Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

+49
kilomies
Tötterö
Hupelo
Käivelö
Heippis
Helmiäinen
punatukka
Tuhatkeiju
Ekavekara
snafu
TiiviReddy
Merja
apila
t.si
stina66
Eija-Stiina
Viipe
hansu
Sayura
annukka1955
Rohmu
Tuplanainen
Hemasa35
Palleroinen
Tuulikki35
rolli82
Pellukka
meevin
trintilla
pilvipouta
HyeeNa!
piipa2012
2FatToFly
Elämä edessä
Ruustinna
Mii
kamro
Gilraen84
Poutapilvi
MRA123
Rullukka
ritu
anne.heide
mariella
BLOCCO
Laihduttava
Nana
Aloittelija
Ano
53 posters

Sivu 2 / 29 Edellinen  1, 2, 3 ... 15 ... 29  Seuraava

Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ruustinna Ma Helmi 07, 2011 8:28 pm

Moi Ano Smile meillä oli suurinpiirtein sama paino ENED-kuurin alussa. Siitä se lähtee, mut leikattiin 27.1 ja sen jälkeen vasta paino alkaakin putoilemaan vaikka syö ihan ruokaa Smile

Alku ainakin hankalaa, mut lopussa kiitos seisoo!
Ruustinna
Ruustinna

Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 55
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Su Helmi 20, 2011 9:38 pm

Hyvää sunnuntai-päivää!

Ajattelin päivitellä kuulumisia kun tuntuu nuo huhtikuun näytteenottoajat vielä niin kaukauselta haaveelta.

Kuudes viikko ENEä on kohta tampattu läpi ja paino on tippunut alle 110!. Kokonaispainonpudostus lähentelee 23 kiloa viime syksyltä ja olo on huomattavasti parempi kuin silloin (varsinkin kun vaatteet alkaa taas mahtumaan päälle). Alkaa jo pikkuhiljaa toivomaan että tulisi kevät ja sulattaisi lumet pois niin pääsisi ulkoilemaankin, kuntopyörällä sitkuttelu alkaa olemaan jo nähty juttu Very Happy

Laihdutus tosiaan etenee, nyt alkaa vaan entistä enemmän pelottaa että saapi BMI lähemmäksi 30 tämän loputtua ja sitten tulee "nöy kän dyy"-päätös. Olkootpa mitenkä vain, ei ole ollut sitten motivaatiosta kiinni.

Vaan näillä eväillä nyt, puoliväli (ENE-kuurista) on saavutettu, tästä on kirjaimellisesti suunta vain alaspäin Smile

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Ti Maalis 08, 2011 5:41 pm

Hellurei ja hellät tunteet!

Kahdeksas viikko ENEä menossa ja tyytyväinen täytyy olla, pusseilla on hävinnyt puolta kiloa vaille 20 kiloa. Olo on kevyempi ja melkein pelottaa aikakausi ilman pusseja. Vielä kolme viikkoa mennään näillä ja sitten sitä saapi alkaa maistelemaan sitä oikeaa ruokaa.

Kolmen viikon päästä tosiaan on ravitsemusterapeutin kolmas tapaaminen, ja uskoisin että kykenen painoni tiputtamaan siihen asettamaani tavoitteeseen 100 kg. Enemmän ja enemmän alkaa vaan myös ahistamaan ajatus että leikkaus minulta evättäisiin tämän onnistuneen ene-jakson takia. Missä lie tutkimuksessa puitiin juurikin että ene-kuurilla laihduttaneista suurin osa on takaisin lähtöpainossaan parin vuoden päästä. Kylläpä kehtuuttaisi siinä vaiheessa.

Vaan palaillaampa asiaan taas myöhemmässä vaiheessa, ehkäpä aprillipäivän puitteissa viimeistään!

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Maalis 08, 2011 7:03 pm

Hei Ano!
Ihan hirmuinen pudotusvaihti sinulla! Hyvä!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Ti Huhti 05, 2011 8:00 pm

Hei taas, pitkästä aikaa.

Päätinpä päivittää hieman tietojani, eli tuossa männä viikolla oli RT:n toinen seurantatapaaminen, ja paino oli siinä satasessa minkä olinkin luvannut laihduttaa. Kyllähän tämän nyt idioottikin tajuaa että eivät leikkaa kerran olen saanut itsekin tätä painoa alas. Matkaahan toki normaalipainon rajoihin on vielä toistakymmentä kiloa, mutta tällä natsimeiningillä mitä tämä RT harrastaa niin eiköhän se saavuteta syksyyn mennessä.

Hirmuisesti ei naurattanut kun RT oli suhteellisen vähättelevällä asenteella noin 15kg/2kk saavutusestani. Olishan se olluna kiva edes hieman kiitosta saada millä tämäkin kissa loikoilisi jonkin aikaa. Mutta tämä tästä murjottamisesta. Tuolloin 1.4. olin luvannut itselleni että SAAN SYÖDÄ JA JUODA ensimmäiseen kertaan 12 viikkoon ja kyllähän se sitten toki maistuikin. Onneksi sunnuntaina olin sitten jo takaisin remmissä ja viinaa tuli sen verran juotua ettei toki ihan heti teekkään uudestaan mieli Wink...

Nyt on nuo kalorit ns 800:n rajalla, vaan taidan kuitenkin aikalailla normaalisti jatkaa tätä eloa. Joskus saatan sen salaatin lihapalasella syödä, mutta pussit on vaan niin helppoja. Katsellaan sitä syömistä (ja juomista) sitten kun on se tavoitepaino hieman lähempänä Smile

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Huhti 05, 2011 8:33 pm

Hei vaan Ano!
Jos haluat leikkaukseen, pidä pintasi!! Kaikki tiedämme, kuinka helposti kilot tulee takaisin ja vielä kaverien kanssa. Luulisi lääkärin olevan tosi tyytyväinen painon muutokseesi. Ja leikkaus tulee pitämään sen siellä alhaalla!!! cheers
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ti Huhti 05, 2011 9:16 pm

Kyllähän tämän nyt idioottikin tajuaa että eivät leikkaa kerran olen saanut itsekin tätä painoa alas.

Mulle TYKSistä Lassi Nelimarkka sanoi, että vaikka laihduttaisin itteni 85 kiloiseksi, mut leikattan koska on tiedossa etten pysty siä painoa siellä itse luomuna pitämään. Ja hyvä näin koska totta joka sana!

Onnea onnistuneesta ENEilystä!

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Pe Toukokuu 06, 2011 5:35 pm

Kylläpä tyhmästä päästä kärsii koko ruumis! Voihan totisesti löysä ripuli tätä omaa osaamistani. Olin merkinnyt lääkärinajan väärälle päivälle ja toki "juoksin onneni ohi" sitten. Tai ainakin viivettä tulee ennenkuin pääsen tuohon arvioon, kylläpä kehtuutti ns ihan tosissaan.

Vaan tällaisilla kommenteilla matka senkuin jatkuu, taistelujen kautta voittoon!

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Konkreettisesti osoitettu jojoilu

Viesti kirjoittaja Ano Pe Joulu 21, 2012 5:13 pm

Heipä hei taas!

Täällä taas. Valitettavasti ja samalla Onneksi. Kuten olin pari vuotta sitten jo puinut, olen hitonmoinen jojoilija, joka tarvitsee laihdutusleikkauksen.

Haikeina muistelen noita hetkiä noin 100-kiloisena, jolloin jalka nousi ja ja vaatteet menivät jotenkuten päälle (ja niitä sai ostettua "tavallisten" ihmisten kaupoistakin). Kirjoitteluni tosiaan päättyivät tuohon hetkeen kun elämä alkoi ENE-kuurin jälkeen ja lekuri oli sitä mieltä että ei tässä nyt leikkausta tarvita (kevät 2011). Olin itsekin huojentunut, että hyvinhän tämä alkoi, joten ehkä TÄLLÄ kertaa onnistuisin. Toisin kävi.

Koska leikkausta ei tehty, päätimme alkaa muodostamaan perhettä. Ja onnesta ymmyrkäisenä sitten raskauduinkin (mutta paino oli jo kivunnut takaisin 120 kiloon, koska yrityksiä oli jo monia ja jokseenkin kaikki alkoi hieman masentaa..). Ihana lapsi saapui loppukesästä 2012 maailmaan ja mikään ei olisi voinut olla paremmin. No, raskausajan diabetes tietenkin tuli vaivoiksi, ja insuliinilla sitä sitten hoidettiin. Ja vaikka kuinka lenkkeiltiin ja ja muuta, niin sokerit vaan aina tahtoivat nousta.

No synnytys meni ok (käynnistettiin, ei yhtään omaa supistusta) 40+0. Lapsi syntyi ja ajattelin että nyt lähtee tulleet kilot kun alkaa imetys. Toisin kävi. Imetys ei onnistunut ja painoa ei tippunut yhtään, vauvan ja lapsivesien verran tuli jopa lisää.

Puolisen vuotta asiaa mutustaneena ja realiteetit tajunneena ymmärsin, että NYT minun on oikeasti päästävä sinne leikkaukseen. Olen 90% varma että ylipaino hankaloitti raskautumista sekä kaikkea muuta hormonitoimintaa. Insuliinin piikitys oli jotain karmeaa ja vaikka mitä teki niin paastosokerit olivat aina koholla.

Hakeuduinkin sitten terveyskeskukselle ja sain lähetteen takaisin KYS:n ravitsemuskeskukseen. Tällä kertaa sain kutsun suoraan laihdutusleikkausarvioon helmikuun alkuun. Olisikohan että tuo parin vuoden takainen ENE-kuuri on otettu jo huomioon ja mahdollisuuteni päästä leikkausjonoon olisivat paremmat(?! onko kenelläkään tietoa tällaisesta tapauksesta?!)

Eli alkutilanne on minulla, että painoa on huimat 140 kiloa (ja pituutta kaiketi edelleen se 174 cm). Eli lähes toistakymmentä kiloa tuli lisää edelliskerran "pahimpaan" painoon. Tämä se masentelevi.

Vaan mielelläni kuulen kokemuksia teiltä, varsinkin jos on samanlaisia "tunareita", ettei se ENE sitten tehnyt tehtäväänsä ja on joutunut aloittamaan koko homman alusta...

Terveisin, Ano

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja piipa2012 La Joulu 22, 2012 12:47 pm

Hei Ano

Itse asiassa mulle kävi just noin, leikkauspv. oli sovittu ja soitteli Kys:ltä miten paino on laskenut ja oli sitä mieltä ettei tarpeeksi, niin sovittiin uusi aika. Se siirtyi vajaat pari kuukautta enkä mä sinä aikana saanu ku 3 kg pois mutta se riitti. Ihmettelen kun keväällä lähti niin helposti 10 kg pois. Kyllä kaikki laihdutusyritykset otetaan huomioon. Mulla meni kaikenkaikkiaan prosessiin lähes pari vuotta.
Itelläni leikkaus nyt takana ja paino junnaa samassa, taidan olla niitä joihin ei edes tää leikkaus auta. ... Ei muuta kuin tsemppiä jatkoon! Ja hyvää joulua ja parempaa uutta vuotta!

piipa2012

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Registration date : 18.05.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Pe Tammi 04, 2013 9:16 pm

Tulimpa tänne ihmettelemään/tiedustelemaan jos jollakulla olisi tietoa tai hyviä arvailuja.

Eli sellaista rupesin miettimään, että kuinka useasti oikeasti sairaalan vetämien laihdutusryhmien laihdutus jää pysyväksi (toisin sanottuna, jos tilanne on niin paha että on "päässyt" johonkin ENE-perusteiseen laihdutusryhmään, niin kuinka moni on sieltä loppuelämänsä pelastuksen saanut). Mielenkiintoista olisikin tietää että millaista statistiikaa asiasta on olemassa...

Tämä tuli tässä mieleen kun nopeasti selaisin KYSsin leikkaukseen haluavia nuoria, ja aika monella on ollut tämä pakolline ENE-kuuri jakso ennenkuin katsotaan uudestaan leikkaustarvetta. Kuinka moni on jäänyt ilman leikkausta jos on laihdutellut paljon, ja onko leikkaus tullut sitten millä painonpudotusmäärällä. Jos reunaehtoina ajatellaan vaikka ikää, eli alta 35-vuotiaiden kohdalla...


Viimeinen muokkaaja, Ano pvm Su Tammi 20, 2013 9:21 pm, muokattu 1 kertaa

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano To Tammi 10, 2013 4:54 pm

Yääh, nyt tulloo tyhmä kysymys, mitä varmasti MONI on jo pohtinut aikaisemmissa viesteissä, mutta kysympä kuitenkin.

Eli miten on (erityisesti KYSsin ihmiset) että kahtoovatko pahalla jos ENEilee omatoimisesti jo ennen ensimmäistä RT+lääkäri -aikaa? Eli jos tulee komento että laihduta xx% painostasi ennen leikkausta, niin kahtovatko ne sitä sen päivän painoa vai sitä mikä oli ennen omatoimisen ENEn aloitusta?

Nimim. voiko leikkausta aikaistaa tällaisella toiminnalla...

Ano

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Su Tammi 20, 2013 9:14 pm

Morjens!

Näin se vaan alkaa olemaan ensimmäinen viikko omaehtoista ENEä takana. Ei laisinkaan niin vaivalloista kun ei ole olemassa mitään muuta tavoitetta kun osoittaa omaa motivaatiotansa. Oli ihan positiivinen yllätys, että yli 5 kilo näyttäisi lähteävän ekan viikon jälkeen (nesteet jne) ja taivahan tosi on tietenkin että tahti hidastuu hyvin nopsaan.

Ja toisekseen, katsoivat asiaa KYSsillä mihin suuntaan tahansa helmikuun alussa, niin kuka tahansa kun voi sen 3 viikkoa eneillä "ilman terveydenhoitoalan ammattilaisen valvontaa" niin eikai tässä mitään väärääkään voi tehdä. Ja aika huoletta voi olla, kun ei se paino tule mitenkään tippumaan edes lähelle sitä "ensimmäisen" kerran maksimipainoa, mistä eneily silloin aloitettiin.

Ja ompahan itselläkin hieman vähemmän turvonnut olo. Ja voihan sitä itse miettiä ajatusleikillä, että jos vaikka 8% pitäisi painoa pudottaa ajassa X, niin minun tapauksessa se tarkoittaisi hieman yli 11 kiloa (niin, paino oli jo 142kg kun enen aloitin...puuh).

Kun pitää vain mielessä että viimeisiä kertoja tätä nyt tehdään, niin nöy worries.

Ano

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Su Helmi 03, 2013 6:29 pm

Jänskättää!

Huomenna se on sitten, se tuomiopäivä.

Omaehtoisella 3 viikon ENE-kuurilla lähti semmonen 10 kiloa. Toivottavasti tämä on ns. kotiinpäin ja hommat etenisi vaikka sen 3 viikkoa nopeammin muiden toimenpiteiden osalta.

Mielenkiinnolla jään odottamaan huomista, liekköhän nukuttaa ollenkaan ensi yönä...

Ano

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Helmi 03, 2013 7:24 pm

Sulla meni kolmessa viikossa 10 kiloa, mä oon ollu kaks viikkoo kohta enellä ja mulla ei tipu yhtään!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Su Helmi 03, 2013 7:36 pm

Minä luulen että tämä on hirmusen ihmiskohtaista (ja mikä aika kuun kierrosta) että miten sitä painoa lähtee. Mulla on aina suhteellisen helposti lähtenyt (mutta niin on myös tullutkin). Miten joku voi mm. lihoa vuoteen 40 kiloa...

*** korjataan nyt vähän, että lähemmäksi puoleentoista vuoteen. Olihan siinä toki raskauskin, mutta miulla vahdittiin aika tarkasti ettei olisi paino noussut, nousi kuitenkin. Se kehtuutti kanssa.


Viimeinen muokkaaja, Ano pvm Su Helmi 03, 2013 8:16 pm, muokattu 1 kertaa

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Helmi 03, 2013 7:47 pm

Huhhuh, 40 kiloa! Se todellakin on paljon! Totta, kaikki on niin ihmiskohtaista. (: Onnea kuitenkin pudotuksesta ja tsemppiä huomiselle!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ma Helmi 04, 2013 5:05 pm

Raskaudet on niin erillaisia ja itse ajattelin aikoinaan, että sen takia voi vähän lihotakkin, kun pääasia, että lapsi voi hyvin. Vaikka sieltä ne minunkin painonnousut läksi. Onnea huomiseen tuomiopäivään, hyvin se menee. sunny

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Ma Helmi 04, 2013 11:59 pm

Wuhuu!

Se oli sellainen päivä se. Eli tosiaan KYSsillä oli ensin ryhmätapaaminen RT:n kanssa (meitä piti olla 4, 3 tuli paikalle) ja sitten käytiin ryhmässä myös lekurin luona. Eli perussetit käytiin läpi ruokailusta ja leikkaustavasta (esiteltiin Sleevekin, mutta ei tunnuta tekevän enää Kuopiossa).

Sitten mentiin jokainen itsekseen lääkärille, ja hänen tuomionsa perusteella jatkettiin sitten vielä takaisin RT:lle henk.koht. ajalle.

ONNEKSI olin tehnyt itselleni mindmapin omasta lihavuudestani ja pohdinnoistani liittyen lihavuusleikkaukseen. Muuten olisi lekuri varmaan antanut kielteisen päätöksen, oli jotenkin nihkeä kun katsoi vaan ikääni o_O. Ehkä tuo mind map + 3 viikon ENE alla niin ei minulle tullut mitään tiputtamistavotteitakaan. RT vaan sanoi että pidä tämä paino, ja ei haittaakaan jos vaikka vähän tippuisi ennen leikkausajan saamista (ts. tieto leikkausajasta tulee sitten joskus). Ensin pitää kuitenkin käydä gastrot ja vatsan ultra + muut tarpeelliset tutkimukset. Mutta joko alkukesästä tai alkusyksystä olisi leikkaus, minä.olen.niin.onnellinen! Nyt voi jo hengähtää jotenkin ja tietty jännitys laukesi harteilta...

Eli kohti leikkausta mennään niin että heilahtaa <3 Kiitos KYS

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja trintilla Ti Helmi 05, 2013 12:05 am

Jeeeee, puetaan mahtavaaaa cheers

Edit: Ipadin automaattinen korjaus on sitten muuttanut sanan Upeeta muotoon puetaan...


Viimeinen muokkaaja, trintilla pvm Ti Helmi 05, 2013 5:41 am, muokattu 1 kertaa
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ti Helmi 05, 2013 12:24 am

Onnea Ano! Sanoiko hän mitään nyt miten paljon pitää laihduttaa ennen leikkausta? Nythän kun on leikkaus lupa saatu, saa laihduttaa niin paljon kun vaan pystyy, sillä sitä vähemmänhän sitä on mitä laihduttaa sitten leikkuun jälkeen. :drunken:



Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm Pe Huhti 12, 2013 12:46 am, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Ti Helmi 05, 2013 12:36 am

Hei pilvipouta!

Tosiaan minulle ei tullut mitään painontiputus-määräystä, vaan vaatimus että painon tulee pysyä tämänpäiväisessä, ja saa laskea toki sen minkä pystyy. Sitten ennen leikkausta katsellaan se ENE sitten uudemman kerran. Mutta muuten nyt vain "köllötellään" kesää kohden.

Vaan totta on, että parempihan sitä on laihdutella jo nyt ja sitten jatkaa hyvin alkanutta matkaa laihdutuksen jälkeen <3.

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ti Helmi 19, 2013 4:09 am

Ano - miulla tänään eka käynti Kys:illä ja vihreää valoa myöskin leikkaukselle! Very Happy ..naama korvissa kyllä nyt.

Sanoiko lääkäri itse, että mahdollisesti alku kesästä pääsisit leikkaukseen?..vaiko Ravitsemusterpeutti..

Kys:illähän on se loma aika heti Jussin jälkeen ja kestää syyskuulle saakkka(olikohan ihan kun loppuun saakka..)
..ja silloin ei noita leikkauksia tehdä(tähän luuloon ainakin jäin..)

Miulle RT sanoi, että jos TOSI mäihä kävisi, leikkaus JOPA ennen lomia(epätodennäköistä)..muutoin heti syksyllä/alkutalvesta.


Minäkään en saanut painonpudotus kehoitusta - se tänään 130kg tasan..mutta kyllähän kirurgi sen sitten antaa(eneily ennen lekkausta)

Itse en noilla pusseilla varmaan jaksa pitkälle mennä, koetan muulla RT:n antamalla neuvolla/ohjeilla sitten.
..mutta nyt ennen kesää koetan minähin kevyemmälä rv:lla olla..kesällä saattaa hiukka pikkasen loma aikaan sitten mennä sitä "roska" ruokaahin silent (grilli tuotteet+siideri)

Sinä varmaan kuule kohta saat postia, jossa ajat noihin kokeisiin Very Happy (Gastro+Spiro+ultra)
..miulle sihteeri siellä toimistolla sanoi, että parisen viikkoa menisi kirjeen tuloon..
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Ti Helmi 19, 2013 2:10 pm

Oi Oi Oi Oi!!!! PARI VIIKKOA??!?!? Eli ihan kohta!! Olen siis ollut ihan rehellisen paiseessa että miksi ei ole jo tullut!! Ja tosiaan sain RT:n tapaamista seuraavana päivänä pikaisesti nähdä että miulle on jotain tutkimuksia varattu maaliskuun alkuun, mutta voihan ne olla sitten jotain raskausajan-diabetes -kontrolleja... Voi kun ne ei olisi. Tuntuisi tässä vaiheessa aika turhalle käydä sokerirasituksessa jos on ns. leikkausta kohden menossa.

Vaan Nanne! Ei me kuule kovin suurella erolla olla pöydällä makaamassa jos ja kun vain nuo "esitestit" saadaan kunnialla hoidettua pois Wink. Miullekin sanottiin että EHKÄ ennen kesälomia, mutta viim. alkusyksystä sitten (jos ei mitään outoja löydy esitesteistä)...

Huh Huh, rupesi melkein kädet hikoamaan ja soitan kohta Itellalle että missä perkeleessä posti kuppaa, mulle kutsuja heti nyt! (Eilen tasan 2 viikkoa tapaamisesta).

edit: niin taisi olla muuten RT joka sanoi, nyt en ihan varmuudella muista Shocked ...

edit II: ja minä aloitin taas ENEä (omaehtoista) uudelleen kun pomppas ihan kiitettävästi sen lopettamisen jälkeen paino. Vähän koitan saada sellaista turvallista painonpudotusta tähän alle että vakuuttaisin sitten päättävät elimet että kyllä tässä panostetaan tähän Smile

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ti Helmi 19, 2013 9:30 pm

Ano - kaksi viikkoa se toimiston täti miulle kertoili kirjeen tulon kestävän..saa nähdä, pitääkä kutinsa - toivon niin kovin. Smile

Meillä tosiaan tasan 1vko väliä noiden eka käyntien kanssa Kys:illä Wink
..mukavaista olisikin yhtä aikaa lasaretissa makoilla hoidettavana.

Sie olet kyllä reipas kuin mikä kun kykenet eneilemaään..miusta ne on karsean makuisia silent ..vaikka kuinka koetan ajatella, että se paras palkinto odottaa sitten tulevaisuudessa - hoikempi ja tyytyväisempi minä.

Minä huomasin, että unhoitin antaa ne 2x A-nelosen tietojeni anto/pyynti paperia sinne toimistolle..joten ne rivakasti nyt postiin kiikutan, ettei vaan minun "prosessi" sen takia viipyilisi.


..ja hei Ano..ettei vain olisi jo noita odottamasi tutkimuksia ne Maaliskuun alun?..kovasti peukutan d Very Happy b jotta olisi!

..ja jos olet kovinkin malttamaton, voithan pirautella esim. sinne yksikköön, jossa tehdään nuo kokeet: Gastro, Spiro ja ultra..itse en vielä tiedä, missä ne tehdään(puh numeroa?)..otan selvää..Varmasti Kuopiossa Kys:illä hoidossa ollut, tietäisi???..onkohan ketään kuulolla..HuhHuuuu!!!! Surprised
..itse olen sellainen hätäpöksy immeinen, että kyllä perään soittelen ja kyselen - monastikkin Wink ..JA..se toimiston täti sanoikin, että kannattaa kysellä peruutusaikoja, nimittäin jos on Kuopiolainen ja pääsee nopsaankin Gastrossa esim. täytyy olla ravinnotta vain sen 6h..


Viimeinen muokkaaja, Nanne Napaneera pvm Ti Helmi 19, 2013 9:43 pm, muokattu 1 kertaa
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 2 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 29 Edellinen  1, 2, 3 ... 15 ... 29  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa