Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Omaa historiaani

+12
Nana
Bulla65
Adele
Lovely
Paloma
Poutapilvi
MRA123
Anette
ritu
Laihduttava
Rovatar
kissus nytkö jo
16 posters

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Omaa historiaani Empty Omaa historiaani

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Loka 01, 2010 1:00 pm

Olen matkalla Oysiin leikkuulle 15.11.2010 tie on ollut aikas mielenkiintoinen etten sanoisi. Odotan tuota päivää ihan reilusti kauhun sekaisin tuntein.
Ainainen minä on ollut ikuisesti kontrollifriikki mutta tämä oma paino on ollut jo vuosia jotain mitä en ole pystynyt hallitsemaan, muuta ei ole voinut kuin alistua omaan tilanteeseensa. Laihdutus on suurimmaksi osaksi mennyt hienosti, mutta kilot on tulleet ja menneet ja tulleet taas takaisin. Parhaimmillani olen saanut pudotettua -35kg niistä tuli väärällä lääkityksellä 20kg takaisin muutamassa kuukaudessa.
Minä kriisini naisena oli tiukka, kun huomasin että tulen ehkä olemaan aina lihava hamaan loppuun saakka, sitten luin tästä leikkauksesta muutamia vuosia taaksepäin. Tutustuin vielä sattumalta henkilöön jolle tämä leikkaus oli tehty. Vihdoinkin tajusin olevan totta että valoa tunnelin päässä on olemassa ja varsinkin sen tunnelin päässä voi olla jopa kokonaan paraneminen diabeteksestä.
01/09 kipaisin sitten TA:n lääkärille pyytämään lähetettä toki olin siitä puhellut jo vuosia ja saanut lähetteitä milloin ryhmä laihdutukseen milloin ryhmä liikuntaan jne... Ja kuvia kuvia siitä mitä päivässä saa syödä. Kuvat ei vain paljoa auta kun on tuo insuliini mukana elämässä ja sen käytöstä ei ole tullut lainkaan opetusta tai miten sen kanssa annosta pelataan alas tai ylös, sitä mopoa olen joutunut täydellisesti ajamaan itse ...
Viimeiset 2 vuotta elämäni on pyörinyt ihan oman napani ympärillä ja oman elämäni kuntoon laittamisen ympärillä asia kerrallaan on ruvennut hoitumaan kuntoon nyt viimeinkin uskon että minullekkin koittaa vielä uusi uljas elämä.
Tsemppiä kaikille jaksakaa taistella, elämä on niin ihanaa kuitenkin!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Omaa historiaani Empty Vs: Omaa historiaani

Viesti kirjoittaja Rovatar La Loka 02, 2010 2:09 am

Mulla 12.11 käynti kirurgilla ja anestesia lääkärillä aamusta.Ei ihan ehditä nähdä samoilla käytävillä :)
Saa nähdä leikataanko heti joulun jälkeen.Vai ennen.Olisin kyllä valmis vaikka heti.On niin kypsynyt uuteen elämään jo valmiiksi.
Joulu menee ,jos laskelmat (leikkaus n. 2kk kuluttua tuosta viimeisestä käynnistä) pitää paikkansa niin eneillen :D
Pitääkin alkaa keräämään taakse jo nutrilett ym. tuotteita.
Haaparannan puolella olisi halvempaa huomattavasti kun matka on lyhyt.
Kävin tänään ravitsemusterapeutilla ja antoi taas näytteitä.
Onkohan tuo vaniljan maku uusi ....ei ole vielä tullut vastaan.
En ole maistanutkaan.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Registration date : 05.12.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo La Loka 02, 2010 3:21 am

Me voidaan muuten nähdä jos haluat kun tulet täällä käymään asun melkein sairaalan vieressä.. Minäkin ostin tänään allevoa viisi laatikkoa oli CM ssä 13,90 laatikko tarjouksessa Nutriletit oli 16,50ltko. Tammikuun puoleen väliin mennessä veikkaan että sinut on jo leikattu... Hienoa näin ne asiat hoituu eteen päin!!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Loka 11, 2010 7:05 pm

Huh hellettä sanoi jänis pakkasella, nyt on insuliini puolessa annoksessa kuten on käsketty ja määrätty sokerit ei paljoa heilu yli kuuden vaikka syön nyt viis kertaa /kuudesti per vrk, eli suuntana on insuliinin pudotus...
Ratkennutkin olen syömisen suhteen nyt 3 viikon aikana, yhtenä iltana vetelin lakritsia niin paljon, että lopulta tuli yrjö... No ei tee lakua mieli ei...
Ihan hulluna jännittää mitä lähemmäksi päivä tulee, virallinen ene alkaa 18.10 ja valmiiksi jo yrjöttää nuo keitot vedän kyllä pää asiassa pirtelöitä ja vihannesvellejä kun aika on, onneksi tomaattimurska on kaupassa halpaa ja siitä pyöräyttää keiton käden käänteessä, siihen kun silppuu kaikkea vihreää sekaan niin johan saa syödä ihan rohki hyvin tuon enen aikana, purtavaa vaan tulee ikävä. Pitää kait ostaa kiloittain kukka kaalia ja vedellä sitä raakana, niin saan purra, vesi tulee korvista ulos vaan kun en tuota limua osaa juoda lainkaan, niin on pakko juoda sitä mitä voin...
Muuten alan olla jo ihan kypsä leikattavaksi, onneksi on aika jo tiedossa. Tsemppiä kaikille asian kanssa taisteleville!!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Loka 11, 2010 7:34 pm

Pikkuporkkanat on kans hyviä naposteltavia enen aikana!

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja ritu Ma Loka 11, 2010 8:59 pm

Kyllä sen jaksaa viimeisen kuukauden vaikka päällään paskatunkiossa seisoa kun palkinto on tiedossa ja hyvä onkin. Jos sulla ei olisi ongelmia tuon sokerin kanssa niin hyvä ene ohje olisi 400g kinkkua ja 2pussia noita enne sapuskoita niin nälkä ei varmasti ole ja paino putoaa että korvissa kohisee ainakin mulla toimi toi ja lekuri kiitteli että kylläpä oli hyvä näkyvyys ja ei maksassa ollenkaan rasvaa.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Loka 12, 2010 3:50 am

Ne vois olla ne porkkanat hyviä vaan kun kuuluu Oulussa sarjassa rajoitetut vihannekset vaan sais niitä syyä 250g pvä.. Juu tuo kinkku houkuttelisi kyllä vaan tuon sokerin kanssa en tiedä, pitää miettiä, se olis kyllä antoisa vaihtoehto... =)
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Loka 13, 2010 2:36 pm

Viime yö meni taas ihan reisille insuliinin takia. Piti syödä kuin "hevonen" että sain sokerit nousuun. Minä vihaan noita hypoja yli kaiken. (liian alhainen verensokeri) Pudotin taas lisää insuliinia 25yks, missähän tulee raja vastaan ettei kestä enää pudottaa?
Menisi nyt tämä viimeiset n.5vkoa nopeaan ennen leikkausta. Rupeaa olemaan mitta ihan täynnä. Kohta menee kuppi nurin.
Ja kun soittaa apua ja neuvoja ammattilaisilta saa vastauksesksi arvailuja,,, Voi p...
Jos vaan voitte välttää tämän sairauden taistelkaa hyvät ihmiset sen eteen ettette ainakaan insuliinille joudu!!! On sitte kyllä viimeinen aine minkä kanssa haluaa elämäänsä elää!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja ritu Ke Loka 13, 2010 3:54 pm

En halua aiheuttaa mielipahaa mutta ei leikkaus insuliini hoitoa välttämättä lopeta jos sulla on ykköstyypin diapeettes, tiedän tapauksen joka on jo taistellut kaksivuotta insuliinin ja diapeetteksen kanssa nyttemmin hänellä käytössa insuliinipumppu.
Mutta toivottavasti pääset eroon tuosta sokeritaudista ja mahalaukun ohitusleikkaushan on alunperin kehitetty diapeetteksen hoitoon ja sen jälkiseurauksena on huomattu että sehän on samalla laihdutusleikkaus.

ritu

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Loka 13, 2010 5:03 pm

"Onnekseni" sairastan vain vaikeahoitoista II-tyyppiä ja oma haimakin kuulemma tuottaa vielä ihan täysillä insuliinia, joka on vaan tehotonta... =)
Eli siinä mielessä voi jopa olla mahdollisuus päästä eroon tuosta insuliinista..
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja ritu Ke Loka 13, 2010 6:25 pm

Hieno homma jos sulla on 2-tyypin diapeettes jos nyt voi sairaudesta sanoa että hieno homma mutta kun sen on mahdollista parantua kokonaan.

ritu

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Loka 14, 2010 4:13 am

Joo siksi olen leikkaukseen hakeutunutkin rupeaa nimittäin niin ahdistamaan tämä sokerin kanssa taistelu. Silloin kun on itse sitä mieltä et nyt on päivä mennyt putkeen niin perseelleen se menee sokerien kanssa.. Ja päin vastoin,,, Ennemmin syön vaikka sata tablettia lisäravinteita/vrk ja saan imeytymishäiriöitä jos vaan tuurilla saan tuon insuliinin poies elämästäni. Ja kyttään vaikka kaikkea syömääni hamaan hautaan, sitähän tekisin insuliininkin ja sokereittenkin kanssa,,,, eli homma menee joko reisille tai jos onni suo minulla ei ole enää diabetestä kun herään... Olo on kun olis arpajaisiin menossa =)
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Loka 15, 2010 6:20 pm

Nyt -13kg ja leikkaukseen n4vkoa tiukille vetää, että paino riittää... Ja vaatteet roikkuu päällä... Mitäs tässä onnellinen ja kauhuissani olen!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Loka 22, 2010 8:13 pm

Jabadaba duu tänä aamuna paino olis alempana, kuin kertaakaan yli 10 vuoteen, lisäksi on punaiset päivät menossa, eli pudotus voi olla kovempikin....
Ene alkaa puremaan ruoka ei maistu ja mitään ei tee mieli, nälkä ei ole eikä jano, yököttää kun 3h välein vetää "pirtelöt" huiviin. Syöminen on mielestäni vähäisen ajan tuhlausta nykyisin=(...
Lenkkeilen päivittäin 1-3h tänään on mennyt jo 1,5h olo muuten hyvä mitä nyt päässä piippaa tuon insuliinin kanssa....
Vielä on 3viikkoa jäljellä... eli ei enää paljoa!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Anette Pe Loka 22, 2010 9:00 pm

Toi painon selkeä putoaminen motivoi kummasti kestämään noita litkuja :)

Sullakin on niin vähän aikaa etappiin että se tosiaan menee hujauksessa.

Tsemiä...

Anette

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Registration date : 12.12.2009

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Loka 22, 2010 9:37 pm

Kissus nytkö jo, paljonko enää painat?? Sun BMI taitaa olla jo aikas alhaalla?
Onnittelut mahdottomasta pudotusmäärästä, ja nostan hattua sille että jaksat enestä huolimatta liikkua noin paljon, mä en olis jaksanu...
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Loka 22, 2010 9:49 pm

96,7kg bmi 33,7 et silleen saapas nähä leikataanko mua lainkaan...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Loka 22, 2010 9:50 pm

Upea saavutus! Sun vaan pitää pitää puolesi ja sanoa, että sokerit niin hankalat hoitaa muuten, että haluat leikkauksen ja ett aina on kilot korkoineen tullut takas.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Loka 22, 2010 9:56 pm

Mä oon nyt pudotellu hiljalleen vuosien varrella n.51kg herttinen ja ne ei ole tullu takaisin siis tämähän on oikeesti hienoa!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Loka 24, 2010 11:09 am

Sitten sun todella kannattaa miettiä tarvitseko/haluatko leikkausta vaikka yhdessä lääkärin kanssa. Onko tarpeen esim. sokeritaudin takia vai voisitko kenties pärjätä muuten. Upea saavutus kerrassaan! ONNEA!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Marras 01, 2010 5:59 am

Ja päivitystä tähän tilanteeseeni, aamu paino 92,3kg nyt su pakollista eneä jäljellä 2viikkoa ja sit en vielä tiedä mitä niin.... Tää on ollut haasteellista joka päivä ja haasteita riittää. Tällä tytöllä ei pysy pää mukana vauhdissa!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Paloma Ma Marras 01, 2010 4:26 pm

Hyvä Kissus! Voimiaa jatkamiseen.
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009

Viesti kirjoittaja ritu Ma Marras 01, 2010 4:48 pm

Sinähän olet pieni jo.

ritu

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Marras 01, 2010 5:28 pm

Juu kyllä Ritu ja Paloma insuliini ei vaan lähde laskuun enää näköjään, taidan soitella sairaalaan ja kysellä hieman onko tuolle leikkaukselle mitään pohjaa enää...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Marras 02, 2010 1:39 pm

Mitä sanoivat sairaalasta?
Poutapilvi
Poutapilvi