Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

AUTTAKEE!!

+16
Laihduttava
Poutapilvi
Humppakahva
Matamella
laihis
BLOCCO
Admin
Mama XXL
Lovely
hansu
Riski_iita
dunbar
ritu
Nancy
kissus nytkö jo
minnaeh
20 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

AUTTAKEE!! Empty AUTTAKEE!!

Viesti kirjoittaja minnaeh To Marras 11, 2010 8:43 pm

Tänään on toinen päiväni eneilyssä ja jo nyt meinaa pussit tulla ylös :roll:
Mitä ihmettä oikeen teen? Lisään lämpimiin keittoihin vihanneksia ja mausteita, mutta silti pussin inha maku paistaa läpi....
Olen nyt ravintoterapeutin kehotuksesta viikon koe-enellä, koska Porissa ei pääse kuulemma leikkaukseen jos ei enessä ole onnistunut :affraid: Joten ravintoterapeutin mukaan on nyt parempi kokeilla, että pystyykö tähän hommaan alkuunkaan. Ihan järkevää minusta on nyt tässä vaiheessa kokeilla, että onko itsestään tälläseen kidutukseen ja nyt pelkään, ettei minusta ole! Tai siis oloni on ihan ookoo. Tänään toisena päivänä nyt vähän heikottaa ja tekisi ehkä vähän mieli laittaa suustansa alas jotain, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Mutta mitä jos en pysty noita keittoja syömään?! Onko siis koko leikkaus minulta evätty? Miten ihmeessä pystyisin näitä muka joskus leikkauksen vaativat 4 viikkoa vetämään kun jo toisena päivänä saa nieleskellä, että saa noi litkut mahaan asti??
:no: :no:

minnaeh

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 22.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

AUTTAKEE!! Empty Vs: AUTTAKEE!!

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Marras 11, 2010 8:49 pm

Mulla menee ykkösellä suklaa nutriletti ja thats it muuhun en pysty enää tänään viimeinen päivä eneä
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Nancy To Marras 11, 2010 9:06 pm

Muistan, että ensimmäisiä kertoja Nuttrilet-kuurilla ollessani, en meinannu millään saada niitä pussieväitä alas. Kaikkeen tottuu kuitenkin ja vaikka maku niissä pusseissa oli edelleen yhtä paha kuin ennenkin niin meni ne alas ilman vaikeuksia. Leikkaus on nyt takana, jospa niihin ruokiin ei enää tarvitsisi palata. Sisätautilääkäri neuvoi minua aikoinaan, että uusiin makuihin tottuu, kun tarpeeksi monta kertaa maistaa. Kyse oli tosin silloin kevyttuotteista, jotka eivät ole yhtä hyviä kuin tuhdimmat tavarat, mutta tuo ohje pätee myös näihin ENEd-tuotteisiin.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Registration date : 04.08.2010

Viesti kirjoittaja ritu To Marras 11, 2010 9:07 pm

Miten sinä pystyt koko elämäsi muuttamaan jos et pysty noita pusseja syömään, siinä katsotaan kuinka motivoitunut olet ja hyvähän on kartoittaa jokaisen julkisellla puolella leikattavan motivaatio koska kyseessä on iso, kallis ja ei ihan vaaratonkaan leikkaus. Ja ainahan on mahdollisuus yksityisellä puolella leikkautta koska sinne kyllä raha kelpaa ja tokkopa vaatimalla vaativat tuota eneä.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja dunbar To Marras 11, 2010 9:28 pm

Ritu. Mua ärsyttää, että olet aina vaatimassa eneilyssä täydellisyyttä. Muutoin mielestäsi ei ole leikkausta ansainnut. Kaikille eneily ei ole niin helppoa kuin sinulle on ilmeisesti ollut. Silti uskon, että jokainen meistä on leikkauksen arvoinen. Mun mielestä itsensä kiduttaminen kamalilla keitoilla ei ole mikään mittapuu sille, miten kykenee leikkauksen jälkeen elämään ja laihtumaan. Ennemminkin arvostaisin sitä, että on kyennyt laihtumaan jollain tavalla ja pitämään sen laihtumistuloksen. Sehän kertoo jo pitempi aikaisesta sitoutumisesta laihduttamiseen. Itse olen enetuotteille allerginen, mutta en todellakaan jäänyt harmittelemaan asiaa. Ällöttäviä keinotekoisesti luotuja sotkuja. Toki laihduttaminen enepusseilla on helpompaa kuin pitää 800kcal diettiä ruualla. Siksi olkaa onnellisia te, jotka pystytte edes jotenkuten nielemään ne sopat.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja minnaeh To Marras 11, 2010 9:45 pm

Ritu:
Siis kyllä mä noita syön, vaikka samalla oksennusta nielenkin. Pelkään vaan, että mitä tämä on sitten siinä 4 viikon kuurin aikana, jos kerta jo toisena päivänä nousee oksennus kurkkuun.
Älä sä huoli, kyllä mä tän hoidan kotiin.

minnaeh

Viesti kirjoittaja Riski_iita To Marras 11, 2010 10:16 pm

Komppaan Dunbaria!! Musta tuntuu jälleen pahalle kun aletaan kritisoimaan kenelle leikkaus olisi sallittua yleisellä puolella ja kenelle ei. Me saamme jo todistella th.henkilökunnalle, omaisille, tutuille ja jos kellekkin kadun kulkijalle oikeutustamme elämään, niin ei enää täällä, pliis!!!

Minäkään en pystynyt juomaan niitä pahoja pusseja, en vaikka miten yritin. Kirjoitinkin tänne jonnekkin että en edes näe mitään järkeä napata nenästä kiinni ja mahdollisimman nopeasti saada maistamatta/ajattelematta/haistamatta sitä jauhomössöä alas. Miten se edesauttaa sopeutumista mahdollisesti "uuteen mahaani" silloinhan nimenomaan pitäisi käsittääkseni syödä hitaasti Smile . Ja silloinhan saa syödä myös hyvää ruokaa, mutta PIENIÄ ANNOKSIA!!!

Noh nyt olen itse ollut kolme viikkoa pelkästään ruoilla ja siis yhteensä 4 viikkoa eneä ja painoa on mennyt minusta mukavasti pois, ja mikä parasta, en enää pelkää sitä ruokahetkeä, vaan oikein nautin siitä. Smile Ja niinkauan kun tämä toimii, niin jatkan, tämä on ollut mulle oikeastaan oikein hyvä juttu.

Ja sitten vielä paljastan että olen jopa antanut itselleni luvan yhtenä päivänä viikossa syödä mitä haluan!! Ja miten ylpeä olenkaan ollut kun olen heti seuraavana päivänä päässyt takaisin eneilemään! Minulle sekin on voitto, ja osoitus omasta selkärangastani.

Eli minnaeh, älä huoli, ota ruokaene käyttöön, ja vitamiinejä peliin. 800kcal:iin saa syödä yllättävän paljon Smile Ja älä ainakaan loukkaannu niinkuin minä aikanaan tuomitsevista kirjoituksista jos et pysty jauhoilla olemaan !! TSEMPPISTÄ MILJOONASTI SULLE!!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja hansu To Marras 11, 2010 10:59 pm

Kyllä mullekin ensimmäiset "ruokapussit" oli järkytys. Rasvainen jauhoinen maku. Mutta niin kuin aiemmat asiaa kommentoivat, niin kaikkeen tottuu. Ostin useamman makuisia tuotteita ja löysin niistä omani... Eneilin lähes pelkillä pusseilla sen 4 viikkoa, viimeisellä viikolla lisäsin yhden riisikakun ja puolikkaan porkkanan diettiin kun pureskelun vimma kasvoi liian suureksi.

Makuaisti on muuttunut eneilyn myötä ja nyt leikkauksen jälkeen moni aiemmin hyvältä maistunut onkin iljettävän makuista. Rasvaiset ruuat jäävät suuhun kiepomaan. Kun on saanut pureskeltua hyvin, tekisi mieli jo sylkäistä. Jos itse valitsisin, niin kasviksia ja hedelmiä söisin. Mutta ne puutuvat proteiinit...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Lovely Pe Marras 12, 2010 12:03 am

Turha noista makuasioista on kiistelläSmile
Mielestäni rakastan hyvää ruokaa, kuten kikherneitä, kidneypapuja, linssejä ym. enepussitkin uppoo hyvin:)
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010

Viesti kirjoittaja Mama XXL Pe Marras 12, 2010 12:11 am

Hei!
Mullakaan ei meinannut nuo enelitkut upota,siirryin "sekakäyttäjäksi"eli söin blå bandin pussikeittoja niitä yksittäispakattuja niissä on noin 80-100kcal per 2dl.Lisäksi noita suklaa ym..nutriletteja lisänä.Niin että päivässä tuli noin 600kcal.Kannattaa kokeilla.Tsemppiä!
Mama joka sleevattu joulukuussa 09.
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Registration date : 29.08.2009

Viesti kirjoittaja Riski_iita Pe Marras 12, 2010 12:33 am

Mama: Blå bandeilla ja muilla pussikeitoilla mennään täälläkin Smile Kananuudelikeitto mexicanakeitto suurustettu kanakeitto Kaikissa reilusti alle 100kcal/ 2,5dl, ja maku mainio Very Happy
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Viesti kirjoittaja Admin Pe Marras 12, 2010 1:35 am

Mä olen aika alkuvauiíheessa liittänyt tänne ohjeen, joka on joissakin sairaaloissa hyväksyttyä, siis mikäli ene-pussit ei jostain syystä mene. Siinä listassa on luetelltuna ruoka-aineet, joita sallittu käytettäväksi ja vastaa siis tuota ene-pussittelua. Ohjeet ovat sairaalan ravitsemusperapeutilta lähtöisin, en tosin enään muista mistä, olikohan Lahdesta, ihan varma en ole, mutta muuallakin samaa ohjetta noudatettu.

Sairaalan henkilökunnalla ei ole takeita, millainen motivaatio leikkaukseen hakeutuvalla on ja tästä syystä tämä eneily vaaditaan, jotta nähdään, pystyykö siihen, mutta eneilyn siis voi suorittaa myös ruka-aineita käyttämällä. Nuo kuitenkin kannattaa pitää erillää, jos pussittelee, niin pussittelee ja syön niiden lisäksi vihreitä kasviksia lisänä, mutta jos käyttää ruoka-ainetia, ei ota pusseja, ttulloin pysyy eneily hallinnassa,eihän meistä maallikoista kuitenkaan kukaan osaa laskea annoksia oikein ja täysin niin, kuten ne on rtn kautta laskettu, tai kuten pussit tutkittu tarkoin, että kaikki on ssopivassa suhteessa ja turvallista.

Itse olen aikanaan käyttänyt 10 viikkoa pelkkää yhtä lajiketta lähes kokonaan, muutamaa pussia lukuunottamatta, tuolloin ainakin markkinoilla oli Dietta-Mini tuote, jossa kanakeitto oli hyvää, kun siihen lisäsi vihreää tabascoa, kuten minä tein ja tuosta aikaa jo 12 vuotta, kun eneilin. En tiedä, onko kyseinen tuote enään markkinoilla, mutt akannattaa tutkia ja testailla, esim nutrifast, nutrilett, nutrifast, allevo, siinä vaihtoehtoja. Toivottavasti myös tuo aiemmin mainitsemani Dietta -Mini.

Koittakaa vaan kestää ja kokeilkaa eri makuja,jops joku ei toimi, tai mene sisään.
Suolaisia makuja voi maustaa erilaisilla maustekastikkeilla, ilman rasvaa tai liikaa suolaa, esim juuri Vihreä tabasco, antaa kivan piristävän maun ja vie osan teollisesta mausta.
Sitten on Lea&Perrin´s Chili&Carlic
Vihreitä kapriksen marjoja etikkaliemessä
Tuorekurkkua raasteena keiton sekaan, muuttaa makua selvästi

Sallittua minun käyneessä ryhmässä oli 10 viikon eneilyn loppuvaiheessa, että korvataan yksi pussi seuraavasti:
90 grammaa maustamatonta broilerfilettä, kypsänä tietysti :)
tai
1 dl raejuusoa sekoitettuna loppuihin pussikeittoihin, eli omassa tilanteessani oli näin:

normaalisti syötiin 4 pussia Dietta-Miniä, mutta nyt yksi pussillinen saatiin korvata jommalla kummalla yllämainituista päivää kohden, joten otin käytäntöön sen, että toisena päivänä otin tuon desin raejuustoa ja jaoin sen pussikeittoihin, eli kolmeen osaan, jokaiseen sama määrä suurinpiirtein. Seuraavan päivänä sit taas tuo 90g broitsun lihaa, jonka myös jaoin 3 osaan.
määrät todella pieniä, mutta tuossa vaiheessa, kun eneilyä oli kestänyt jo 7 viikkoa, oli se loppujen lopuksi aika iso muutos yhteen kertaan, mutta vastaavasti ruokailukertojen määrä väheni yhdellä.

Nesteen juonnista tulee huolehtia hyvin eneilyn aikana, eli noin 2-3 litraa vettä tai kaloritonta juomaa pussien lisäksi, niin riittää nesteen puolella hyvin.

leikkauksen jälkeen suositus juoda vuorokaudessa on tuo 3 litraa, johon helpoin konsti on laittaa vettä pulloon ja kulkea joka paikassa pullo mukana ja hörppiä siitä jatkuvasti pikkuisen kerrallaan, vaikkei janoa tunnekaan, huomaamatta sitä pulloa on joutunut täyttämään useaan kertaan vuorokauden aikana.

tsemppiä jokaisen eneilyyn ja kokeilkaa kaikenlaisia mahdollisuuksia, jos se onnistuu, sillä kallistahan tuo pussittelui on ja ikävää, jos pussit jäävät käyttämättä sen vuoksi kun on pahoja.
vaihdelkaa, jos joku on ostanut jotakin toista, mitä itse , sit haluaisi vaihtaa, niin kannattaa kysellä, löytyykö täältä vaihtajia. :)
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Viesti kirjoittaja minnaeh Pe Marras 12, 2010 1:55 am

Kiitos kaikille vastauksista! kyllä kai tämä tästä.. kävin salilla pyörähtämässä ja hieman heikkot juoksumatolla teki, mutta kyllä mä jaksoin koko ohjelman loppuun asti! Tosin hikeä en saanut pintaan, en pisaraakaan....

Tällänen tuli tänään mieleeni kun luin noita Satks saamiani ened-ohjeita, missä lukee, että kasviksia saa nauttia 5 pussin lisäksi noin 100kcal verran eli noin 400-500g. No mulla tuo määrä ylittyy reippaasta, mutta silti olen pysynyt näinä kahtena päivänä alle 800kcal! Eli teenkö nyt jotain väärin vai, voinko ihan vapaasti jatkaa näin? Eiliset kalorit olivat 695 ja tänään summaksi tuli 725.

minnaeh

Viesti kirjoittaja BLOCCO Pe Marras 12, 2010 2:30 am

tervetuloa "minnaeh2 ENEily-elämään!
Muistan kun v. 1993 silloinen VLCD (nyt. ENE) käynnistettiin ihan sairaalaosastolla (Keski-Suomessa), niin ilmoitin heti aluksi, että eihän näitä voi syödä. Niin vaan olin 5 pv sisällä ja homma saatiin käyntiin. (silloin ENE käynnistettiin sairaalaoloissa.)
Nyt kun olen sen jälkeen ekan kerran ENE:llä, niin ajattelin jo lähtiessä, että tämä on nyt pakko hoitaa ohjeiden mukaan, jotta pääsen siihen leikkaukseen. Leikkaus taas on minulle nyt välttämätön, jotta monien sairauksieni takia pakollinen painonhallinta onnistuisi. Eli kannattaa hakea motivaatiopuolelta voimia annosten syömiseen. Kun saavutin paastotilan eli ketoosin, niin ei se sitten ainakaan minulla enää ollut niin makuasiakaan.

Vaihtelua elämään olen hakenut siitä, että olen tehnyt erilaisia raastesalaattisekoituksia. Tässä yksi esimerkki 2,5 kg:n eli viiden - kuuden päivän satsista, jonka olen pakannut pakasterasioihin ja säilyttänyt ihan jääkaapissa.
Sekoituksen kalorimääräksi ravintoneuvoja laski 25 kcal/100g.
"vaarin raastesekoitus":
ainesosa, määrä, (%-osuus) , kcal/100 g
porkkana1162 g (43 %), 26
nauris 407 g (15 %), 21
tomaatti 400 g (15 %), 18
kaali 209 g (7,8 %), 26
paprika (pun.) 147 g (5,5 %), 28
kurkku 135 g (5,1 %) 9
punajuuri 128 g (4,8 %), 36
sipuli 88 g (3,3 %), 23
valkosipuli 11 g ( 0,4 %) 23 (?)

Tuosta salaatin päivittäisestä määrästä kysyin ravintoneuvojalta ja TAYSin neuvoja vastasi:
"Ohjeen mukaanhan kasviksia noin 100 kcal päivässä joten 4 annosta salaattia päivässä olisi tasan sen 100 kcal. Eli pyri syömään 4x100 g, joskus voit ottaa viidennen annoksen, mutta harvemmin."

Eli viisi pussia pitää syödä niitä Nutriletti tai Allevo keittoja/pirtelöitä. Ja minulla menee parhaiten nuo Nutriletin kanat tai Allevon perunakeitot. Nutridietin drinkmixit on noista kylmistä mielesäni parhaita. Minulla menee yleensä neljä lämmintä ja vain yksi kylmä päivässä.
Joskus syön keitettyä punajuurta lämpimänä siinä raastesalaatin ohessa, mutta silloin olen vähentänyt tuota muuta raastesalaattiannosta. Henkilökohtaisesti tämä hevoskuuri on mennyt ohjeiden mukaan, koska tulokset ovat olleet hyvät. Nyt on 35 pv siitä, kun kävin ekan kerran tapaamassa TAYSin ravitsemussuunnittelijaa - silloin oli vaaássa lukema 157.6. Tänä aamuna lukema oli 137.8 - ja pari viikkoa on vielä ENEaikaa jäljellä. Ja sitten keväällä uusi 4 vko ENE ennen leikkausta.

Joten tsemppiä sulle "minnaeh" - kyllä se siitä lähtee, kun alkuun pääset!!!

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja laihis Pe Marras 12, 2010 2:44 am

Mulla meni parhaiten alas nutriletin tomaattikeitto

laihis

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 30.09.2010

Viesti kirjoittaja Matamella Pe Marras 12, 2010 3:31 am

Heips,

Mulla sama kuin "kissus nytkö jo" siis vain nutriletin suklaat menee ja mahdollisimman nopeasti huiviin! Toisinaan olen tehnyt sen kylmään vihreään teehen (se muuten vie makua paremmin kuin vesi) ja sen lisäksi vedän sen aikas laimennettuna versiona siis 4-5dl sitä nestettä per pussi.

Eli ketjun aloittajalle sellainen ajatus tuli mieleen, että pitäskö sun kokeilla muita makuja, toisen valmistajan tuotteita tms? Oletko kokeillut noita juotavia "makeita" pirtelöitä?

Siis eihän noi mitkään herkkuja ole. Toivottavasti jokin tuote ja ratkaisu sullekin löytyy! Tsemppiä!

Matamella

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 42
Registration date : 30.09.2010

Viesti kirjoittaja BLOCCO Pe Marras 12, 2010 5:27 am

se piti vielä sanomani, että olen pitänyt koko ajan ravintopäiväkirjaa.
Se on mun kohdalla osoittautunut välttämättömäksi - ihan senkin takia, että muistan monesko pussi/ateria nyt onkaan tänään menossa...
Olen tehnyt oman lomakkeen, johon kirjaan esim.
18.00 NL kana, rs 100 (eli Nutrilett Soup Kana, 100 g raastesalaattia)
ja sitten koostan viikkoraportin, jossa on kultakin päivältä aamupaino, päivän kalorit ja jos on sokereita mitannut tai verenpainetta niin nekin raporttiin...
- kiitos "Laihis" muistutuksesta - onkin päässyt tomaattipussit loppumaan, joten pitää mennä hankinnoille. Mulla on seuraavat tuotteet sallittuja:
Nutrilett Soup: kasvis-, kana- ja tomaaattikeitot
Nutrilett Shake: mansikka, suklaa, metsämarja
Nutrifast-keitto: purjo-curry, kana, peruna-vihannes
Nutrifast smoothie: suklaa, metsämarja
Naturdiet Drinkmix+: metsämansikka-vanilja, päärynä, ananas
Allevo Kick start keitto: peruna-purjo, thai, parsakaali-basilikakeitto couscousilla
Allevo Kick start pirtelö: banaani-vadelma, suklaa
Allevo Kick start smoothie: mansikka-mustikka
Juomana mulla on ollut tuo Lidlin saskia - olen siihen tehnyt nuo kylmät sekoituksetkin. Kahvia menee aiempaa vähemmän ja tee maistuu aiempaa enempi

näillä mennään...

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja Humppakahva Pe Marras 12, 2010 12:16 pm

Mä tykkään tosta Nutrilettin kasviskeitosta kun siihen lisää curryä. Sen jälkeen se alkaa jo maistumaan normaalimmalta.
Samoin kun ostin Naturdietin päärynä-sontaa (jos olisin tiennyt miten jauhoista se on...), niin se menee alas kun sekoittaa joukkoon Nutrilettin suklaata ja juo siitä puolet ja puolet kerrallaan.
Miksaus kunniaan niin kyllä tästä selviää!

Mulla on 2 viikkoa takana ja 2 edessä.

Tsemppiä meille kaikille! Smile
Humppakahva
Humppakahva

Viestien lukumäärä : 41
Registration date : 13.10.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Marras 12, 2010 1:38 pm

Mun täytyy sanoa, että useamman eneilyn jälkeen en saanut enää suolaisia makuja menemään alas. 1 pussin silloin tällöin sain, mutta muuten jo haju sai oksentamaan. Meilahden lääkäri kysyikin oma-aloitteisesti asiasta ja sanoi, että usein näin on, jos takana useampi ene. Ainoa mitä sain alas helposti oli Nutriletin suklaa. Metsämarja oli kanssa ok vaihteluksi ja mansikka, joka esanssisen makuinen meni kanssa alas, koska ei muistuttanut pätkääkään Dietta-Minin keittoja (niitä tuli aikanaan käytettyä oksennukseen asti).
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja ritu Pe Marras 12, 2010 4:13 pm

Hienoa että kirjoitukseni aiheutti keskustelua se oli tarkoituksenikin ja painotan että tämä leikkaus on suuri ratkaisu ja kenenkään ei pidä siihen liian vähällä ajattelulla ryhtyä ja jos siihen päätyy ja on lääketieteelisesti suositeltava niin se antaa loppuelämäksi tietyt avaimet painonhallintaan.
Itse en olisi antanut itseäni raadella jos ei olisi ollut ihan pakko, mutta ennen elämäntapa muutosta muiden sairauksien takia olin liikuntakyvytön ja elämäntapa muutoksella sain painostani pois noin useita kymmeniä kiloja ja leikkaus on vienyt siitä pudotetusta 120kg vain n50kg johon olisin kyllä pystynyt ilman leikkaustakin mutta leikkaus nopeutti siinä määrin laihtumista että pääsin liikuntakyvyn palauttaviin leikkauksiin nopeammin.
PS: jokainen joka terveys syistä tarvitsee leikkausta niin olen onnellinen hänen sinne pääsystä mutta edelleen kritisoin jos leikkaukseen halutaan vain ulkonäkosyistä, josta varmaan tässä ketjussa ei ole kysymys vaan ene pussien kamaluudesta.

ritu

Viesti kirjoittaja Laihduttava Pe Marras 12, 2010 4:30 pm

Ritu, miten tähän leikkaukseen voisi edes päästä pelkästään ulkonäkösyistä? Jokainen leikkaukseen haluavahan seulotaan tarkkaan ennen kuin sinne saakka pääsee. Ja vaikka VIELÄ olisi säästynyt liitännäissairauksilta, kuten esimerkiksi itse olen, eikö riitä terveyssyyksi jo se, että se bmi on yli 40?

Kyllähän minäkin onnistun laihduttamaan itseni pienemmäksi, olen sen tehnyt monta kertaa. Mutta valitettavasti en vain kykene sitä alempaa painoa pitämään, vaan aina se on noussut takaisin. Ja minusta on terveydelle vaarallista, jos bmi on lähes jatkuvasti 40 ja yli.

Turhaa kritisoida ulkonäkösyistä leikkaukseen pyrkiviä, sillä ei siihen vain sellaisesta syystä ole mitenkään mahdollista päästä.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja ritu Pe Marras 12, 2010 5:20 pm

Kyllä ulkonäkö syistä leikkaukseen pääsee ainakin yksityisellä puolella koska kyllä niille raha kelpaa ihan samallalailla kuin rintojen isonnukset, rasvaimut sekä muut kosmeettiset leikkaukset ompa joku malli poistattanut kylkiluitaan että vyötärö näyttää hoikemmalta.

ritu

Viesti kirjoittaja Laihduttava Pe Marras 12, 2010 5:26 pm

Mä oon käsittäny, että yksityisellä on ihan samat kriteerit leikkaukselle mitä julkisellakin puolella. Mutta en ole sitten varma, ei ole tarvinut ottaa koskaan selvää Smile

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Nana Pe Marras 12, 2010 9:26 pm

Kyllä yksityisellä on aivan samat kriteerit kun julkisellakin...yksityisellä pääsee vaan paljon nopeempaa leikkaukseen...mutta en vertaisi lihavuusleikkausta ja rintojen isonnukia+ muita keskenään, ne on kuitenki ihan eri juttuja...ja kyllähän tietysti kaikilla varmasti on haaveita näyttää hoikemmalta jne, mutta tuskin kukaan meistä sen takia menee leikkaukseen vaan ihan terveydellisistä syistä.
Nana
Nana

Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 12.09.2010

Viesti kirjoittaja hansu La Marras 13, 2010 1:15 am

Kävin myös yksityisellä leikkauksessa. Kriteerit olivat aivan samat kuin julkisella puolellakin. Asiat tarkastettiin heti ensimmäisessä tarkastuksessa. Tallinnassa tosin saanee sitä mitä haluaa pelkällä rahalla. Siellä säädökset lienee löyhemmät... Ja kai sitä keinot keksii, jos asiaansa haluaa väkisin eteenpäin viedä.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun