Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusi tulokas

5 posters

Siirry alas

Uusi tulokas Empty Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Läski vm-64 Ke Helmi 24, 2010 5:26 pm

Hei

Kyselen kustannuksista. Kuinka paljon leikkaus tulee maksamaan potilaalle julkisella sektorilla? Entäs sitten aikojen päästä, kun painon on saanut pudotettua halutulle tasolle, niin roikkuva vatsanahka. Sehän pitänee leikata pois, mitenkäs sen leikkauksen kustannukset? kyselen etukäteen, ettei tule mitään yllätyksiä, kun yksinhuoltajana ei rahaa oikein ole.

Läski vm-64

Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 60
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja bmi35 Ke Helmi 24, 2010 7:54 pm

Hei ja Tervetuloa
Sinun kannattaisi käydä varmaan juttelemassa oman terv.kesk.lääkärin kanssa asiasta,hän varmaan osaa antaa parhaimmat tiedot.siinä selviää paljon ja yhdellä terveyskeskusmaksulla. Me täällä olemme jokainen erilainen tapaus ja kaikilla erilaisia kustannuksia niin ei varmaan voida mitään yhtenevää vastausta antaa.
Ja sen leikkauksen mukanaantuoma terveydellinen puoli varmaan menee tulevaisuutta ajatellen varmasti plussan puolelle huomattavalla summalla kun riskit / sairaudet vähenee / poistuu.
Elikkäs neuvon että ota yhteyttä lääkäriin ja juttele hänen kanssaan ja seuraile juttuja täällä ja kysyä myös saa... sunny
bmi35
bmi35

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 59
Paikkakunta : jyväskylä
Registration date : 08.02.2010

http://laihdutusleikkaus.vuodatus.net/

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Läski vm-64 Ke Helmi 24, 2010 8:23 pm

Hei.

Kiitos vastauksesta Smile

En ede s esitellyt itseäni. anteeksi.

Olen 45v kahden pienen tytön yh-äiti. Painoindeksini on yli 40, en ihan tarkkaan tiedä, kun en ole uskaltautunut vaa´alle vähään aikaan. Minulla on verenpainelääkitys ja toinen polvi on välillä oireillut, mutta sen takia en ole lääkäriin mennyt. Olen kahdesti ollut painonvartioissa ja molemmilla kerroilla saanut painoa pudotettua ihan hyvin, mutta takaisin ovat aina kilot tulleet. Ja tietenkin kokeillut kainelaiset mahdolliset dietit, mutta pysyvää tulosta en ole aikaiseksi saanut. Nyt jo huolettaa oma terveys, ihan lastenkin takia. Heillä kun ei ole toista huoltajaa.

Lihavuus on minulle todella arka asia. En koskaan osallistu esim. mihinkään kahvitilaisuuksiin töissä. Mielessäni ajattelen, että kaikki katsovat, että siinä se läski vaan vetää naamaansa kakkua jne. Työkaveri (perheetön) ihmettelee, miksi en töiden jälkeen esim mene kuntosalille tms. Mutta millä ajalla? Töiden jälkeen on tutut perheellisen kuviot, kauppaan ja tytön hoitopaikan kautta kotiin. Ruuan laitot, pyykit jne. Ei ole kertakaikkiaan aikaa, eikä enää illalla ole voimiakaan. Eli tässä vähän taustaa...

Olen täällä lukenut jo parin päivän ajan näitä juttuja. Miettinyt näiden kahden leikkaustavan, ohitusleikkeuksen ja vatsalaukun typistyksen välisiä eroja. Kumpi on parempi? Käsittääkseni typistyksessä ei tarvitse niin paljon operoida, kun ohituksessa ja siksi se tuntuisi mieluisemmalta vaihtoehdolta.

Olen ihan alkutekijöissä tässä leikkausjutussa. Mutta olen tätä miettynyt pitkään ja leikkaukseen menen, jos vaan pääsen.

Läski vm-64

Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 60
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja bmi35 To Helmi 25, 2010 4:30 pm

Hei taas
Tiedän tai tiedämme miltä tuntuu olla lihava ja siksi onkin hyvä että täällä voit kasvottomana purkaa oloasi ja tuntemuksiasi,kukaan ei sinua mollaa tai moiti siitä sillä meistä jokainen on enemmän tai vähemmän siinä tilanteessa.
En osaa sanoa miten noiden kahden leikkaustavan mukaan päätetään,olen vain kuullut ettei pantaleikkauksia niinkään mielellään suomessa tehdä.
Itsekin alkumetreillä olen viellä tässä asiassa ja jos haluat niin tuen kyllä ja neuvon minkä pystyn (en ole kuitenkaan kaikentietävä eli muitakin tarvitaan).
Mutta nyt ihan ekaksi ota yhteyttä lääkäriisi niin siitä se alkaa,tie on pitkä ja odotusta ja tutkimuksia riittää mutta lopputulos sitten kruunaa varmasti kaiken cheers
Mutta nyt tsemppiä vain hirveästi ja rohkeutta ottaa se eka askel.... sunny
bmi35
bmi35

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 59
Paikkakunta : jyväskylä
Registration date : 08.02.2010

http://laihdutusleikkaus.vuodatus.net/

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Läski vm-64 To Helmi 25, 2010 5:10 pm

Aurinkoista päivää Smile

Sinä näytätkin olevan Jyväskylästä. Missäs meidät keski-suomalaiset sitten leikataan, jos josku niin pitkälle päästään? Kyksissäkö kenties?

Läski vm-64

Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 60
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja bmi35 To Helmi 25, 2010 5:16 pm

No satuinpa olemaan viellä linjoilla Very Happy joten vastaan samantien.
Kys.issä leikataan ainakin minut ja Saarijärvihän on tätä sairaanhoitopiiriä myös.
Juu,ei meillä välimatkaa paljon ole,tytär muutti vasta marraskuussa saarijärveltä pois takaisin tänne,joten tuttupaikka on. Olen ollut myös kuntoutuksessa siellä Summassaaressa muutaman kerran.
Kirjoitellaan....
bmi35
bmi35

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 59
Paikkakunta : jyväskylä
Registration date : 08.02.2010

http://laihdutusleikkaus.vuodatus.net/

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Helmi 25, 2010 5:21 pm

Heissuli vei sinä uusi............en haluu sanoo läski! Wink

Nuo hinnat julkisella kai ne on samat joka sairaalassa itse olin Porissa!

Sairaalassa olo vuorokausi oli jotain 30€/ VRK itse olin 6vrk kun tuli vuoto niin tuli pari ylimääräistä päivää! Ja ne käynti maksut ennen leikkausta on jotain 27€/kerta...........on nää hinnat tosi halpoja jos vertaa että menee yksityisesti se on vissiin nykyään jo jotain 15000€ luokkaa!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja haaho To Helmi 25, 2010 10:21 pm

Kyllä ne julkisen puolen hinnat on ihan kohtuulliset. Mä olin sairaalassa ohitusleikkauspäivän jälkeen vain yhden päivän ja seuraavana pääsin jo kotiin. Tutkimukset ja lääkärikäyntien laskut tulevat tipotellen odotusajalla. Rahasta tämä ei ainakaan ole kiinni, koska olen ruokamenoissa jo parin viikon aikana säästänyt sairaalamenot. Minä ajattelin ensin sleeveä leikkausmuodokseni, mutta lääkäri sanoi, että pitkän aikavälin tulokset ovat paremmat ohituksessa ja puhuikin minut ympäri. En ole katunut yhtään.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Läski vm-64 Ke Maalis 03, 2010 11:07 pm

No nyt asiani on nytkähtänyt vähän eteenpäin. Laitoin työterveyshuoltoon sähköpostia, jonka myöskin työterveyslääkäri luki ja sieltä tuli viestiä, että pitää tilata lääkärille aika lähetettä varten. Nyt olen ihan täpinöissäni Smile Mites tästä eteenpäin edetään?

Läski vm-64

Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 60
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Maalis 04, 2010 12:16 am

Nyt sit vaan varaamaan aika semmoselle lääkärille, joka on leikkausmyönteinen sielläpäin ja se lähettää sut sit toivottavasti leikkausmyönteiselle sisätautilääkärille ja tämä lähettää sut sit sille joka sen leikkauksen sit tekee eli gastrokirugille!

Näin meni täällä satakunnassa!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja haaho To Maalis 04, 2010 4:14 am

Minä sain lähetteen ihan omalta terveyskeskuslääkäriltäni täällä Tampereella. Parin kuukauden päästä tuli kutsu ravitsemusterapeutille, labroihin ja sisätautilääkärille. Myöhemmin ohjelmassa oli gastrokirurgin tapaaminen ja gastroskopia. Minulle tehtiin myös vatsan ultraääni ja thorax -röntgen. Leikkausta odottelin lähetteen teosta n. 9kk. Vointi on tosi hyvä, pari ekaa päivää oli pahoinvointia, kun en uskaltanut syödä, mutta heti kun rupesin syömään ja juomaan riittävästi, vointi koheni. Parissa viikossa sulavat ompeleet sulivat vatsalta, jossa nyt on muistona leikkauksesta 5 n. 1cm pituista siistiä arpea. Massu ei ole yhtään kipeä ja syödä voin ihan kaikkea mitä ennenkin, määrät ovat vain murto-osa entisestään. Tämä leikkaus on varmasti yksi parhaista päätöksistäni. Tsemppiä sinullekin!

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Atolli54 To Maalis 04, 2010 4:16 am

Hei Uusi Tulokas! Julkisella puolella on hoitopäivämaksu 32,50 e/pv. Itse olin sairaalassa 6 vrk (eli yhden ylimääräisen päivän, koska kotona oli flunssainen lapsi) joten sairaalalaskuni oli 195 euroa. Sitten tulee aina se poliklinikkamaksu, kun käyt tulotarkastuksessa ja jälkitarkastuksessa. Pkl-maksu taitaa on jotain 27 e/kerta. Itselleni oli yllätys leikkauksen jälkeen se reseptilääkkeiden määrä, jotka joutuu ostamaan. Jos olisin kaikki ostanut, olisi hinnaksi tullut noin 150 euroa. Jätin ostamatta särkylääkkeet, koska jätin pois jo ne sairaalassa ollessani. Kallein niistä lääkkeistä on se vatsanahkaan pistettävä pistos, jolla ehkäistään veritulppia. Maksoi yli 100 e. Sitten pitää ostaa vatsahaavaa ehkäisevää lääkettä (Somac) ja tietenkin vitamiinit ja kalkkitabletit. Nyt vain pelkään, että onko minulle tulossa sappivaivat laihtumisen vuoksi. Missään informaatiokirjeissä siitä ei puhuta, mutta täälläkin monet ovat kirjoittaneet että ne ova tulleet leikkauksen jälkeen. Onnea Sinulle leikkaukseen ja sen jälkeiseen elämään!

Atolli54

Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Vihti
Registration date : 27.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Maalis 04, 2010 4:36 pm

Sappikohtauksista.....................
Multa poistettiin rakeinen sappirakko GBP yhteydessä...............

mutta on mulle tullut kaksi onneksi pientä kipu kohtausta.......ne kesti ihan vähän aikaa ei varmaan minuuttiakaan mutta kuitenkin...........

kysyin 3kk kontrollissa sitä lääkäritä että miks on mahdollista vaikka rakko on poistettu....lääkäri siihen että on se mahdollista kun on ne sappitiehyet jäljellä ja tuo panacod voi niitä kohtauksia aiheuttaa....

Syön särkylääkkeitä nilkkavamman takia en vatsan!

Mut tosiaan onneksi ne kivut ei oo kestänyt kauaa!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja haaho To Maalis 04, 2010 7:39 pm

Sairaalassaoloaika on yksilöllistä ja näimmä lääkityskin. En meinaan saanut mitään napapiikkiä, eikä olisi ollut tarpeenkaan. Lähdin heti sairaalassaolon jälkeen kävelylle, ensin pienempiä lenkkejä ja sitten isompia. Minun sairaalamaksuni oli n. 100 euroa ja lääkkeet ja vitamiinit n. 50 euroa. Lisäksi ostin tosin Priorin kapseleita (60e), kun ajattelin että ne auttaisivat pitämään tukan päässä.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 51
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 16.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Maalis 04, 2010 8:10 pm

Mäkään en saanut napapiikkii, eikä tarvinnu kotonakaan laittaa...
Vaikka mulla on ollut veritulppa tuossa toisessa jalassa vuonna -97 kun se meni kolarissa ja olin kipsissä kokonaiset 28 viikkoo siispä nyt tulevat 6 kipsiviikkoo ei tunnu missään! (toivottavasti)
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Läski vm-64 Pe Maalis 05, 2010 3:24 am

Ymmärtääkseni saan lähetteen suoraan sisätautilääkärille. Täällä pienellä paikkakunnalla kenellekkään ei ilmeisesti ole vielä ko. leikkausta tehty, joten on aika uusi asia myöskin terveyskeskuksen lääkärille.

Läski vm-64

Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 60
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Maalis 05, 2010 10:29 am

HYVÄ!

Sisätautilääkäri lähettää sut sit sille leikkaavalle lääkärille jonka sana on sit se lopullinen! Ja se yleensä mitään tietämätön ravintoterapeutti on siinä välissä!
Toivottavasti sulle osuu asiansa osaava ja myönteinen RT!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Läski vm-64 Pe Maalis 05, 2010 3:38 pm

Nyt on aika työterveyslääkärille 16.3., jospa se tästä etenisi pikkuhiljaa. Onko täällä ketään Kuopiossa leikattua/leikattuja?

Läski vm-64

Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 60
Paikkakunta : Keski-Suomi
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Maalis 05, 2010 3:52 pm

Lähetä yskäriä Tangottarelle...hänet just leikattiin KYS:ssä
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Atolli54 Pe Maalis 05, 2010 4:27 pm

Hei Uusi Tulokas. Kerronpa tässä sinulle minun kiemuraisen matkani leikkaukseen. Minäkin esitin ensimmäisen kerran ajatukseni leikkauksesta työterveyslääkärilleni, jo noin 3 vuotta sitten. Hän tyrmäsi ajatukseni, koska en ollut hänen mielestään vielä tarpeeksi lihava (n. 115 kg). (Itse lääkäri oli ainakin yhtä lihava kuin minä) Onneksi lääkäri vaihtui noin puolen vuoden kuluttua ja esitin uudelleen ajatukseni uudelle tt-lääkärille, koska kävin jatkuvasti oheissairauksieni vuoksi hänen seurannassaan. Tämä lääkäri lähettikin minut sitten erikoissairaanhoitoon ylilääkärin vastaanotolle. Siinä meni jokunen kk, kun hän kutsui minut vastaanotolleen. Noin puolituntia hän "saarnasi" minulle lihavuudesta, leikkauksesta ja laihduttamisesta. Asian ydin oli "kyllä me sinut saamme laihtumaan, mutta se leikkaus ei ole mikään poppaskonsti". Oikeassa hän oli. Tämän "puhuttelun" jälkeen kävin sitten erittäin vähäkalorinen dieetti -ryhmässä noin 10 viikon ajan. Painoa putosi noin 7 kg. Sitten taas kuukausien kuluttua pääsin sisätautilääkärin vastaantotolle toisen sairauden vuoksi. Samalla puhuin hänelle laihdutusleikkauksesta. Hän alkoi puhumaan minulle jälleen tuosta laihdutusryhmästä. Sanoin olleeni jo siellä. Väittelimme jonkin aikaa asiasta, kunnes hän lupasi lähettää lähetteen endokrinologian ylilääkärille. Sitten homma alkoi vasta edetä kunnolla. Kävin pari kertaa hänen vastaanotollaan, toisen kerran saamassa nuhteita siitä etten ollut pystynyt laihduttamaan noin 5 kiloa leikkausta varten. Olin myös käynyt puolisen vuotta ravintoterapeutin seurannassa. Kun huhtikuussa -09 kävin ensimmäisen kerran tuolla endok. ylil:llä niin marraskuussa -09 hän lähetti lähetteen Peijakseen ja tammikuussa 2010 sain kirjeen saapua kirran pkl:lle ja ravintoterapeutin luo. Tuon käynnin jälkeen n. 3 viikon kuluttua tuli sitten kutsu saapua Peijakseen tulotarkastukseen n. 1 1/2 viikkoa ennen leikkausta. Ja leikkaus oli 4.2.2010. Minun matkani leikkaukseen kesti siis noin 3 vuotta. Eikä leikkaus todellakaan ollut mikään temppu, joka tekisi meistä lihavista laihoja. Leikkaus muuttaa niin radikaalisti ruokailutottumuksia, jotta se voi aiheuttaa joillekin masennusta. Kun suu vetää ruokaa ja juomaa yhtä paljon kuin aikaisemminkin, on vaikea tottua laittamaan suuhun pienempiä määriä ja hienontamaan ne suussa kunnon mössöksi ennen nielemistä. Toivon, että kun laihtuminen todella aiheuttaa positiivisia tapahtumia (esim. vaatekoko pienenee ratkaisevasti, oheissairaudet vähenee, liikkuminen helpottuu...) tulisin varmasti siihen johtopäätökseen, että tein oikean ratkaisun menemällä leikkaukseen. Tällä hetkellä ajatukseni ovat vielä kahtijakoiset.

Atolli54

Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Vihti
Registration date : 27.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas Empty Vs: Uusi tulokas

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa