Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kuulumisia ja muuta höpötystä

4 posters

Siirry alas

Kuulumisia ja muuta höpötystä Empty Kuulumisia ja muuta höpötystä

Viesti kirjoittaja *toukka* Ke Loka 12, 2011 2:29 am

Juu Heippa vaan kaikki kanssa sisaret ja veljet Very Happy

Enpä ole kirjoitellut tänne sitten leikkauksen jälkeen juuri ollenkaan. Mutta täällä sitä ollaan, HENGISSÄ!
Paino lähtenyt tippumaan tosi kivasti viime keväästä maalis/huhtikuusta tähän päivään n.35-36kg, nyt ongelmanani on roikot.
Tahtoisin saada nuo reisissä roikkuvat "villahousut", tai pikkasen paksummat polvet pienenemään. Tissitkin ovat saaneet uuden muodon, ne voi heittää kohta olalle
Hartiat jatkuvaan kipeenä, ilmeisesti noista roikkurinnoista. 3kk kontrollissa kyselin hieman noista roikkoleikkauksista niin tokasipa lääkäri siihen että 2v leikkauksesta ja siinäkin sitten pitäisi painon olla pysynyt vähintä 6kk samassa. Mietin siinä sitten itse hiljaa mielessä että saat muuten tohtori uskoa että minä tyttö se en aijo kantaa näitä nahkoja tässä niin kauaa.
Mulle tulee kauhean helposti mustelmia varsinkin noihin reisiin ihan ku isäntä olis piessy meikäläisen ku jalat ovat niin mustelmillä kokoajan ja kooltaan kin aika isoja sellanen kämmenen kokoinen mustelma on aika yleinen. Housuja on vaikea löytää, jos ne ovat reisistä hyvät niin vyötärö pyörii, saan siis kulkea verkkarit jalassa jatkuvaan. no eipä niistä sen enempää, kertokaahan muutkin jos teillä on näitä mustelma ongelmia niin saisin sitä vertaistukea teistä Very Happy

Ruokailu on ollut suht helppoa, voin melkein syödä mitä vaan, savukala yms. selainen ei uppoa ollenkaan.
Alkoa ei ole tullut nautittua hirveesti, ne perinteiset sauna lonkerot vaan. Jännittää hiukan "vetäistä" ne ekat kännit Very Happy (kuulostaa ihan ku oisin teini ikäinen)

Mutta pidemmittä puheitta Ihanaa syksyn jatkoa lol!
*toukka*
*toukka*

Viestien lukumäärä : 24
Ikä : 45
Registration date : 20.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuulumisia ja muuta höpötystä Empty Vs: Kuulumisia ja muuta höpötystä

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Loka 12, 2011 4:05 am

Täällä mietin tänään samaa,kun lapsuuden ystävä kutsui mut heidän juhliin..miten uskallan ottaa sitä ensimmäistäkään affraid
hiilihapollisia ei varmastikkaan pysty nauttimaan,eikä makeita..eikä varmaan väkeviäkään paukkuja..niin taitaa olla viisampi erottua porukasta ja juoda maitoa Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ke Loka 12, 2011 5:19 am

Ottamatta kantaa noihin roikkuihin, niin totean, jotta saisiko noita jalkoja kokopitkillä tukisukilla paremmin ruotuunsa?
Miesnäkökulmasta ei tuohon enempää osaa sanoa, mutta tuohon alkoholiin ajattelin omalta osaltani höpöttää seuraavaa:

Ravitsemusterapeuttiyhdistyksen potilasohjeessa "Ruokavalio mahalaukun ohitusleikkauksen jälkeen" todetaan alkoholista:
"Alkoholi vaikuttaa nopeasti ja tavanaomaista pienempi alkoholiannos humalluttaa. Jos käytät alkoholia, kokeile sitä varovasti".

Jokainenhan meistä on yksilö, johon alkoholi vaikuttaa eri lailla. Kun opin tämän leikkauksen jälkeisen elämän ateria- ja juomarytmin ja tavallisiin ruokiin siirtymisen jälkeenkin onnistun juoma- ja ruokavaliossa saamaan riittävästi nestettä, tarvittavan määrän kaloreita ja proteiineja, niin kuka tietää jos vaikka joskus vielä nappaisin. Mutta jos tämä uusi ruokailuoppi hiemankin tökkii ja tulee ongelmia, niin ei se apu ainakaan alkoholista löydy. Mutta siinäkin tapauksessa, että vielä käytän alkoholia, niin varmasti teen mahdollisen testin kotioloissa. Mutta voi olla että kiintiö siinä on jo tullut hoidettua...

Minulle sanoi lääkäri reilu vuosi sitten, että munuaisarvot hieman varoittelevat, jotta jos lopetan heti alkoholin käytön, niin on todennäköistä että selviän loppuelon ilman dialyysihoitoa. Vaikka siinä varmasti on alkoholin lisäksi syypäänä noihin maksa-arvoihin yli 40 vuotta jatkunut monipuolinen lääkitys, niin en sen kuuultuani ole käyttänyt alkoholia ja voi olla että loppuelo menee kuivin suin - mikä nyt tuntuu aika mukavalta vaihtoehdolta. "Rituaalijuomatilanteissa" on yleensä paikalla niin fiksua porukkaa, jottei samppakaljan tai konjakkipaukun korvaaminen alkoholittomalla vaihtoehdolla ole mikään ongelma. Ja jos se jollekin on ongelma, niin se on juuri hänen ongelmansa.

Mutta jokainenhan meistä päättää tämän asian itse. Esitän vain omana mielipiteenäni, jotta ainakin minulle se alkoholi on riskiaine tässäkin asiassa.

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja Sinde Ke Loka 12, 2011 4:27 pm

Ennen leikkausta join vain ja ainoastaan väkeviä ja krapulaa ei ollut juuri koskaan. Nyt leikkauksen jälkeen kun olen juonut ja totta kai niitä väkeviä kun olen aina niitä juonut niin muistihan siitä on mennyt ja aivan kauhea krapula tullut. Eli täytyy laittaa juomistavat uusiksi ja siirtyä lonkeroon ja siideriin jos meinaa jotain ottaa. jokainen taplaa tyylilllään itse en ole juomista jättänyt vaikka leikkauksessa olen käynyt Smile

Sinde

Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 33
Registration date : 31.08.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: