Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

+20
eräpena
tigertytto
Möhköfantti
Gilraen84
ritu
fat old lady
Pienimuttapyöreä
huanita
Heluna
kissus nytkö jo
sannikaarina
bulleriina
2FatToFly
Survivalta
Poutapilvi
MRA123
Bulla65
Laihduttava
Lyltsy
joku80
24 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ke Joulu 15, 2010 10:35 pm

Mun lapset eivät olleet edes huomanneet, että olin laihtunut. Pojan leikkiessä yrittävänsä nostaa mua, hän huomasi, että kätensä menevät äidin ympäri. Siinä vaiheessa mun oli pakko heille kertoa laihtuneeni sen verran, että ympärysmitta on pienentynyt 20 senttiä.

What a Face

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja fat old lady Su Joulu 19, 2010 3:06 am

Minun ratkaisu: en kerro kenellekään mitään! Olen järjestänyt ala-asteikäisen isälleen lomalle sairaalaviikoksi, enkä isoille (jo omilleen lähteneille) aio puhua mitään. He tavoittavat minut kuitenkin puhelimitse. Turha huolestuttaa lapsia, he stressaavat kuitenkin.

fat old lady

Viestien lukumäärä : 66
Paikkakunta : jämsä
Registration date : 22.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja ritu Su Joulu 19, 2010 2:08 pm

Kunnioitan jokaisen ratkaisua mutta eikö kannattaisi olla rehellinen myös lapsiakohtaan jos jotakin sattuu niin sitten kova ihmetteleminen että mitä ja miksi heille ei ole kerrottu mitään vaan salattu perheen isot asiat.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Su Joulu 19, 2010 2:40 pm

Mä kuulun sit taas sarjaan, joka on hyvinkin avoimesti puhunut asiasta. Meillä tietää meidän naapuri (ollaan pieni taloyhtiö, vain 4 asuntoa ja naapurit ovat läheisiä), vanhemmat, aviomies, paraskaveri ja sit jokunen muukin varmaan, ketkä nyt facebookissa mun päivityksiä seurailevat (profiilini näkyy vain kavereille)
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Su Joulu 19, 2010 8:27 pm

Mä en ainakaan kerro omille lapsilleni (8vuotiaat), et mihin leikkaukseen tarkalleen olen menossa, asiasta en ees puhu lasten kuullen mitään. Vaan tietävät että äiti on menossa jossain välissä sairaalaan ja jotain leikataan, ja muutama kaveri ihmetelly sairaalassa käyntejäni ni onneksi menneet juonittelevan sapen piikkiin eli leikkauskin menee Very Happy Asian oikean laidan tietää vain muutama läheisin kaveri Smile
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Joulu 19, 2010 11:39 pm

Minä kerroin kaikille läheisilleni silloin kun mut piti leikata ja opin sen siitä että enäää en kerrro kun nyt pyydän uudestaan leikkaus jonoon(epäonnistuin täydellisesti itsenäisessä laihduttamisen jatkamisessa).
Viimeksi mm, äitini pelotteli mut tosi pahasti kaikenmaailman ennustajilla miten ne olivat kertoneet kuinka kuolen leikkauspöydälle(no en oikeesti usko koko hömppään,mutta kun muutenkin jännitin tosi kovasti asiaa niin toi sai jotenkin mun pääni entistä pelokkaammaksi).
Nyt ajattelin että en kerro kenellekkään niin kukaan ei voi olla vastaan ja pelotellakkaan Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja eräpena Su Joulu 19, 2010 11:46 pm

Eiköhän jokainen tunne läheisensä. Itse kerron kaikille ketä kiinnostaa.(siks kaikki tutut kiertää jo kaukaa) tongue
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Joulu 20, 2010 12:18 am

Kyllä sitä kerkiää leikkauksen jälkeen kertomaan, jos kokee sen tarpeelliseksi. Eipä sitä tartte muiden kommenteista mieltään pahoittaa, kunkuitenkin jokainen katsoo asiakseen ja oikeudeen kommentoida(ja yleensä mitä idioottisimmilla kommenteilla).
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Joulu 20, 2010 12:22 am

Just. Paras "miks leikkuutat? Sehän venyy vuodessa ennalleen etkä ehdi laihtua ollenkaan" piristää mukavasti. tongue
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Ma Joulu 20, 2010 1:32 am

Mä en oo kuullu mitää negatiivisia kommentteja vielä ainakaa keneltäkään, vaan kaikki jotka asiasta tietävät ja ovat vaivautuneet kommentoimaan ovat olleet hyvin kannustavia. Mun ystävät ovatkin aivan ihania <3 king
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Joulu 20, 2010 1:37 am

Niinpä. Mulla ystäväpiirissä ei yhtään leikattua, eikä tietoa. Jospa minä saan mielipiteet muutettua. Shocked
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Ma Joulu 20, 2010 1:44 am

Ei mullakaan ole yhtään leikattua, ja tietoakin aika minimaalisesti, mutta ovat silti onnellisia mun puolesta ja toivottavat kovasti tsemppiä Very Happy
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Joulu 20, 2010 1:52 am

Niin minullakin pääsääntöisesti, mulla vaan tuttavapiiri aikas iso. rendeer
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Gilraen84 Ma Joulu 20, 2010 1:55 am

Jaah no sitten, mä liikun pienissä piireissä tongue Kun ei tällasta läskiä huolita mukaan mihinkään, kun mun oletetaan olevan tyhmä tms... Embarassed
Gilraen84
Gilraen84

Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 39
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Joulu 20, 2010 1:59 am

Minä kierrän kesät mannekiinina erämessuilla, vuolen kukkia ja jaan ilmaiseksi, samalla kerron eräoppaan työstä.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Megamisu Ma Joulu 20, 2010 2:00 am

Itse en ole kertonut lähes täysi ikäiselle lapselleni. En ole katsonut tarpeelliseksi. Ehkä myöhemmin jos tarvista tulee.
Asiasta ei edes tiedä aviomieheni. Hänelle on luultavasti kerrottava viimeistään kun leikkuriin menen.
Toki hän jotain aavistelee koska en ole peitellyt lekurissa käyntiäni enkä letkun nielentää.
Koko projektista ei tiedä kuin 1 lähin ystäväni ja hänen puolisonsa.
Tämä on oma tarkotuksellinen valintani tässä taistossa.

Megamisu

Viestien lukumäärä : 87
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 23.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja eräpena Ma Joulu 20, 2010 2:04 am

Mulla nuorin 19. Lapsenlapset ei ymmärrä vielä. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Joulu 20, 2010 2:37 am

Se on hassu miten moni tuntee "syyllisyyttä" kertomattomuudestaan. Jos joku muu paikka leikattaisiin esim. peräpukamat, niin kuinka moni tuntisi tarvetta jakaa asiaa Very Happy ?

Itse tiedän tasan tarkkaan kenelle ystävistäni olisin voinut asiasta kertoa ja odottaa asiallista kommentoinia. En halunnut kertoa, koska lihavuus kuitenkin kipeä ja monin tavoin hävettä "ongelma".

Juttelin yhden ylipainoisen ystäväni kanssa ja mietimme miten hankalaa tämä ruokaholistina oleminen on. Jos olet alkoholisti, lopetat juomisen kokonaan. Tupakoitsijat lopettaa kokonaan ja narkkarit kokonaan. Ei niin, että olisi helppo homma, mutta se on kokonaan kielletty aine sen jälkeen ja sillä selvä.

Ruokaholistina sitä taas ei voi lopettaa vaan on pakko useita kertoja päivässä "altistaa" itsensä omalle pahelleen, koska ilman ruokaa ei elä. Ja siinä sitten se kaidalla tiellä pysyminen tuottaakin hankaluuksia ilman leikkausta.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ke Joulu 22, 2010 8:06 pm

Puotapilvi kirjoitti juuri niin kuin ajattelin itsekin.

Ja tuosta lihavuuden ja tyhmyyden yhdistämisestä. mä en ymmärrä miten ihmiset kuvittelee toisen olevan tyhmempi kuin itse on jos ainoa ulkoinen ero kahden ihmisen välillä on koko. Mä en kyllä ole vielä huomannut yhtäläisyysmerkkiä lihavuuden ja tyhmyyden välillä.

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : suomenmaa
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Aloittelija To Joulu 23, 2010 6:40 pm

Totta haastat 2fat2fly. Me ylipainoiset tiedetään, että meidän on usein tehtävä puolet enemmän töitä kuin ns normaalipainoisten osoittaaksemme olevamme yhtä hyviä. Muistaakseni brittitutkimus osoitti, että jo ihan pienet lapset määrittelivät lihavat ihmiset laiskemmiksi ja tyhmemmiksi kuin ns. normaalipainoiset.

Laiskuus- ja tyhmyyskäsitys johtuu varmaan siitä, että ns. normaalipainoiset eivät voi käsittää miten joku ei voi tietää, ettei saa syödä epäterveellisesti ja liikaa.

Paras kommentti tuli yhdeltä entiseltä tutulta. " Sun pitää vaan miettiä mitä syöt ja liikkua enemmän" Olin tuossa vaiheessa jo laihduttanut useamman kerran 15-40kg. Oli sitten ihan pakko sanoa että "Luuletko tosiaa etten tuota tiedä?" ja jatkoin vielä että " Minä tiedän ruoka-aineiden energia-arvot 50 kertaa paremmin kuin sinä." Voi piru että sieppas!

Endokrinologi sanoi mulle jännän jutun tapaamisella, jota jäin miettimään. Oltiin puhuttu paljon mun lapsuudenperheestä ja siitä miten neljästä lapsesta kaksi on ollut koko ikänsä normaalipainoisia ja kaksi ylipainoisia. Täsmälleen samaa ruokaa on lapsena syöty ja samat opit kotoa saatu. Lääkäri siihen totesi, että: " Lääketieteen kannalta sanoisin, että sinulla on joku sairaus joka ylipainon aiheuttaa. Sitä ei vain vielä olla keksitty mikä se on. Mutta kun se keksitään niin siihen tulee lääke niinkuin muihinkin sairauksiin."

Se oli niin mielenkiintoinen kommentti lääkäriltä, että se jäi mieleen.

Aloittelija

Aloittelija

Viestien lukumäärä : 51
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 29.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Lovely To Joulu 23, 2010 6:57 pm

Endokrinologi oli tosi fiksu, harvoin törmää tuohon ajattelutapaan.
Kiva kun jaoit juttusi:)
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Riski_iita Pe Joulu 24, 2010 2:17 pm

Viisas endokrinologi! Moni lääkäri kun on vielä tuota mieltä, että olemme tyhmiä ja laiskoja.

Itse olen huomannut joskus että sitä alkaa itsekkin uskomaan siihen, ja itsetunto saa helposti kolhuja. Luonnostaan mulla on mielestäni hyvä itsetuntemus, tiedän mihin pystyn ja mitkä on omat heikot kohdat....mutta ajoittain itseinho iskee päälle, ja kolauttaa itsetuntoa nilkoille.

Noista toisten neuvoista vielä.... kolleegani alkoi kyselemään minulta veriryhmääni, ja kertoi sitten mitä minun kuuluu syödä veriryhmäni mukaan että laihdun. Hänkin oli saanut kolme ja puoli kiloa muutaman kuukauden aikana pois!!! LUOJA ETTÄ HATUTTI TUO KOMMENTTI!! Sanoin siinä suoraan että Haloo.... nyt puhutaan kymmenistä ja kymmenistä kiloista !! Ja huom, kolleegani on aika kolikeppi, ja aktiiviurheilija......että sillee. Tämä oli kyllä "osastoa puiden halailu".....
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten kertoa lapsille leikkauksesta? - Sivu 2 Empty Vs: Miten kertoa lapsille leikkauksesta?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa