Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

syökö joku liikaa, kuten mä???

+16
pesupallo
hansu
Orkidea
Lyltsy
tigertytto
Bulla65
Riinuli
dunbar
Fisu
HyeeNa!
Kimby
Inka
Soile
Elise
Massiivi
haidi66
20 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

syökö joku liikaa, kuten mä??? Empty syökö joku liikaa, kuten mä???

Viesti kirjoittaja haidi66 Pe Helmi 24, 2012 2:46 am

täällä on ollu muutama, jotka on kertonu et ruokaa mahtuu mahaan suht paljon kerralla, mulla tuntuu olevan sama ongelma Embarassed leikkauksesta kohta puol vuotta ja kerralla on nyt menny esim 2 laskiaspulla ja ei oo tuntunu missään, nyt alkaa huolestutttaa et onks mahalaukku venyny niin paljon et sinne mahtuu mitä vaan, tosin esim. joku erittäin makee tekee edelleen huonon olon ja niitä osaan välttää, riittää ihan olo-jugurtti jossa ainakin mulle liikaa sokeria, mut noissa pullissa sitä ei nähtävästi oo, mut 2 pullaa kerralla tuntuu kyllä olevan suht paljon. en todellakaan oo vatsaani koittanu venytellä mitenkään, mut tänään iski hirvee himo noihin pulliin ja hups 2 meni Embarassed löytyykö kohtalon tovereita jolle ruokaa mahtuu mahaa suht paljon??? ketokaa ihmeessä vai oonko ainut???
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

syökö joku liikaa, kuten mä??? Empty Vs: syökö joku liikaa, kuten mä???

Viesti kirjoittaja Massiivi Pe Helmi 24, 2012 3:58 am

Tuohon asiaan en osaa vastata kun en ole vielä päässyt leikkaukseen mutta voisi kuvitella että pullat menevät aika paljon kasaan ja siksi niitä mahtuu pieneenkin mahaan paljon.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja Elise Pe Helmi 24, 2012 6:14 pm

Mulla GBP-leikkauksesta reilu 5 kk ja laskiaispullasta menee kerralla n. puolikas..

Elise

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 20.09.2011

Viesti kirjoittaja Soile Pe Helmi 24, 2012 7:03 pm

Katsokaas laskiaispulla topikki- pulla tappaa eli ei ole kuulemma leikattujen syötävää!! Tsemppiä kevääseen!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja Elise Pe Helmi 24, 2012 7:29 pm

No just, jopas oli topikki. Laughing Tappaja-pullaa...vastaleikatulle (alle 1 kk) varmasti onkin, mutta eipä tässä vaiheessa enää ole mitään varsinaisesti kiellettyä tai "tappavaa" ruokaa, tämän olen varmistanut ihan Peijaksen ravitsemusterapeutilta. Omaa kroppaa kuunnellen saa syödä mikä hyvältä tuntuu, tosin ei noi laskiaispullat tietenkään mitään laihduttajan ruokaa ole. Wink

Tällä palstalla on kyllä niin kireä ja kaikkitietävä fiilis. Huhhuh! Kysymykset ymmärretään yleensä väärin, tai itseasiassa tuntuu siltä että halutaan ymmärtää väärin. Tokihan tässä on vakavasta asiasta kyse, mutta eikö täällä keskustelupalstalla voisi ennemminkin kannustaa toisiamme eikä viisastella tai lytätä muita maan rakoon? Huumoria hyvä ihmiset, ei elämä ole niin vakavaa ennen tai jälkeen leikkauksen! jocolor

Elise

Viesti kirjoittaja Soile Pe Helmi 24, 2012 7:35 pm

Kiitos Elise, näin itsekin ajattelen;) Tsemppiä sulle ja kaiketi on tärkee pysyä kohtuudessa kaikin puolin jotta tuloksia tulee ja ne säilyy!!! Itse kaipaan täältä nimenomaan niitä hyviä vinkkejä ja kannustusta. Vähän heikolle jäänyt tuo kunnallinen ohjaus, tänään piti olla ravitsemusterapeutti mutta aika peruuntui (: Että aika yksin sitä olisi ilman tätä palstaa ja kohtalotovereita!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Elise Pe Helmi 24, 2012 7:47 pm

Onpa harmi, että tukiverkosto ei toimi teidän suunnalla.Sad

Mä olen muutaman kerran täältä yrittänyt hakea kannustusta ja vastauksia "hömppä-kysymyksiin", mutta pari kovaäänisintä kaikkitietäjää pilaavat senkin nautinnon. Wink Kyllä nyt sen verran pitäisi jokaisen tajuta, että jos netistä ihan oikeasti keskustelupalstalta hakee lääketieteellistä neuvoa, siihen on suhtauduttava varauksella. Jos sitä sokeasti uskoisi kaikkiin neuvoihin mitä esimerkiksi täältä saa, voisi mennä metsään ja kovaa! Keskustelupalstoille voi kuka tahansa kirjoittaa ihan mitä tahansa anonyymisti, joten kyllä se vastuu lukijalla loppupeleissä on. Turha syyttää esim. sua Soile tappajapullan syömiseen yllyttämisestä. Laughing

Aurinkoista keväänalkua sulle Soile ja tsemppiä! Ja kiitos kaikille kireäpipoisille pullanvihaajille, sain taas päivän naurut täältä. Peace and love.

Elise

Viesti kirjoittaja Inka Pe Helmi 24, 2012 7:48 pm

Hei
Kävin eilen sairaanhoitajalla ja ravintoterapeutilla. Ravintotetapeutti sanoi, että kannattaa pitää kalorit 1000 kalorissa. Minä olin luullut, että 1200 saa vähintäänkin syödä Smile . Nyt sitten olen kutjottanut toista päivää tuhannella kalorilla. Olin viime yönä niin nälkäinen, että söin "kello kolmen appelsiinin" Cool Merkkasin sen eilisiin syömisiin Smile
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011

Viesti kirjoittaja Soile Pe Helmi 24, 2012 7:59 pm

Kiitos Elise, sait minutkin hymyilemään ja se tekee hyvää!!! Tosiaankin on ollut vähän kehnot nää "tukiverkot" täällä Kymenlaaksossa. Vähän niinkun oman onnensa nojassa on. Eli olen tavannut ravitsemusterapeutin vain kerran (kun arvioitiin ettei ole bulimia) ja sitten on pari kertaa soiteltu ja hän on lähettänyt mulle kirjalliset ohjeet miten leikkauksen jälkeen toimin. Ja enen menin ihan omineni kun on siitä kokemusta. Punnituksetkin olen hoitanut itse. Tässä voi olla vähän myös sitä kun olen itse ns. alan ihminen niin kuvitellaan että kyllä se tietää jne. vaikka on se eri asia olla itse tässä potilaan asemassa kun ohjaamassa esim. syömishäiriöisiä (olen psyk.sh ja sh-vastaava somaattisissa asioissa).
Hiukan kaipaisin tietoa koska otetaan verikokeita ja on jälkitarkastus. Ajattelin että olisin ravitsemusterapeutilta saanut tänään tietoja mutta aika peruuntui ja ymmärrän kyllä että tällasta sattuu. Mulla lisäksi tuo sappi vaivaa kun siellä sappikivi eikä sitä voitu samalla leikata. Lisäksi on monenlaisia allergioita että on tää aikamoista tasapainoilua että saa tuon tuhatkin kaloria kasaan ja varsinkin sen tarvittavan proteiinimäärän ja nesteet! Mä herään myös yöllä syömään jotain säännöllisesti, en vaan ennätä hereilläoloaikana syödä riittävästi koska määrät on vielä niin pieniä 0,5-1 dl kerrallaan. Mä olen siitä kait outo, etten ole jaksanut edes puntarilla käydä kun vaan yritän tsempata tätä syömistä ja juomista että piristyisi. Mua vaivaa väsymys nyt vielä ainakin. Enellä olin paljon pirteämpi. Mutta on mulla tosin vielä ensiviikko s-lomaa. Poika vaan tuli kipeeksi, kuumeflunssaan että täytyy toivoa ettei tartu.
Edelleenkin olisi mukava kuulla mikä teille vastaleikatuille maistuu eli mitä syötte ja toki heiltäkin jotka ovat jo vähän pidemmällä!
Tsemppiä ja Aurinkoa kaikille!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Helmi 24, 2012 8:14 pm

Itseasiassa vastaus ymmärrettiin väärin. Kukaan ei ole sanonut yleisesti että pulla tappaa, paitsi Soile jolla nyt on joku ongelma lukemisen ymmärtämisessä. Tällainen oireilu on tavallista kun heitetään aivot narikkaan ja luetaan ja kirjoitetaan vain ja ainoastaan tunteilla. Kun Soilen herne irtoaa niin ehkä hän ymmärtää mitä hänelle on kirjoitettu. Tai sitten ei.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Massiivi Pe Helmi 24, 2012 9:00 pm

Kyllä minä ainakin sain tuosta pullaketjusta sen käsityksen että vastaleikatulle pullan syönti voi olla vaarallista.

Massiivi

Viesti kirjoittaja Soile Pe Helmi 24, 2012 9:08 pm

Kimby, edelleenkin olen sitä mieltä että olet tarpeettomasti haukkunut minua mm juuri äskeisessäkin viestissäsi tyyliin "aivot narikkaan ja herne irtoaa"...ja pullansyöntiin yllyttämisestä ym. Mitä ihmettä sinulla voi olla minua vastaan, ihmistä jota et edes tunne vaan tuomitset ja haukut yhden kysymyksen perusteella? Minusta tuollainen käytös ei vain sovi tänne! Ja onneksi moni on kanssani samaa mieltä!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Helmi 24, 2012 10:13 pm

En ole haukkunut ketään. Olet tunnekuohun vallassa ja vedit herneen nenään ja nyt itket täällä joka toisessa säikessää samasta asiasta. Vastuullisena ihmisenä koen tärkeäksi informoida tietämättömiä hengenvaarallisista jutuista. Kun sitä tietoa nyt sattumoisin olen imuroinut eri seminaareista ja luennoista. Jos yksikin henki säästyy niin on aivan sama kuinka monta vetää herneen nenäänsä. Silti se kannatta kertoa.

https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t1976-ruoka-leikkauksen-jalkeen-on-sosemaista?highlight=ruoka+sosemaista

Lueppa Soile tuo koko säie AJATUKSELLA läpi, mutta vasta kun rauhoitut. Mieti että kuka kyseenalaistaa kenenkin tietoa ja mieti sitten että kumpi taho on luotettavampi? Hyvinkin samanlainen säie täsmälleen samsta aiheesta. Kirurgin pyynnöstä tietoa levitetään ja sitten monet tän palstan lukijat ovat niin päteviä että voi tuosta vaan kyseenalaistaa kirurgin ensi käden tietoa jota hän nimenomaan on pyytänyt meidän levittävän koska Peijaksessa on ollut useampi kuolemantapaus sen takia että leikatut eivät seuraa saamiaan ohjeita.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Soile Pe Helmi 24, 2012 10:42 pm

Olet sinä Kimby ihme tyyppi vetämään ihmisistä johtopäätöksiä sen vaan sanon! Mielestäni en ole tunnekuohun vallassa enkä itke missään! Nyt olen pahoillani Elisen puolesta, että vedit tämän itse nyt tähänkin hänen ketjuun! Itse vinkkasin siihen omaani, että voi lukea mitä mielipiteitä siellä pullan syönnistä kirjoitetaan! Hienoa että olet päässyt seminaareihin oikein aiheesta kuulemaan, me muut ollaankin sun mielestä ilmeisen tyhmiä. Ja kaikki tämä pullan nokareesta ja siitä että kyselin toisilta onko laskiasipulla maistunut. Että hyvää päivää vaan sullekin.
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja haidi66 La Helmi 25, 2012 12:05 am

Smile heips Soile ja Elise ja tietty kaikki muutkin, kyllä se pulla varmaan vasta leikatuille ei oo hyväks, mut ite en saanu mitään oireita ja eihän niitä pullia tuu joka päivä syötyy. oon myös ite joutunut täällä joittenkin hampaisiin ja saanut suht inhottavat hakut, mut ei niistä kannata välittää. täällä myös aika paljon ihmiset on saanu eri ohjeita, toisille sanotaan että 1500kc päivässä ja toisille 800-1000kc, eli taitaa riippua missä on leikattu ja tietty me ollaan jokainen oma yksilö, mikä mulle sopii ei välttämättä sovi toiselle, mulla ei onneks oo mitään allergioita ja mä sain ohjeet että aluks soseita, mutta vaan 1-2 viikkoa, sit voi alkaa siirtyy normi ruokaan kuhan muistaa pureksia kunnolla ja se ikuinen VESI. alkuun tuli huonoa oloa, mut nyt oon suht hyvin oppinu mikä sopii ja mikä ei, laskiaispullaa kokeilin ekaks yhden ja oottelin et mitä tapahtuu, olo oli hyvä ja ku maistu niin hyvälle söin toisenkin, tietty pitää muistaa et ei tuu tavaks syödä hyvää joka päivä Smile nyt oon sit ollu vähän kevyemmällä sapuskalla, ni ei vaaka heilahda ylös päin. proteenia syön reilusti yli määrätyn eli mulle sanottiin 60g päivä, mut lähentelee 100g ja hyvä olo on ollu ja toistaseks vaaka pysyny suht siinä missä pitääkin Smile ite oon todennu että jos kiellän kaiken hyvän niin sit tekee viellä enenmmän sitä mieli, tosin en suosittele ketään 2 pullaa syömään Embarassed mut kerroin mitä olin tehny ja kyselen et onks joku muu moiseen sortunu??? älkää soile ja elise välittäkö jos täällä joku teilaa mielipiteitä, sana on vapaa ja musta on ainakin tosi kivaa lukea muitten kokemuksia ja oloja leikkauksen jälkeen ja täällä on ainakin lytsy, jolla on jo muistaakseni 2v leikkauksesta ja oon saanu hyviä neuvoja Very Happy en mä ainakaa haluu aina soittaa lekurille tai ravitsemusterapeutille, kysen täältä ja käytän maalais järkeä, joka hmm safkan suhteen joskus lipeää Embarassed viittaan niihin pulliin, on mua haukuttu anorektikoksi, jonka jätin omaan arvoon. iloista kevättä kaikille ja jään odottamaan tuleeko tähän jotain vastauksia Very Happy saapi antaa risuja, jos siltä tuntuu, mut tietty olis kiva kirjotella hyvillä mielin ja jakaa edelleen kokemuksia muitten kanssa lol!
haidi66
haidi66

Viesti kirjoittaja Kimby La Helmi 25, 2012 1:04 am

Nyt kun useammalla lähtee mopo taas aivan käsistä niin on paikallan selventää yksi asia. En ole haukkunut ketään miksikään. On eri asia ilmaista mielipiteensä henkilön käyttäytymisestä 2 kk leikkauksen jälkeen jolloin hänen piti ruvet ENEIlemään koska paino ei kuulema tipu riittävän nopeasti ja silloin hänen BMI:nsä oli 24. Siis 2 kk leikkuun jälkeen! Silloin kerroin että se on mun mielestä syömishäiriöistä käyttäytymistä ja sitä mieltä olen edelleen. Siltikään en ole tätä henkilöä haukkunut miksikään. Koittakaa nyt edes pikkasen ymmärtää mitä te luette. Nyt te tulkitsette kaiken tekstin tunteiden kautta ettekö pysty lainkaan rationaaliseen tulkintaan tekstistä minkä luette vaan otatte kaiken tunteiden kautta henkilökohtaisesti. Sitä se ei ole ollut. Siinä vaiheessa kun minua syytetään asioista jotka ei pidä paikkaansa, menee pikkuhiljaa mullakin herne nenään.

Ja Soile lukee nyt sen linkin säikeen minkä laitoin ennenkuin kirjoitat yhtään mitään muuta paskaa minusta.

Jatkan virheellisten väittämien korjaamisen tässä säikeeessä tarvittaessa niin kauan kuin joku niitä jaksaa uudelleen kirjoittaa. En siedä panettelua ja faktojen vääristelyä kun minusta väitetään asioita jotka eivät pidä paikkaansa.

Tähänkin linkkiin kannattaisi nyt tutustua ennen kirjoittamista:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rationaalisuus
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Soile La Helmi 25, 2012 1:06 am

Hei haidi66, kiva kun kirjoittelit:) Minusta myös mukava kuulla kokemuksia ja kovasti kiinnostaa myös tuo millä konstein saat proteiinit noinkin hyvin kasaan päivässä? Eli kertoisitko ihan muutaman päivän esimerkin mitä syömisesi sisältää?!
Onhan täällä monia topikkeja mistä on saanut hyvää ja perusteellista tietoa ja myös noi valtakunnalliset käypä hoito -suositukset on asiallisia ja hyviä. Mutta on tämä niin suuri muutos elämässä että on mukavaa hyvässä hengessä toisten kanssa vaihdella kuulumisia.
Muistankin tuon topikin missä sinua anorektikoksi haukuttiin, ihan käsittämätöntä miten ihmiset täällä tekee johtopäätöksiään ihmisistä joita eivät tunne. Olen pahoillani myös sun puolesta! Kuten Elise tuossa aiemmin ihanasti sanoi Peace and Love! Aurinkoa kaikkien kevääseen! Ps.Olen itsekin sairaanhoitaja, enkä mikään älykääpiö. Kukaan ei voi olla toisten puolesta aina oikeassa. Täälläkään, vaikka olisi kuinka kokemusta ja tietoa.
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja haidi66 La Helmi 25, 2012 2:02 am

heips soile kiva ku vastasit Very Happy mun ruokavalio on sellanen että joka ateria pitää proteiiniä sisällään, eli syön paljon itse tehtyjä keittoja, esim broileria ei koskaan valmiiksi marinoitua vaan aina naturel, keittoon siis broiskua, vihreitä papuja parsakaalia, paprikaa, ituja, sipulia ja kuumaan keittoon lisään aina raejuustoa ja pala leipää joka on ruispro jossa 22g proteiiniä 100g, päälle sipasu kevyt oivariiniä ja pari siivua juustoa ja keiton teen kirkkaaseen kasvisliemeen, välipaloiksi aina rahkaa, johon laitan joko marjoja tai hedelmäcoctail joka on omassa liemessä ei sokeri, makeutan nestemäisellä hermesetaksella ja aidolla vanilija sokerilla jota ei tartte paljon laittaa antaa ihanan maun ja teen yleensä rielun annoksen josta riittää useemmaks päiväks, maku vaan paranee. kalaa syön noin 4kertaa viikossa joko savustettuna, tai keittona, jokkoon purjoa ja tilliä ja kirkas liemi, perunaa en käytä ollenkään ja pastaa tai riisiä tosi havoin, kaikki mikä on vihreetä sisältää pää asissa proteiiniä, porkkanan lasken hiilareihin joten käytän tosi vähän, leipä on aina jotain proteiini pitoista, makuja löytyy vaikka kuinka, mysliä teen ite käyttäen paljon pähkinöitä eri siemeniä ja vähän kuivattuja hedelmiä, jota syön valion rasvattoman jugurtin kanssa jossa ei ole sokeria, illalla laitan kylmän leikkele lautasen jossa kylmäsavuporoa, rasvatonta kinkkua ja juustoa, hedelmiä en juuri syö vaan otan ne vitamiinit purkista, vaihtelua tuo myös esim katkaravut, kuivattu liha ja dippaan kermaviiliin jota maustan makuni mukaan, kuten huomaat toi ruoka ei sisällä mitään turhia kaloreita, mutta muuten terveellistä ja maukasta, mausteilla saa tosi paljon vaihtelua, käytän myös leivän päällä munavoita sekottaen munia, raejuustoa ja kevyt leviä jonka maustan aromisuolalla ja siruunapippurilla, eli sekin pelkkää proteiiniä, kuituja tulee sit noista siemenistä ja vihreistä kasviksista ja leivästä Smile tolla oon saanu painoni tippumaan, tietty jotain herkkuja syön välillä ja niin maksamakkaraa tulee myös käytettyä, listaa vois jatkaa loputtomiin ja välillä kun toi pelkkä vesi tökkii, niin laitan laimeeta funlight mehua joukkoon, ni taas saa sen päivän nestemäärän täyteen ja noihin keittoihin voi lisätä makunsa mukaan sulatejuustoa tai kermaa, mut sit pitää muistaa et kalorit nousee äkkiä sallitun määrän yli, en kyllä syö 6-8 kertaa päivässä, yleensä 4kertaa, mut sekin välillä vaihtelee, oon yleensä kuunnellu omaa kroppaani ja nyt on menny suht hyvin alkuvaikeuksien jälkeen Very Happy toivottavasti sait tosta edes jotain vinkkiä ja kerron mielelläni lisää jos haluut tietää, kun ammatiltani olen ruoka-alan ihmisiä Smile lopuksi kimpylle, että mä sain tolloin pahimmat ruokahimoni pidettyä aisoissa ja en todellakaan ollut millään enellä vaan korvasin pari ateriaa päivässä valmiilla nitriletti juomalla, joka ei kuulu eneilyyn ja sulla on todella inhottava asenne täällä moniin ihmisiin, en siis ole ainut jonka oot saanu suuttumaan, kurjaa koska sulla ei varmaan oo itelläs hyvä olla, koska niin hanakasti oot muita mollaamassa, ei millään pahalla. stemppiä kaikille ja kirjotellaan ja vaihdetaan ajatuksia, iloja ja vaikeita päiviä Very Happy kaikki me täällä pyrimme parempaan oloon ja syömään oikeen, mutta ei se aina niin helppoa ole, siksi on ihanaa että täällä ollaan samoilla linjoilla kaikki, toiset vasta leikattu, toiset menossa ja joillakin jo jokunen vuosi leikkauksesta, heillä myös paljon hyviä neuvoja ja kokemuksia ylä-ja alamäestä Very Happy iloista kevättä kaikille Very Happy stempataan ja neuvotaan toisiamme kykyjemme mukaan flower
haidi66
haidi66

Viesti kirjoittaja Massiivi La Helmi 25, 2012 2:22 am

Kiitos haidi66 kun jaksoit noin pitkän ja perusteellisen jutun kirjoittaa tosta syömisestä. Nyt kun leikkaus on ihan oven takana kiinnostaa tämä ruokailu toden teolla.

Massiivi

Viesti kirjoittaja Kimby La Helmi 25, 2012 2:39 am

lopuksi kimpylle, että mä sain tolloin pahimmat ruokahimoni pidettyä aisoissa ja en todellakaan ollut millään enellä vaan korvasin pari ateriaa päivässä valmiilla nitriletti juomalla, joka ei kuulu eneilyyn ja sulla on todella inhottava asenne täällä moniin ihmisiin, en siis ole ainut jonka oot saanu suuttumaan
Sä aikoinaan iloitsit siitä kun sulla oli ne divertikkelit että ainakin paino laskee vaikka olit todella sairaana. Sulla oli kamala stressi siitä painosta kun kuukaudessa oli tippunut "vain" 8 kg leikkauksen jälkeen ja sitten rupesit ENEIlemään. Se on syömishäiriöistä käyttäytmistä. Tässä muuten se mun alkuperäinen viesti alla lainattuna:

Ymmärsinkö nyt oikein? Sulla on BMI 25, olet leikattu 2kk sitten, ja nyt yhden viikonlopun puputtamisen jälkeen olet aloittanut ENE-kuurin?

Mä mietin pitkään että kommentoinko tähän koska en tiedä miten tän sanoisin sillai nätisti... Silläkin uhalla että pidät minua besserwisserinä niin toteaisin syömishäiriöisenä ja siihen 2 vuotta terapiaa saanneena Lapinlahden syömishäiriöyksikössä, että kyllä ongelmaa on mutta et nyt ehkä ihan itse hahmota sen ydintä. Suurin ongelma mun mielestä on se ettei puputtamista korjata näkemällä nälkää ENE-kuurilla, päinvastoin se altistaa ahmimiselle. Kontrolli syömiseen saadaan ruokapäiväkirjan kautta ja säännöllisellä syömisellä.

Vaikka ymmärrän ja tunnistan pelkosi siitä että sulla lähtee syöminen lapasesta niin kyllä huolettaa ihan sun fyysinen kunto jos nyt meinaat vain 2kk leikkauksen jälkeen ENEillä. Elimistösi on käynnyt läpi todella rankan kuurin ja on ollut rajulla miinusdieetillä 2kk. Nyt kun elimistö pyrkii toipumaan tästä kaikesta niin aloitat uuden kidutuskuurin, sekä elimistöllesi että omalle pääkopallesi.

Koska olet esittänyt väitteen että olisin haukkunut sinua anorektikosksi, olisitko ystävällinen ja kerrot missä kohtaa? Jos se on eri kohdassa niin ole hyvä ja viittaa siihen tekstiin suoraan linkillä. Nyt on nimittäin niin että jos minua väitetään haukkujaksi niin on parempi esittää faktaa aiheesta tai sitten saa vetää väitteen takaisin. Odotan korjausta sun taholta koska missän en ole sinua haukkunut anorektikoksi.

Ja mitä mun oloon tulee niin kiitos voin paremmin kuin ikinä aikaisemmin. Hallitsen syömiseni ja painoni ja sitä kautta elämäni. Olen myöskin parisuhteessa pitkästä aikaa ja kivaa on.

Se on vaan niin että sinä nyt kuvittelet asioita koska et pysty rationaalisesti käsittelemään asioita. Mulla palaa pinna kun minusta väitetään jotain mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Ole hyvä ja korjaaa väittämäsi tai linkitä mun kirjoitukseen missä olen tehnyt niin kuten sinä väität.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Soile La Helmi 25, 2012 2:46 am

Samoin kiittelen;)kyllähän sieltä paljon vinkkejä sain;) !!!Tosin kaikki ei käy kun on allergia (mm. pähkinät,kala,katkaravut,kananmuna on mun ruokavaliosta pois). Mutta tosi monipuolisesti olet noita ruoka-juttuja tehnyt. Itse olen käyttänyt paljon valmisrahkoja välipaloina, onkohan ne ookoo? Ja vielä odottelen että ruisleipää pääsis syömään. Karjalanpiirakan olen melkeinpä kerran päivässä myös syönyt ja siinä pari siivua juustoa päällä. Kalorilaskurin mukaan jää kalorit alle 1000/vrk mut proteiineissa vielä parantamisen varaa. Mutta tsemppii tosiaan kaikille!!!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Soile La Helmi 25, 2012 2:57 am

Ja Kimby hei, sun olisi jo aika lopettaa toi uhittelu ja ihmisten panettelu!Sinulla on oikeesti aika ikävä asenne kanssaihmisiin ja se on jo huomattu. Sinulla on oma sairaushistoriasi josta itse kerroit viestissäsi. Ei se tarkoita sitä, että me muut oltaisiin jotenkin syömishäiriöisiä tai meillä olisi jotain ongelmia näiden asioiden suhteen. Koita nyt vaan rauhottua ja antaa palautetta rakentavasti jos siihen on syytä. Olen laittanut sinusta jo viestiä ylläpidollekin kun itse et selvästikkään näe miten töykeä olet. Ja kiva juttu jos sulla on elämä kunnossa. Meillä on myös omat elämämme, lapsemme ja kumppanimme, jotka ihmettelevät tätä sun käyttäytymistäsi.
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja haidi66 La Helmi 25, 2012 3:02 am

Smile ole hyvä vaan Massiivi ja kerron lisää jos on tarvista ja neuvon parhaani kykyni mukaan, koska alku oli mulla ainakin vaikeeta, ei sitä niin helposti opi uusiin ruokailu tapohin, vaikka kuinka on kerrottu mitä ja miten pitää syödä, mut kyllä sitä suht nopeesti oppii et mistä tulee huono olo ja mistä ei. stemppiä leikkaukseen ja uuteen elämään pienen masun kanssa lol!
haidi66
haidi66

Viesti kirjoittaja Kimby La Helmi 25, 2012 3:16 am

Ja Kimby hei, sun olisi jo aika lopettaa toi uhittelu ja ihmisten panettelu!Sinulla on oikeesti aika ikävä asenne kanssaihmisiin ja se on jo huomattu. Sinulla on oma sairaushistoriasi josta itse kerroit viestissäsi. Ei se tarkoita sitä, että me muut oltaisiin jotenkin syömishäiriöisiä tai meillä olisi jotain ongelmia näiden asioiden suhteen.
En ole uhitellut. En ole panetellut. En ole väittänyt että kaikilla muilla on sama historia kuin mulla.

Mitä ylläpitoon tulee niin voin kertoa että aika hiljaista on sillä rintamalla. Admin pyysi minut aikoinaan moderaattoriksi mutta kieltäydyin kunniasta. Admin on valitettavasti ollut viime aikoina sairaana eikä juurikaan seuraa tätä foorumia joten älä ihmettele jos et saa vastausta. Jos hän tämän lukee niin tiedän että hän pystyy rationaaliseen ajatteluun joten on turha odotta mitään mullistavaa reaktiota ylläpidon puolelta. Ainoa epäasiallisuus tässä säikeessä on minua kohtaan esitetyt virheeliiset väittämät.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja haidi66 La Helmi 25, 2012 3:18 am

kurjaa soile et sulla noi allergiat rajottaa, mut kyllä siihen jää paljon protskuja sisältäviä ruokia jäljelle, maitorahka on yks erittäin hyvä ja broileri, ite en pysty valmis rahkoja syömään, koska mulle tulee huono olo kait liiasta sokerista. ja jos vaan tykkäät maksasta niin siitä saa paljon rautaa protskujen lisäks, paista kuumalla pannulla nopeesti maista suolalla ja pippurilla ja paista lisäks kevyt pekonia ja vihreitä papuja, ja lisää raejuustoa, johan on aimo annos proteiiniä kasassa ja on hyvää ja terveellistä Very Happy hienoa kuulla et oot laittanu ylläpitoon kimpystä viestiä, koska meitä tuntuu olevan suht monta jotka on joutunu hänen hampaisiinsa ja en todellakaa ole iloinnut siitä että olen joutunu sairaalaa divertikkeliden takia, totesin että ainoo hyvä asia oli että paino putos, taas vääristi asiaa, on kumma tapa ja ei mikään hyvällä tavalla.
haidi66
haidi66

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa