Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!!

3 posters

Siirry alas

Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!! Empty Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!!

Viesti kirjoittaja PiJoHe Ma Joulu 19, 2011 6:20 pm

Elikkä tänään tuli vasta epikriisi gastroskopiasta, siellä lukee näin : duodenumissa lievään duodeniittiin sopivaa löydöstä, ei aktiivia tulehdusta, ei astrofiaa. Entiset jatkosuunnitelmat. Shocked

Voisko joku kertoa mitä tuo on ja mitä se tarkoittaa???? affraid

Mä jo googletin ja rupes aivan hirvittään... ku näitä ylämahan kipuja on jotka ovat tuossa haiman/sapen tienoilla... ja sappi multa on poistettu ja haima ennen sitä tulehtu.... pelottaa Sad

Kiitos jollekkin....
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!! Empty Vs: Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Joulu 19, 2011 6:49 pm

Heissan PiJoHe.

Duodeniitti tarkoittaa pohjukaissuolentulehdusta/katarria. Pohjukaissuolikatarri on pohjukaissuolen limakalvon tulehdus, jossa ei ole avointa haavaa, kuten pohjukaissuolen limakalvon mahahaavassa (ulcus duodeni). Käsittääkseni mistään vakavasta ei ole siis kyse, kuten tuossa lausunnossakin sanotaan, että kyseessä on lievä löydös, jossa ei ole tulehdusta tai mitään surkastumista tms. ja jatkosuunnitelmat pysyvät ennallaan eli tämä löydös ei ole este leikkaukselle. Oikein hyvä asia käsittääkseni on tuo, ettei löydöksessä ole avointa haavaa, vaan luultavasti vain pientä punoitusta, joka viittaa lievään tulehdukseen. Ja jos vaikka olisi ollutkin jokin haava, ne olisi hoidettu pois ennen leikkausta. Ole siis huoleti, kaikki on varmasti aivan hyvin Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!! Empty Vs: Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!!

Viesti kirjoittaja PiJoHe Ti Joulu 20, 2011 1:21 am

Bulla65 kiitos.

Sillon ton tähystyksen aikana löydettiin tuo pallea tyrä ja nyt tuo... voi mitähän seuraavaksi... rupee aivan jo jännittään... huoh....
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!! Empty Vs: Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!!

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Joulu 20, 2011 4:01 pm

PiJoHe, multakin löytyi tähystyksessä palleatyrä, josta mulla ei ollut mitään aavistusta. Mulla ei ole ollut siitä koskaan mitään oireita, närästystä tms. Lääkäri sanoi, että se on voinut olla mulla aina, eikä siitä välttämättä ole mulle koskaan mitään haittaa. Ovat käsittääkseni aika yleisiä. Se kirurgi sanoi, että he eivät tee palleatyräisille sleeve-leikkausta, koska se aiheuttaa helpommin närästystä kuin GBP-leikkaus. Mulle tämäkin oli ok, koska itsekin halusin juuri nimenomaan GBP-leikkauksen diabetekseni vuoksi. Olen siis pelkästään kiitollinen, että tuo gastroskopia tehtiin, ilman sitä en tietäisi koko palleatyrästä mitään ja mulle olisi ehkä tehty sleeve-leikkaus, josta olisi saattanut tulla ongelmia tuon palleatyrän johdosta.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!! Empty Vs: Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!!

Viesti kirjoittaja haidi66 Ti Joulu 20, 2011 4:05 pm

Smile moi mulla on palleatyrä leikattu noin 17v sitten ja nyt ennen leikkausta tähystyksesä suomattiin että oli purkautunu kokonaan, ja toi GBP- leikkaus auttaa palletyrään, mulla katos kaikki vaivat sen suhteen leikkauksessa, eli oo ihan huoletta, sekin hoituu nyt samalla leikkauksella Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!! Empty Vs: Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!!

Viesti kirjoittaja PiJoHe Ti Joulu 20, 2011 4:18 pm

Bulla65, enpä tiennytkään ettei sleeveä voi tehä jos tyrä. Aina oppii jotain uutta. Mullakaan ei mitään ongelmia sen kans ole kyllä ollut... luojan kiitos...

Haidi66, öö miten se gbp.leikkaus auttaa tyrään? en tajunnu, anteeksi...

On tää kyllä niin hyvä foorumi että voi *niisk* ja noi oli ilon kyyneleitä!!! <3
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!! Empty Vs: Duodeniitti !!!!???? Osaako joku kertoa!!!!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa