Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ALHAINEN VERENPAINE

+12
dunbar
Rintasir
BigMama
Minttu33
muuminmamman4
2FatToFly
joku80
Tikrustiina75
Wee2be
Elämä edessä
Luisfigo
Tinttamari
16 posters

Siirry alas

ALHAINEN VERENPAINE Empty ALHAINEN VERENPAINE

Viesti kirjoittaja Tinttamari Pe Maalis 04, 2011 9:54 pm

Mulla tehtiin mahalaukun ohitusleikkaus OYS:ssa syksyllä 2009. Paino on kaikkinensa pudonnut yli 70 kg.

Viimeaikoina olen kiinnittänyt huomiota verenpaineeseeni, joka on harvinaisen alhainen. Koholla ei ole koskaan ollutkaan, mutta nämä nykyiset lukemat ovat "ennätyksellisiä" alhaisuutensa vuoksi.

Yläpaine on hieman päälle 100, joskus jonkin verran alle. Alapaine vaihtelee 60-80 välillä. Pulssi 40-50. Mitään oireita tai outouksia tämä ei ole aiheuttanut. Varmasti painon putoaminenkin jo tähän jotenkin vaikuttaa.

Onko kellään muulla jo leikatulla samaa tilannetta, että verenpaineet olisi alhaiset? Onko lääkärit / lekurit asiasta mitään sanoneet?

Seuraava käynti lääkärillä olisi vasta syyskuussa. Ei viitsisi tämän takia alkaa soitella mihinkään. Mitattaessa verenpainetta on ollut yleinen toteamus, että "ei oo koholla, hyvä niin". Mutta rajansa kai tällä alhaisuudellakin..?

Aurinkosia kevätpäiviä kaikille "reipastelijoille" sunny

Tinttamari

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 09.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ALHAINEN VERENPAINE Empty Vs: ALHAINEN VERENPAINE

Viesti kirjoittaja Luisfigo La Maalis 05, 2011 2:40 am

mulla sama tilanne, terkkari kauhuissaan, Peijaksen lääkäri ei moksiskaan, diabeteslekuri nostelee olkapäitä jne.. pulssi mullaki 40-50 tienoilla, yläpaineen ollessa n 95-125 ja alapaineen samoin kun sulla 60-80 välillä. Kun on taju-lähteä-olo, pari oikein isoa ja vahvaa expressoa parantaa omaa tunnetta ja ilm nostattaa verenpainettakin...että niin, paino mulla tippunut 1v3kk aikana 67kg

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Elämä edessä La Maalis 05, 2011 4:00 pm

Upeat pienennykset teillä molemmilla Tinttamari ja Luisfigo!
Ihanaa kuulla kuulumisianne myös teiltä, joilla leikkauksesta alkaa olla jo aikaa! Näin ollen pystyn itsekin ajattelemaan elämää vähän pidemmälle kuin lähitulevaisuudessa olevaan leikkaukseen ja heti sen jälkeiseen aikaan! bounce
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Wee2be Ti Maalis 08, 2011 5:55 am

Mulla oli ennen leikkuuta paineet aikalailla 135-145/75-80 välissä, nyt ostin kotimittarin kun huimailee usein, ja mittauksissa tulee korkeimmillaan 120/73 ja matalimmillaan (soffalla loikoillessa) 100/56. Pulssi on 55-70 välissä - riippuen mielentilasta.. mutta kovin on alas paineet painuneet..
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ti Maalis 08, 2011 6:02 am

Itselläni on tuota samaa vikaa, että verenpaineet laskee liikaa. Alhaimmillaan ovat 97/54 normaalisti on kyllä aika paljon korkeemmalla. Itse aion kysellä sisätaudilla siitä kun menen 21.3 jos vaan muistan.
Tosin mulla on Atacand 8mg mutta se on migreenin estoon ja auttaa jotenkin siihen. Neurologin mielestä sen ei pitäisi vaikuttaa verenpaineisiin vielä tuolla annostuksella. Mutta tarkistan sisätaudilla vielä.
Huippauksesta tiedän aina verenpaineeni heiton ja toisaalta on mukava huomata, että muillakin on tätä vaivaa vaikka leikkauksesta on kauemmin aikaa. Itselläni 18 kk.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja joku80 Ti Maalis 08, 2011 1:28 pm

Hieno pudotus, Tinttamari ja muut! Smile

Mulla taitaa olla myös alhainen verenpaine, silmissä mustuu ja huippaa välillä kovastikin. Ensi viikolla 2. leikkauksen jälkeinen kontrollikäynti, jospa siellä selviää mikä on kysymyksessä...

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ti Maalis 08, 2011 6:15 pm

Mahtaako tuo leikkaus laskea kaikilla verenpainetta roimasti? tietääkö kukaan?

Mulla on nyt jo, sairaalloisen lihavuuden kanssa paineet aika alhaiset. Yläpaine 115 ja alapaine 75, pulssi 40-50 luokkaa. Kuinkakohan alas se meneekään sitten enemmän laihtuessa? Kääk!

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja muuminmamman4 Ke Maalis 16, 2011 3:23 pm

Onpas lohduttavaa lukea että en ole ainut kenen verenpaine on laskenut kuten pulssikin! Minulla on yläpäine myös välillä alle sen sadan ja alapaine on käynyt 50 kympissä Shocked Pulssi kans "matelee siinä 40-50 paikkeilla Question Onhan se kuulemma hyväksi sydämmelle mutta alkaa vähän ihmetyttää että niin monella on nyt kunnon matalat paineet ja varsinkin kun kaikilla ei ole se paino edes valmiiks laskenut niihin "valmiisiin" lukemiin!? Minulla onkin 6kk kontrolli (vaikka onkin kulunut 7kk leikkauksesta) niin meinaan kysyä että onko tämä normaalia? Paino minulla EI ole laskenut enää ollenkaan Sad .... Kait sitä sitten jää tähän 100 kilon yläpuolelle!
muuminmamman4
muuminmamman4

Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010

Viesti kirjoittaja Minttu33 To Huhti 28, 2011 7:06 pm

Minäkin olen samaa ihmetellyt kun paineet on laskeeet jonkin verran siitä mitä oli ennen leikkausta. Nyt jotain 105-110/70-75 paineet. Kai laihtuminen on alentanut paineita enkä stressaakaan asoista niin paljon kuin ennen. No väsymystä on ollut hiukaqn enemmän mitä ennen mutta se kai johtuu vähäisestä ruokamääristä.
Paino nyt 95 kg. Alunperin ennen leikkausjonoon menoa 125 kg.
Minttu33
Minttu33

Viestien lukumäärä : 125
Registration date : 08.06.2010

Viesti kirjoittaja BigMama To Huhti 28, 2011 8:55 pm

Mulla 17 leikkuusta ja kanssa sen 70kg kevyempi... Yhdessä vaiheessa laski paineet kanssa samoille linjoille teidän kanssa, ja joka kerta kun paineet laski, meinasi tajukin mennä. Alkoi kylmän hiellä, silmien sumenemisella ja käsien vapinana. Oli alkuun aikas pelottavaa kun ei tiennyt mistä johtuu, joten ensin seurailin verensokeriani, joka kuitenkin näiden ihme "kohtausten" aikana oli todella hyvä, tästähän vielä enemmän aloin miettiä mistä johtui. Mulla vielä sattui aina töissä tämä kamala "kohtaus" episodi sattumaan, vanhuksia kun hoitelen, niin tommoset huimauskohtaukset aivan kamalia(niiden aikana, olin täysin työkyvytön.. lattialla pää polvien päällä istuin, kunnes ohi meni)
Aloin sitten mittaamaan verenpainetta, ja siitähän se tosiaan johtui paineet 95/70 "kohtauksen" aikana. Lääkäriin kun soitin niin heti hoitajille mieleen tuli kilpirauhasten vajaatoiminta..
Lääkäriin asti en vieläkään ole päässyt, mutta nyt harvemmin näitä ihme huimauskohtauksia... Laukussa mulla varuiksi aina glukoositabletteja, mikä heikotuksen vie nopeasti mennessään. Syön ja juon säännöllisemmin, en tiedä onko sillä vaikutusta, mutta kohtaukset harventuneet..
Vielä välillä herään keskellä yötä, yltäpäältä hiestä ja tärisevänä kun paineet laskee liian alas..
Eipä kovin mukavaa ole..
BigMama
BigMama

Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 36
Registration date : 09.10.2009

Viesti kirjoittaja Rintasir Pe Huhti 29, 2011 12:49 pm

Tuo on mielenkiintoista, että paineet menevät noin alas. On minullakin pudonneet huippulukemista, nyt kun olen 110 kg laihtunut. Nykyisin on n. 120/85. Kilpirauhanen kannattaa tarkistuttaa. Olen nyt jutellut useamman ihmisen kanssa, jolla on alkanut vajaatoiminta. Itselläni se on alunperinkin aiheuttanut koko lihomisen.

Sitten on tuo suola! Olettehan muistaneet, että leikattujen pitää käyttää suolaa enemmän, kuin ennen. Mielellään ruususuolaa tai vuorikristallisuolaa tai merisuolaa, johon ei ole lisätty mitään muita aineita. Se auttaa tasaamaan paineita. Älkää nyt tätä uskoko, mitä minä sanon. En ole lääkäri. Etsikää Googlesta lihavuusleikkaussivuilta tietoa. En nyt löytänyt sitä hyvää linkkiä, missä asiasta puhuttiin. Se oli kylläkin englanniksi.
Omaa oloani suolan käyttö on parantanut!
Rintasir
Rintasir

Viestien lukumäärä : 104
Registration date : 14.09.2008

Viesti kirjoittaja dunbar Pe Huhti 29, 2011 8:20 pm

Olen huomannut, että tarvitsen suolaa enemmän kuin ennen. Ihmettelin sitä, koska en ainakaan juo enempää... Päinvastoin. Paineet on laskeneet minullakin, mutta ihan normaaleiksi vain 120/70. Aiemmin usein 130/85. Suolakurkut leivän päällä on ihania!

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Huhti 30, 2011 10:29 pm

Minulla oli aikaisemmin jo ylipainoisena ja raskaana ollessa paineet alhaisimmillaan 90/60. Nousivat sitten vuosien saatossa hieman ja nyt yläpaine on 110 luokkaa ja alapaine hieman yli 60. Etenkin raskauden alussa heitti ja pahasti, silmissä musteni (silloin oli paineetkin vielä alhaisemmat). Itse olen "lääkinnyt" itseäni lakritsilla ja salmiakilla. Niiden sisältämällä lakritsijauheella on verenpainetta nostava vaikutus, lakritsiherkillä nostaa jopa 1 kk verenpainetta jo 50gr. lakritsi/salmiakki määrä.

Mulla kova maha aina vaan ongelmana ja lakritsilla, etenkin Brunbergin lakulla on hyvä vaikutus mahan toimintaan (saa Porvoosta, mutta myös Stockalta).

En tiedä onko fiksu keino hoitaa ongelmaa, mutta toisaalta ei sekään ollut hauskaa, että sängystä/ tuolista noustessa maailma pimeni ja sai ottaa seinistä tukea, kun taju oli lähteä. Nyt ei sitä ongelmaa enää ole enkä kuitenkaan lakua syö kuin 2-3 krt/ vk n. 75gr./kerta.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Toukokuu 02, 2011 1:59 am

Tämä 120/80 suositus perustuu länsimaiseen kulttuuriin johon kuuluu ruokaan lisätty suola. On olemassa heimoja jossain syvissä metsissä joiden paineet ovat just luokkaa 90/50 kun eivät syö suolaa lainkaan. Käsittääkseni alhaisista paineista ei ole haittaa niin kauan kun ei ole oireita. Ensioireet on huimaus ja nimenomaan noustessa seisomaan nopeasti kun on pitkään istunut tai maannut. Jos paineita haluaa itse nostaa niin nimenomaan tuo suola auttaa.

Mulla on lepopulssi alimmillaan 37-40 mutta ei siitä kukaan lekuri ole kauhistellut. Paineet mulla on länsimaisen standardin mukaiset 125/75. Suolaa syön ihan reilusti omasta mielestäni, mutta sen takia että muuten tulee urheillessa lihaskramppeja kun lihakset kärsii nestehukasta. Suola kun myöskin auttaa sitomaan nestettä. Keitettyjä kananmunia syön suolan kanssa 4-6 päivässä ja pari kertaa viikossa pussillinen popocorneja.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Kelsius Pe Toukokuu 06, 2011 12:54 pm

No, mulla on ollut reilun kuukauden hyvin alhaiset paineet: 60/90. En ole leikkauksen jälkeen (8. helmikuuta) saanut oikein kunnon lääkeohjeita. Vaikka paino on pudonnut kaikkiaan yli 40 kg, on lääkitys edelleen virallisesti sama. Tosin olen noin viikon ottanut vain puolikkaat verenpainelääkkeet, koska puutarhapuuhissa tahtoo huipata ja väsyy turhan helposti. Nyt on parempi. Paineet juuri nyt mitattuna 75/113.

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 14.01.2011

Viesti kirjoittaja belly Pe Toukokuu 27, 2011 12:30 pm

Olipa hyvä löytää täältä muitakin, joilla on verenpaine laskenut roimasti. Mut on leikattu -08 ja painoa on nyt pudonnut n.80 kiloa. Enää ei putoa Crying or Very sad Syke laski melko nopeasti alas, vaihtelee välillä 45-60, nousee kyllä liikkuessa. Terkkari sanoi että ei ole pelkoa, jos syke kuitenkin nousee liikunnan yhteydessä. Mutta huolestuttaa silti. Verenpaine on nyt vasta hiljattain laskenut aika alas, alimmillaan 105/65. Tai normaali tuo kai vielä on. Jotenkin nyt kun tuo painon putoaminen ei enää ole niin isossa roolissa on alkanut huolestuttaa terveys muuten. Joka paikassa sanotaan että nyt on kaikki arvot ihanteelliset, mutta silti. Ei ole olemassa kovin pitkäaikaisia tutkimuksia näiden leikkausten negatiivisista vaikutuksista, vai onko niitä?? Tunteet on aika sekavat muutenkin,on tottunut tähän uuteen ulkomuotoon ja siihen että liikunta on osa elämää,jaksaa jne. Nyt alkaa taas nähdä nämä inhottavan hyllyvät reidet ,allit ja mahanahkan.
No, en takaisin ottais niitä kilojakaan. Siispä purjehdin kohti kesää matalaline verenpaineneni, allit lepattaen kesätuulessa Very Happy . Ihanaa kesää teille kaikille !!!

belly

Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 28.07.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa