Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

+2
Elämä edessä
Kukkis
6 posters

Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Kukkis To Toukokuu 12, 2011 6:19 pm

Hei!

Täällä lihavuusleikkausta odottava 28-vuotias nainen.

Olen lähes aina ollut lihava, teininä olin jokusen vuoden normaalipainoinen mutta se siinä. Pahimmillaan painoni oli 130kg, nyt 125kg, pituus 160cm, BMI 49,2. Leikkaus on pyörinyt usein mielessä ja nyt otin härkää sarvista ja kävin Eirassa... No, vihreää valoa näytettiin. Vielä labrat, sisätautilääkärin sekä ravintoterapeutin tapaaminen ensi viikolla ja jos sieltäkin tulee vihreää valoa, leikataan minut JO 28pvä ensi kuuta!!!!!!

Pää on pyörällä näin nopeasta tahdista, mutta olen valmis tähän. Tahdon elämäni takaisin, tahdon pystyä laskettelemaan, luistelemaan, patikoimaan, menemään huvipuistossa laitteisiin lasteni kanssa jne... Nyt koko elämä tavallaan junnaa paikallaa kun ei näin isona oikein voi tehdä sellaisia asioita kuin haluaisin.

Olen jo pitkään lukenut tätä palstaa ja nyt päätin itse hypätä mukaan! I love you

-Kukkis-


Eli, eilen tosiaan minulle leikattiin uudet sisukset. Nyt jo kotona ja uuden elämän harjoittelu alkaa. Smile

-Kukkis-


Viimeinen muokkaaja, Kukkis pvm Ke Kesä 29, 2011 11:07 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Uusia uutisia)

Kukkis

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : espoo
Registration date : 12.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Toukokuu 12, 2011 6:29 pm

Hei Kukkis!
No ompa nopeaa toimintaa!! Onnea siitä!!! Minulla on kestänyt 1,5 v, mutta minulle on ollut erittäin hyvä yrittää sisäistää tätä asiaa ajan kanssa!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Kukkis To Toukokuu 12, 2011 6:36 pm

Hei "elämä edessä"

Kiitos. Smile On tämä vaan niin uskomatonta. Ja tahti nopea varmaan kun menin yksityiselle, kunnallisella kuulemma pitkiäkin jonoja.

Tosin, pari asiaa jäi vaivaamaan: minulle ei tehdä vatsalaukun tähystystä ennen leikkausta, näkivät että se on turhaa koska ei minulla ole mitään oireitakaan "emmehän me oireettomia ihmisiä tähystä", ja toinen mikä ihmetytti oli myös se ettei minulta tarkisteta helikoa ollenkaan. Osaiskos kukaan sanoa onko tää kovinkin yleistä että jätetään noi tekemättä ennen leikkausta?

-Kukkis-

Kukkis

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : espoo
Registration date : 12.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Bullero To Toukokuu 12, 2011 6:47 pm

Heipähei Kukkis,

Mulla on prosessi menossa julkisella puolella ja neuvotteluja myös Eiran kanssa (selvittelen korvaako vakuutukseni leikkausta). Eiran kanssa myös keskustelin, että olisi minunkin mahdollista päästä jo tuohon 28.6. leikkaukseen. Mutta voipi olla, että vakuutuksesta ei ehdi vastausta saamaan tai se on negatiivinen, eli että päädyn julkisen puolen ratkaisuun.

Milloin kävit Eirassa ekaa kertaa?


Viimeinen muokkaaja, Bullero pvm To Toukokuu 12, 2011 6:55 pm, muokattu 1 kertaa
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Toukokuu 12, 2011 6:52 pm

Hei Kukkis!
Luulen, että kunnallisella puolella melkein kaikille tehdään mahalaukun tähystys, varsinkin njos on jotain vaivoja. Helikobakteeri on aika yleinen minun ikäisilläni, mutta nuoremmilla harvinainen. Minäkään en tiennyt sen olemassaolosta mitään! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Kukkis To Toukokuu 12, 2011 7:00 pm

Niin, onko siitä jotain haittaa jos minulla olisikin se heliko eikä sitä poisteta ennen leikkausta? Kun en nyt oikein ymmärrä miksi nuo 2 asiaa jätetään tekemättä? Vai onko tuo yksityisellä puolella ihan normaali meininki?

Pitänee kysellä lääkäriltäni vielä tarkemmin, ekalla tapaamisella en tajunnut kysyä noista ollenkaan.

Niin ja "bullero"

Vastasin kyllä jo, mutta se ei tullutkaan näytille...?

No siis olin ekaa kertaa Eirassa tän viikon tiistaina, toissapäivänä siis. Ens viikolla olisi sisätautilääkäri seka rav.terapeutti.

Olispas huikeeta jos oltaisi eirassa samaan aikaan. Smile

-Kukkis-

Kukkis

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : espoo
Registration date : 12.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Bullero To Toukokuu 12, 2011 7:06 pm

Kylläpä etenee sulla nopeasti - hyvä niin Smile Olispa tosiaan hauska, jos oltais yhtä aikaa. Mullekin soitti juuri hoitaja sisätautipolilta ja ilmoitteli tutkimusaikoja jo ensi viikolle ja kesäkuun alkuun. Kylläpä nopeaa etenee hommat Mikkelissäkin!
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Toukokuu 12, 2011 7:32 pm

Hei!
Olen saanut tietää, että leikkuita on tehty, vaikka Helikobakteeri on. Täällä palstalla kirjoitettiin, että kuuri annettiin vielä leikkuun jälkeen. Bakteerin häätäminen on aika lailla aikaa vievää, koska lääkekuurin jälkeen vasta 5-6 viikon päästä ainakin minulla otettiin uudet näytteet.
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Kukkis Pe Toukokuu 13, 2011 4:08 pm

Näin yöllä unta hoikemmasta minusta. Ihanaa! Smile

Tänään meinaan suomi-venäjä matsin seuraksi ottaa muutaman siiderin, viimeiset ennen leikkausta. Ja leikkauksen jälkeen menee aikaa ennenkuin uskallan alkoon koskea.

Siis jotenkin tää on uskomatonta, mun on vaikea nähdä itseni pienempänä, lihavuus on niin iso osa identiteettiäni. Ikävä kyllä. On vaikeaa kuvitella että voin ehkä jo vuoden kuluttua kävellä vaatekauppaan ja löytääkin sieltä päällepantavaa! Aivan mahtavaa, jotain mitä olin jo kuvitellut etten koskaan tule kokemaan. Huh, hurjaa, ihanaa, mahtavaa... En edes keksi tarpeeksi sanoja kuvailemaan tunnetta! Iik....

Tosin kyllä pelottaakin, ihan julmetusti. Mutta yritän ajatella positiivisesti Smile

-Kukkis-

Kukkis

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : espoo
Registration date : 12.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Toukokuu 13, 2011 5:38 pm

Helikoriski näkyy verikokeissa. Kerrottiin että verikokeiden perusteella määrätään häätökuuri tarvittaessa, eli labrat pitää olla riittävän ajoissa että ehtii kuurin napsia. Mä kävin Terveystalossa ja ei tehty siis tähystystä.

Ole huoleti. Smile
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Maiski Su Toukokuu 15, 2011 3:31 pm

Tervetuloa tänne, täälä on mukavaa porukkaa ja kaikilla samat ongelmat, ainakin samansuuntaiset.
Jos ei tarvihe letkua niellä ei ole menettänyt mitään mitä kannattaisi harmitella.

Minulla on ollut närästystä ja palan tunnetta kurkussa ja semmoinen olo, että pittäis kokoajan nieleskellä,... ilmeisesti liittyi jotenkin tuohon tulehdukseen joka minulla on, selvishän sekin siitä sitten, toivottavasti.
sunny
Maiski
Maiski

Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 15.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Kukkis Ti Toukokuu 17, 2011 2:26 am

Mun pitäisi saada 8kg pois ennen leikkausta..... MUTTA MITEN!!??

Sain jo itse, ennen lekuriin menoa 4kg pois. No sain lekuriajan ja sieltä leikkaus ajan jos kaikki ok, ja nyt on tullut kilo takas!!!! Leikkaus olisi 28pvä kesäkuuta, mutta sinne 8kg!!!!!!! Ei herranen aika.... Tuntuu toivottomalle.

A-P-U-A!!!!! Mitä jos ei saa painoa tarpeeksi alas.... Eikö ne leikkaa? Paino siis nyt mulla öpaut 126..... Mä en vaan kestä. Olen tänään itkeskellyt.... No ke on tapaaminen RT kanssa, jospa sillä olisi hyviä jippoja. Mutta mulla ei vaan uskoa ole itseeni. Miksi nyt saisin painoa alas kun en ole ennenkään saanut. Sad

-Kukkis-

Niin kun siis kattelee täälläkin niin monet eneilee jopa 20kg pois..... Musta tuntuu etten saa edes 5kg pois.... Kait ne kattoo että oon mahdoton tapaus eivätkä leikkaa.


Viimeinen muokkaaja, Kukkis pvm Ti Toukokuu 17, 2011 2:46 am, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : lisää panikointia)

Kukkis

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : espoo
Registration date : 12.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Ti Toukokuu 17, 2011 8:41 pm

Kyllä sillä ene-dieetillä laihtuu, muuta ei voi, kun ruuasta saa vain kolmanneksen tai neljänneksen tarvitsemastaan energiasta. Loppu on pakko tulla läskeistä. Mutta pitää syödä ja juoda ohjeiden mukaisesti. Jauhepusseissa on kaikki tarvittava, mutta jos käyttää tavallisia ruoka-aineita, on syötävä kaikki sallittu proteiini, muuten lähtee lihakset. Ja kuulemma tukka. Ja se juominen: kehon kuivuminen saa painonlaskun jämähtämään paikoilleen, kun keho pitää epätoivoisesti kiinni joka rippusesta. Vettä, light-mehua ja muuta (lähes) kaloritonta ainakin 1,5 litraa päivässä: tavallisella sokeripitoisella mehulla saa kerättyä 500 kcal "tyhjää" energiaa päivässä pelkällä juomisella ihan huomaamatta!

Ruualla eneillessä on oltava itselleen tiukka. Oma vikani on lipsua hieman: nuorisolle aamiaista tehdessä livahtaa yksi juustosiivu omaan suuhun, kokatessa maistelee pari haarukallista yhden teelusikallisen sijaan jne. Ene-dieetissä energiamäärä on niin pieni, että jatkuva lipsuminen kyllä näkyy laihtumisvauhdissa. Mutta vauhtia on aina verrattava omaan vauhtiinsa eikä toisiin. Kaikilla on erilainen laihdutushistoria, erilainen lähtöpaino, erilainen aineenvaihdunta. Ja naisilla vielä lisäksi kuukautiskierron vaiheet vaikuttaa.

Rohkeutta ja tsemppiä! Sinä teet parhaasi ja se riittää, näin uskomme! cheers
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Bullero Su Kesä 12, 2011 5:39 am

Moikka taas Kukkis,

Minut leikataan Eirassa 8.9. Valitsin leikkauspäivän vähän pidemmälle siitä syystä, kun haluan gradun ensin alta pois ja sitten leikkauspöydälle Smile

Miten leikkauksen odottelu ja eneily sujuu?
Bullero
Bullero

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 02.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :) Empty Vs: Hei kaikille! Uusi palstalainen paikalla. :) ---> LEIKKAUS oli 28.6, nyt jo kotona. :)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa