Liian paksu äidiksi?
+14
toiveikas
Leppis
dunbar
Haisuli
Fisu
Wee2be
Marjis
matami
haaho
Poutapilvi
Elämä edessä
Aurora
BigMama
sallan
18 posters
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Liian paksu äidiksi?
Tervepä terve!
sallan nimimerkin takana piileskelee 25-vuotias nuori nainen Oulusta, joka eksyi tänne hakiessaan tietoa lihavuusleikkauksesta.
BMI on 47 tuntumassa ja leikkaus on ruvennut kiinnostamaan ihan tosissaan.
Liitännäissairauksia ei (toistaiseksi luojan kiitos!) ole, mutta lapsettomuus vaivaa. Tarkempiin tutkimuksiin pääsy on kuulema painosta kiinni, näin sanottiin. Karua kieltä tuli gynekologilta kun vastaanotolle hakeuduin.
sallan nimimerkin takana piileskelee 25-vuotias nuori nainen Oulusta, joka eksyi tänne hakiessaan tietoa lihavuusleikkauksesta.
BMI on 47 tuntumassa ja leikkaus on ruvennut kiinnostamaan ihan tosissaan.
Liitännäissairauksia ei (toistaiseksi luojan kiitos!) ole, mutta lapsettomuus vaivaa. Tarkempiin tutkimuksiin pääsy on kuulema painosta kiinni, näin sanottiin. Karua kieltä tuli gynekologilta kun vastaanotolle hakeuduin.
Vs: Liian paksu äidiksi?
Heips.. Minulla oli painoindeksi 37,9 elikkä painoin 135kg kun tulin raskaaksi, ja heti ekalla yrityksellä tärppäsi.. Nyt painoindeksi 30 painan 85kg enkä tule millään raskaaksi, monen monta yritystä, hoidoissa käyty mutta vauvaa ei kuulu
Ei se aina painoa katso, millon tärppää
Ei se aina painoa katso, millon tärppää
BigMama- Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 36
Registration date : 09.10.2009
ups.. siis painoindeksi oli 47,9 kun tulin raskaaksi reilu 3 vuotta sitten
Juu eihän se mikään ainoa syy varmasti ole, tiedän moniakin jotka ovat raskautuneet painostaan huolimatta. Minulle kuitenkin gynekologi sanoi että tarkempia tutkimuksia lähdetään vasta sitten tekemään kun paino on pienempi. Ja yksityisellä puolella kävin. En tiedä pitäiskö vaihtaa gynekologia...
Mä sain reduilla laihdutettua painoa reippaasti pois ja samantien raskaaksi ei mitään yritystä edes ollut kun oli lapsiluku täynnä. Tuolla se sivuoire nukkuu sängyssä
Molemmista pojista mulle tuli raskausdiabetes, samoin vauvan voinnin seuranta oli vaikeaa rasvakerroksista johtuen mutta kaikki meni hyvin ja olin tehostetussa seurannassa muidenkin ongelmien takia.
Meillä kaikki raskaudet on alkanee noin 5v välein ja mä epäilen että itselläni on PCO.
Molemmista pojista mulle tuli raskausdiabetes, samoin vauvan voinnin seuranta oli vaikeaa rasvakerroksista johtuen mutta kaikki meni hyvin ja olin tehostetussa seurannassa muidenkin ongelmien takia.
Meillä kaikki raskaudet on alkanee noin 5v välein ja mä epäilen että itselläni on PCO.
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
Ainahan voit koittaa vaihtaa gynekologia, koska toiset lääkärit ovat törkeitä eivätkä halua auttaa ihmistä jolla on reippahasti liikakiloja(omasta kokemuksesta puhuen).. Joskus lääkärin vaihto/gynen vaihto voi olla parasta, ja muuttaa vastausta
Tervetuloa sallan!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Aurora: Käytetäänkö Reductilia vielä?
Löysin nimittäin tällaisen uutisen:
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2010012210977109_lh.shtml
BigMama: Voishan sitä ainakin tosiaan kokeilla
Elämä edessä: Kiitos
Löysin nimittäin tällaisen uutisen:
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2010012210977109_lh.shtml
BigMama: Voishan sitä ainakin tosiaan kokeilla
Elämä edessä: Kiitos
Ei käytetä siksi olen täällä Eikä ole kuulunut että olisi tulossa takaisin.
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
Fertinova ei Felicitas
Kannattaa kysyä Felicitas-klinikalta joskos hoitaisivat. Siellä ensimmäinen käyntikerta on ilmainen, joten ei ota mitään jos ei satu saamaan mieleistään vastausta.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Kyseessä on siis FERTINOVA ei Felicitas
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Hei Sallan!
Minulla lapsettomuus oli leikkauskriteeri. Mitään muuta lapsettomuuden syytä ei löytynyt ja tulin raskaaksi 4 kk leikkauksen jälkeen keinohedelmöityksellä. Kiirettä pidettiin ikäni vuoksi, eikä siis voitu jäädä odottelemaan laihdutusleikkauksen tulosta. Julkisella puolella leikattiin. Tuolla Laihdutusleikkaus ja raskaus-ketjusta voit lukea lisää.
Minulla lapsettomuus oli leikkauskriteeri. Mitään muuta lapsettomuuden syytä ei löytynyt ja tulin raskaaksi 4 kk leikkauksen jälkeen keinohedelmöityksellä. Kiirettä pidettiin ikäni vuoksi, eikä siis voitu jäädä odottelemaan laihdutusleikkauksen tulosta. Julkisella puolella leikattiin. Tuolla Laihdutusleikkaus ja raskaus-ketjusta voit lukea lisää.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Julkisella puolella gynen kanssa oli puhetta että missä vaiheessa olisi mahdollista hoitoja saada lapsettomuuten, jos ongelmia ilmenee. Kertoili että bmi 35 korkeintaan, tokihan nuissa saattaa olla alueellisiakin eroja.
matami- Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 18.08.2009
Meillä on molemmat pojat saannut alkunsa clomifen hoidolla julkisella puolella ja miu bmi on ollut silloin n. 46. Kertaakaan ei sanottu että ylipaino olisi este vaan raskaudessa olisi enemmän riskejä kuten raskausajan diabetes ja korkea verenpaine sekä raskausmyrkytys. Ja tietysti kaikki nämä riskit iski minnuun molemmilla kerroilla.
Marjis- Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 03.12.2010
Fertinovasta laittavat kotiin laihduttamaan.. ainakin minut laittoivat joitakin vuosia sitten.. mutta toki voi olla eri meno nyt, jos vaikka eri lekuri
Tsemppiä matkaan!!
Tsemppiä matkaan!!
Minä en varmastikaan olisi ikinä tullut edes keinohedelmöityksellä raskaaksi painavimmillani. Kertaakaan en ole leikkausta katunut ja pieni tuhiseva ihme on vain yksi kaikista leikkauksen hyvistä puolista. Minullakaan ei ollut mitään "kunnollisia" liitännäissairauksia mutta lääkäri oli sitä mieltä että vanhemmiten ne olisivat kuitenkin tulleet ja tuo lapsettomuus oli tarpeeksi vakava "sairaus". Mikäli olet kiinnostunut leikkauksesta, niin lue ahkerasti näitä sivuja niin saat kokonaisemman kuvan leikkauksen eduista ja haitoista. Minulla ei niitä haittoja ole lainkaan, olen vain iki onnellinen että olen nyt normaalipainoinen ja huomattavasti energisempi.
Eipä ole täällä Fertinovaa.
Näitä tämän aihepiirin sivuja onkin tullut nyt kahlattua läpi ja olen ensi viikolla menossa lihavuusleikkauksia tekevän klinikan infoiltaan. Odotan, että sieltä saisin lisää tietoa toimenpiteestä.
Minulla ei yksityisellä puolella kyllä ole leikkaukseen varaa, joten julkisen jonoihin sitten pitäisi päästä. En vaan tiedä mistä lähtisin nyt liikkeelle!
Näitä tämän aihepiirin sivuja onkin tullut nyt kahlattua läpi ja olen ensi viikolla menossa lihavuusleikkauksia tekevän klinikan infoiltaan. Odotan, että sieltä saisin lisää tietoa toimenpiteestä.
Minulla ei yksityisellä puolella kyllä ole leikkaukseen varaa, joten julkisen jonoihin sitten pitäisi päästä. En vaan tiedä mistä lähtisin nyt liikkeelle!
Minä hain lähetteen ihan omalta terveyskeskuslääkäriltä. Täällä Tampereella jonot ovat ihan maltilliset, Oulussa taitaa olla pidemmät. Mutta eipä ne kilot ole parissa kuukaudessa tulleetkaan.
Kävin toukokuussa tuolla infossa ja kuulin, että täällä on 4 vuoden jono julkisella puolella!! Siis 4 VUOTTA!! Ihan käsittämättömän pitkä aika!
Unohdin koko homman samantien, mutta nyt olen ruvennut miettimään, että josko jotenkin onnistuin yksityisellä puolella rahoittamaan leikkauksen. Aika epätoivoiselta tuntuu, mutta pakko selvitellä vaihtoehtoja.
Unohdin koko homman samantien, mutta nyt olen ruvennut miettimään, että josko jotenkin onnistuin yksityisellä puolella rahoittamaan leikkauksen. Aika epätoivoiselta tuntuu, mutta pakko selvitellä vaihtoehtoja.
Kannattaa tutustua Viroon leikkausvaihtoehtona, tälläkin palstalla on monta tyytyväistä siellä leikattua. Hinnat ovat olleet n. 3000-6000e riippuen leikkaustyypistä ja sairaalasta/lääkäristä (eli kolmasosa - puolet verrattuna yksityiseen puoleen Suomessa).
Fisu- Viestien lukumäärä : 99
Registration date : 15.12.2010
Me "teimme" vauvaa 6½ vuotta. Lapsettomuuskokeet käytiin läpi, lapsettomuushoitoihin meitä ei huolittu, lihavuuteni oli siihen suurin tekijä.
Enkä tiedä millä minua siunattiin 2½ vuotta sitten, kun saimme terveen tytön.
Oma pääkoppa luopui koko ajatuksesta saada lapsi. Sen merkitys varmaan on käsittämättömän suuri, että sitten onnistuikin lopulta. Lisäksi minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, THS arvojen balanssiin saaminenkin sattui tuohon onnekkaaseen aikaan...
Toivon kaikkea hyvää teille!
Enkä tiedä millä minua siunattiin 2½ vuotta sitten, kun saimme terveen tytön.
Oma pääkoppa luopui koko ajatuksesta saada lapsi. Sen merkitys varmaan on käsittämättömän suuri, että sitten onnistuikin lopulta. Lisäksi minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, THS arvojen balanssiin saaminenkin sattui tuohon onnekkaaseen aikaan...
Toivon kaikkea hyvää teille!
Haisuli- Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 47
Registration date : 24.04.2011
Kiitos Haisuli. Tällaiset tarinat aina tuovat uskoa.
Minulla tilanne se, että PCOS-tutkimukset menossa parhaillaan. Lihavuusleikkauskirurgin kanssa keskusteltu viime viikolla ja kunhan tutkimusten tulokset tulevat niin sitten yhteydenotto vakuutusyhtiöön ja kysellään josko maksaisivat.
Kirurgin kanssa puhuttiin tästä ylipainon yhteydestä hedelmättömyyteen.
Minulla tilanne se, että PCOS-tutkimukset menossa parhaillaan. Lihavuusleikkauskirurgin kanssa keskusteltu viime viikolla ja kunhan tutkimusten tulokset tulevat niin sitten yhteydenotto vakuutusyhtiöön ja kysellään josko maksaisivat.
Kirurgin kanssa puhuttiin tästä ylipainon yhteydestä hedelmättömyyteen.
PCOS todettu, pre-diabetes todettu, BMI nykyään 51. Vakuutus ei korvaa leikkausta, on vaihtunut kaiken korvaavasta sairaskuluvakuutuksesta tapaturmaiset sairaskulut korvaavaksi kun ikää tuli 20v täyteen.
Kirurgi ottais leikkaukseen, nyt jännätään irtoaako 12 000€ laina opiskelijalle, jolla on jo asuntolaina maksettavana.
Kirurgi ottais leikkaukseen, nyt jännätään irtoaako 12 000€ laina opiskelijalle, jolla on jo asuntolaina maksettavana.
Onnea matkaan! Mieti sitä Viroa. Maksaa aikatavalla vähemmän... Mä olen saanut lapseni BMIn ollessa n 50. Kaikki meni hyvin, mutta uskon, että raskausaika olisi ollut helpompaa laihempana. Toisaalta nyt olen pudottanut raskauajan kilotkin:)
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Kysy vielä uudelleen, kun ne ovat ruvenneet Rovaniemelläkin leikkaan, jos jonot olisivat lyhentyneet.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa