samiko esittäytyy
+4
hansu
haidi66
Soile
samiko
8 posters
Sivu 1 / 4
Sivu 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
samiko esittäytyy
moikka olen 38 wee mies kouvolasta päin ja leikkaukseen menossa 14.11 eli kohta.....vaimo leikattiin toukokuussa ja laihtunut jo hienot 42kg.meillä on kaksi koiraa Rico kohta 9wee ja Siiri 8kk vanha.olen odottanut leikkaukseen pääsyä ja nyt se olisi edessä ja uusi elämä kanssa.olisi kiva mennä kauppaan ja ostaa paita siitä mistä muutkin ei tarvi pettyä sovituskopissa.
samiko- Viestien lukumäärä : 72
Registration date : 12.11.2011
Vs: samiko esittäytyy
Sinulla onkin hyvä tilanne kun vaimo on tukijana ja tiedät mitä on edessä Hieno homma...yhdessä sitten eteenpäin pienimahaisina niin säilyy hyvät tulokset! Mitenkä teillä muuten gastro-kokemukset? Ollaan samalta paikkakunnalta meinaan...ja Lahdessa varmaan leikkaus...itse vielä odottelen aikaa...
Tsemppiä sulle maanantaihin ja toipumiseen!!!
Tsemppiä sulle maanantaihin ja toipumiseen!!!
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
onnea sulla alkaa uus elämä leikkauksen jälkeen stemppiä leikkaukseen
haidi66- Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011
joo kyllä on hyvä tilanne kun on vaimo tukena...kokemus gastrosta oli hyvä,eihän se kestä kun pari minuuttia jos se on se letkun nieleminen...?on kai...vaimo lupasi että huomenna saan syödä jotain kiinteetä ruokaa,upeaa kun 4 viikon enenilystä saa jotain kiinteätä välillä
Yritin asennoitua juuri noin, ottaa rennosti ja että muutaman minuutin juttu...mutta yökkäsin ja kouristin niin että en pystynyt nielemään sitä letkua. Oli sellainen tunne että tukehdun (on astma ja keuhkoahtauma). Oksensin ja niistin sitten verta. Mutta kiva kuulla että toisilla se menee näppärästi!!! Ei tarvi kaikkien luulla että on kaikille sama. Tsemppiä vielä matkaan:)
moikka
sulla ei vissiin sit mennyt nappii toi letkun nieleminen,onhan se hirveää jos on noita sairauksia vielä pohjalla.mutta tässä kovasti odotetaan leikkausta,pelottaa vaan kun lahdessa on tullut esiin tapauksia jossa on otettu sairaalaan ja jopa tähystetty,lyöty reijät kiinni kun ei ole voitu tähystää liian ison maksan rasvapitoisuuden takia.näin sano ravitsemusterapeutti.mun piti tiputtaa 8 prosentti ja siitä uupuu 4 kiloa...ja nyt ei paino putoa
sulla ei vissiin sit mennyt nappii toi letkun nieleminen,onhan se hirveää jos on noita sairauksia vielä pohjalla.mutta tässä kovasti odotetaan leikkausta,pelottaa vaan kun lahdessa on tullut esiin tapauksia jossa on otettu sairaalaan ja jopa tähystetty,lyöty reijät kiinni kun ei ole voitu tähystää liian ison maksan rasvapitoisuuden takia.näin sano ravitsemusterapeutti.mun piti tiputtaa 8 prosentti ja siitä uupuu 4 kiloa...ja nyt ei paino putoa
Oho...tollasesta en ole kuullutkaan, todella ikävän kuulosta jos pitää paikkansa. En kyllä usko että neljästä kilosta voi kiinni jäädä. Toivon näin! Monta viikkoa eneilyä sinulla vaadittiin siis ja monta kiloa tiputit?
Juu, pieleen meni gastro ja kipee olen vieläkin ja harmittaa. Mulle tosiaan on tehty 2 x keuhkojen tähystys ja niissäkin oli huima ero, toinen oli kamala koettelemus ja toinen meni ihan nopeasti ja iisisti. Tekijä oli eri.
Juu, pieleen meni gastro ja kipee olen vieläkin ja harmittaa. Mulle tosiaan on tehty 2 x keuhkojen tähystys ja niissäkin oli huima ero, toinen oli kamala koettelemus ja toinen meni ihan nopeasti ja iisisti. Tekijä oli eri.
mun enneily oli 4 viikkoa,3 viikossa 9 kg ja sit stoppasi,mutta onneksi en ole lihonnutkaan...tänään sain vaimolta luvan syödä kiinteää ruokaa ja oli mukavaa kun sai kuukauden laihduttamisen jälkeen syödä vähän kiinteetä ruokaa.huomenna sit taas pusseja vielä yksi päivä...kannattaako sinne sairaalaan ottaa noita pirtelöitä mukaan?tietääkö kukaan?
Ei ymmärtääkseni kannata ottaa omia sapuskoita mukaan kun sieltä pääsee niin nopeesti pois että pärjää sillä mitä sairaala tarjoaa...
en taida ottaa mitään omaa mukaan...siis syötäviä,kyllä vähän jänniittää mahanpohjassa,pakko myöntää..
No ei se tietenkään ole mikään ihme että jännittää...mutta kun saat huomenna esilääkkeet ja sinua ruvetaan valmistelemaan operaatioon niin olet ihan rentona ja hyvillä fiiliksillä Oletko vaimon kanssa moneen kertaan kerrannut miten hänellä homma meni?
sillä meni todella hyvin siis vaimolla.pääsi kotiin kahden vuorokauden jälkeen ja kaikki on mennyt hyvin.ei ole kertaakaan oksentanut ja laihtunut todella hyvin,kesäkuussa leikattiin ja nyt lähtenyt -42.
nyt on sitten leikattu ja elämä hymyilee ja keskityttään toipumiseen ja uutteen elämään
mut leikattii hesassa tilkassa ja menin sisään keskiviikkona ja torstaina aamulla kotiin je ei sinne todellakaan tartte sapuskaa mukaan ottaa, siellä saa mitä tarvii ja mä en edes pyustyny ajttelee ruokaa pariin päivään ja nyt touvos et tulis se olo takas et mitään ei tee mieli, välillä tuntuu et lerikkaskohan ne mua ollenkaan ja ruokahalun piti kadotta, mut mulle ainakin tuli takas, no tietty paino putoo edelleen mut ei leikkauksesta oo kulunu ku 2kk et pitääkin pudota ja onhan toi ruokavalio kyllä muuttunu ei enään pitsaa, sipsejä eikä paljon mitää rasvasta ja makeetakin pystyy syömää tosi vähän, mites teillä muilla???
Hienoa! Kumpi leikkaus teille tehtiin?
mulle ohitus oli oikestaa ainoo tapa, koska sen avulla ei todellakaan pysty ahmii ruokaa vaikka kuinka tekis mieli, yks leipä ja masu täynnä ku ennen meni koko paketti ja ei tehny tiukkaakaan, nyt vaan opetelua syömään vähän ja oikeesti uudestaan ja toipuminen ei kestäny ku viikon, tikit poistettiin 10 päivän jälkeen leikkauksesta ja 11 päivänä istuin jo lentokoneessa matkalla kreetalle veittää viimisen saikku viikon, suosittelen jos on vaan mahdollista niin ota äkkilähtö ja mee etelään lepäämään ja nauttimaan auringosta, ja ei sinne tartte ottaa omia ruokia mukaan joka marketissa on lasten sapuskaa ja voi ravintolassakin syödä kuhan tilaat lasten annoksen ja siitäkin syöt vaan 1/4 osan ni ei tuu masu pipiks, alkoa en suosittele ollenkaan, mulla ainakin alkaa polttaa mahaa ihan hulluna, siis vielläkkin vaikka 2kk leikkauksesta, mut en kyllä alkoa kaipaakkaan, elämä on nyt jo niin ihanaa ilman noita 24 kiloa
Hei!Eikö keuhkosairaus ollut esteenä ohitusleikkaukselle? Itse en ole niinkään ahmija, syön maltilla mutta liikaa herkkuja on tullut syötyä. Mutta suurimpia syyllisisä omaan painonousuuni on varmasti nuo sairaudet ettei ole pystynyt liikkumaan niin paljoa kun ennen sekä lääkitykset (kortisonit, serotoniini,hormonit). Mutta enköhän minäkin sitten kuule, mikä on paras vaihtoehto mulle. Jaksaisi vaan odottaa.
mulle laitettiin sulavat tikit,miksi sulle ei niitä laitettu ei tarvi tikkien poistoa?kyllä sä soile pääset kanssa sinne leikkaukseen,maltat vain odottaa ja sit alkaa uusi elämä.tänään olen syönnyt noin 1dl kerralla ja tuntuu että sekin on välillä liikaa....mutta on jo lähtenyt paino putoamaan sairaalan jälkeen
Kiitos tsemppauksesta:)
mulla mennyt nyt ihan kivasti,kipulääkettä ei paljon enää tarvi ja ruokaa menee joku 0.5-1dl.painokin on pudonnut tiistailta noin 3kg
Kyllä on mukava kuulla miten nopeesti toipumiset etenee:) Hienoa ja onnea uuteen elämään!!!
mulle tehtiin ohitus ja on kyllä ollu tosi hyvä juttu, ei pysty ahmimaan enään, eli tulos pitäs olla lopullinen lekuri sano et ohitusleikkaus potilaista on jpa 85% viellä 15v jälkee normi painosia, eli tulos kuullostaa tosi lupaavalta, ja tänää oli jo pakko käydä ostaa uusia vaatteita ja niin ihanaa hakee kokoa 38, eikä 48 kyllä taas jaksaa kattoo m itä suuhunsa tunkee, ku tuloksia näkyy ja mulla ainakin on senttejä menny viellä enemmän ku kiloja, eli jos vaaka jumittaa, niin ottakaa mittanauha käteen, toimii ainakin mulla ja ei tuu sitä ettymstä jos ei oo kiloja meny ku aina jokunen sentti on sentään kadonnu onnea kaikille leikkaukseen meneville ja siellä jo olleille, kyllä elämä on ihanaa kevyempänä, vakka joku sanoo, et lihavat on lepposia, ni mä edn ainakaan ollu, ina väsy ja pinna kireellä, nyt paljon ilosempi mieli ja tietty kevyt
moikka
mun mielestä on kanssa mukavaa kunhan paino putoaa niin pääsee ostamaan vaatteita kaupasta kun joku sopii päälle eikä tarvi pettyä sovituskopissa.nyt on pudonnut yhtennsä jos eneily otetaan mukaan niin -12kg.leikkaus oli 14.päivä niin siitä on pudonnut -5kg.pelkäsin että mua ei leikata kun olin viikossa kun kävin tutustumiskäynnillä niin lihonnut kilon leikkaus aamulla.mutta kyllä näköjään leikkasi vaikka ei ihan 8%kriteeri täyttynyt kun jäi siitä uupumaan 4 kiloa.
mun mielestä on kanssa mukavaa kunhan paino putoaa niin pääsee ostamaan vaatteita kaupasta kun joku sopii päälle eikä tarvi pettyä sovituskopissa.nyt on pudonnut yhtennsä jos eneily otetaan mukaan niin -12kg.leikkaus oli 14.päivä niin siitä on pudonnut -5kg.pelkäsin että mua ei leikata kun olin viikossa kun kävin tutustumiskäynnillä niin lihonnut kilon leikkaus aamulla.mutta kyllä näköjään leikkasi vaikka ei ihan 8%kriteeri täyttynyt kun jäi siitä uupumaan 4 kiloa.
Rohkaisevia esimerkkejä täällä, ollut mukava lukea tässä omaa operaatiota odotellessa...Tätä odottaa niin paljon!
enköhän usko että enemmistö niistä jotka suorittavat nää tutkimukset niin leikataan,en oikein usko että ne tekee tutkimukset ja sit ilmoittaa että ei leikata...en tiedä?onko sun asia yhtään edennyt??
Sivu 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
Sivu 1 / 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa