Leikkaukseen menossa
+4
pirjo
lie
Mertzi
Rozeanne
8 posters
Sivu 1 / 1
Leikkaukseen menossa
Alkuperäinen viesti poistettu vahingossa
Viimeinen muokkaaja, Rozeanne pvm Ke Loka 29, 2008 8:44 pm, muokattu 2 kertaa
Rozeanne- Viestien lukumäärä : 75
Registration date : 19.09.2008
Vs: Leikkaukseen menossa
Kerrothan sitten minkälaista oli se gastroskopia? Tai teidän että se ei ole mukavaa ja kaikki kokevat sen varmasti omalla tavalla mutta kuitenkin Yritin laittaa allekirjoituksen jossa kirjoitin historian koska olen aloittanut tämän taipaleen. Katsotaan onnistuuko se kun tallennan tämän viestin. Haluaisin myös tickerin mutta en saanut sitä onnistumaan. Olisiko ideaa että porukka kirjoittaisi vähän historiaa noin ajallisesti allekirjoitukseensa. Silloin se tieto näkyisi joka viestissä. Minulle on ainakin tärkeätä vähän nähdä kuinka kauan porukalla on kestänyt ekasta lääkärin yhteydenotosta leikkaukseen asti. Mitä mieltä olette?
Mertzi- Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 09.09.2008
Minäpä laittelen kuulumisia sitten kun skopia ohitse. Yhden kerran olen ollut siinä piinapenkissä, joten jännitys on melkoinen, kun tiedän millaista se on (minulla yökkäily on ihan älyttömän kovaa ) mutta siitä huolimatta, koetan mennä avoimin mielin.
Tein Mertzin innoittamana allekirjoituksen (jos nyt saan sen näkyyn), ja huomasin, että olemme hänen kanssa ihan samoissa lukemissa! Ja ollaan samanikäisiäkin
Tein Mertzin innoittamana allekirjoituksen (jos nyt saan sen näkyyn), ja huomasin, että olemme hänen kanssa ihan samoissa lukemissa! Ja ollaan samanikäisiäkin
Rozeanne kirjoitti:Tänään tuli kutsu gastroskopiaan, vatsan ultraääneen ja puhalluskokeisiin. Gastroskopia on jo viikon päästä perjantaina, sitten ma ultra ja ti puhallus. Jokainen tutkimus on siis omana päivänään, tuleepa KYSin käytävät taas tutuiksi
Kuun lopussa näyttää olevan lääkärin soittoaika... verikokeethan mulla oli OK leikkausta ajatellen.
Valehtelisin jos väittäisin, ettei jännitä yhtään, huokailuttaa ihan kiitettävästi.
Gastroskopia ohi, se oli yhtä brutaalia kuin muistinkin, oli todella hankalat oltavat, mutta nyt on ohi.
Mieliala ei ole ollenkaan niin helpottunut kuin luulin olevan, päinvastoin!
Hoitaja oli piilovit*uileva nainen, kyseli pariin otteeseen, että oletko nyt aivan varma leikkauksesta. Heitin sitten vastakysymyksen, että mitä hän tarkoíttaa tuolla kysymyksellä ja lisäsin vielä, että hän antaa niin negatiivisen kuvan leikkauksesta, että onko hänellä jotain leikkausta vastaan tai tietoa pahoista ongelmista?!
Hänellä itsellään kuulema paino-ongelmia ja nyt laihtunut "kolme kiloa kuin tuosta vaan" amalgaamipaikkojen saneerauksella ja joillain luontaistuotteilla-- minä olen tavallisesti hyvin positiivinen ja rauhallinen ihminen, mutta nyt olisi tehnyt mieli pamauttaa tuota hoitsua päin näköä Ihan niinkuin minä en olisi kaikkeani yrittänyt ja yrittänyt ja yrittänyt! Voi hemmetti...
Siinä oli taas ihminen niin väärässä hetkessä, että ei ole tosikaan
Sen verran sain huonoa uutista, että ohutsuoli ei ole parantunut keliakiasta, joten leikkaukseni taitaa siirtyä hamaan tulevaisuuteen. Hirmu pettynyt olo
Tänään vuorossa ultra
Tänään vatsan ultra...
Pettymys keliakialöydöksestä on ollut mielessä aika paljon, mutta en halua musertua sen alle. Taistellen vaan eteenpäin, ei kannata jäädä tuleen makaamaan.
Vuoden päästä oleva uusi gastroskopia itää jo epätoivon ja pelonsiementä mieleen, minun kannattanee jutella lääkäreiden kanssa siitä, että eikö tutkimusta voi tehdä "humauksessa". On sen verran vaikea tutkimus mulle, että apukeinoja pitää harkita.
Onko kenelläkään tiedossa ketään, kenen leikkaus olisi siirtynyt keliakian takia tai sellaista, jolle gastroskopia tehdään humauksessa/nukutuksessa?
EDIT: Ultrassa ei mitään erikoista. Maksa on vähän rasvoittunut (on kuulema normaalia keskivartalolihavuudessa), munuaiset, perna ja sappi ok.
Leikkaus tämän tutkimuksen tiimoilta ok.
Pettymys keliakialöydöksestä on ollut mielessä aika paljon, mutta en halua musertua sen alle. Taistellen vaan eteenpäin, ei kannata jäädä tuleen makaamaan.
Vuoden päästä oleva uusi gastroskopia itää jo epätoivon ja pelonsiementä mieleen, minun kannattanee jutella lääkäreiden kanssa siitä, että eikö tutkimusta voi tehdä "humauksessa". On sen verran vaikea tutkimus mulle, että apukeinoja pitää harkita.
Onko kenelläkään tiedossa ketään, kenen leikkaus olisi siirtynyt keliakian takia tai sellaista, jolle gastroskopia tehdään humauksessa/nukutuksessa?
EDIT: Ultrassa ei mitään erikoista. Maksa on vähän rasvoittunut (on kuulema normaalia keskivartalolihavuudessa), munuaiset, perna ja sappi ok.
Leikkaus tämän tutkimuksen tiimoilta ok.
Heippa kaikille! Spirometria oli viikko sitten ja meni hyvin. Lääkäri soitteli tänään tuloksista, minun leikkaukseni sitten siirtyy keliakia löydöksen takia, mutta miten kauas on vielä epäselvää. Saan tähän vastauksen 1-2 viikon kuluessa.
Pahin pettymys on jo käyty läpi, mutta tämä Kaikki mulle ja heti-kärsimättömyys pitäisi saada hillintään... siinäpä sitä onkin tekemistä
Aion roikkua täällä palstalla ja seurata teidän muiden kuulumisia, päivitelkäähän niitä ahkerasti. Kiva, kun on tälläinen foorumi olemassa, pidetään se siis hengissä
Pahin pettymys on jo käyty läpi, mutta tämä Kaikki mulle ja heti-kärsimättömyys pitäisi saada hillintään... siinäpä sitä onkin tekemistä
Aion roikkua täällä palstalla ja seurata teidän muiden kuulumisia, päivitelkäähän niitä ahkerasti. Kiva, kun on tälläinen foorumi olemassa, pidetään se siis hengissä
ei muuta kuin malttia
Hei
mut on leikattu 23.4.2007 yli vuoden odotuksen jälkeen (tähystyksessä löytyi 2 vatsahaavaa, jotka piti hoitaa alta pois) mutta sanonpa vaan, että odotus kannatti nyt -59 kg ja olen kuin uusi ihminen, energiaa löytyy vaikka muille jakaa, joten koita kestää vaan!!! Helppo tietysti sanoa kun oma odotus on ohi.
mut on leikattu 23.4.2007 yli vuoden odotuksen jälkeen (tähystyksessä löytyi 2 vatsahaavaa, jotka piti hoitaa alta pois) mutta sanonpa vaan, että odotus kannatti nyt -59 kg ja olen kuin uusi ihminen, energiaa löytyy vaikka muille jakaa, joten koita kestää vaan!!! Helppo tietysti sanoa kun oma odotus on ohi.
Rozeanne kirjoitti:Heippa kaikille! Spirometria oli viikko sitten ja meni hyvin. Lääkäri soitteli tänään tuloksista, minun leikkaukseni sitten siirtyy keliakia löydöksen takia, mutta miten kauas on vielä epäselvää. Saan tähän vastauksen 1-2 viikon kuluessa.
lie- Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 02.11.2008
Leikkaus varmistui
Hei pitkästä aikaa! Lääkäri soitti, kirurgien kanssa on ollut kokous ja minut on laitettu nyt leikkausjonoon
Leikkaus on todennäköisesti maalis-huhtikuussa. Tarkkaa aikaa en vielä tiedä. Uutta tähystystäkään ei tarvita, ja perussairauteni tilakin on mietitty ja tutkittu-- se voi pahentua ensi alkuun, mutta sen kestää, kun tietää että se siitä sitten rauhoittuu.
Nyt on pääskysen kokoisia perhosia mahassa
Leikkaus on todennäköisesti maalis-huhtikuussa. Tarkkaa aikaa en vielä tiedä. Uutta tähystystäkään ei tarvita, ja perussairauteni tilakin on mietitty ja tutkittu-- se voi pahentua ensi alkuun, mutta sen kestää, kun tietää että se siitä sitten rauhoittuu.
Nyt on pääskysen kokoisia perhosia mahassa
Onneksi olkoon leikkaukseenpääsystä
Minä odottelen vieläkin vuoroani sinne leikkaukseen pääsyäni.17joulukuuta sain ajan ja kun olin lähdössä soittivat peruutuksen.Eilen soitin taas sairaalaan kun uusi aika piti tulla heti joulun jälkeen,enkä ole mitään kuullut.Nyt luvattiin että olen jonossa viidennelle viikolle,eikä sekään ole mitään varmaa.Tuntuu ettei jaksa enää uskoa niiden puheisiin kun tätä on jatkunut jo puolivuotta.Minuthan piti leikata akuutisti heti kesälomien jälkeen.Nyt täälä on vatsatautia liikkeellä ja radiossa sanottiin että Uppsalan akateemisella sairaalalla on jouduttu sulkemaan osastoja sen takia.En usko että mitään aikaa tulee vielläkään.Ihanaa että sinä pääset vihdoinkin leikkaukseen ja toivottavasti sairautesikin paranee leikkauksen myötä.tv Pirjo
pirjo- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 10.10.2008
pirjo kirjoitti:Minä odottelen vieläkin vuoroani sinne leikkaukseen pääsyäni.17joulukuuta sain ajan ja kun olin lähdössä soittivat peruutuksen.Eilen soitin taas sairaalaan kun uusi aika piti tulla heti joulun jälkeen,enkä ole mitään kuullut.Nyt luvattiin että olen jonossa viidennelle viikolle,eikä sekään ole mitään varmaa.Tuntuu ettei jaksa enää uskoa niiden puheisiin kun tätä on jatkunut jo puolivuotta.Minuthan piti leikata akuutisti heti kesälomien jälkeen.Nyt täälä on vatsatautia liikkeellä ja radiossa sanottiin että Uppsalan akateemisella sairaalalla on jouduttu sulkemaan osastoja sen takia.En usko että mitään aikaa tulee vielläkään.Ihanaa että sinä pääset vihdoinkin leikkaukseen ja toivottavasti sairautesikin paranee leikkauksen myötä.tv Pirjo
Kiitos Pirjo
Onpa harmillista tuo sinun tilanteesi, niin lähellä, mutta ei sitten kuitenkaan! Toivon, että omalle kohdalleni KYSissä ei kävisi moista siirtelyä.
Pidän peukkuja, että pääsisit Pirjo sinäkin sinne leikkaukseen mahdollisimman pian!
Onnea leikkaukseen pääsyn johdosta!!
Sinun sitkeytesi ja periksi antamattomuus kannatti! Toivon sinulle onnea leikkaukseen.Rozeanne kirjoitti:Alkuperäinen viesti poistettu vahingossa
Sinun sitkeytesi ja periksi antamattomuus kannatti! Toivon sinulle onnea leikkaukseen.
Kiitos
Leikkauspäivä on tiedossa
Posti toi tänään kutsun sairaalaan. Menen osastolle su 1.3. ja leikkaus tehdään maanantaina 2.3.
Mieliala on innokas, mutta tottakai myös jännittää.
Mieliala on innokas, mutta tottakai myös jännittää.
Onneksi olkoon, voin niin samaistua sinun tunnetilaasi tällä hetkellä!
Aurinkoista ja keveämpää kevättä sinulle!
Aurinkoista ja keveämpää kevättä sinulle!
Pia- Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Registration date : 12.10.2008
Fiiliksiä
Eilinen meni sulatellessa uutista. Fiilikset on hyvät, mutta toki jännitystä on ilmassa.
Ravitsemusterapeuttikin soitti eilen, laitteli s-postilla luettavaa, ja lupasi palata asiaan viikkoa ennen leikkausta. Minä olen ainoa leikattava sillä viikolla, kun menen. Hiihtolomaviikosta johtuen, ei ravitsemusterapeutteja ole tuolloin talossa, joten hoidamme ohjeistuksen puhelimessa ja ennen leikkausta. Saas nähdä muistanko niistä ohjeistä sitten mitään
ENEilyn aloitin tänään, ehtii maksan rasva edes hiukan vähentyä. Edelleen mua yllättää tämä, miten nopeasti minä tähän hommaan pääsin. Hyvä juttu, vaan silti ihmettelen. Sanokaa jo, että älä enää ihmettele
Ravitsemusterapeuttikin soitti eilen, laitteli s-postilla luettavaa, ja lupasi palata asiaan viikkoa ennen leikkausta. Minä olen ainoa leikattava sillä viikolla, kun menen. Hiihtolomaviikosta johtuen, ei ravitsemusterapeutteja ole tuolloin talossa, joten hoidamme ohjeistuksen puhelimessa ja ennen leikkausta. Saas nähdä muistanko niistä ohjeistä sitten mitään
ENEilyn aloitin tänään, ehtii maksan rasva edes hiukan vähentyä. Edelleen mua yllättää tämä, miten nopeasti minä tähän hommaan pääsin. Hyvä juttu, vaan silti ihmettelen. Sanokaa jo, että älä enää ihmettele
Älä enään ihmettele
Kävin ravintoterapeutilla viime viikolla, nyt odotan kutsua sisäelinten tutkimukseen ja sitten leikkaukseen. Toivottavasti tulee ennen kesää. Tänään slarvailen oikein kunnolla ja huomisesta alkaan valmistautuminen tulevaa kohti, elän niin terveelllisesti kun mahdollista ja kerään voimia ja kuntoa leikkausta ajatellen.
älä enää ihmettele !!! mä olen vasta tieni alussa,mutta elän toivossa että jonain päivänä mutkin leikataan tsempiä leikkaukseen ja kun kykenet,niiin kerrothan meille kaiken.
-päivi.
-päivi.
päivi- Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 58
Registration date : 12.02.2009
olen miettinyt tässä että saapiko sitä syödä leikkauksen jälkeen kasviksia ja hedelmiä,kunhan ensin on syönnyt sen pussukansa täyteen???
ja mistä sais halvalla isojen tyttöjen vaatteita????
-päivi.
ja mistä sais halvalla isojen tyttöjen vaatteita????
-päivi.
päivi- Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 58
Registration date : 12.02.2009
Leikkauspäivä lähenee... nyt alkaa jännittämään
Paljon onnea leikkaukseen Rozeanne turhaan sitä jännität kyllä kaikki hyvin menee, kuulumisia ootellaan.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Kiitos kannustuksesta
Kaksi yötä enää, ja sitten ollaan tosi lähellä leikkausta.
Leikkaava kirurgi soitti, säikähdin ensin, että nyt on leikkaus peruttu..onneksi ei! Kysyi haluaisinko suostua siihen, että leikkaukseni kuvattaisiin TV-sarjaan. Kieltäydyin kunniasta! Iski niin totaalinen rimakauhu
Kaksi yötä enää, ja sitten ollaan tosi lähellä leikkausta.
Leikkaava kirurgi soitti, säikähdin ensin, että nyt on leikkaus peruttu..onneksi ei! Kysyi haluaisinko suostua siihen, että leikkaukseni kuvattaisiin TV-sarjaan. Kieltäydyin kunniasta! Iski niin totaalinen rimakauhu
Nukkumatti on karannut, sitä odotellessa surffailen vielä täällä. Taitaa jännitys tehdä tämän, ei saa unta... muutaman tunnin päästä lähtö sairaalaan! Äkkiä nämä kolme viikkoa meni, ENEillen toisena päivänä paremmin kuin toisena, mutta ENEillen kuitenkin.
Tulen sitten kertomaan kuulumiseni kunhan kykenen. Mahtaa mulla olla vaikee melkein viikko ilman nettiä... voi nenä
Hyviä vointeja jokaiselle ja pitäkää mulle peukkuja
Tulen sitten kertomaan kuulumiseni kunhan kykenen. Mahtaa mulla olla vaikee melkein viikko ilman nettiä... voi nenä
Hyviä vointeja jokaiselle ja pitäkää mulle peukkuja
Sinut on jo leikattu Rozeanne, ootellaan jännityneenä kertomusta miten sairaalassa mennyt, pikaista toipumista.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa