Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

matamiina täällä moi!

+19
Heippis
Merja
Ano
Elämä edessä
apila
annukka1955
Tuplanainen
Palleroinen
Viipe
Sayura
punatukka
meevin
Pellukka
Nanne Napaneera
Helmiäinen
trintilla
eräpena
maija411
matamiina
23 posters

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

matamiina täällä moi! Empty matamiina täällä moi!

Viesti kirjoittaja matamiina To Kesä 14, 2012 9:35 pm

Hyppään uutena mukaan. Täällä tuntuisi olevan mukavasti kohtalotovereita ja asiallista keskustelua, kun olen käynyt lueskelemassa Smile

Eli olen kohta nelikymppinen, BMI 60 ja nyt olen matkalla kohti leikkausta pitkän harkinnan ja kypsytteyn jälkeen. 10 vuoden sisällä on ollut 2 laihdutusyritystä, sellaista puolen vuoden -25-30kg pudottanutta rypistystä, jonka jälkeen paino on sitten hissukseen taas noussut entisiin mittoihin ja niiden yli. Tiedän että PYSTYN laihtumaan, mun ongelmana on pitää se paino kurissa - ja toki näin suuren massan hävittämiseenkin tarvii jo apuja. Terveyteen liittyvät asiat painaa vaakakupissa, muuten kaikki arvot on hyviä, mut verenpaine katossa ja siihen olen nyt aloittanut lääkityksen.

Mulla on vasta menollaan ekat rt:n käynnit, joiden jälkeen lähtee sinne sisätautilääkärille lähete, eli tosi alussa vielä ollaan ja mahdolliseen tulevaan leikkaukseen on vielä aikaa Smile

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

matamiina täällä moi! Empty Vs: matamiina täällä moi!

Viesti kirjoittaja maija411 To Kesä 14, 2012 11:12 pm

Heippa ja teretulemasta joukkoon:) Tietoa saa täältä ja FOTEGin sivuilta. Yks hyvä paikka on LILEn sivut, mutta se edellyttää liittymistä yhdistykseen. Suosittelen kyllä. Vertaistukea ja tapaamisia alueellisesti, luentoja yms tapahtumia siellä on mukavasti.

Smile Tsemppiä taipaleelle
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Viesti kirjoittaja matamiina To Kesä 14, 2012 11:46 pm

Kiitos maija vinkeistä ja tsempeistä, niitä tarvitaan Smile

matamiina

Viesti kirjoittaja matamiina Su Syys 23, 2012 11:47 pm

Täältä kanssa tilannetietoja sen verran, että paino junnaa samoissa lukemissa kun ennenkin... kun ei saa aikaiseksi alkaa tehdä sen eteen mitään... Kai tässä päänsä kanssa tekee jotain valmistautumista tulevaan, ja tiedossa on et ruokailun suhteen tulee täyskäännös - niinkö tässä nyt vedetään kaikkee kun sitä kuuluisaa viimeistä päivää, en tiedä.

Kävin vasta lääkärissä asian tiimoilta, ruinaamassa lähetettä sis.tautikirurgiaan. Meillä vaihtuu sairaanhoitopiiri vuoden vaihteessa ja uudet lähetteet menee jo kuulemma suoraan Pirkanmaalle, eli TAYS tulee olemaan munkin leikkaava sairaala, jos sinne saakka päästään. Lähete lähtee etiäpäin kunhan 15.10 käyn vikan ravitsemusterapeuttikäynnin ja lähetteeseen saadaan sit ravitsemusterapeutin lausunto liitteeksi.

Nyt pitäisi alkaa keskittymään sellaiseen tietoisempaan syömiseen, ettei tulis syötyä "mitä-sattuu" ja niihin määriin ja laadutkin saattaa taas oikeille raiteilleen. Jouluksi karataan perheen kanssa Kanarialle, ja oishan se ihan jees, jos lentomatkaa varten sais jo vaikka vähän painoa pois, ettei lentokoneen penkkiin survominen ois ihan niin tuskallista ja noloa Smile

Olikos Tampereella jotain erityisvaateita? Pitikö olla Alli tms. lääke kokeiltuna? Gastroskopia vissiin ainakin tehdään?

matamiina

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Syys 24, 2012 1:11 am

XXL-kahvit Jyväskylä KS Keskus-sairaala sali 2. Klo 17,00- 20,00. Tervetuloa leikatut ja leikkaamattomat.
Tule tuonne, siellä pääset kyselemään livenä.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja matamiina Ti Syys 25, 2012 6:13 pm

eräpena, milloinkas nää kahveet oikein ois? Mä taidan kuitenkin suunnata tuonne pirkanmaan puoleen ajatukseni, sinne on lyhyempi matkakin ja ymmärtääkseni joitain käytännön erojakin verrattuna Päksiin, jossa keski-suomen shp:n leikkuut tehdään.

matamiina

Viesti kirjoittaja eräpena Ti Syys 25, 2012 6:49 pm

XXL-kahvit Jyväskylässä 4,10

XXL-kahvit Jyväskylä KS Keskus-sairaala sali 2. Klo 17,00- 20,00. Tervetuloa leikatut ja leikkaamattomat.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja matamiina Ti Joulu 18, 2012 11:33 pm

Jahas. Nyt ois sitten aika sisätauteihin Taysiin tullut, helmikuun lopussa. Ennen sitä käytävä vielä liudassa labroja ja sokerirasituksessa sekä ravitsemusterapeutillakin, näämmä.

Paino junnaa, kun en ole saanut aikaiseksi tehdä mitään sen eteen. Ollut vähän surua syksyllä, äiti kuoli ja motivaatio kaiken kanssa ollut vähän niin ja näin. Kuhan etiäpäin on vaan rämpinyt jotenkin, se on riittänyt.

Mutta että etiäpäin siis prosessissa, kun itekkin vaan pääsis henkisesti matkaan mukaan Smile

matamiina

Viesti kirjoittaja trintilla Ke Joulu 19, 2012 12:02 am

Jaksamisia sinne, ei joka päivä voikaan keskittyä painon kanssa painimiseen. ELämä on paljon muutakin, kunhan muut asiat saat taas kohdilleen voit paneutua uudella innolla tähänkin.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ke Joulu 19, 2012 4:02 pm

Painon kanssa tasapainoilu vaatii tosi paljon energiaa - sitä ei moni normaalipainoinen ehkä tiedä. Elämän muut jutut on tosiaan monesti tärkeämpiä ja paino jumii tai nousee.

Mutta hyvä että olet saanut ajan sisätauteihin, itse olen vasta menossa työterveyslääkärille 10.1.

Jaksamista ja hyvää joulun aikaa!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Registration date : 28.11.2012

Viesti kirjoittaja matamiina Ke Tammi 16, 2013 1:40 am

Kävin ravitsemusterapeutilla viime viikolla ja oli tosi hyvä käynti. Sain motivaation aloittaa "omaehtoisen" ENEilyn ravitsemusterpan kannustuksella. Sanoi, että on hyvä olla sitä pudotusnäyttöä jo ennen sisätautilääkäriäkin.

Nyt tässä mennään kolmatta pussipäivää. Oon syöny n. 800kcal (pikkasen alle mieluummin kuin yli) päivässä, pussien lisäksi vähän kasviksia, joista olen yrittänyt valkata vähähiilarisia. Sain terapeutilta ohjeistuksen että muutakin pitää syödä kuin pelkat pussit, siis n. 500g kasviksia päivässä pussien lisäksi. Syönköhän mä liikaa, pääsenkö tällä syömisellä ketoosiin? Vettä oon yrittänyt lipitellä kovasti ja vessassa saa kyllä juosta. Ja iho on rapsahtanu ihan pintakuivaksi, laihdun varmaan puoli kiloa jo pelkästään hilseilemällä Very Happy

matamiina

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Tammi 16, 2013 4:18 am

matamiina! Smile

En ole olleskaan vielä konkari tuolla laihdutus rintamalla..mutta muistathan lisä vitamiinit&laadukasta rasvaa kasvoihin jos iho noin hilseilee..

Eli vitskut: A, E ja Seleeni ainakin.
..googlettamalla löytyy määräsuositukset..koetin laittaa suoraa linkkiä..mutta kun olen täällä uusi, en saa kuin vasta viikon päästä..höh Shocked

..ikäkin tekee jo tepposiaan ja talvi..
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013

Viesti kirjoittaja matamiina To Tammi 17, 2013 11:39 pm

Hilseily oli onneksi vain ohimenevää Smile Nauroin jo, että pissaanko mä itteni kuivaksi, kun vessassakäyminen oli tiivistä lisääntyneen vedenjuomisen takia.

Sain eilen ravitsemusterapeutin kautta tiedon TAYSista, jossa oli ohje, että paino pitää saada alle BMI55, eli käytännössä tarkoittaa 18kg pudotusta. Ei paha ollenkaan, mä niin pystyn siihen!!!

matamiina

Viesti kirjoittaja matamiina Su Helmi 03, 2013 11:55 pm

3 vkoa pussielämää takana tänäaamuna, kokonaispudotus tasan -10kg. Ja pussikuuri jatkukoon!

matamiina

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Helmi 04, 2013 12:03 am

Siitä se lähtee, ja leikkauksin varmaan lähenee Smile

Kävitkös joulua viettämässä Kanarialla? Terveisin nimimerkki: Teneriffalla talvehtimassa
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012

Viesti kirjoittaja matamiina Ma Helmi 04, 2013 1:51 am

Eiköhän se, aikanaan. Jos tänä vuonna sitten joskus? Toivon että parin viikon päästä taysista sais vähän alustavaa aikataulua.

Joo, käytiin joulunvietossa Lanzarotella. Ihanat ilmat oli ja saaren karu kauneus lumosi. Teneriffalla käytiin hiihtolomalla, ihana saari sekin. Meillä on vähän aikeena kiertää kaikki saaret, seuraavaksi sitten joskus Fuerteventuralle Smile

matamiina

Viesti kirjoittaja matamiina Ke Helmi 20, 2013 4:22 pm

Tänään se ois se hartaasti odotettu sisätautilääkäriaika. Huihui. Jännittää.

-14kg näytti vaaka tänäaamuna, enää 4 kilon pudotus Taysin asettamaan tavoitteeseen, joka ravitsemusterapeutin mukaan oli sellainen, mikä pitää pudottaa ennen kuin leikkaus tehdään. Yhä eneilen, ollu vähän ongelmia verenpaineen kanssa ja myöskin tuli rytmihäiriöitä, senkin puoleen hyvä, et pääsee lääkäriltä kysymään niistäkin asioista.

matamiina

Viesti kirjoittaja matamiina To Helmi 21, 2013 12:12 am

Hyvin meni keikka, lääkärisetä oli tosi kiva. Ei pelotellut eikä kyseenalaistanut mun leikkaukseenpyrkimistä, päinvastoin. Kehui painonpudotuksesta ja motivaatiosta ja vastaili kiltisti kysymyksiin Smile Sen jälkeen näin vielä hoitsun joka kertoili sit käytännönasioita enemmän. Hyvä mieli jäi siitäkin. Lääkäri väläytteli leikkuuta syksylle, mut hoitsu varovaisemmin loppuvuodelle. Yhtäkaikki hoitotakuun puitteissa pitäisi edetä, eli kirurgille pitäisi päästä 3kk kuluessa ja leikkuriin sit siitä 6kk kuluttua. Vielä on epäselvää kelpuuttaako kirurgi aluesairaalan tekemään gastron & ylävatsan ultran, vai tehdäänkö nekin Taysissa.

Hyvä mieli jäi, jaksan kyllä odottaa. Ja urakoin vielä enellä pois ne puuttuvat kilot.

matamiina

Viesti kirjoittaja matamiina Pe Maalis 01, 2013 10:20 pm

Tänään jo tupsahti postilaatikkoon kirje Taysista, aika gastrokirurgille 15.4.2013. Kääk.

matamiina

Viesti kirjoittaja matamiina Ke Maalis 13, 2013 7:11 pm

Pakko vähän jatkaa täällä omassa ketjussa tätä yksinpuhelua Smile

Eneilyn lopetin Taysin keikan jälkeen, 6 viikkoa piisasi ja paino putosi ihan hyvin. Nyt oon kirjannut syömiset kiloklubin ruokapäikkyyn. Ravitsemusterapeutti ohjeisti tarkkailemaan proteiinin määrää ja alle 1200kcal/pvä ei saa syödä, n. 1300-1500kcal/pvä on kuulemma hyvä. Siinä olen pysytkin ja silti syödyt määrät pussikuurin jälkeen vallankin alkuun tuntui tosi suurilta. Mutta paino menee tasaisesti alaspäin.

Aloitin pusseilla 13.1. ja tänäaamuna tasan 2 kk myöhemmin paino oli 143,5 eli 17kg lähtenyt. Ei se tällä massalla vielä missään näy, mutta vähän on jotkut vaatteet sieltä suurimmasta päästä alkaneet pyöriä ympärillä Smile Nyt tavoitteena saada paino 140kg hujakoille gastrokirurgiin mennessä. Taysin tavoite oli paino alle 143kg leikkaukseen mennessä.

matamiina

Viesti kirjoittaja Pellukka To Maalis 14, 2013 12:38 am

Heips ja hienosti etenee sulla jutut cheers
Me mennään melkein samassa janassa, mutta eri sairaanhoitopiireistä johtuen on järjestys hieman eri... eli mä olen käyny sisätautilääkärin vast.oton ja seuraavaks tapaan ravitsemussuunnittelijan... sitten en oikeestaan ees tiedä ketä tapaan seuraavaks pirat

Mua kanssa kiinnostas toi eneilyn aloitus, mutta kaverin kieltämänä en sitä sitten aloittanut(sama kyseinen rav.suunnittelija oli sille aikoinaan niin sanonu, ettei eneillä saa ennenku annetaan lupa)... onneksi ei ole ku viikko enää siihen tapaamiseen, tavoitteena olen pitänyt, ettei paino saa ainakaan nousta...

Tsemppiä flower
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja matamiina To Maalis 14, 2013 2:47 am

Mä en oo ennen kokeillu pudottaa eneillä, siksi se oli hyvä kokeilla, ravitsemusterapeutti sitä suositteli, mut ite sen päätin aloittaa Smile

matamiina

Viesti kirjoittaja matamiina Pe Huhti 12, 2013 10:51 pm

Väliaikakuulumisia... 3kk "painontarkkailua" takana, tänäaamuna vaaka näytti 140,4 kg eli 20 kiloa oon saanut itsestäni erkanemaan. Jee Smile

Maanantaina gastrokirurgi, jänskättää.

matamiina

Viesti kirjoittaja matamiina Ti Huhti 16, 2013 1:24 am

Jonossa ollaan, hoitotakuuajassa (6kk) pitäisi päästä pikkumahaiseksi. Aikaisintaan kesätauon jälkeen, kuulemma. Hyvä juttu, ei mulla niin kiire oo. Paino pitäisi pitää samassa eikä haittaa jos tippuu vielä. Se tiukka 4-6vkon ene ennen leikkuria on kirurgin mukaan ainoa asia, jolla itse voi leikkauksen kulkuun vaikuttaa: se vähentää rasvaa maksasta ja jostain suolien ympäriltä eli silloin niitä on helpompi=turvallisempi siirrellä leikkauksessa pois tieltä.

En tiedä minne olen menossa, mutta matkalla olen. Ehdottomasti Smile vakain tuumin ja harkiten!

matamiina

Viesti kirjoittaja meevin Ti Huhti 16, 2013 2:57 pm

Onnea vielä täältä pohjoisesta keskisuomesta. Jännityksellä seuraan teidän tietä ja toivon pääseväni perässä tulemaan.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa