Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Näonkin voi käydä...oliko kaikki turhaa?

+5
tigertytto
Kimby
Helka
Lyltsy
Sokerihiiri
9 posters

Siirry alas

Näonkin voi käydä...oliko kaikki turhaa? Empty Näonkin voi käydä...oliko kaikki turhaa?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Ke Elo 31, 2011 1:53 am

Miettikää myös tätä!

Minut leikkattiin 13.6.2011. Painoa on pudonnut leikkauksen jäkeen 12 kg.
Tänäpäivänä pystyn valitettavasti syömään jo suuria määriä, mikään ei töki. Mieliteot ovat vanhan kaltaisia ja kylläisyydentunnetta ei tule, tai se tulee 30 min viiveellä. Pystyn surutta syömään 3 paahtoleipää voilla ja hillolla sekä kananrintaa 150 g ja jäätelötuutin päälle samalla aterialla. Pikkukarkit palan painikkeeksi.

Jos haluan, että paino putoaa, joudun olemaan yhä dietillä. Syömään vain protskuja ja rasvaa, hiilarit korkeintaan hedelmistä. Pelkään pahoin, että 2 v kuluttua se pieni etu jonka nyt saan GBP:stä on historiaa. Vatsalaukun koko on melko suuri jo nyt, vaikka en ole sitä venytellyt. Suolta poistettiin se 1,5 m mutta kaiketi sitä vielä riittää, kun kilot tulevat hetimiten takaisin,jos lipsuu tiukasta kuurista.

Nyt juuri on paino taas nousu suhdanteessa. Hiilariherkkyys on suuri ja minun on mahdottoman vaikea saada itseäni niskasta kiinni ja motivoitumaan karppaamaan...
Toivoa onneksi vielä on , mutta helppoa tämä ei ole. Kerron nämä kokemukseni, jotta ne joukossamme, joilla laihtumishomma ei myöskään suju kuin itsestään tieäisivät, etteivät ole yksin.
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Näonkin voi käydä...oliko kaikki turhaa? Empty Vs: Näonkin voi käydä...oliko kaikki turhaa?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Elo 31, 2011 2:17 am

Eikö sulla koskaan tule dumpingia?

Mä sain tänään viimeksi valmiskanelipullasta dumpingin. Puolikas olisi tyydyttänyt sen pullanhimon, eli edelleen 1 v 4 kk jälkeen vieläkin opettelua.

Mulla menee 1 paahtoleipä(juustolla, kinkulla, salaatilla, paprikalla ja voilla) kerralla. Mutta en kyllä edes kokeile paljonko menisi. Mua ei harmita että syön vaan sen yhden, eli se määrä ei samalla tavalla tyo mielihyvää. Leikattuna ei minusta edes tule kylläisyyden tunnetta, tai jos tulee on syönyt liikaa ja on vaara dumpingista.

Mulla noi hiilarit ei haittaa, kun määrät pysyy pieninä ja proteiinia syö riittävästi/joka aterialla.

Näin se on että kerran sairaalloisen lihava on aina ja ikuisesti ruokanarkkari ja joutuu katsomaan syömisiään. Mutta monella pienellä ateriaalla, vettä 1,5 litraa ja riittävällä proteiinilla on ainakin mahdollisuus. Mulle ei kukaan sanonut koskaan että leikkaus on automaatti, vaan että se on apuväline.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Näonkin voi käydä...oliko kaikki turhaa? Empty Vs: Näonkin voi käydä...oliko kaikki turhaa?

Viesti kirjoittaja Helka Ke Elo 31, 2011 4:45 am

Lyltsy, olet varmasti niiiiin oikeassa; ruokanarkkari on aina ruokanarkkari, samoin kuin alkoholisti. AINA pitää olla tarkkana ettei homma lähde lapasesta.

Itse tässä leikkaukseen eneillessä ajattelen, että ne meikäläisen mässäilypäivät on nyt sitten ohi. Lopullisesti. Ikinä en enää voi syödä esim. perhepitsaa kerralla tms. Mutta, mitäpä todellista onnea se mässäily on ikinä minulle tuonut? Ei oikeasti mitään! Pelkkää huonoa oloa henkisesti ja fyysisesti, näin se vaan on! Ja olen tässä jo leikattujen juttuja lukenut melkein vuoden ettei leikkaus estä ruoasta nauttimista jatkossakaan, jos sen hoitaa kohtuudella. Eli eiköhän ihan valoisa tulevaisuus tässä ole edessä kulinaristina (kohtuudella), leikattunakin! Wink

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja Helka Ke Elo 31, 2011 5:17 am

Vielä lisäyksenä Sokerihiiri, eikö 12kg 2,5 kuukaudessa ole kuitenkin ihan jees painonpudotus?

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Elo 31, 2011 11:33 am

Normaalistikin kylläisyyden tunne tulee 20-30 min viiveellä eikä leikkaus sitä miksikään muuta. Paitsi heti leikkuaksen jälkeen moni ei tunne kylläisyyttä lainkaan. Jos leikkauksen jälkeen syö kunnes tulee kylläiseksi niin todennäköisesti venyttää puisuukkaa sitä tajuamatta. Sen takia on niin äärimmäisen tärkeätä syödä vain niitä olemattomia määriä kerralla, vaikka ei tuntisi kylläisyyttä. Tässä tullaan taas siihen että miksi sitten pitää ahtaa 3 leipää suuhunsa jos ei tunne kylläisyyttä, koska silloin ei myöskään tunne nälkää. Sitä pitää opetella ja "kuunnella" itseään että miksi kulloinkin jotain suuhunsa laittaa. Kun sitä fundeeraa, niin tajuaa että 8 kertaa kymmenestä sitä laittaa tavaraa suuhunsa vaikkei oikeasti ole fyysistä nälkää vaan se "nälkä" on jotain muuta psyyklkistä tarvetta.

Hedelmissä voi sitten olla mahdottomasti hedelmäsokeria ja sen myötä kaloreita. Moni luulee että hedelmä on "terveellistä" mutta ei lainkaan tajua kuinka paljon niissä on sokeria joka taasen vaan lisää sitä sokerin himoa. Mä en syö hedelmiä juuri lainkaan sen takia koska mulle tulee vaan nälkä ja himo niistä. Mä rinnastan hedelmät ihan samaan kastiin kuin karkit. Paljon sokeria ja aiheuttaa vain himoa ei kylläisyyttä lainkaan. Ei hyvä. Vitamiinit saan purkista ja vihanneksista.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Elo 31, 2011 12:21 pm

Toi on niin totta..että ei tunne nälkää eikä sen paremmin kylläisyyttäkään..mulla on just noin syön parin tunnin välein siksi kun pitää syödä,en nälän takia..ja en tunne tulevani mitenkään täyteen syötyäni Smile mutta lopetan kuitenkin syömisen siihen 1-2dl etten vaan venyttäisi tai rikkoisi pussukkaani Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja hansu Ke Elo 31, 2011 12:36 pm

Kyllä minäkin olen huomannut, että pystyisin syömään enemmän kuin mitä "laki sallii". Kykenen nyt ulkona syödessäni syömään reilun puolet aikuisten annoksesta. Lähinnä sen proteiinipuolen.

Minulla kuitenkin jossain vaiheessa kertakaikkiaan tyssää syöminen. Lusikka jää puolitiehen ja suussa olevaa on vaikea nielaista. Minä tosin lasken jatkuvasti energiamääriäkin ja asetan itse rajotteita syömiselleni. Tuollaiseen isompaan syömiseen en pystyisi (3leipää+kana+jäätelö+namut) kerralla. Kana ja yksi leipä voisi vielä mennä.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Niinuli Ke Elo 31, 2011 4:25 pm

Mikä helpotus että joku muukin tuntee samoin - mä en oo käyny täällä piiitkään aikaan kun potutuskäyrä nousi aina ku muut laihtuu hurjia määriä ja itellä ei tipu.
Mutta oon valtavan tyytyväinen tähänkin vaikka vielä vois mennä kiloja pois. Tsemppiä kaikille!
Niinuli
Niinuli

Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.10.2010

Viesti kirjoittaja juusto Ke Elo 31, 2011 9:15 pm

sullahan lähtee painoa oikein mukavasti. aivan turhaan vertaat omaa kehitystä muihin,koska on aivan selvää,että jos toisella on ylipainoa 30kg ja toisella 60kg niin painavampi saa kiloja pois paljon nopeammin. jatka vaan sitkeästi. hienosti menee.

juusto

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 28.08.2011

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri To Syys 01, 2011 2:31 pm

Kiitos kommenteista ja kannustuksestakin!
Todellakin, olemme kaikki yksilöitä ja se on hyvä huomioida ravintoasioissa.
Hiilariyliherkkyyskin on semmoinen juttu, toiset kärsivät siitä enemmän kuin toiset.
Mutta, näillä mennään mitä on annettu!
Eihän tämä kaikki ole niin vakavaa ! Laughing Elämää vain.
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 06.03.2011

Viesti kirjoittaja Bulla65 To Syys 01, 2011 4:37 pm

Sokerihiiri, hyvä kun kerrot miten sulla homma menee, näin saadaan todellista tietoa, että miten eri tavalla nää syömisasiat menee eri ihmisillä. Minusta sinulla on mennyt painoa pois todella hyvin, jopa vähän paremmin kuin mulla Smile. Mulla meni 3 kk:ssa 12,5 kg ja olen siitä kuule ihan onnellinen. Kirurgin vastaanotolla maanantaina kirurgi totesi, että sellaiset henkilöt, jotka pudottavat painoa maltillisesti, voivat paljon paremmin kuin sellaiset, joilla menee tyyliin 30 kg 3 kk:ssa - se on kuulemma fakta ja sellaisiin huippusuuriin lukemiin ei ole kuulemma syytä pyrkiä. Terveyden kannalta ei siis ole hyvä, että pudotusvauhti on valtava. Meillä "maltillisilla" pysyy kuulemma hiukset paremmin päässä ja veriarvot kunnossa, onhan se selvää, että saamme ravinnostamme enemmän ravintoaineita kun emme syö liian vähän, vaan sen minkä pitääkin. Jos sitä painoa putoaa aivan järjettömiä määriä joka kuukausi, on selvää, että silloin ihminen ei ole syönyt riittävästi ja se ei ole hyvä. Neuvoisin kuitenkin sinua rajoittamaan noita syötyjä määriä, syö vain se yksi paahtoleipä kerrallaan, vaikka pystyisitkin syömään niitä kolme. Käsittääkseni ns. "normaali" naisihminenkään ei syö varsinaisen ruuan lisäksi kuin korkeintaan yhden leipäpalan aterialla, näin olen itse havainnut kun olen joskus seuraillut miten muut kanssasisaret syövät, joten miksi sitä leipää pitäisi syödä niin paljon kerrallaan. Ja se vaalea leipäkin olisi tietysti terveellisempää vaihtaa ruisleipään.

Muistakaan kaikki leikatut, että me olemme niin kauan laihduttajia kun meillä sitä ylipainoa on ja laihduttajan ruokavalioon eivät kuulu mitkään kaloripitoiset herkut, niitä syödään todella harvoin - jos siis haluaa, että se paino tosiaan putoaa pidemmän aikaa. Tsemppiä Sokerihiirelle ja kaikille muillekin asian kanssa kamppaileville!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa