Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Laihdutusleikkaus ja raskaus

+38
janette
sasa
HyeeNa!
Kimby
2Shy
Johanna
Nana
Tahiba
Lovely
pirskatti
eräpena
Tuikku68
Ann
Elämä edessä
heiduska72
joku80
BigMama
Wee2be
laihis
MRA123
muuminmamman4
Laihduttava
Bulla65
Pirre
NalleMax
simri
Pia
Poutapilvi
Lyltsy
haaho
bulleriina
sinizii
V.Hepo
Admin
tonnikeijukainen
lootus75
dunbar
Tikrustiina75
42 posters

Sivu 5 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Pia Ti Maalis 08, 2011 10:06 pm

Onnea haaho pienokaisesta!
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja simri Ke Maalis 09, 2011 2:32 am

Paljon onnea pikkuisesta ja iloisia hetkiä!

simri

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja haaho To Maalis 17, 2011 2:34 am

Kiitos kaikille onnittelijoille! Olemme mieheni kanssa onnemme kukkuloilla. Pienokainen on todellakin jotain aivan ihmeellistä kaikessa täydellisyydessään. Vuositarkastus leikkauksen suhteen tulossa ja raskaudesta huolimatta olen saanut vuodessa pois 40 kiloa ja painoiendksi näyttäisi olevan nyt 29, eli yhtäkkiä olenkin enää vain lievästi lihava..

Imetys on tehnyt tepposet syömiselle, nälkä on enemmän kuin ennen ja nälkä on sellaista, että ruokaa on vain saatava! Imetys kuluttaa kalorit, mutta imetyksen jälkeen onkin sitten ongelmia, jos en osaa enää vähentää syömistäni kulutuksen tasolle. Tarkoitukseni on kuitenkin seuraavan vuoden aikana saada painoni normaalipainoon. Ja seuraavien vuosien aikana pitää se siellä.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Lovely To Maalis 17, 2011 2:38 am

Ihana kuula Haaho onnellisista uutisistasi I love you
Tsemppiä imetykseen I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Maalis 17, 2011 3:49 am

Haaho sylin täydeltä onnea teille! Hienoa, että raskaustesi meni hyvin. Mulla neuvolalääkäri halusi lähettää synnytyssairaalaan ylimääräiselle käynnille sleeven takia jo heti ekalla käyntikerralla. Kieltämättä kalorimäärät ovat pienemmät kuin kulutus, joten lienee hyvä tarkistaa, että saan kaikkea tarvittavaa. Mitä vitamiineja otit raskauden aikana?
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja haaho To Maalis 17, 2011 6:50 pm

Hei Poutapilvi, kyllähän minullakin ravitsemusterapeutti sanoi, että saan liian vähän proteiinia, kuitua ja rasvaa. Vain hiilihydraatteja tuli tarpeeksi. Alkuvaiheessa ei tullut syötyä kuin herkkuja, ja loppua kohden söin täysipainoisemmin mutta herkkuja en karsinut silloinkaan. Jostain syystä se makeannälkä oli aikamoista. Yritin lisätä proteiinin syöntiä laittamalla leivän päälle kaksi kinkkusiivua yhden sijaan ja syömällä kunnon ruokaa, sen vähän mitä söin. Paino kuitenkin laski koko raskauden ajan, mutta maltillisesti.

Söin raskeuden aikana yhden multivita -tabletin, kaksi puru-calsoria, 10mg D-vitamiinia (D-vitamiinia saa myös puru-calsorissa), lisäksi minulle aloitettiin cohemin- injektiot 3 kuukauden välein, koska sitä ei oltu aloitettu rutiinisti aiemmin. Eli ne samat vitamiinit, mitkä kaikille määrätään gbp-leikkauksen yhteydessä. Rutiinisti raskauden aikana minulta ei seurattu mitään muuta kuin hemoglobiinia, mitä seurataan kaikilta muiltakin. Eli raskautta ei pidetty millään tavalla riskiraskautena eikä mitään erityisiä toimenpiteitä tarvittu. Tämä on tietysti yksilöllistä, minulla kuitenkin näin.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi La Maalis 19, 2011 4:20 pm

Kiitos vastauksestasi kiireittesi keskellä Smile

A-vitamiinimäärästä olen lähinnä huolissani. Sitä, kun ei lainkaan suositella norm. raskaana olevilla. Mutta toisaalta taas oma ruokamäärä on pieni ja vaikea sanoa minkä verran A-vitamiinia ravinnosta saan.

Mulle on kanssa maistunut alun pahoinvoinnin jälkeen enemmänkin makea ja suolaiset herkut, niin että pakko on rajoittaa niitä. Paino on enemminkin kääntymässä ylöspäin kuin jatkamassa alaspäin menoa. Toki ei saisikaan enää tässä vaiheessa pudotakkaan, mutta ei sen tarvitsisi vielä ruveta nousemaankaan Very Happy No omasta itsestänihän tämä on kiinni. Kalorimäärät pysyvät kyllä kurissa, kunhan jätän herkut kaupan hyllylle tai ainakin osan niistä. Kyllähän sitä jotain on varaa syödäkkin tällä ruokamäärällä.

Miten teillä on lähtenyt alku sujumaan kotosalla?
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja NalleMax Ti Maalis 22, 2011 2:30 pm

Pitkästä aikaa pääsin minäkin taas kurkkaamaan tänne! Smile

Ensin Paljon Onnea Poutapilvelle plussasta ja Haaholle Onnea pikku Prinssin johdosta!!

Minullakin raskaus meni hyvin loppuun asti ja 19.2. syntyi meidän pieni, mutta pippurinen ukkeli. 3170g ja 50cm.
Todellakin aivan ihmeellistä miten tuollainen paketti voi sulattaa sydämmen ihan kokonaan!! Ihanaa!
NalleMax
NalleMax

Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 41
Paikkakunta : Länsi Turunmaa
Registration date : 09.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja haaho Ti Maalis 22, 2011 7:37 pm

Onnea NalleMax! Eikö olekin ihanaa! Vaikka väsyttää niin olen kyllä aivan onneni kukkuloilla. Vauva on jotain niin täydellistä, että sitä ei voi ihan täysin ymmärtää kukaan muu kuin toinen äiti.

Poutapilvi, sinähän olet jo normaalipainossa, joten älä huoli pienestä painon noususta. Synnytyksen yhteydessä lähtee se n. 10 kg pois kuitenkin ja imetyksessä loput. On tietysti järkevää yrittää pitää se painon nousu tuossa 10 kg tienoilla eikä antaa painon kasaantua. Eikä ihan oikeasti se vauva saa mitään tarpeellista herkuista, äiti tosin saa.. A-vitamiinia ei tule ylimääriä, mikäli ei sitä ota purkista. Eli normaali sekaravinto, ja jos syöt esim. omegaa, niin valitse a-vitamiiniton valmiste, samaten multivitasta on olemassa raskausvalmiste.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Pia Pe Toukokuu 06, 2011 2:36 am

Vauva-uutisia

Meille syntyi 11.4 3 viikkoa etuajassa täydet kymmenen pistettä saanut poika-vauva. Strategisetmitat 3130g ja 47,5cm. Kotiuduimme 2 päivää synnytyksen jälkeen ja 4 päivänä menimme tarkastuskäynnille sairaalaan, josta poika otettiin Vaasaan tehohoitoon kellastumisen ja vastasyntyneen syömishäiriön vuoksi. Siellä hän sai valohoitoa ja nenämahaletkulla ravintoa, koska syntymäpaino oli laskenut 300g. Nyt kaikki on hyvin!
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Toukokuu 06, 2011 3:05 pm

Pialle perheineen sylin täydeltä onnea poikavauvan johdosta! cheers

Itse kävin eilen ultrassa ja tyttölupaus tuli. Tulee sitten naisvalta taloon, ihan kuten kuuluukin Very Happy
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja eräpena Pe Toukokuu 06, 2011 3:25 pm

Onnea vauvoille. Niin ja Äideille kans. sunny
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 64
Paikkakunta : laukaa
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja haaho Pe Toukokuu 06, 2011 4:01 pm

Onneksi olkoon Pia! Ihanaa tyttövauva Poutapilvi! Meillä Onni on nyt 2,5 kk hymyilevä, tyytyväinen poika. Kaikki on mennyt todella hyvin ja olemme todella onnellinen pikkuperhe.

Paino on humahtanut alas. Raskauden alusta on nyt tippunut 21 kiloa ja BMI on 28. Synnytyksessä tippui 7 kiloa ja 9 kiloa on lähtenyt sen jälkeen. Imetys kuluttaa paljon kaloreita, ja näyttäisi, että paino laskee edelleen vajaan kilon viikossa. Annokset ovat isontuneet, ja hiukan mietin, sitä miten osaan pienentää annokset imetyksen jälkeen. Nyt on kova nälkä ja tietysti sitä ravintoa tarvitseekin, että sitä maitoa tulee ja että se myös kelpaa pojalle. Ehkäpä se nälkäkin siitä vähenee kun maidon tuotanto alkaa pienenemään. Elämä on jokatapauksessa ihanaa pienemmässä minässä ihanan vauvan äitinä!

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Toukokuu 08, 2011 12:50 am

Haaho kiva kuulla teistäkin Smile

Hienosti sulla on paino pudonnut! Oma tavoitteeni painonnousun suhteen on toistaiseksi pitänyt ja karkkilakon myötä tuskin tulee loppua kohti ekstrakiloa. Ei sinäänsä olen samaa mieltä, että se 10kg lisäys raskausaikana on ok. Itsensä tuntien vaan pelkää vanhojen tapojen hiipivän esille.

Hyvää kevättä teille *kade olen vauvasta*
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Su Toukokuu 08, 2011 3:35 am

Onnea kaikille uusille ja "vanhoille" äideille!
Huomenna on meidän päivämme!! I love you
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Tahiba Pe Kesä 10, 2011 9:01 pm

Tein positiivisen raskaustestin maaliskuun alussa ja olin ihan hölmistyneenä Shocked leikkauksesta oli aikaa vasta 4 kk! Embarassed

En odottanut lainkaan raskautta, ja vasta oltiin ehkäisytarpeesta miehen kanssa puhuttu (kun ei siis saisi tulla raskaaksi ainakaan vuoteen leikkauksesta), ollaan kuitenkin olut 10 vuotta ilman ehkäisyä, joten ei voinut mitenkään uskoa, että näinkö se lapsettomuus katosi Laughing Olin onneni kukkuloilla! cheers

Nyt olen viikoilla 16 ja kaikki on sujunut hyvin Very Happy paino on pudonnut 10 kg raskauden alusta lähtien. Muuten yhteensä 40 kg viime marraskuusta2010 lähtien. Ja lääkärien mielestä painonlasku ei haittaa. Nyt odotellaan sitä viikon 20 ultraa kovasti Smile Olen kyllä edelleen kovasti ylipainoinen, bmi on vielä n. 37.

Kyllä minua ja vauvaa on tietysti kovasti syynätty, olen käynyt 8 viikon ultran ja 12 viikon ultran ja verikokeissa on tarkkailtu arvoja ja normaalit neuvolakäynnit päälle. Very Happy Sokerirasituskokeestakin sain loistavat tulokset ja verenpaine on hyvä Smile

Onkohan nyt muita viime aikoina yllättäen plussanneita?

Tahiba

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Kesä 10, 2011 10:47 pm

Tahiba onnittelut ihanasta ylläristä Smile Mulle sanottiin, että kalorimäärä pitää päivittäin olla n. 2000 kcal ja mitä pidemmälle raskaus menee sitä tärkeämpää se olisi. Myös ruuan laatu on entistä tärkeämpi.

Mulla kerkesi painon pudotus olemaan loppusuoralla raskauduttuani 8kk leikkauksesta, joten stoppi on ollut ihan ok. Muutama kilo on nyt painoa tullut takaisin ja sekin kuulemma ok. Suositeltiin, että 7-8kg painon nousu raskauden aikana olisi hyvä (mulla painoindeksi oli 26,4 ennen raskautta) eli ei enää niin hirveästi "vararavintoa" omasta takaa.

Rakenneultra oli pari viikkoa sitten ja kaikki ok Smile Rv 22 tuli tällä viikolla täyteen ja ensi viikolla saan paperit asiasta kelaa varten. Sitten ei enää tarvitsekkaan kuin saada remppa valmiiksi niin pääsee nauttimaan vauvan tavaroiden järkkäilemisestä pikkuhiljaa.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja haaho La Kesä 18, 2011 6:08 pm

Eikö olekin ihanaa olla raskaana!! Vielä ihanampaa on se, kun sen käärön oikeasti saa syliin. Meidän Onni on nyt viikkoa vaille 4 kk, eli viime vuoden juhannuksen jälkeisenä maanantaina sain positiivisen raskaustestituloksen. Thabita, minulla oli myös 4 kk leikkauksesta ja kaikki meni raskaudessa todella hyvin. En laskenut kaloreita enkä ihan hirveesti tuijottanut ruoan laatuakaan. Liikaa meni karkkia ja liian vähän proteiineja. Mutta ihana poika tuli.

Paino jatkoi minulla laskuaan raskauden aikana ja humahti alaspäin raskauden jälkeenkin, nyt painon pudotus on hidastunut mutta painoindeksikin on jo 27, joten hyvä näin. Onnea teille raskautetuille!


haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Tahiba Ti Heinä 12, 2011 5:46 pm

Hei taas!
Ajattelin kertoilla että meillä menee kaikki hyvin Very Happy Rakenne ultrassa oltiin viime viikolla ja kaikki vauvelilla ok. Sukupuoliin selvisi pojaksi! Vain kasvoja ei saatu näkyviin, mutta koska tämä lasketaan riskiraskaudeksi pääsen ultraan vielä viikolla 26 ja katsotaan sitten uudelleen poikaa Laughing

Mun painonlasku on pysähtynyt ja turvotustakin on aika paljon. Nyt painoindeksi 36,94 paino ehti siis tippumaan n. 12 kg raskauden alusta tähän vk 20 asti. Ennen leikkausta BMI oli 49,63 viime marraskuus siis. Eli 8 kk painonpudotus raskauden kanssakin 41 kg Very Happy

Ihanaa on ollu tuntea vauvan liikkeet ja muutenkin olen yllättävän hyvin voinut. Päivääkään en ole esim. töistä ollut saikulla Smile

Tahiba

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Heinä 12, 2011 6:30 pm

Tahiba poikaonnittelut Smile Saako kysyä miksi raskautesi lasketaan riskiraskaudeksi?
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Tahiba Ti Heinä 12, 2011 10:12 pm

Varmaan tän vatsalaukun ohitusleikkausken takia Rolling Eyes Näin sanoi vain tuossa rakenneultrassa tuo lääkäri. Kun siis luulin, että tuo 20 vk rakenneultra olisi viimeinen ultra mihin pääsen, niin lääkäri tokaisi, että "ei sulla on vielä monta näitä ultrua edessä!" Laughing Normaaliraskauksissa se 20 vk ultra onkin kait viimeinen?

Kaikki mun ultrat siis tähän mennessä 3 kpl ( 8 vk, 12 vk ja tämä 20 vk) on tehnyt lääkäri ei kätilö. Eikä tulevaisuudessakaan tule tekemään kuin lääkäri. Kyllä musta on älyttömän hyvää huolta pidetty, välillä rasittaa kun on saanut juosta lääkärissä, tavalliset neuvolakäynnit ja sit vielä nuo sairaalan äitiyspoliklinikka käynnit ja endokrinologilääkärin käynnit päälle ja labrat sekä ravitsemusterapeutti.

Mulla kilpirauhasen vajaatoiminta myös, jota pitää seurata tai siis lääkkeen annostusta. Sitä nostettiin meenaan aika tavalla raskauden alussa.

Yksi asia joka mua ärsyttää tavallaan on se että ei näy vielläkään mitään vauvamahaa...johtunee, kun on niin paljon tota löysää nahkaa mahassa, en tiiä miten tulee sit näkymäänkään. KAIKKI joille olen raskaudesta kertonut ovat olleet ihan hoomoilasena, kun se ei siis näy yhtään vielä Shocked

Jonkin verran lääkärit pelkäävät, että leikkaussauma, se uusi maha joka on niitattu repeisi tai jotain. Ovat muutenkin sanoneet, että tosi vähän on näitä raskauksia laihdutusleikkauksen jälkeen ollut. Olen monille heille jotain uutta ja ihmeellistä Shocked No, kuulemma hyvä että olen niin pitkä, jotta lapsella on tilaa hyvin kasvaa, ilman että kohtu heti painaisi tuota leikkauskohtaa.


Tahiba

Viestien lukumäärä : 15
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Heinä 13, 2011 3:24 am

Neuvolalääkäri laittoi kanssa heti alussa lähetteen Naikkarille sleeven takia. Siellä tuumivat, että hyvin se menee eikä aiheuta mitään ekstra seurantaa. Meilahdesta sitten kyselin ruokailuista ja ne selvitti sen Naikkarin ravitsemusterapeutin kanssa. Käskivät syömään 2000 kcal/vrk. Meikusta sanoivat, että olin 3. raskaana oleva ja toinen meni samoilla viikoilla ja toinen oli juuri lapsensa saanut, terveen, täysiaikaisen. Ei ole ollut ongelmia heidän tietojensa mukaan.

Muuten on lääkäri ultrannut rakenteet yms. Naikkarilla (muusta syystä kuin sleevestä) ja huomenna on neuvolan toinen lääkäriaika. Meinaan pyytää lähetteen vielä Naikkarille ekstraa. En meinaan saanut sokerirasitusta tehtyä, kun tuli oksennus. Olihan se 3dl sitä litkua liikaa 5min. nautittavaksi, mutta alas sain ja alhaalla pysyikin 40min. ja sitten tuli loppu. Meilahdesta naureskelivat, että jaa joku on sulle sokerirasituksenkin mennyt tilaamaan. Eli pitivät sitä tarpeettomana, mutta itseäni kuitenkin mietityttää asia, kun paino on viime viikkoinan noussut. Parin vk aikana pari kiloa. Tosin turvosten lähdettyä kokonaissaldo on kolmessa viikossa +1,5-2kg eli aika tavalla.

Ei ole aikaisemmissakaan raskauksissa ollut sokeriongelmia, mutta enhän mä enää mikään nuori ole ja se olikin yksi kriteeri. Eli jos edellisestä raskaudesta yli 5v. ja lievä ylipaino (tai enemmän), niin sokerirasitus napsahtaa. Sun kannattaa nyt jo etukäteen miettiä ja tiedustella mitä tehdä. Se 3dl juominen voi epäonnistua eli saisiko sen pienemmässä määrässä tai onko edes tarpeellista?

Mulle tuli niin paha olo vaikka normaalisti juon kevyesti 3 dl vettä 5min. etten suostu kokeeseen enää. Enemmin sitten mittailen sokereita, jos se tarpeen. Huomenna siis viisaampana.

Poutis rv 26+
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja dunbar Ke Heinä 13, 2011 4:02 am

Onnea raskautuneille ja vauvan saaneille! Mä olen käsittänyt, että sokerirasitusta ei saa tehdä leikatuille. Sokereita voi myös seurata kotona mittarilla parin viikon ajan aina ennen ja jälkeen ruokailun. Se antaa aika hyvän kuvan, miten verensokeri käyttäytyy.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Nana Ma Elo 08, 2011 9:33 pm

Heissan!

Onnea raskautuneille ja vauvan jo saaneille! Smile

Täällä uusi plussalainen, leikkauksesta vasta 9 kk ja rv 14+ on nyt takana.
Ultra perjantaina sitä jännityksellä odottaen Very Happy


Tsemppiä kaikille!
Nana
Nana

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Tku
Registration date : 12.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Lovely Ma Elo 08, 2011 10:22 pm

Onnee, onnee kaikille tuleville äideille I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusleikkaus ja raskaus - Sivu 5 Empty Vs: Laihdutusleikkaus ja raskaus

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 5 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa