Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

+3
tellukka
dunbar
Sissi
7 posters

Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja Sissi Ma Kesä 14, 2010 5:07 am

Hei vaan!

Minulla tämä taival on vasta aika alussa. Nainen 47 vuotta, 162 cm 130 kg.
Minulla oli ensikäynti terveyskeskuslääkärillä huhtikuussa, oli oikein positiivinen ja
sanoi että ilman muuta saan lähetteen eteenpäin kunhan ensin olen käynyt ENE-ryhmän
kymmenen viikon setin. Tätä ihmettelen kun monet ovat täällä kirjoittaneet että
eneily on ollut vasta ennen leikkausta.

Syksyn ENE-ryhmään pääsinkin Herttoniemen terveyskeskukseen ihan toiseksi
viimeisenä (16 otettiin) ja tuntuu vaan siltä että tää kolme kuukautta menee nyt
ihan hukkaan, kun ei pääse asiassa eteenpäin. Sattuuko olemaan lukijoita tulossa Herttoniemeen
tai onko joku ollut aikaisemmin ja päässyt sitä kautta jonoon/leikkaukseen?
Kaikenlaisia kokemuksia olisi kiva kuulla miten Helsingissä nämä asiat sujuu, toiset sanoo että peijakseen on mahdotonta
päästä? Mitenköhän on?

Kiitos jo etukäteen jos jaksat vastata, olen kyllä koittanut kahlata noita ketjuja
mutta aika paljon on muita kuin Helsingin seudun kokemuksia.

T: Sissi

Sissi

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 14.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Kesä 14, 2010 3:23 pm

Sain lähetteen tk:sta sisätautipolille ja sieltä leikkauspäätöksen. Ainakin se lääkäri sanoi, että laittaa jonoon. 3kk enelle joudun ryhmään, mutta samalla jonotan leikkaukseen. Näin ainakin minulla Jorvissa... Ja Peijakseen olen menossa.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja tellukka Ti Kesä 15, 2010 12:27 am

Tie on pitkä ja raskaskin mutta , kyllä Peijakseen pääsee, kun seuloutuu ensin HUS:n sisätautilääkärin seuloista (sis. Psyk.arviooinnin, sisäelinten tutkimukset yms. Itselläni meni noin vuosi työterveyslääkärin lähetteestä. ) Ja ensin on pitänyt kokeilla kaikki "normaalit konstit" mm. ENE- ryhmän. Olin Malmin TK:n ENE-ryhmässä.... Tsemppiä !

tellukka

Viestien lukumäärä : 1
Ikä : 64
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 26.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja Sissi Ti Kesä 15, 2010 1:28 am

kiitos vastauksista mutta mitenköhän saisin tk-lääkärin pistämään lähetteen eteenpäin, ennen sitä ene-ryhmää? Menee monta kuukautta nyt ihan vaan odotellessa. Eli jos saan lähetteen ene-ryhmän jälkeen niin saan lähetteen joskus ensi vuoden puolella.
Aika haaskaantuu ja olen lukenut että monet on päässyt sisätautilääkärille aika pian ensikäynnin jälkeen. Epäreilulta tuntuu..

Sissi

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 14.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja Kesä77 Ti Kesä 15, 2010 12:50 pm

Mä olen kanssa uusi tällä palstalla, mutta ajattelin rekisteröityä kun eilen sain työpaikkalääkäriltä lähetteen laidutusleikkaukseen. Kriteerit täyttyi. Tai sen verran lähete seisoo että käyn verikokeissa, EKG:ssä ja keuhkoröntgenissä, mutta nekin saan tän viikon aikana. Sitten vaan odottamaan kutsua sisätautiopuolelle. Painoa mulle on kertynyt 130kg ja kun pituutta ei ole kuin 163cm niin... Onneksi kävin siellä lääkärillä verenpaine oli lähtenyt nousuun ja sitä täytyy tarkkailla. Ikää mulla ei ole kuin 33v. Mun ei ainakaan nyt tarvinnut mennä mihinkään ene ryhmään koska olen laihduttanut PV:ssa yhteensä 40kg, tosin ne on tullut takaisin. Käsittääkseni siksi osa joutuu sinne ryhmään ennen lähettä, että yksi kriteereistä on että pitää olla kontrolloitua laihdutusta takana vähintään se kymmenen käyntiä.
Kesä77
Kesä77

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Kerava
Registration date : 15.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja Sissi Ti Kesä 15, 2010 7:36 pm

Onnea vaan matkaan sinullekin. Mulla laidutettuja ja takasin tulleita kiloja on varmaan 150kg useassa jojossa, 80-luvulta lähtien. Harmi että ei ole mitään mustaa valkosella niistä. Olen aina ollut semmonen yksin puurtaja kaikessa ja niin tässäkin tähän asti. Nyt oikein odotan sitä syksyn ryhmää. Kuulemma on paljon just 60 ja 70 luvulla syntyneitä.
Kohti kevyempää elämää tässä mennään, omat tavotteet on siinä ettei nyt ainakaan liho enää lisää.
Mäntsälä on kiva paikka, asuin siellä joskus ja kävin puutarhakoulunkin.
Kerrohan aina välillä miten keikkaukseen pääsysi etenee.
Kesäterveisin! Sissi

Sissi

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 14.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja Kesä77 To Kesä 17, 2010 9:17 pm

En mäkään löytänyt kun pikaisesti kaappeja kaivelin kuin yhden mittauskortin, mutta kyllä siitäkin kymmenen viikkoa/kertaa täyttyy kirkkaasti.
Nyt on käyty sitten kokeet ja kuvat ja odotellaan lähetteen eteenpäinmenoa.
Maalta oon kotoisin ja Hesan vuosien jälkeen piti päästä takaisin maalle. Oon kanssa tykänny asua täällä.
Kesä77
Kesä77

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Kerava
Registration date : 15.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja hippo La Kesä 19, 2010 5:14 pm

mulla oli kans painonvartioista kortti muttei vilkaisutkaan siihen porvoon lääkäri vaan sano että pitää olla 15 viikkoa tarkkailu ryhmässä ,joka alkaa 8kuu muttei siihen välttämättä pääse, eikä ehkä tammikuunkaan .. tuntuu että takois päätään seinään .. kun menee koko ajan pitemmälle kaikki mutta onhan meneehän aika kuitenkin eteen päin ................. tsemppiä
hippo
hippo

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 18.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja Kesä77 Ti Elo 17, 2010 2:10 pm

Mulle tuli kutsu gastroenterologin vastaanotolle 10.9. HUI! Kuinka pitkään muilla on mennyt tuosta käyynistä että on pääsyt leikkaukseen?
Ainakin mulla on motivaatiota kesän aikana on tippunut painosta 8kg ja on ollut kiva kun eron jälkeen on kuullut komennteja että kun näytät niin hyvältä ja oot laihtunut.
Kesä77
Kesä77

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Kerava
Registration date : 15.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja Heluna To Elo 19, 2010 6:12 pm

Hei vaan ,ei mulla mitään ongelmia ollut Peijakseen menossa. Sinne menen 20.9 leikkaukseen.(sleeve) Kaikki ollut tosi mahtavia ja tukevia siellä ja muuallakin. Reippaasti vaan itseensä uskoen niin kyllä asiat rullaa, pitää olla aika peräänantamaton vaan että tajuavat kuinka olet tosissasi=). Tsemppiä vaan.

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 48
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 19.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja Kesä77 To Elo 19, 2010 10:11 pm

Heluna sä oot päässyt tosi nopeaan, samaa toivon itellekin. Joo kovana täytyy olla, mulla on "onneksi" hyvät sukurasitteet huonot polvet, korkea verenpaine, sydän- ja verisuonitautia. ja itelläkin vp hieman koholla.

Mä oon niin tyytyväinen kun vielä eilen töistä lähtiessä oli pakko käydä vaa'alla ja heitin ihan alusvaatteisilleni ja lähetteen saamisesta on paino pudonnut 11kg. <3 Nyt sitten tänään ilmoittauduin kiinteytysjumppaan, voi ainakin näyttää lekurille että oon tosissani.
Kesä77
Kesä77

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Kerava
Registration date : 15.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja Lupsu Pe Elo 20, 2010 7:07 pm

Kylläpäs toiset ovat päässeet nopeasti eteenpäin. Itse tk lääkärillä maaliskuun alussa, joka töppäsi heti alkuunsa..pisti suoraan lähetteen Peijakseen...no sieltä se lähetettiin Jorviin, josta tuli toukokuussa kirje, että elokuun 11 pvä aika lääkärin vastaanotolle...meni pari päivää ja aika siirtyi viikolla eteen päin. No, lääkäri lupasi pääsyn leikkaukseen, tosin ensin pitää mennä ene-ryhmään, ja seuraava alkaa tammikuussa...sitä pitää käydä 17kertaa ja seuraava lääkärin vastaanotto aika on jorvissa sitten 1.6.2011. Että pitkälle menee..jos siis vain mahdollista, kun aloitatte siellä tk-lääkärillä käynnit ja haette leikkaukseen, niin hakekaa jo siinä vaiheessa ainakin täällä pk-seudulla niihin ene-ryhmiin, ei sitten veny näin tolkkuttoman pitkälle ajalle...hieman täällä siipi massa, sillä odotin hieman nopeampaa toimintaa....

Lupsu

Viestien lukumäärä : 26
Paikkakunta : espoo
Registration date : 15.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja hippo Su Elo 22, 2010 2:14 am

heips mulla kans ene ryhmä tammikuussa porvoossa ...ja odottavan aika on pitkä , mutta kyllä nämä kuukaudet menee ,joka päivä ollaan lähempänä tavoitteita .. =)
hippo
hippo

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 18.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin Empty Vs: Peijaksen jonossa olevien tai leikattujen kokemuksia kaipaisin

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa