Eneily etenee
+26
Hiplakka
BLOCCO
Anna
Tupsukka
Maryannele08
Maria
Sarsura
Zaidak
Gilraen84
peikkomuori
tigertytto
MRA123
Amanda
anne.heide
heiduska72
Megamisu
Piitu
Poutapilvi
Adele
joku80
Lovely
eräpena
Matias
dooris
Möhköfantti
Rovatar
30 posters
Sivu 2 / 4 • 1, 2, 3, 4
Vs: Eneily etenee
Pyhä Jysäys Rovatar, huikea suoritus !!!!
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Wooooow...tosi hienooo Rovatar onnittelut siitä
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Möhköfantti.Vaihdetaan numeroita sitten.Kiva kun joku käväsee katsoon.Mulla perhe täällä yli 200 km päässä niin oon miehen kanssasovittu ettei kannata lähteä ajeleen kun sehän on niinkun käväsy Oulussa.
Menen sinne muuten jo sunnuntaina iltapäivällä kun on ne labrat vielä sillon.
Menen sinne muuten jo sunnuntaina iltapäivällä kun on ne labrat vielä sillon.
Rovatar- Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009
Upeaa! Ja hieno tuloksesi kannustaa minuakin jatkamaan. Eneilyni vasta alussa, toinen päivä takana.. Maustatko jotenkin noita suolaisia (Nutrilet), kun mun on pikkasen hankala niellä niitä ( No, kana vielä jotenkin menettelee) ja mietin, että neljä viikkoa pitäisi kestää .. Mulla tällainen "ennakkokokeilu", eli leikkausaika ei vielä tiedossa. Ja sitten vielä ennen leikkausta eneillään neljä viikkoa... Tsemppiä ja onnea vielä!!!
peikkomuori- Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 09.12.2010
Kerrassaan upeeta Rovatar
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Peikkomuori.
En mausta niitä keittoja millään.
Jotenkin vain tykkään niiden mausta.Ensin pelkäsin että miltähän ne maistuvat ,että varmasti aivan kaamealta.
Minä kun olen aina ollut kaiken makean herkun perään ja uskoin että eneilen varmasti vain kylmillä juomilla.
Mutta mikään muu ei kylmistä mene alas kuin suklaa ja jos ei kauheesti hengittele ja maistele välillä niin mansikka menee jotenkin.Sitten kokeilin lämmin pusseja ja heti tykkäsin.
Tsemppiä sinulle eneilyyn.Minulla vielä päälle 3 viikkoa.
Kylmä meinaa olla koko päivän ja joutuu keittämään vähän väliä teetä ja kulkemaan fleecehuopa niskassa:)
En mausta niitä keittoja millään.
Jotenkin vain tykkään niiden mausta.Ensin pelkäsin että miltähän ne maistuvat ,että varmasti aivan kaamealta.
Minä kun olen aina ollut kaiken makean herkun perään ja uskoin että eneilen varmasti vain kylmillä juomilla.
Mutta mikään muu ei kylmistä mene alas kuin suklaa ja jos ei kauheesti hengittele ja maistele välillä niin mansikka menee jotenkin.Sitten kokeilin lämmin pusseja ja heti tykkäsin.
Tsemppiä sinulle eneilyyn.Minulla vielä päälle 3 viikkoa.
Kylmä meinaa olla koko päivän ja joutuu keittämään vähän väliä teetä ja kulkemaan fleecehuopa niskassa:)
Lämmin tee ja jalat kuuman uunin kupeessa, niin tarkenee.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Rovatar: Ei se palelu tohon eneilyyn lopu. Leikkaus läpikäytynä ja mä senkun vaan palelen...nytkin istun jalat kiinni patterissa ja harteilla fleecepeitto Ehkä tää alkaa helpottaa sitten kun saa taas alkaa syömään vähän normaalimmin...kohta haen kyl siskonmakkarasoppaa päivälliseks, lounaaks söin soseutettua kinkkukiusausta. Mulla on nyt tasan viikko leikkauksesta...
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
Millaisia määriä, Gilraen84, sinuun mahtuu nyt esim. juuri noita ruokia (soppaa ja kiusausta), joita tänään olet syönyt? Joko olet päässyt kiinni siitä pieniä annoksia usein systeemistä ja mitä uusi masu on tuumannut noista oikeista ruuista? Entä saatko mahtumaan minkä verran nesteitä?
Kamalasti kysymyksiä, koita kestää... Minulla vielä reilu viikko eneilyä, yöks.
Kamalasti kysymyksiä, koita kestää... Minulla vielä reilu viikko eneilyä, yöks.
Zaidak- Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 07.02.2010
Upeeeeeeeta Rovatar!!!
Kannustat meitä muita positiivisuudellasi
Mulla huomenna kirurgin ja ravitsemusterapeutin tapaamiset.
Jos kaikki käy hyvin, alan minäkin kohta ENEilemään ja toivottavasti yhtä hyvällä menestyksellä, kuin sinä.
Kannustat meitä muita positiivisuudellasi
Mulla huomenna kirurgin ja ravitsemusterapeutin tapaamiset.
Jos kaikki käy hyvin, alan minäkin kohta ENEilemään ja toivottavasti yhtä hyvällä menestyksellä, kuin sinä.
Sarsura- Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 57
Registration date : 27.06.2010
Zaidak: Nuori oppii nopeesti uudet jutut ja ilmeisesti myös masu...jaksan syödä 1-1,5dl ruokaa kerralla ja syön 6 ateriaa päivässä ja nesteitä menee vähintään se 1,5l ja tosiaan vasta viikko leikkauksesta, eli oon tosi nopeasti toipunut ja kirurgi soitteli eilen ja oli oikein tyytyväinen, mun painonpudotukseen (sais mennä hitaammin), mut erityisen ilonen oli kuullessan et ruokailujen ja juomisien kanssa ei oo ollu ongelmaa Masu ei ole sanonut mitään näistä ruuista, lihaliemi on ainoa mikä on aiheuttanut dumpingia...eli ei enää sitä mulle
Hienosti on mennyt Gilraen ja Rovatar. Tekeekö se maku vai määrä sitä dumpingia? Tuollaisen kivan "tassumittarin " voisin laittaa jos osaisin. Jahas siivous palvelu alkaa Matiaksella näin aamusta.
Matias- Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009
Gilraen, ehkä kannattaisi lisätä pikkaisen kaloreita että paleleminen loppuu, ei sitä leikkauksen jälkeen enään kuuluisi palella, ei sen loppumiseen paljoa tarvitse, kuppi pari teetä pikkuisella määrää makeutusta tai vastaavaa.
Ja se on totta että mitä nuorempi olet sitä helpommin maha tottuu uuteen ja alkaa toimimaan. tästä oli hyvä esimerkki kun sairaalassa olin leikkauksen jälkeen(mut on leikattu ranskassa) toipumassa viikon, niin siellä oli tuttu rouva mikä on jonkun verran vanhempi ja leikattu viikkoa aiemmin kuin minä Ja söi vieläkin huonommin kuin minä. Ja taasen toisinpäin, siellä oli 18 vuotias poika, siis puolet nuorempi kuin minä, niin hänet leikattiin samana pvnä kuin minä (hauskat muistot heräämöstä,hih) ja hän söi paaljon paremmin jo viikon päästä leikkauksesta kuin minä ja kun viikko siellä oli lopussa hän söi jo melkein kiinteää. Itselläni meni noin 2 vk siihen ja ystävä rouvallani meni yli kk.
eli vaihtelee tosi paljon mutta kyllä se siitä valkeenee
Ja tsemppiä eneilyyn, myötätunto jokaisen puolella joka sen läpi joutuu käymään.
Ja se on totta että mitä nuorempi olet sitä helpommin maha tottuu uuteen ja alkaa toimimaan. tästä oli hyvä esimerkki kun sairaalassa olin leikkauksen jälkeen(mut on leikattu ranskassa) toipumassa viikon, niin siellä oli tuttu rouva mikä on jonkun verran vanhempi ja leikattu viikkoa aiemmin kuin minä Ja söi vieläkin huonommin kuin minä. Ja taasen toisinpäin, siellä oli 18 vuotias poika, siis puolet nuorempi kuin minä, niin hänet leikattiin samana pvnä kuin minä (hauskat muistot heräämöstä,hih) ja hän söi paaljon paremmin jo viikon päästä leikkauksesta kuin minä ja kun viikko siellä oli lopussa hän söi jo melkein kiinteää. Itselläni meni noin 2 vk siihen ja ystävä rouvallani meni yli kk.
eli vaihtelee tosi paljon mutta kyllä se siitä valkeenee
Ja tsemppiä eneilyyn, myötätunto jokaisen puolella joka sen läpi joutuu käymään.
Maria- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010
Kiitos Maria vinkistä Mä olen aina ollut palelevaa sorttia kyllä, että osittain tää johtuu siitäkin. Tänään en kyl ole palellu. Mut annoskoko on nyt jo lähempänä 1,5dl kuin 1dl, eli voi osalti johtua ihan siitä Niin ja mä syön jo nyt ihan kiinteää ruokaa
Juu kyllä se puolen desin lisäys annokseen auttaa jo paljon energian saannissa Itse vaan joudin tuon sairaalassa olo aikani kärsiin niin ihanista puolikiinteistä virityksistä ja olemattomista aamiaisista(minä en syö voita ja patonkia aamulla), niin siinä oli viikko aikaa keksiä mistä vähän sai lisää energiaa, sillon oli kesä kuumat niin itse join jääteetä hissukseen pari tölkkiä joka päivä ja minttuteetä. Siis olin sairaalassa noin 10pv leikkauksen jälkeen, ei mitään ongelmia sinällään vaan maan tapa
Mutta aina se helpompaa on kun omilla ruuilla on niin pystyy päättämään ajan ja annos koon itse .)
Mutta aina se helpompaa on kun omilla ruuilla on niin pystyy päättämään ajan ja annos koon itse .)
Maria- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 15.08.2010
22 päivää eneilyä takana ja vielä ei sortumisia.
Ja yli puolet on nyt takana.Toivottavasti hyvin menee loppuun asti.
On ihana kun ei ole nälkä.Hieman alkaa nutriletin pussit maistumaan "puulle" kun välissä vedin paketin Allevoa ja se oli huomattavasti paremman makuista ja koostumus huomattavasti parempi.Mutta kun tuli ostettua noi Nurtiletit niin onhan ne nyt syötävä vaikka hampaat irvessä.
Ihokin voi paremmin,ei ole enään niin rasvaiset kasvot.
Jatkuva "vetopois"olo on poissa ja ihana olla kun ei ole koko ajan täysinäinen ähky olo.
Eilen vetelin kokeeksi erilaisia kesäkenkiä jalkaan kun viime kesänä lähes kaikki jäivät pitämättä kun oli toivottoman puristavia kaikki.Nyt osa olivat just passeleita jalkaan.
Jospa ensi kesänä ne kaikki menisi kenkäfriikin jalkaan .Minä jo haaveilen juoksevani vielä korkokengissä jonain päivänä
Ja yli puolet on nyt takana.Toivottavasti hyvin menee loppuun asti.
On ihana kun ei ole nälkä.Hieman alkaa nutriletin pussit maistumaan "puulle" kun välissä vedin paketin Allevoa ja se oli huomattavasti paremman makuista ja koostumus huomattavasti parempi.Mutta kun tuli ostettua noi Nurtiletit niin onhan ne nyt syötävä vaikka hampaat irvessä.
Ihokin voi paremmin,ei ole enään niin rasvaiset kasvot.
Jatkuva "vetopois"olo on poissa ja ihana olla kun ei ole koko ajan täysinäinen ähky olo.
Eilen vetelin kokeeksi erilaisia kesäkenkiä jalkaan kun viime kesänä lähes kaikki jäivät pitämättä kun oli toivottoman puristavia kaikki.Nyt osa olivat just passeleita jalkaan.
Jospa ensi kesänä ne kaikki menisi kenkäfriikin jalkaan .Minä jo haaveilen juoksevani vielä korkokengissä jonain päivänä
Kyl kaikki pikkuhiljaa muuttuu sopivaksi ja voiha se olla et ens kesänä ne entiset (nyt) sopivat on jo isoi ja kenkä kauppaan saat mennä
Meillä oli kaupas ny tarjous noista alleoveista kaks pakettii 25€ ja yksitellen 17.90€ et kannattaskohan jo ostaa jemmaan?
Möhköfantti- Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010
Se on halpa kun 25e:lla saa kaksi.Täällä cittarilla 16.90 paketti.
Minä ostin pitkin loppuvuotta talteen paketteja.Ja aina kun kävin ravitsemusterapeutin luona niin pyysin näytteitä.
Nyt ei ole tarvinnut ostaa kun 2 pakettia ja kylmän juomat riittävät loppuun asti.
Allevo tosiaan sekoittuu paremmin ja ovat paremman makuisia,ainakin nuo lämminjuomat.Naturdietillä oli jotian thaikeittoja...sain ne silloin rav.ter.:lta ja ne oli myös hyviä.
Minä ostin pitkin loppuvuotta talteen paketteja.Ja aina kun kävin ravitsemusterapeutin luona niin pyysin näytteitä.
Nyt ei ole tarvinnut ostaa kun 2 pakettia ja kylmän juomat riittävät loppuun asti.
Allevo tosiaan sekoittuu paremmin ja ovat paremman makuisia,ainakin nuo lämminjuomat.Naturdietillä oli jotian thaikeittoja...sain ne silloin rav.ter.:lta ja ne oli myös hyviä.
Tuli vaa heti sellanen olo et noi on varmaan tooosi pahoi ku ovat tarjoukses (ei yhtää ennakkoluuloinen,hi). joo, mä kans mietin et alan ostaa kaappiin valmiiksi ni ei sit kerralla oo kaikki ostossa.
Möhköfantti- Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010
Hei Rovatar
On sinulla mennyt mahtavasti tuo eneily! Onnea!
Olen myös eneilyssä menossa. Kolme viikkoa takana ja painoa mennyt 7 kiloa. Minulla on OYS:ssa leikkuri 21.2.2011. Eneilyä määrättiin kolme viikkoa, mutta aloitin sen jo hyvissä ajoin. Mitenkähän mahtaa olla... onko haittaa jos eneilee kauemmin? Ja pitäisikö keskeyttää välillä ja aloittaa uudelleen pari viikkoa ennen H-hetkeä? Nutriletit menee ihan hyvin alas, mutta Allevo ei oikein.
On sinulla mennyt mahtavasti tuo eneily! Onnea!
Olen myös eneilyssä menossa. Kolme viikkoa takana ja painoa mennyt 7 kiloa. Minulla on OYS:ssa leikkuri 21.2.2011. Eneilyä määrättiin kolme viikkoa, mutta aloitin sen jo hyvissä ajoin. Mitenkähän mahtaa olla... onko haittaa jos eneilee kauemmin? Ja pitäisikö keskeyttää välillä ja aloittaa uudelleen pari viikkoa ennen H-hetkeä? Nutriletit menee ihan hyvin alas, mutta Allevo ei oikein.
Maryannele08- Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 30.12.2009
Hei kaikille
Kertoisitko (Möhköfantti)missä Allevot olivat tarjouksessa? Ne menee alas kohtuudella. Oys kehoitti 4 vkon eneilyyn, mutta otin varaslähdön, jotta saisi tuota painoa alemmaksi ennen leikkausta. Toisissa paikoissa suosittelevat jopa 10 vko, ei siitä vaaraakaan ole jos todella juo nuo viisi pussia päivässä.
Jaksamisen kanssa minulla on ollut ongelmia kun käyn kolmesti viikossa vesijuoksemassa tunnin ja kävelen päivittäin koiran ulkoilutuslenkit, meinaa energia käydä välillä vähiin ja huimatakin, mutta helpotta kun muistaa juoda vettä enemmän.
Minut leikataan Oys:ssa. Olispa ollut mukavaa kun Rovatar olisi sattunut samalle leikkuupäivälle.
Kertoisitko (Möhköfantti)missä Allevot olivat tarjouksessa? Ne menee alas kohtuudella. Oys kehoitti 4 vkon eneilyyn, mutta otin varaslähdön, jotta saisi tuota painoa alemmaksi ennen leikkausta. Toisissa paikoissa suosittelevat jopa 10 vko, ei siitä vaaraakaan ole jos todella juo nuo viisi pussia päivässä.
Jaksamisen kanssa minulla on ollut ongelmia kun käyn kolmesti viikossa vesijuoksemassa tunnin ja kävelen päivittäin koiran ulkoilutuslenkit, meinaa energia käydä välillä vähiin ja huimatakin, mutta helpotta kun muistaa juoda vettä enemmän.
Minut leikataan Oys:ssa. Olispa ollut mukavaa kun Rovatar olisi sattunut samalle leikkuupäivälle.
Tupsukka- Viestien lukumäärä : 47
Registration date : 22.01.2011
Maryannele08.
Ollaan aloitettu siis yhtä aikaa eneily?
Aloitin 2.1
Minulla on viikkoa ennen sinua leikkaus Oulussa.
Minulle määrättiin 4 viikkoa eneilyä,mutta aloitin itsekin aikaisemmin.
Kaikkiaan tulee viisi ja puoli viikkoa.
Viimeisenä viikonloppuna saa perjantaina aloittaa normaalin ruoan syömisen,näin jonohoitaja kertoi kun soitin.
Ollaan aloitettu siis yhtä aikaa eneily?
Aloitin 2.1
Minulla on viikkoa ennen sinua leikkaus Oulussa.
Minulle määrättiin 4 viikkoa eneilyä,mutta aloitin itsekin aikaisemmin.
Kaikkiaan tulee viisi ja puoli viikkoa.
Viimeisenä viikonloppuna saa perjantaina aloittaa normaalin ruoan syömisen,näin jonohoitaja kertoi kun soitin.
Tupsukka.Milloin sinulla on leikkaupäivä ?
Miulla alkaa myös 4vko ennen leikkausta eneily, mutta tälläkin hetkellä syön töissä, esimerkiksi lounaaksi jonkun valmis pirtelön jossa on 200kcal. Välillä syön semmosen myös aamupalaksi,jos laiskottaa ettei muuta viitti tehä. Naturdietin smoothiet on hyviä! nam!
Pyrin siihen, että päivässä söisin n.1000kcal. Pitää kuitenkin pudottaa se
10 kg ennen leikkausta.
Pyrin siihen, että päivässä söisin n.1000kcal. Pitää kuitenkin pudottaa se
10 kg ennen leikkausta.
Anna- Viestien lukumäärä : 39
Ikä : 39
Registration date : 21.01.2011
WAUDE! Hienoa Rovatar ja tsemppiä matkalla kohti Ystävänpäivää. Sehän on myös Valentinin päivä sekä Voiton nimipäivä - tuo leikkauspäiväsi. Mielenkiinnolla seuraan projektiasi, myös siksi, että minulla on tuo uniapnea havaittu ihan ensimmäisten joukossa Suomessa ja kumppanin lisäksi petikaverina on ollut tuo CPAP-laite jo yli 20 vuotta. Kiinnostaa pääsisikö tällä ohitusleikkauksella siitä eroon - siis siitä CPAPista.
Mutta tosi hienosti on mennyt ENEilysi. Jos meinaa ruveta pussit puuduttamaan nuo niin kokeile rohkeasti muunnella niitä jauheannoksia. Tuolla loka-marraskuun ENE:llä tein pussiannokset veden kanssa yleensä 3 - 4 dl suuruisiksi - ja lämpimiin keittoihin sekoitin usein tekemäni raastesalaatin sekaan, silloin annoskoko oli usein 4 - 5 dl. Se oli jo aivan täyttävä ateria! Kylmät annokset sekoitin Lidlin saskiaan ja pakkasin 1/2 l pulloon - kätevä matka-annos!
Laitoin usein kylmää kahvia puolet ja esim. Nutriletin suklaata puolet ja pidin annosta pakkasessa jonkin aikaa ennen nauttimista.
Jos tarvitsin eväitä niin laitoin pieneen rasiaan esim. 50 g tomaatin ja 50 g porkkananpätkän niin oli 100 g vihannesannos kätevästi mukana.
Seurasin, että minulla meni jopa 4,5 l tuota kivennäisvettä vuorokaudessa ihan juomalla (oli RT:n mielestä liikaa?) Lisäksi kahvia ja teetä meni melko runsaasti. Hassua: Mitä enempi join sitä enempi laihduin. Ja minullahan oli pussien lisäksi sallittu 400 g tuota raastetta päivässä. Esimerkki raastekoosteesta löytyy tuolta
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t1128-auttakee
En olisi eneilyssä onnistunut ellen olisi pitänyt ateriapäiväkirjaa koko ajan. Nyt on ENE:n jälkeen ollut 1600 kcal päiväohjelma, jota opettelin muutaman päivän joulukuun alussa kiloklubin kanssa. Mutta nyt olen 6 vko syönyt ihan arviosta. Tuntuu paino pysyvän leikkausaikaa odotellessa kurissa näinkin. 4 vko ENE odottaa sitten ennen leikkausta, joka siirtynee Tampereella syksyyn asti? Kun eteen tulee se 4 vko ENE niin täytyy selata tätä historiaasi - se varmasti kannustaa meitä muitakin eneilyssä!
Mutta tosi hienosti on mennyt ENEilysi. Jos meinaa ruveta pussit puuduttamaan nuo niin kokeile rohkeasti muunnella niitä jauheannoksia. Tuolla loka-marraskuun ENE:llä tein pussiannokset veden kanssa yleensä 3 - 4 dl suuruisiksi - ja lämpimiin keittoihin sekoitin usein tekemäni raastesalaatin sekaan, silloin annoskoko oli usein 4 - 5 dl. Se oli jo aivan täyttävä ateria! Kylmät annokset sekoitin Lidlin saskiaan ja pakkasin 1/2 l pulloon - kätevä matka-annos!
Laitoin usein kylmää kahvia puolet ja esim. Nutriletin suklaata puolet ja pidin annosta pakkasessa jonkin aikaa ennen nauttimista.
Jos tarvitsin eväitä niin laitoin pieneen rasiaan esim. 50 g tomaatin ja 50 g porkkananpätkän niin oli 100 g vihannesannos kätevästi mukana.
Seurasin, että minulla meni jopa 4,5 l tuota kivennäisvettä vuorokaudessa ihan juomalla (oli RT:n mielestä liikaa?) Lisäksi kahvia ja teetä meni melko runsaasti. Hassua: Mitä enempi join sitä enempi laihduin. Ja minullahan oli pussien lisäksi sallittu 400 g tuota raastetta päivässä. Esimerkki raastekoosteesta löytyy tuolta
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t1128-auttakee
En olisi eneilyssä onnistunut ellen olisi pitänyt ateriapäiväkirjaa koko ajan. Nyt on ENE:n jälkeen ollut 1600 kcal päiväohjelma, jota opettelin muutaman päivän joulukuun alussa kiloklubin kanssa. Mutta nyt olen 6 vko syönyt ihan arviosta. Tuntuu paino pysyvän leikkausaikaa odotellessa kurissa näinkin. 4 vko ENE odottaa sitten ennen leikkausta, joka siirtynee Tampereella syksyyn asti? Kun eteen tulee se 4 vko ENE niin täytyy selata tätä historiaasi - se varmasti kannustaa meitä muitakin eneilyssä!
BLOCCO- Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010
Sivu 2 / 4 • 1, 2, 3, 4
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa