Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)
+49
kilomies
Tötterö
Hupelo
Käivelö
Heippis
Helmiäinen
punatukka
Tuhatkeiju
Ekavekara
snafu
TiiviReddy
Merja
apila
t.si
stina66
Eija-Stiina
Viipe
hansu
Sayura
annukka1955
Rohmu
Tuplanainen
Hemasa35
Palleroinen
Tuulikki35
rolli82
Pellukka
meevin
trintilla
pilvipouta
HyeeNa!
piipa2012
2FatToFly
Elämä edessä
Ruustinna
Mii
kamro
Gilraen84
Poutapilvi
MRA123
Rullukka
ritu
anne.heide
mariella
BLOCCO
Laihduttava
Nana
Aloittelija
Ano
53 posters
Sivu 4 / 29
Sivu 4 / 29 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 16 ... 29
Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)
Niin tosiaan, vähän alkanut ahdistaa että jos en tosiaan kesäkuussa leikkaukseen pääsekään ja menisi syksylle :/. Alkanut maistumaan taas kaikki hiilarihöttö ja turvottaa sitten senkin edestä. Plus perinteinen kevätflunssa päällä niin liikuntakin vähän sitä ja tota. PERKELE.
Pakko nyt tsempata taas, tulisi vaan nyt nopeaan se "päätös" että milloin sitä leikkauspöydällä pötköttelisi. Olisi helpompi täsmäillä lomapäiviä ja muksun hoiteluita.
Vaan palailemisiin,
Ano
Pakko nyt tsempata taas, tulisi vaan nyt nopeaan se "päätös" että milloin sitä leikkauspöydällä pötköttelisi. Olisi helpompi täsmäillä lomapäiviä ja muksun hoiteluita.
Vaan palailemisiin,
Ano
Ano- Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010
mulle sanoi lekuri ku kävin siel viimeksi et syksylle menee leikkaus ku kaikki kesän ajat on jo varattuja.
nyt sit ensi perjantaina on gastro ja sprio.
nyt sit ensi perjantaina on gastro ja sprio.
rolli82- Viestien lukumäärä : 227
Registration date : 30.04.2012
Moikka!
Minäkin Kysiin menossa leikkaukseen! Minulla nyt eneily alkanut ja leikkauspäivä 14.5!
Aika on kyllä kulunut nopsaan, sain lähetteen työterveydestä 19.7.12 ja ensi kuussa jo leikataan. Ihan huippua kyllä! Eneily, mitä nyt vähän, on ällöttävää
Minäkin Kysiin menossa leikkaukseen! Minulla nyt eneily alkanut ja leikkauspäivä 14.5!
Aika on kyllä kulunut nopsaan, sain lähetteen työterveydestä 19.7.12 ja ensi kuussa jo leikataan. Ihan huippua kyllä! Eneily, mitä nyt vähän, on ällöttävää
Tuulikki35- Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 25.06.2012
Morjesta vaan!
Ohhos, Tuulikilla jo nurkan takana leikkaus, mainiota! Mielelläni kuulen kaikesta KYSsin toimintaan liittyvästä . Ja eihän tuota ENEä enää ole kuin pieni rutistus, eiköhän se ole hyvin mennyt
Itse sain tänään kauan odotetun puhelun, ja kaikki tulokset olivat ok esitutkimuksissa, eli laittaa sisätautilääkäri lähetteen eteenpäin kirurgille, WOHOO!!
Kesän ajat oli kuulemma tosiaan jo jaettu, eli menee syksylle leikkaus ellei tule ihmeen kaupalla peruutuspaikkoja tarjolle.
Voikohan ihmisen selästä olla tippunut suurempaa kiveä kuin tämä? Olisi aika runsaasti harmittanut alkaa jotain syytä x tai y alkaa hoitamaan tässä vielä ennenkuin lupaa leikkaukselle olisi saanut.
Vuonna 2013 ei syödäkään sitten konvehteja eikä muuta äpöstyksiä kaksin käsin, jes!
Ano
Ohhos, Tuulikilla jo nurkan takana leikkaus, mainiota! Mielelläni kuulen kaikesta KYSsin toimintaan liittyvästä . Ja eihän tuota ENEä enää ole kuin pieni rutistus, eiköhän se ole hyvin mennyt
Itse sain tänään kauan odotetun puhelun, ja kaikki tulokset olivat ok esitutkimuksissa, eli laittaa sisätautilääkäri lähetteen eteenpäin kirurgille, WOHOO!!
Kesän ajat oli kuulemma tosiaan jo jaettu, eli menee syksylle leikkaus ellei tule ihmeen kaupalla peruutuspaikkoja tarjolle.
Voikohan ihmisen selästä olla tippunut suurempaa kiveä kuin tämä? Olisi aika runsaasti harmittanut alkaa jotain syytä x tai y alkaa hoitamaan tässä vielä ennenkuin lupaa leikkaukselle olisi saanut.
Vuonna 2013 ei syödäkään sitten konvehteja eikä muuta äpöstyksiä kaksin käsin, jes!
Ano
Tsemppiä Ano!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Tiiä vaikka Ano oltais samana päivänä syksyllä leikkauksessa =)
mulle sanoi lekuri ainkain et kaikki kesän ajat menneet ja syksylle menee leikkaus, jos kaikki (gastro ja spiro) on ok. nyt vain ku soittelis mulle täs se mies joku päivä
mulle sanoi lekuri ainkain et kaikki kesän ajat menneet ja syksylle menee leikkaus, jos kaikki (gastro ja spiro) on ok. nyt vain ku soittelis mulle täs se mies joku päivä
Moi Rolli!
Eikö ne antanut suoraan mitään soittoaikapäivää? Voi ei jos pitävät hullua jännityksessä - itse meinasin ihan sekaisin mennä kun soitti hän vartti soittoajan (0900-1200) jälkeen, useampi tunti meni siinä puhelin kourassa
Vaan ei tiedä tosiaan vaikka oltaisiin samaan aikaan Olisihan se mukavaa jos olisi joku "tuttu" siellä pötköttelemässä. Nanne Napaneerakin samoja aikoja etenemässä, vaan eipä ole kuulunut nyt ladysta mitään hetkelleen.. Kai se hälläkin ainakin alunperin oli samaan aikaan soittoaika (?) vai siirtyikö se gastroskopian kanssa muutamalla viikolla.. Jäämme odottamaan tiedonantoa
Eikö ne antanut suoraan mitään soittoaikapäivää? Voi ei jos pitävät hullua jännityksessä - itse meinasin ihan sekaisin mennä kun soitti hän vartti soittoajan (0900-1200) jälkeen, useampi tunti meni siinä puhelin kourassa
Vaan ei tiedä tosiaan vaikka oltaisiin samaan aikaan Olisihan se mukavaa jos olisi joku "tuttu" siellä pötköttelemässä. Nanne Napaneerakin samoja aikoja etenemässä, vaan eipä ole kuulunut nyt ladysta mitään hetkelleen.. Kai se hälläkin ainakin alunperin oli samaan aikaan soittoaika (?) vai siirtyikö se gastroskopian kanssa muutamalla viikolla.. Jäämme odottamaan tiedonantoa
Täällähän mie!
Jep, käväisin keskiviikkona hönkimässä ja siellä vattan ultrassa.
Hyvät olj palkeet vaikka tullut tupruteltua nyt kevään tullen taas hieman
Vatsan ultran teki ulkolainen mieslääkäri.
Jäi niin vaivaamaan kun hän kovasti maksaani ultrasi ja sanoi vasemman lohkon olevan puolet suurempi, kuin oikean?..
Kysyessäin että onko rasvainen, vastaili että ei ole..ja kun kyselemään lisää hän luultavastai änkytti(hänellä oli siis änkytysvika)että ei vaarallista, synnynnäinen?..
Ihan nyt 100% varma en vastauksista ollut kun lääkäri tosiaan änkytti välillä jonkin verran ja vielä murtaen suomea puhui..
Mutta kylläpähän se selkenee 20.5 kun lääkärin soittoaika silloin.
Ai niin ja löytyihän niitä sappkiviähin ..oli ainahin sellainen 2cm halkaisijaltaan yksi..niistähin täytyy kysellä: operoidaanko ennen leikkausta(tuskin)/samalla(epäilenpä) - vaiko joskus?(näin varmaanhin)
Sen vain olen lukenut että jos sappivaivaa jo entuudestaan, ei ainaakaan vatsalaukunohitusleikkauksen jälkeen ne hellitä - päinvastoin..
Mie nyt toivon kovasti, että oma leikkaukseni aikaisintaan vasta syyskuun puolella(ja näinhän se varmaan meneehin)kun miehen lomakuukausi on Elokuu.
Mukavaista loppuviikkoa, mie kovasti talkoilen täällä Lauantaina(taloyhtiön kevättalkoot)ovat mahtavaa keliähin lupaillee-Jeee!!
Tilanne päivitystä..
6/2012 Tk:n omalääkärillä käynti ja lähete RT:lle/lähtöpaino 144.2kg/BMI 46.55
8/2012 RT:llä käynti
11/2012 RT:llä käynti(painoa pudonnut silloin n -13kg)
12/2012 Omalääkärillä käynti(painonpudotus -15kg)lähete Kys:ille
1/2013 kutsu labroihin(painonpudotus -16kg)
2/2013 aika RT:lle&Lääkärille(lihavuusleikkaus arviointi)
18/2.2013 RT&Sisätautilääkäri= vihreää valoa leikkaukselle-Jeee!!!
..painoa 130kg..nyt odotellaan sitten kokeisiin pääsyä(Gastro+Spiro+ultra)
..ja ajat tulivatkin
4/4 2013 Gastro(käyty ja kaikki näyttäisi olevan Ok)
9/4 2013 Spiro&vatsan ultra(peruuntui)
6/5 2013 Lääkärin soittoaika(peruuntui)
15/5 uudet ajat Spiroon&ultraan(käyty on)
20/5 Lääkäri soittelepi tuloksista
..paino 16.4.2013 131.3kg(noussuthan tuo juutas.. )
..ja paino vaan noussut lisää - nyt 133-134kg..voihan v***u ..
Jep, käväisin keskiviikkona hönkimässä ja siellä vattan ultrassa.
Hyvät olj palkeet vaikka tullut tupruteltua nyt kevään tullen taas hieman
Vatsan ultran teki ulkolainen mieslääkäri.
Jäi niin vaivaamaan kun hän kovasti maksaani ultrasi ja sanoi vasemman lohkon olevan puolet suurempi, kuin oikean?..
Kysyessäin että onko rasvainen, vastaili että ei ole..ja kun kyselemään lisää hän luultavastai änkytti(hänellä oli siis änkytysvika)että ei vaarallista, synnynnäinen?..
Ihan nyt 100% varma en vastauksista ollut kun lääkäri tosiaan änkytti välillä jonkin verran ja vielä murtaen suomea puhui..
Mutta kylläpähän se selkenee 20.5 kun lääkärin soittoaika silloin.
Ai niin ja löytyihän niitä sappkiviähin ..oli ainahin sellainen 2cm halkaisijaltaan yksi..niistähin täytyy kysellä: operoidaanko ennen leikkausta(tuskin)/samalla(epäilenpä) - vaiko joskus?(näin varmaanhin)
Sen vain olen lukenut että jos sappivaivaa jo entuudestaan, ei ainaakaan vatsalaukunohitusleikkauksen jälkeen ne hellitä - päinvastoin..
Mie nyt toivon kovasti, että oma leikkaukseni aikaisintaan vasta syyskuun puolella(ja näinhän se varmaan meneehin)kun miehen lomakuukausi on Elokuu.
Mukavaista loppuviikkoa, mie kovasti talkoilen täällä Lauantaina(taloyhtiön kevättalkoot)ovat mahtavaa keliähin lupaillee-Jeee!!
Tilanne päivitystä..
6/2012 Tk:n omalääkärillä käynti ja lähete RT:lle/lähtöpaino 144.2kg/BMI 46.55
8/2012 RT:llä käynti
11/2012 RT:llä käynti(painoa pudonnut silloin n -13kg)
12/2012 Omalääkärillä käynti(painonpudotus -15kg)lähete Kys:ille
1/2013 kutsu labroihin(painonpudotus -16kg)
2/2013 aika RT:lle&Lääkärille(lihavuusleikkaus arviointi)
18/2.2013 RT&Sisätautilääkäri= vihreää valoa leikkaukselle-Jeee!!!
..painoa 130kg..nyt odotellaan sitten kokeisiin pääsyä(Gastro+Spiro+ultra)
..ja ajat tulivatkin
4/4 2013 Gastro(käyty ja kaikki näyttäisi olevan Ok)
9/4 2013 Spiro&vatsan ultra(peruuntui)
6/5 2013 Lääkärin soittoaika(peruuntui)
15/5 uudet ajat Spiroon&ultraan(käyty on)
20/5 Lääkäri soittelepi tuloksista
..paino 16.4.2013 131.3kg(noussuthan tuo juutas.. )
..ja paino vaan noussut lisää - nyt 133-134kg..voihan v***u ..
Viimeinen muokkaaja, Nanne Napaneera pvm Pe Toukokuu 17, 2013 4:23 am, muokattu 2 kertaa
Nanne Napaneera- Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013
Morjenttes Nannekin!
Ei tässä hirmuisesti hattua paree nostella painonpudotukselle, tuntuu olevan hemmetin tiukassa että saisi edes tässä pysymään. Väittäisin että kesän jälkeen ei olla näinkään hyvissä "lähtökuopiossa" koska kesä ja kärpäset --> kesä ja grilliruoka ja jätski ja liian kuuma liikkumiseen yms. hyvät tekosyyt.
Vaan kovastihan tämä näyttää sille että syksylle menee, jokohan ne alkaisi heti elokuun alussa tekemään Ei varmaankaan, isot kihot kuitenkin lomailee samaan aikaan kun eurooppalaiset kolleegansa, himskatti.
Ei tässä hirmuisesti hattua paree nostella painonpudotukselle, tuntuu olevan hemmetin tiukassa että saisi edes tässä pysymään. Väittäisin että kesän jälkeen ei olla näinkään hyvissä "lähtökuopiossa" koska kesä ja kärpäset --> kesä ja grilliruoka ja jätski ja liian kuuma liikkumiseen yms. hyvät tekosyyt.
Vaan kovastihan tämä näyttää sille että syksylle menee, jokohan ne alkaisi heti elokuun alussa tekemään Ei varmaankaan, isot kihot kuitenkin lomailee samaan aikaan kun eurooppalaiset kolleegansa, himskatti.
Äyh, sappikivistä piti vielä sanomani, että runsas laihtuminehan yleensä pahentaa vielä tilannetta niiden osalta. Olisihan se jotenkin äärimmäisen tyhmää että eivät leikkaisi siinä samalla kun vatsaakin operoivat (kun tiedetään tämä riski) mutta tuntuu olevan Suomen malli että "sitten joskus". Jenkkilässä tuntuu olevan vakio, mutta voi olla toki näinkin, että heidän käytänteistään on sitten saatu tutkimustietoa mikä osoittaa että ei kannata (?) sappeen kajota vielä tuossa vaiheessa... Mene ja tiedä
Juuh, niin minäkin luulen että eivät samalla sappikiviä poista..
Taitaa Kys:illä olla se kesäsulku ainakin tuonne elokuun puoleen väliin saakka.(jos en väärin muista?)
Minua kuulkaas ahdistaa jo valmihiksi se "eneily".. ..jotenhin pelko persuuksissa, että paino ei tipu niin paljoa kuin pitäisi..toivon tietenhin parasta(pelkään pahinta)
On jotenhin ollut veto poissa..kuumuus ei miulle sovi, ei olleskaan..
Onko muuten siinä ultrassa muille teille lääkäri maksan koosta mitään maininnut?
Taitaa Kys:illä olla se kesäsulku ainakin tuonne elokuun puoleen väliin saakka.(jos en väärin muista?)
Minua kuulkaas ahdistaa jo valmihiksi se "eneily".. ..jotenhin pelko persuuksissa, että paino ei tipu niin paljoa kuin pitäisi..toivon tietenhin parasta(pelkään pahinta)
On jotenhin ollut veto poissa..kuumuus ei miulle sovi, ei olleskaan..
Onko muuten siinä ultrassa muille teille lääkäri maksan koosta mitään maininnut?
Miulla se lääkäri oli vasta erikoistumassa oleva, ja sano vain että jos olisi maksa liian iso, niin se tuntuisi tuissa "miekkalisäkkeen" alla kohoumana. Vaan eipä ollut hän ollut missään tekemisissä sisätautipuolen (ja siis laihdutusleikkausten) ihmisten kanssa, ja ei sitten siinä tilanteessa muuta osannut sanoa. Jälkikäteen sitten lääkäri sanoi että kaikukuvauksessa näkyi jotain rasvoittumista.
te sentään jotain musitatte tosta ultrasta, mul ole mitään muisti kuvaa mitä se lekuri sanoi kun kävin lokakuussa muiden asioiden vuoksi.
vaan kylläpä ahisti tänään käydä vaateostoksilla, miehen serkun lakkiaisin etsin vaatetta ja piti vain ajatella, et ensi vuonna jo mielellään olen shoppailemassa ku tavan vaatteita voi jo päälle kokeilla. tänäänkin oli joko ihan järkyttäviä säkkejä tai sit niin muotoja pitkin meneviä et huh huh mulla ei ole vieläkään tietoa et millon lekuri soittelee. mä olisin kyl halunnu jo nyt kesälle sen leikkuun, ku pakko hehkuttaa hieman , mulla on pääsykokeisiin meno 30.5 ja jos saankin opiskelupaikan ni se alkaa elokuussa
vaan kylläpä ahisti tänään käydä vaateostoksilla, miehen serkun lakkiaisin etsin vaatetta ja piti vain ajatella, et ensi vuonna jo mielellään olen shoppailemassa ku tavan vaatteita voi jo päälle kokeilla. tänäänkin oli joko ihan järkyttäviä säkkejä tai sit niin muotoja pitkin meneviä et huh huh mulla ei ole vieläkään tietoa et millon lekuri soittelee. mä olisin kyl halunnu jo nyt kesälle sen leikkuun, ku pakko hehkuttaa hieman , mulla on pääsykokeisiin meno 30.5 ja jos saankin opiskelupaikan ni se alkaa elokuussa
piti käydä ihan tarkistamassa, syyskuun 2.päivä alkais koulu jos pääsen sinne
Tänään lääkäri(sisätauti)soitteli ja kyseli, vieläkö haluan leikkaukseen?..NO HALUANHAN MIE!
Utelin myös maksan koosta mutta eipä osannut hänkään mitään kommentoida..luulenpa sen olevan sen takia suuri kun on ylipainoa niin reippaanlaisesti.
Eneilystähin yritin udella, sanoi kirurgin siitä sitten kertoilevan.
Niin..ja sappikivistä sanoi, että jos TODELLA tarpeellista, voivat nekin operoida pois poikeen samalla vatsalaukunohitusleikkauksen yhteydessä..mutta ei kovin mielellään.
Melko varmasti siis vasta sitten leikkauksen jälkeen jos alkavat oirehtia kovastikkin.
..näin, nyt vain odottelen kirurgin soittoa..VAI onkohan se ihan käynti Kys:illä - osaako kukaan kertoilla
Utelin myös maksan koosta mutta eipä osannut hänkään mitään kommentoida..luulenpa sen olevan sen takia suuri kun on ylipainoa niin reippaanlaisesti.
Eneilystähin yritin udella, sanoi kirurgin siitä sitten kertoilevan.
Niin..ja sappikivistä sanoi, että jos TODELLA tarpeellista, voivat nekin operoida pois poikeen samalla vatsalaukunohitusleikkauksen yhteydessä..mutta ei kovin mielellään.
Melko varmasti siis vasta sitten leikkauksen jälkeen jos alkavat oirehtia kovastikkin.
..näin, nyt vain odottelen kirurgin soittoa..VAI onkohan se ihan käynti Kys:illä - osaako kukaan kertoilla
Minulle tuli sisätautilääkärin soiton jälkeen parin viikon päästä vain ilmoitus, että olen leikkausjonossa. Siitä soitosta meni puoli vuotta, kun sitten leikattiin KYSissä. Eli ei ollut kirurgin soittoa eikä käyntiä kirurgin luona
Rullukka- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 63
Registration date : 02.01.2010
Kiitti tiedosta Rellukka - miten siulla on nyt mennyt?
..leikkaus ollut 2.5v sitten, eikö?..
Oliko siinä girurgin kirjeessä(kö?)mitä muuta kertoiltu silloin, esim. eneilystä?
..leikkaus ollut 2.5v sitten, eikö?..
Oliko siinä girurgin kirjeessä(kö?)mitä muuta kertoiltu silloin, esim. eneilystä?
mullekin soitti lekuri tänään, se on varmaan koko päivän soitellut kaikille
minultakin kysyi haluanko leikkaukseen, no daa, totta kai!!!!!!
kaikki oli ihan ok, ja paperit lähtee kirurgille.
minultakin kysyi haluanko leikkaukseen, no daa, totta kai!!!!!!
kaikki oli ihan ok, ja paperit lähtee kirurgille.
Tännehin Rolli:lle onnittelut asian etenemisestä!
..juu, niin on soitellut oli tooooosi kiireisen ja hermostuneen oloinen kun miulle soitteli n. klo 11.30
..juu, niin on soitellut oli tooooosi kiireisen ja hermostuneen oloinen kun miulle soitteli n. klo 11.30
Nanne, ihan hyvin minulla on mennyt. Mitä nyt tänä vuonna rupesi tuo anemia vaivaamaan ja sitä on tutkittu aika ahkeraan.
Painoa ei hirveästi leikkauksen jälkeen ole tippunut, mutta se on kuitenkin pysynyt melko hyvin aisoissa. Diabetes- ja verenpainelääkkeet jäivät leikkopöydälle. Huhtikuun lopulla minulta leikattiin KYSissä alamahan roikaleet ja se on helpottanut jo nyt monessa asiassa.
Minulle soitti KYSin ravitsemusterapeutti siitä eneilystä ja lähetti sähköpostissa ohjeita. Puhelun aikana määriteltiin paljonko pitäisi yrittää pudottaa painoa 4 viikon enen aikana ja minulla se oli 5 kg, mutta sain pudotettua reilut 8 kg. Niin ja tuo soitto tuli vajaata paria kuukautta ennen leikkuuta, heti kun oli leikkausaika tullut.
Painoa ei hirveästi leikkauksen jälkeen ole tippunut, mutta se on kuitenkin pysynyt melko hyvin aisoissa. Diabetes- ja verenpainelääkkeet jäivät leikkopöydälle. Huhtikuun lopulla minulta leikattiin KYSissä alamahan roikaleet ja se on helpottanut jo nyt monessa asiassa.
Minulle soitti KYSin ravitsemusterapeutti siitä eneilystä ja lähetti sähköpostissa ohjeita. Puhelun aikana määriteltiin paljonko pitäisi yrittää pudottaa painoa 4 viikon enen aikana ja minulla se oli 5 kg, mutta sain pudotettua reilut 8 kg. Niin ja tuo soitto tuli vajaata paria kuukautta ennen leikkuuta, heti kun oli leikkausaika tullut.
Rullukka- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 63
Registration date : 02.01.2010
Kiitti kun kertoilit Rullukka (laittenhin jo yv:tä)
eli hyvällä tuurilla me kolme, nanne, ano ja mä saadaan kesän aikana puhelu jostain suunnasta kys;iä
Miulle kans KYSin lääkäri vihjaili, että syksyllä saattais jo leikkuupöydällä pötkötellä, tosin onhan tässä vielä spiro, gastro yms kesän aikana edessä. Ja kirurgihan se sitten tosiaan tuon lopullisen päätöksen tekee, mutta katsotaan nyt tuunko mie sit jälkijunassa loppuvuodesta
Palleroinen- Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009
Sivu 4 / 29 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 16 ... 29
Sivu 4 / 29
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa