
Viimeinen muokkaaja, matamiina pvm Ti Huhti 30, 2013 10:50 pm, muokattu 1 kertaa
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Hei matamiina! Itsekin ilolla jo odotan tuota ensiviikon gastroskopiaa
Joten jännät tunnelmat on täälläkin tulevasta .. tietoa tulee nyt etsittyä netistä kaikkialta, mielenkiinnolla luen etenkin noita blogeja joita laihdutusleikkauksen läpi käyneet ovat kirjoitelleet.
Joten jännät tunnelmat on täälläkin tulevasta .. tietoa tulee nyt etsittyä netistä kaikkialta, mielenkiinnolla luen etenkin noita blogeja joita laihdutusleikkauksen läpi käyneet ovat kirjoitelleet.
punatukka- Viestien lukumäärä : 108
Registration date : 21.12.2012
Tsemppiä punatukka gastroon, en usko et se voi niiiiiiin kamalaa olla (Jos on, niin älä kerro ) Mä oon kanssa blogien suurkuluttaja, itsekin vähän aloitellut, mut ei vielä ainakaan oikein oo lähteny kirjallinen inspiraatio lentoon
Ultrassa käyty. Ainoa, mistä rtg-lääkäri sanoi, oli sappi; kuulemma paljon kiviä sappirakossa Eivät vaivaa, yks sappikohtaus mulla on ollut, mutta siitä on jo 8 vuotta.... Maksan koosta kysyin, lääkäri sanoi, että laittaa mitat eteenpäin, ei osaa sanoa mahtuvatko "viitearvoihin". Pöh. Oisin halunnut tietää onko mulla megalomaanisen suuri vai vaan suuri maksa.
Letku (joka oli paljon paksumpi kun kuvittelin) käyty nielemässä. Nähtävästi mulla ei ole järin paha yökkäysrefleksi, kun homma meni suht kivuttomasti. Eihän se miellyttävää ollut, mutta kuvittelin pahemmaksikin. Kuitenkin homma oli suht nopeasti ohi. Hoitaja kiitteli rauhallisuudesta ja keskittyneisyydestä Tähystänyt lääkäri sanoi kaiken näyttäneen normaalilta, vatsalaukkuun oli noussut sappinesteitä, joka kuulemma on yleistä kun on niitä sappivaivoja. Tai siis minulla on ne sappikivet, mutta ei juurikaan vaivoja (*koputtaa puuta*). Tiedot lähti nyt sitten Taysin suuntaan, jään odottelemaan mitä tuleman pitää
Mutta siis rohkaisun sana kaikille tähystykseen meneville; eihän se kivaa ollut, mutta kyllä sen kestää!
Mutta siis rohkaisun sana kaikille tähystykseen meneville; eihän se kivaa ollut, mutta kyllä sen kestää!
Tähystyksestä sen verran, että itellä autto paljon se, että tuijottelin yhteen kohtaan ja keskityin ainoostaan rauhallisesti hengittämään... ja heti jos keskittyminen herpaantu, niin alko kakominen ja kukominen Mutta tosiaan nopea toimenpide, mutta ei kauheen kiva
Mutta Tsemppiä Matamiinalle... nyt sitten taas ootellaan siellä ja täällä
Mutta Tsemppiä Matamiinalle... nyt sitten taas ootellaan siellä ja täällä
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Pellukka ihan totta, keskittyneisyys auttoi. Mut odotin että ois yökkäyttänyt enemmänkin. Mut etiäpäin mennään siis, jaksuja odotteluun sinnekkin
Vähän on täällä jumitellut paino tässä keväällä, mutta laskusuhdanteinen se silti on ollut, onneksi. Tänään näytti vaaka 133, 5 kg, pikkuhiljaa alaspäin. Sappi vissiin on vähän alkanut vihotella, ylävatsakipuja ja oikealla puolella... vissiin liikaa kasviksia ja se laihtuminenhan kai voi aktivoida sappivaivat. Mutta muuten kaikki täällä ihan kunnossa ja syksyä odotellessa.... Liikkumista pitäisi aloitella, kun se kävisi jo vähän helpommin kun paino pudonnut. Jopa sloggipöksyt alkaa tuntua liian isoilta, kun nostaessa nouseevat melkein kainaloon asti Ehkä ostan suosilla pienempiä jo
Mukavaa kesäaikaa kaikille
Mukavaa kesäaikaa kaikille
matamiina - ihuna, pianhan sie ostat jo Sloggin stringejä!
..ja leikkauksen jälkeen varsinhin.
..ja leikkauksen jälkeen varsinhin.
Nanne Napaneera- Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013
Tänään soitteli Taysin ravitsemusterapeutti ja kyseli painoa, että kirurgi tietää laittaako hän minut 4 vai 6 vkon enelle. Aamupaino on ollut 131kg jonkun aikaa jo, vähän jumittelee. Lokakuulle kuulemma leikkaus suunnitteilla, mut voi aikaistuakin jos peruutuksia. Melkein alkoi kädet täristä, kun vihdoin jotain jostain kuului Mutta ravitsemusterapeutti lupasi soitella uudelleen kirurgin katsottua mun painon.
Heippa matamiina! Ei se lokakuukaan enää kaukana ole! Joko on kuulunut enen aloittelusta käskyä tai leikkauspäivää? Hieman nopeammin tuntuu Hatanpää tosiaan vetävän, mutta ei siellä Taysissakaan näytetä hidastelevan.
Tsemppiä odotteluun!
Tsemppiä odotteluun!
Sayura- Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 08.02.2013
Ei ole mitään kuulunut. Ois vaan niin kiva tietää miten tässä syksynsä järjestää töiden ja muun suhteen... Toivon pian olevani viisaampi Kiva kun Sayura kommentoit!
Hätähousu laittoi viestiä omalle ravitsemusterpalle, joka oli soittanut taysin kollegalleen. Leikkausajat taysissa on nyt annettu syyskuulle, ja lokakuulle se mun aika menee, toivottavasti mahtuu lokakuulle. Rt oli sitä mieltä, että piakkoin pitäisi tulla soiton taysista enen aloittamisen ajankohdasta, eli kaippa mut sit vielä laitetaan 6 vkon enelle, kun painoa on vieläkin niin paljon. Ei se mitään, sen kestää kyllä taysin raja leikkausBMIlle oli 55, mulla on nyt 50.
Kovasti vaihtelee tieto leikkausBMI:stä mulle sanoi Valkeakosken rt, että TAYSsissa ei leikata jos BMI on yli 50. Aika erikoista, että jaellaan eri tietoa. Täytyykin tonne valssiin sanoo kun siellä seuraavan kerran käyn
Viipe- Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 43
Registration date : 12.06.2013
No en kyllä tiedä miksi sanottu erilailla! Mä olen siinä käsityksessä, että BMI 55 on taysissa ollut ylärajana. Voihan se tietty olla potilaskohtainenkin, riippuen esim. perussairauksista yms leikkaukseen vaikuttavista asioista.
Nonni, tänään se odotettu soitto jo tulikin. Enelle pitäisi alkaa 4.9 ja 2.10 olisi leikkauspäivä, iiik! 6-8kg pitäisi eneilyllä saada kaikkoamaan että maksa pienenee tarpeeksi eikä leikkaus lykkäänny. Hui kamala, ihan alkoi jänskättään nyt kun asia konkretisoitui.
Onnittelut päivämääristä!
Palleroinen- Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009
onnea matamiina. Meinasin jo innostua, että ollaan samana päivänä sairaalassa, mutta tajusin sitten taas että sut leikataankin tampereella ja itse olen silloin lahdessa kirurgia tapaamassa. Jännä päivä siis kuitenkin molemmilla.
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
Onnea leikkauspäivästä, Matamiina!
Tuplanainen- Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013
Jes, sieltä se tuli! Onnea leikkauspäivästä ja tsemppiä tulevaan eneen!
Sayura- Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 08.02.2013
Onnea ja tsemppiä eneen ja leikkaukseen.
annukka1955- Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013
Viimeinen viikko ennen eneilyä alkamassa. Viikon päästä on sitten entisenlaisen syömisen hautajaiset ja 4 viikon enen kautta mennään kohti leikkausta ja uutta tapaa syödä. Hui. Onhan tätä odotettu, mutta tuntuuhan tää aika jännältä nyt kun alkaa olla konkreettista.
Viikonloppuna söin hyvällä omallatunnolla juustoista uunilenkkiä, possunpihviä, karkkia ja jäätelöä. Nyt meni suu säkkiä myöten kiinni, ainoastaan pussitavara pääsee läpi ja sallitut kasvikset Hirvee tsemppi päällä vielä ainakin näin ekana päivänä. Ravitsemusterapeutilla kävin vaakassa, ja tästä sitten pudottamaan 6-8kg ennen leikkuria pois. Mä niin pystyn tähän!!!!
Oikea asenne! Tsemppiä, täällä ollaan hengessä mukana
Palleroinen- Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009
Sivu 2 / 4 • 1, 2, 3, 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa