Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onnellinen :)

+18
pallero
onnellinen
Tepa43
Pulleropallero
mimosa
georgia
sparkle
Tikrustiina75
Milla-Riikka
möhrötti
tigertytto
päivi
Rozeanne
Big mama
Vilina
Tepa
cubix
Pia
22 posters

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Ma Toukokuu 04, 2009 9:16 pm

Ensimmäinen jälkitarkastus takana ja kaikki kuulemma loistavasti. Vyötäröltä kadonnut -20cm ja kiloja lähtenyt -24,4 kg cheers . Kaikki loistavasti ja mieliala erittäin korkealla. Ruokahalua tai mielitekoja ei edelleenkään ole havaittavissa.

Aurinkoista kesän odototusta kaikille! sunny
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja sparkle Ti Toukokuu 05, 2009 12:32 am

Hienoa, upeeta! Todella kiva kuulla, että on mennyt hyvin ja paino putoaa vauhdilla. Antaa uskoa ja auttaa pysymään tässä erittäin niukassa syömisessä ennen omaa leikkausta. Odotan sitä todella! Kerrohan jatkossakin kuulumisia.
sparkle
sparkle

Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 24.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia La Toukokuu 23, 2009 3:20 pm

Hei taas!

Leikkauksesta on nyt aikaa 3,5 kk. Eilen kävin Tyksissä ensimmäisessä kontrollissa leikanneen kirurgin luona. Hän oli tyytyväinen kuulemma näkemäänsä. Verenpaine oli 124/84 (syksyllä alapaine kävi lähellä sataa), hb oli 149 ja kolesteroli 3,5 ja kaikki muutkin arvot kohdallaan. Jalat eivät enää satu liikkuessaan eikä tarvitse aina miettiä , että pystynkö kokoni puolesta tekemään asioita. Kirurgi piti realistisena kohdallani 85-90 kilon saavuttamista. Syöminen sujuu hyvin edelleen. Annokset ovat pieniä, esim. puolikas peruna ja 40g kalaa tai reissumiehen puolikas tai Activia 125g. Tällaisten määrien jälkeen olen pitkään kylläinen. Ruokahalu ja mieliteot ovat edelleen poissa pysyneet minusta. Kohdallani suurin ongelma on ylimääräinen nahka, joka tuottaa nyt jo suuria ongelmia ja en puhu kosmeettisista sellaisista nyt. Ilmat, kun tästä lämpenevät vielä olen hiertymien kanssa ”pulassa”. Kirurgi totesi sen myös eilen, että vatsanahankiristys on edessä. Sitten kun paino on pysynyt 6 kk samassa aletaan varaamaan siihen aikaa. Nyt yritän saada ne lääkkeillä ja rasvalapuilla pysymään edes aisoissa.

Elämäni paras päätös oli leikkaukseen meno ja nyt on leikkauspäivä tatuoituna niskaan muistuttamassa siitä minua lopun elämääni! flower
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty onnellinen !

Viesti kirjoittaja georgia Su Toukokuu 24, 2009 2:58 pm

Hei Pia, good for you !!! queen

teet muutkin onnelliseksi viestillasi !!!

tosi hienosti sulla menee, toivon kaikkea hyvaa jatkossa ja olen samaa mielta kanssasi, paras paatos oli tehda leikkaus !
aurinkoisin terveisin, Georgia Ateenasta lol!

georgia

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : turku
Registration date : 22.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Pia-aivan mahtavaa kuultavaa!!

Viesti kirjoittaja mimosa Su Heinä 05, 2009 1:29 am

Itse vielä odotan kuukauden.Maltan kyllä,mutta luen hulluna näitä sivuja,ja kohdallasi on tapahtunut se kaikkein oleellisin pelko mitä pelkään:Sait jätettyä pöydälle ne halut ja mieliteot!
Se on varmaan tosi vapauttavaa.Se kai se monilla meistä on,ainakin mulla,että vaikka todellakaan ei ole nälkä,ja olet ehkä juuri syönytkin hyvin,niin sitten se alkaa kaivertaa....mieli pyörii hiipien siinä jotta oiskahan jossain jotain saatavilla.Ja kun ei sitä jotain jumalaista oo,niin yllättäin se mieliteko on muuttunut miksi vaan mitä on.Säälittävää.
Se on niin vahva eläin mun sisällä.Ja mä toivon että sen vieminen "kuuluu leikkauksen hintaan!"
Mut Sun tarinan seuraaminen on ollu tosi makeeta,Susta tunkee positiivinen energia ihan näppiksen läpi!

Oikein hyvää kesää!!!!!!!

sunny sunny sunny
mimosa
mimosa

Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 03.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pulleropallero To Heinä 09, 2009 7:37 pm

Onnea sinulle Pia!

Pulleropallero

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 25.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Ke Heinä 29, 2009 11:45 am

Heips kaikille pitkästä aikaa! Tänään se vaaka näytti monen vuoden jälkeen minulle 100kg, että levisi suu leveään hymyyn siinä vaiheessa. Pudonneita kiloja on nyt takana -33,4 kg ja olo on aivan mahtavan kevyt. Elämä muuten on mallillaan, mutta hiukset tippuvat sitä tahtia päästä, että olen alkanut miettiä jo oikeasti, että kaljuksi ajan pian itseni. Hiusten lähteminen on kuitenkin pientä niiden kaikkien positiivisten asioiden rinnalla mitä leikkaus on tuonut elämääni. Lämmintä loppukesää kaikille! sunny
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Onnellinen

Viesti kirjoittaja Pulleropallero Ke Heinä 29, 2009 4:32 pm

ONNEA SINULLE PIA! sunny

Pulleropallero

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 25.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty kaikesta huolimatta onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Ma Elo 17, 2009 8:43 pm

Heips, kaikki kohtalotoverit. Kävin tänään Tyksin gastroenterologian poliklinikalla 6kk:n kontrollissa. Leikkauksen jälkeen elämä sujunut hyvin kunnes kolme viikkoa sitten aloin voida huonosti. Olo on, kuin raskaana ollessa ja se asia on poissuljettu, että en ole raskaana. Oksennan ja etoo, väsyttää ja päätä särkee. Kaikki arvot loistavia verikokeissa, paitsi hb 156, mikä on hiukan korkea ja antaa viitteitä kuivumisesta. Somac vaihdettiin jo Nexiumiin, mutta siitäkään ei ole ollut apua, vaan närästysoireet tulevat lääkkeiden läpi. Ensi viikon tiistaiseksi saivat minulle gastroskopiaan ajan ja katsotaan miltä sisällä näyttää.

Lämpimät syysterveiset kaikille ja pienetkään vastoinkäymiset eivät saa mielipidettäni muuttumaan siitä, että leikkaus oli elämäni paras ratkaisu! sunny


Viimeinen muokkaaja, Pia pvm Su Elo 30, 2009 9:43 pm, muokattu 1 kertaa
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Elo 21, 2009 2:24 pm

Hei Pia
Tosi kurja kuulla(lukea)että sulle on tullut pahoinvointia yms. Crying or Very sad
Mitä tyksissä sanottiin tähystyksessä?Toi hiusten lähtö tuntuu olevan todella monelle tuttua Mad ...voi voi
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Elo 21, 2009 4:05 pm

Moi PIA!
Ja muutkin hiusten kanssa tuskailevat......itse oon vasta jonossa täällää Porin seudulla, mutta on ihan pakko kertoo ilouutinen.
Juttelin juur semmosen frouvan kanssa, joka on marraskuussa -08 leikattu ja tuskaillut myös hiusten lähdöstä........nyt kesän aikana ne ovatkin alkaneet tuuheentua ja ennen niin suorat hiukset ovat alkaneet olla taipuisat, joista hän tooooodella iloinen!
Joten olkaa kärsivällisiä kyl se siit!
Ollaan positiivisiä ja sulle Pia pidän peukkuja, että oot kunnossa!
T: Tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Su Elo 30, 2009 9:51 pm

Tähystys on takana ja täytyy todeta, että se oli vielä epämielyttävämpää, kuin ennen leikkausta. Vatsa näytti sisältä leikkauksen puolesta hyvältä. Vatsalaukussani on sappinestettä ja sen syytä miettivät nyt kirurgit. Kirurgi soittaa 4.9 jatkosta. Minulta on poistettu sappi 2004, joten tuntuu oudolta. Sairaslomaa tuli 2,5 viikkoa lisää koska voimat alkavat olla kadoksissa. Sain taas uuden lääkkeen käyttöön, jos se helpottaisi oloani.Nyt uutena Primperan 10mg 1 x 3 päivässä ja sen lisäksi Nexium 40mg kerran päivässä ja Somac 40mg kerran päivässä. Näillä mennään ja katsotaan miten asiat etenee! I love you
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja onnellinen Ma Elo 31, 2009 11:10 pm

Miksiköhan pitää tehdä se epämiellyttävä tähystys?
minulle tehtiin ennen leikkausta ja vuorokauden kuluttua leikkauksesta myös mahalaukun tutkimus, mutta sain juotavakseni jotain valkoista todella pahanmakuista mönjaa ,joka kyllä oli yritetty tehdä vaniljan makuiseksi, ja sen jälkeen seisoin röntgenkoneessa joka pyöri ja kuvasi minut joka puolelta.

onnellinen

Viestien lukumäärä : 57
Paikkakunta : Jerusalem
Registration date : 03.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty hiusten lähtö laihtumisen jälkeen

Viesti kirjoittaja pallero Ti Syys 01, 2009 1:56 pm

"Juttelin juur semmosen frouvan kanssa, joka on marraskuussa -08 leikattu ja tuskaillut myös hiusten lähdöstä........nyt kesän aikana ne ovatkin alkaneet tuuheentua ja ennen niin suorat hiukset ovat alkaneet olla taipuisat, joista hän tooooodella iloinen!
Joten olkaa kärsivällisiä kyl se siit!
Ollaan positiivisiä ja sulle Pia pidän peukkuja, että oot kunnossa!
T: Tepa 43"


Hei kaikki hiusten lähtöä surevat, ......lainasin tuota Tepan tekstiä, että se selvittäisi tätä mun kirjoitusta.

Kerron omasta kokemuksesta edellisen "laihdutusbuumin" aikana. Ensin n. 4 k sentitpeliin ryhmässä ja sitten vielä 2 kk nutrilettikuurin jälkeen (2kk ajan nutrilettia 5 pss/päivä ja lisäksi vain kurkkua,tomaattia yms.) Sain painoa pois 6 kk:n aikana 32 kg ja sitten alkoi hiukset lähtä. Tippui vaan suihkun lattialle pestessä ja tyynyssä oli hiuksia paljon aamulla herätessäni. Kampaajani sanoi, että kun jaksat odotella vähän, se hiustenlähtö loppuu. Ja niin todellakin kävi.
Joten kun elimistö sopeutuu rankkaan muutokseen, niin tukka kasvaa takaisin.
Mulla vaan tuli hiusten lisäksi ne kilotkin takasin ! Sad
terv. pallero

pallero

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Kajaani
Registration date : 28.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia To Loka 01, 2009 11:04 pm

Hei taas, tänään olin varjoainekuvauksessa sairaalassa, kun oksentaminen on taas palannut kuvioihin. Muutama viikko meni tossa välillä hyvin etten oksennellu mut nyt taas voimakkaat oksennuskohtaukset palanneet. Ens viikolla saan tiettää tulokset jos jo jokin vastaus löytyisi oksentamiseen. On jo väläytelty leikkausmuodon vaihtamista, jos olo ei helpotu tai muuta syytä löydy.
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja tigertytto La Loka 03, 2009 9:18 pm

Voiii pia Crying or Very sad Mitä tarkoitat tolla leikkausmuodon vaihtamisella??meinaatko että sinut leikataan uudestaan?? Shocked
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Pe Loka 09, 2009 10:39 pm

Tänään saatiin selvyyttä asioihin. Liitoskohta on liian ahdas ja ruoka ei pääse kulkemaan vatsalaukkuun kunnolla. Liitoskohta on 9 mm ja tulevan "laajennuksen" jälkeen sen pitäisi ola 18 mm. Laajentaminen tehdään muutaman viikon sisällä samoin tavoin , kuin gastroskopia. Joskos elämä taas sitten hymyilisi enemmän... Very Happy
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ti Marras 10, 2009 9:14 pm

Heippa Pia. Itselleni tehtiin sama operaatio maanantaina ja näin päivän operaation jälkeen syöminen onnistuu. Tai nestemäisellä olen taas jonkun aikaa.
Itsekin toivon että elämä alkaa hymyilemään jo pikku hiljaa ja oksentelu olisi historiaa.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja papis73 Ti Marras 10, 2009 9:58 pm

Tehtiinkö tuo laajennus kuitenkin nukutuksessa? Toivottavasti! Tuleeko se kohta ahtaaksi leikkauksessa vai kasvaako vasta leikkauksen jälkeen jotenkin umpinaisemmaksi?
Toivottavasti olo nyt parempi!
papis73
papis73

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 51
Paikkakunta : keuruu
Registration date : 01.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Marras 11, 2009 2:04 am

Niiin...tuota samaa minäkin mietin täällä Neutral otsa kurtussa.
Eikö sitä aukkoa voisi samantien tehdä suuremmaksi,kun tuntuu olevan monilla samaa vaivaa... Rolling Eyes
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ke Marras 11, 2009 3:30 am

en mä tiedä onko monella sama vaiva mutta itselle se tehtiin ihan kipupiikin ja rauhoittavan avulla. Se vaan joillain pienenee. Laajennus on helppo vaikkakin se voidaan joutua tekemään kolmekin kertaa. Mutta nyt aina oksentelu on loppunut, joten olen tyytyväinen.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Marras 11, 2009 12:19 pm

Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Jaksamista sulle!

T: Tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Ti Marras 24, 2009 11:28 pm

Heissan taas, kuukausi kulunut laajennuksesta elämä hymyilee. Ruoka menee normaalisti alas ja oksentaminen on loppunut. Nyt, kun pystyy taas normaalisti syömään on myös paino lähtenyt laskemaan pitkän junnaamisen jälkeen. Lauantaina meni rikki –40 kiloa ja tämä on lähtenyt alle vuodessa cheers Se on niin uskomaton määrä kiloja ettei sitä meinaa itse oikein tajuta vieläkään. Saati, jos pitäisi ajatella nyt se 40 kiloa painoa reppuun ja liikkeelle, niin eihän siitä tulisi mitään.

Tuohon laajennukseen omalta osaltani voin sanoa, että se tehtiin myös kipupiikin ja rauhoittavan avulla ja toimenpiteen jälkeen olin tunnin tarkkailussa ja sitten pääsin kotiin. Gastroskopia ei todella ole miellyttävä toimenpide sleeve leikkauksen jälkeen, kun se ei ollut sitä ennen leikkaustakaan, mutta hengissä niistäkin on selvitty.

Rauhaisaa joulunalusaikaa kaikille! rendeer
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia La Tammi 16, 2010 11:26 pm

Heips, pitkästä aikaa kaikille. Kohta on vuosi täynnä tätä uutta elämääni, joka on kirjaimellisesti mennyt uusiks kokonaan ja osa suurista muutoksista on vielä vaiheessa. Leikkauksen jälkeen on ollut ylä- ja alamäkeä, mutta nyt on tuntunut jo jonkun aikaa, että alkaa tietää miten tämän kanssa eletään. Vaikeinta ehkä kaikista on ollut oman minäkuvan muodostaminen, kun paino on laskenut vauhdilla. Sitä ei jotenkin ymmärrä, että mahtuu 14-16 numeroa pienempiin vaatteisiin ja kengätkin tarvii ostaa 1 numeroa pienemmät nyt. Peilistä, kun itseään katsoo näkee itsensä edelleen isona. Kirurgin mielestä realistiseen painoon jonka saavutan on matkaa enää 2-7kg, että lähellä ollaan jo Wink Nyt kun olen saanut itseluottamukseni ja arvostuksen itseäni kohtaan takaisin on elämääni se tuonut mukanaan myös rakkauden I love you Uusi elämä jatkaa muuttumistaan ja edessä on muutto 300km päähän mieheni luo. Nyt tuntuu, että sisälläni vahva elämänjano ja nautin tästä hetkestä. Leikkaus antoi minulle elämäni takaisin!
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja mammamuumi La Tammi 16, 2010 11:40 pm

Onnea mahtavasta painonpudotuksesta sekä uudesta rakkaudesta. Hyvää jatkoa tästäkin eteenpäin....

mammamuumi

Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 58
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) - Sivu 2 Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa